Nou ja, het gaat toch via de locale centrale banken? Duitsland en Nederland kunnen toch prima zeggen, we kopen niks op, er is niks om te kopen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:49 schreef SeLang het volgende:
Na 2,5 dagen QE is er al speculatie over tapering van de aankopen omdat het programma domweg niet uitvoerbaar is (zoals voorspeld)
http://www.zerohedge.com/(...)-two-days-q%E2%82%AC
Ransquawk:
[..]
Volgens mij zijn die verplicht om te kopen (binnen de regels). Maar binnen die regels lopen ze inderdaad vast, aangezien ze niets mogen kopen dat beneden de -0,2% yield. In de praktijk kunnen ze dus nooit die ¤1,2T target halen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat toch via de locale centrale banken? Duitsland en Nederland kunnen toch prima zeggen, we kopen niks op, er is niks om te kopen?
Volgens mij ontwricht je het hele systeem als yields zo diep negatief zijn. Hoe kan een bank dan nog rente bieden? En negatieve rente op spaartegoeden betekent geld in de matras! Oftewel de hele bankfunding droogt op. Ze deden dit toch om (zogenaamd) deflatie tegen te gaan?quote:PS: negative 3%, volgens Morgan Stanley?Zou -0.2% of -3% dan wat uitmaken
Wat hebben die gerookt?
Dan koopt de Italiaanse centrale bank toch gewoon 500% van de Italiaanse schuld op?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:29 schreef SeLang het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op een berichtje vanuit het Deutsche Bundesgericht dat het allemaal zwaar illegaal is en dat de Bundesbank hier verder niet meer aan mee mag doen
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-IIquote:news broke that Greek Justice Minister Nikos Paraskevopoulos said he is ready to sign an older court ruling that will enable the foreclosure of German assets in Greece in order to compensate the relatives of victims of Nazi crimes during the Second World War.
Wat is Grieks voor 'eerst m'n fiets terug'?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-II
Ik heb een beter idee: Nederland en Duitsland gaan voor ¤1T extra 10-jr leningen uitgeven tegen -0,19999%. De ontvangen cash proppen ze in voor tien jaar in een matras en lossen daarna af. ---> ¤20 miljard gratis geldquote:Op woensdag 11 maart 2015 14:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan koopt de Italiaanse centrale bank toch gewoon 500% van de Italiaanse schuld op?
Ik weet het nog beter, ik wil wel 1T uitgeven, altijd eens voor Dagobert Duck willen spelen, en als bonus nog met 2 miljard per jaar gesponsord worden. Jippie. Kom je ook zwemmen, SeLang?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee: Nederland en Duitsland gaan voor ¤1T extra 10-jr leningen uitgeven tegen -0,19999%. De ontvangen cash proppen ze in voor tien jaar in een matras en lossen daarna af. ---> ¤20 miljard gratis geld
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duitsland is zo'n beetje het meest pro-EU/ pro-euro land dat er is en tevens financier van dit hele circus. Dan moet je vooral gaan lopen wroeten in de open zenuw van WO-II
Volgens Draghi zijn non EU toeristen beter voor de al uitpuilende handelsbalans.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Duitse toeristen in Griekenland worden afgetuigd. Ik zou als Nederlander maar oppassen, het verschil horen die Grieken niet tussen Duits en Nederlands.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je vergeet de hordes Duitse toeristen die daar geld spenderen. Die voelen zich ook erg gastvrij ontvangen.
Ik zou voor deze gaan, als je toch onverhoopt naar Griekenland afreist: http://www.amazon.de/SAS-(...)eywords=sas+handbookquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:48 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn dat Duitse toeristen in Griekenland worden afgetuigd. Ik zou als Nederlander maar oppassen, het verschil horen die Grieken niet tussen Duits en Nederlands.
Als je toch boekt voor Griekenland, zorg dan dat je wat extra dagen hebt om terug te komen als half Griekenland besluit te gaan staken. Goede reis en annuleringsverzekering, flink wat cash in USD en dit handboek; http://www.bol.com/nl/p/r(...)jn/9200000022070866/ Dan komt het helemaal goed.
Daar kun je niks over zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:05 schreef Sparqq het volgende:
Als Griekenland uit de Euro stapt omdat ze de printer aan (moeten) zetten, wat gebeurt er met hun positie binnen de EU? Worden ze eruit gezet? Grens dicht? Nieuwe handels verdragen?
Heeft de EU en Schengen een link met de munt unie? Lijkt mij dat vrij verkeer gewoon blijft bestaan, en dat dit een leuke nieuwe inkomstenbron voor Griekenland kan vormen. Austerity for the win!quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar kun je niks over zeggen.
Theoretisch zal je geloof ik de situatie krijgen dat iedereen z'n cash-euro's gauw naar het buitenland wil brengen en dat Griekenland dus ook uit de EU en Schengen zou moeten stappen om de open grenzen en het vrij verkeer van kapitaal te blokkeren. Maar er kan ongetwijfeld wel wat geregeld worden als de rest van Europa het ook wil.
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.quote:** ECB's Nowotny says slightly concerned that QE may be too successful as bond yields go further into negative territory
Ik denk dat we dat volgende week wel gaan merken adhv de FOMC meeting. Die zullen niet achter willen blijven, op het gevaar van totale outpricing. QE4 FTW!quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef SeLang het volgende:
Het terugkrabbelen begint, nog geen 3 dagen na het starten van QE
[..]
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.
Echt bizar dat ze slechts 2 jaar na de "whatever it takes" bazooka om de euro te redden nu met volle kracht proberen de euro de grond in te stampen terwijl we hoogstwaarschijnlijk slechts maanden verwijderd zijn van een daadwerkelijke breakup, te beginnen met de Grexit. Ik denk dat de rest van de wereld dit met verbazing aanschouwt...
ja wie een jaar geleden gevlucht was in de dollar had het beter gedaanquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:15 schreef SeLang het volgende:
Het terugkrabbelen begint, nog geen 3 dagen na het starten van QE
[..]
Geen woord nog over de kapitaalvlucht uit de euro / eurozone die je momenteel rustig als paniek kunt omschrijven, maar dat is ook officieel niet het domein van de ECB.
Dat mag nog wel even wachten, ik moet eerst nog op vakantie naar de VSquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja wie een jaar geleden gevlucht was in de dollar had het beter gedaan
en het si nog nie te laat de euro kan wel naar 70cent tegen de dollar komen
Dat bedoel ik dus met paniek. Er is in korte tijd 25% vanaf gegaan en massa's mensen (waaronder hier op Fok!) denken dat er "gewoon" nog een keer 35% af gaat. Alsof het één of andere penny-stock is in plaats van de currency van de grootste economie ter wereld.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
en het si nog nie te laat de euro kan wel naar 70cent tegen de dollar komen
gaat en dure vakantie wordenquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat mag nog wel even wachten, ik moet eerst nog op vakantie naar de VS.
Het is wel opgemerkt, en er zijn ook onderhandelingen over. Met natuurlijk de grappige ondertoon dat dit het directe gevolg is van de 'noordelijke' eis dat er geen pooling van het risico zou gaan komen. Het gaat trouwens sowieso over niet zulke grote bedragen, die uiteindelijk de winst van een aantal centrale banken wat zal verlagen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die verplicht om te kopen (binnen de regels). Maar binnen die regels lopen ze inderdaad vast, aangezien ze niets mogen kopen dat beneden de -0,2% yield. In de praktijk kunnen ze dus nooit die ¤1,2T target halen.
(overigens is imo zelfs kopen van negatieve yields illegaal - hoe is dat geen monetaire financiering?Waarom heeft nog niemand in de media dit opgemerkt?)
[..]
Volgens mij ontwricht je het hele systeem als yields zo diep negatief zijn. Hoe kan een bank dan nog rente bieden? En negatieve rente op spaartegoeden betekent geld in de matras! Oftewel de hele bankfunding droogt op. Ze deden dit toch om (zogenaamd) deflatie tegen te gaan?
Nou ja, we hebben natuurlijk wel de absurde overshoot aan het begin van de eeuw gehad. Overigens was het eind jaren 90 mijn stellige mening dat de schommelingen tussen de 'grote valuta' na de invoering van de euro groter zouden worden. Gewoon omdat er minder uitwijkmogelijkheden overbleven.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met paniek. Er is in korte tijd 25% vanaf gegaan en massa's mensen (waaronder hier op Fok!) denken dat er "gewoon" nog een keer 35% af gaat. Alsof het één of andere penny-stock is in plaats van de currency van de grootste economie ter wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |