twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 20-02-2015 om 23:50:44VIDEO: Fire raging in the 300m high "Torch" tower in #Dubaihttp://t.co/J1XVEjCX92 - @AytenPasayigit reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 00:06:34More video of the Tourch tower in Dubai on fire - @CyrilleSekretevhttp://t.co/woENb4pOLU reageer retweet
Waarschijnlijk begon ergens een klein vlammetjequote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is een brandje buitencategorie lijkt het. Over meerdere verdiepingen ook. Vraag mij toch af wat de oorzaak daarvan is...
Meerdere kanten van het gebouw ookquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is een brandje buitencategorie lijkt het. Over meerdere verdiepingen ook. Vraag mij toch af wat de oorzaak daarvan is...
Moslims.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dat is een brandje buitencategorie lijkt het. Vraag mij toch af wat de oorzaak daarvan is...
Schuld van de joden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Blusdeken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:20 schreef Ceberut het volgende:
Hmm, dat gaat niet meer goed komen denk ik. Hoe blus je zoiets?
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:21 schreef Studiotje het volgende:
Kunnen ze er niet even een schep zand op gooien? Genoeg daar in de buurt.
Kan het pasvuur op scheveningen nog een puntje aan zuigen.quote:
3.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat vroeg ik me ook af, al googlend vond ik zo snel wel dat het dus wel allemaal residential is. Maar geen idee hoeveel er daadwerkelijk inzaten. Hopelijk heeft iedereen op tijd weg kunnen komen.quote:
De bewonerscommissievergadering die een nieuwe voorzitter moest kiezen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:48 schreef valentijn101 het volgende:
is er al bekend of de bewoners er uit zijn?
Brandende brokstukken zijn naar beneden gevallenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:55 schreef valentijn101 het volgende:
Hoe kan het op meerdere plaatsen branden. Moderne skyscrapers hebben toch compartimenten?
brand onderaan begon later denk ik, door naar beneden vallend puin.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:55 schreef valentijn101 het volgende:
Hoe kan het op meerdere plaatsen branden. Moderne skyscrapers hebben toch compartimenten?
Is het dat gebouw links, maar dan van achter op de cam zichtbaar?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:13 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.skylinewebcams(...)ai/dubai-marina.html
Live webcam weliswaar niet enorm dichtbij
Klinkt logisch.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Brandende brokstukken zijn naar beneden gevallen
Of op meerdere plaatsen brand ontstaan
Als het goed is zijn er stijgleidingenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:13 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat zijn al flink wat verdiepingen in de fik![]()
Maar inderdaad, hoe blusje zoiets. Enige manier om water daar te krijgen zou met een heli zijn? Maar daar heb je ook weinig aan qua gericht blussen.
Een sprinklerinstallatie doet denk weinig meer als het al zodanig in de hens staat..
'Gecontroleerd' uit laten branden?
Bijna al die torens worden gebouwd met westerse project leiders en engineers.quote:
CNN is sloomquote:
Ja, door Indiërs, Pakistanen en Bangladeshi.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bijna al die torens worden gebouwd met westerse project leiders en engineers.
Je hebt gelijk, zal een beste pomp zijn trouwens, en volume houden en voldoende druk. Als ze aan de top 8 bar uit de slang willen krijgen moet er beneden 42,5 bar opgezet worden, en dan nog met voldoende volume.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:16 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als het goed is zijn er stijgleidingen
Waarvoor dient een droge stijgleiding voor.
Wanneer er in een flat of ander groot gebouw brand zou uitbreken is het mogelijk dat de brandweer veel tijd zou verliezen bij het uitrollen en het naar boven brengen van hun brandslangen. Om dit probleem te vermijden zijn er in hoge gebouwen droge stijgleidingen verplicht.
De stijgleidingen bestaan uit een stalen buis met een voedings- en brandslangaansluiting. De brandweer kan op die manier met een pomp het benodigde bluswater snel op de juiste plek krijgen waardoor het blussen een stuk sneller gaat.
Dat klopt, maar de kwaliteit is top bij dit soort projecten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, door Indiërs, Pakistanen en Bangladeshi.
Ik zie op de webcam ook niks meer.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:24 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens cnn dubai producer ter plaatse zijn er geen vlammen meer zichtbaar. Hoop dat ze het onder controlle hebben.
Daarover verschillen de meningen nogal. Ik weet niet wat ervan waar is, maar diverse deskundologen hebben al gewaarschuwd voor de beroerde kwaliteit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de kwaliteit is top bij dit soort projecten.
Deskundologen.... Die hebben er in elk geval geen verstand van.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen nogal. Ik weet niet wat ervan waar is, maar diverse deskundologen hebben al gewaarschuwd voor de beroerde kwaliteit.
toch niet RoyalHaskoningDHV?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Daarover verschillen de meningen nogal. Ik weet niet wat ervan waar is, maar diverse deskundologen hebben al gewaarschuwd voor de beroerde kwaliteit.
One Torch to rule them all.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:39 schreef remlof het volgende:
Wie noemt z'n gebouw dan ook "Torch Tower"?
Stukje cultuur waar je wat van opsteekt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Deskundologen.... Die hebben er in elk geval geen verstand van.
ISIS.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 02:12 schreef Carlos93 het volgende:
Ik vraag me toch af hoe zo'n grote fik zo snel heeft kunnen ontstaan in zulke moderne gebouwen
Laddertje.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:39 schreef yosander het volgende:
De tyfus. Hoe komt de brandweer daar?
Buitje regenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:20 schreef Ceberut het volgende:
Hmm, dat gaat niet meer goed komen denk ik. Hoe blus je zoiets?
Knap! Toen ik zag hoe dat ding in de fik stond dacht ik, dit komt niet meer goed, dat ding gaat straks nog neerquote:
Binnen de wensen van de opdrachtgever en regelgeving ter plaatse.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de kwaliteit is top bij dit soort projecten.
Lach je nu jezelf uit?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Duidelijk een stuk steviger gebouwd dan de twin towers... ohwjah en.... WTC 7
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |