ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-02-2015 22:03:58 ]
Op vrijdag 20 februari 2015 21:44 schreef b2py het volgende: Je ziet zeker in het donker hooguit een schim.. Die lampen zijn dan ook niet voor de machinist maar voor anderen
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
frontseinen schijnen wel degelijk ook op de rails voor je maar niet bijster ver voor de trein.... "rijden op zicht" in het donker is in the middle of nowhere (lees: tussen amersfoort en apeldoorn) dus aanzienlijk langzamer dan in de randstad waar enorm veel lichtvervuiling is
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Maar waar het om ging, of je een persoon kan herkennen is natuurlijk niet mogelijk met hoge snelheid en de magere lampen..
zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Maar rij je wel gewoon 140 160 wat is het. Want dat is okee blijkbaar of zo
Dat is toch raar?
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Op vrijdag 20 februari 2015 22:09 schreef Salatrel het volgende: zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Ernstig. Zelf nog nooit iemand ervoor gehad?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Op vrijdag 20 februari 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende: dus je hoeft alleen wat te kunnen zien als de verwachting is dat er ook iets te zien is? Bijzonder
Waarom denk je dat er zoveel hekken langs het spoor staan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
ROZ doen we dan ook alleen maar als het nut heeft. Bijvoorbeeld als een persoon of dier langs de baan is gesignaleerd (via een aanwijzing Voorzichtig Rijden) of naar bezet spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Rijden op zicht is voor de situaties waarin je niets aan seinen hebt. Seinstoringen, linkerspoor rijden waar de infra daar niet op is uitgerust, STS-passeren, zulke dingen.
Nee, het is onbeveiligd rijden. Het blok voor je is niet vrij, en je weet niet waar de andere trein of het obstakel staat. Dus rij je op zicht. Het is ook niet voor niets met een snelheid die zodanig is dat je je trein op tijd tot stilstand kunt brengen. M.a.w.: een grote verantwoordelijkheid van de machinist, de andere trein kan ook direct na het geel knipperende sein staan.
Dat doet de lamp van mijn brommer ook. Wat is de relevantie precies?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Spoorvernieuwing Venlo - Viersen, werkzaamheden die een maand gaan duren
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Deze conducteur heeft dr zin in. Legt het concept roestrijden uit over de intercom incl aangepaste snelheid. Het was ook te mooi om waard te zijn, stilte in de stiltecoupe
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
PKP zeker? Daar weten ze wat beenruimte is ja (in de EIC/EC tenminste)
De nieuwe zenderindeling van Ziggo is zo fijn, NDR zit eindelijk weer op zapvolgorde en er komen allemaal dingen bij het nieuws voorbij over investeringen in het spoor enzo. 500 miljoen extra voor het weghalen van knelpunten zoals een spoorwegovergang die nu door twee man met slingers(!!!) gesloten wordt als er een trein voorbij komt.
Een van de meest gevreesde evenementen voor treinreizigers is trouwens ook weer van start: De Huishoudbeurs in de Amsterdam Rai.
quote:
Reis je van/naar/langs Amsterdam Rai? Houd dan rekening met een hoge concentratie vrouwen van middelbare leeftijd, pittige kapsels en vertragingen ten gevolg van voorgenoemde reizigers. Plan je reis als je al onderweg bent en houdt de omroepen die niet komen in de gaten. Omreisadvies: Reizigers naar Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht dienen gewoon de auto te pakken
Deze situatie zal naar verwachting tot en met 1 maart aanhouden
[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 21-02-2015 11:32:56 ]
Er staat een defecte trein bij Lelystad Centrum en wij staan ervoor te wachten. Er is totaal nog geen informatie, dus wat doet de beste machinist? Hij ontgrendelt de deuren met het bericht "We zijn nu op Lelystad Zuid, waar nog nooit reizigers zijn uitgestapt. Als u het leuk vindt kan dat nu even"
Er staat een defecte trein bij Lelystad Centrum en wij staan ervoor te wachten. Er is totaal nog geen informatie, dus wat doet de beste machinist? Hij ontgrendelt de deuren met het bericht "We zijn nu op Lelystad Zuid, waar nog nooit reizigers zijn uitgestapt. Als u het leuk vindt kan dat nu even"
Op zaterdag 21 februari 2015 14:52 schreef Basekid_NZ het volgende: Op mn planning staat nog de NY--> Boston route in de niet al te verre toekomst. De Express variant is echter wel aan de prijs
Zeg dat wel ja, NYC-DC is met de bus één tiende van de prijs van de Acela...
Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Op zaterdag 21 februari 2015 15:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Die keus is ook makkelijk, maar als geld een rol speelt is zo'n misschien bus toch een betere optie. Betekend natuurlijk niet dat ik niet een ritje met een Acela wil/ga maken
Op zaterdag 21 februari 2015 15:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Zo had ik van de week voor St Petersburg-Helsinki de keus uit de dure Allegro of een goedkope bus. No way dat ik dan de bus pak.
Op zaterdag 21 februari 2015 16:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben ooit eens met de Eurolines naar Barcelona en naar Boedapest geweest. Dat was niet zo leuk. Met de trein naar Praag en Warschau wel.
Eurolines naar Londen is best chill, ook niet zo'n lange zit.
Op zaterdag 21 februari 2015 15:44 schreef derLudolf het volgende: In Amerika ga je toch niet met de trein? Daar pak je je V8 toch en anders en binnenlandse vlucht.
De bouw van de eerste HSL (project CA HSR) is begonnen, hopelijk volgen er nog veel
Op zaterdag 21 februari 2015 16:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben ooit eens met de Eurolines naar Barcelona en naar Boedapest geweest. Dat was niet zo leuk. Met de trein naar Praag en Warschau wel.
Zeg dat wel ja, NYC-DC is met de bus één tiende van de prijs van de Acela...
Nou dat is niet helemaal waar hoor, maar het verschil is wel groot en als je de goede busmaatschappij hebt schijnt het ook nog eens een prima bus (qua beenruimte, WiFi) te zijn. Ik ben zelf met de Amtrak geweest op die route, was wel ideaal. Stukje sneller en comfortabel. Retour was een goede 100 dollar.
Nou dat is niet helemaal waar hoor, maar het verschil is wel groot en als je de goede busmaatschappij hebt schijnt het ook nog eens een prima bus (qua beenruimte, WiFi) te zijn. Ik ben zelf met de Amtrak geweest op die route, was wel ideaal. Stukje sneller en comfortabel. Retour was een goede 100 dollar.
Je hebt de Acela Express welke amper stopt en de regionale treinen welke meer stoppen, Acela is voor NYC-DC 160 dollar, een IC is inderdaad goedkoper en maar een kleine 50 dollar.
Hoe was die trein verder dan? Ik zit er namelijk ook over na te denken of het het extra geld waard is.
Je hebt de Acela Express welke amper stopt en de regionale treinen welke meer stoppen, Acela is voor NYC-DC 160 dollar, een IC is inderdaad goedkoper en maar een kleine 50 dollar.
En ik geloof dat die IC's niet eens zo heel veel vaker stoppen en ook nog niet eens zoveel trager rijden.
En ik geloof dat die IC's niet eens zo heel veel vaker stoppen en ook nog niet eens zoveel trager rijden.
Tussen New York en Washington is het 5 stops (Acela) vs. 9 stops (IC) en een halfuur extra en tussen Boston en New York is het 6 stops (Acela) vs. 10 stops voor de IC en ook een halfuur extra. Alleen stoppen sommige treinen hier en daar wel/niet, is een beetje ondoorzichtig.
Ik zit even te kijken, Acela duurt ongeveer 20-30 minuten korter dan Amtrak. Dat is die 110 dollar echt niet waard
Hoe was die trein verder dan? Ik zit er namelijk ook over na te denken of het het extra geld waard is.
Die Amtraks zijn dikke prima. Beenruimte was goed, stoelen zaten lekker, er was een soort restaurant (niet geweest) en WiFi (beetje NS achtig helaas). Ik ben niet met de bus geweest toen dus kan het niet vergelijken. Dat duurt ongeveer een uur langer. Is net wat je er voor over hebt. Ik vond het stiekem natuurlijk ook wel leuk om met de trein te gaan, dus dat is ook wat waard
Eurolines naar Londen is best chill, ook niet zo'n lange zit.
Ik heb onlangs die zelfde rit gedaan maar dan met Megabus. Wat een verschrikking. Douane bij Calais heeft 's nachts maar 1 bagagescanner en lichaamscanner beschikbaar. Echter vergeten ze wel dat er een paar bussen de boot moeten halen met in totaal een paar honderd man.
Vervolgens moest de drugshond de bus inspecteren, niks gevonden. Vervolgens besloten ze om een andere drugshond die op dat getraind werd, over de bagage band die door die scanner heen gaat te laten lopen dmv speelgoed op die band te gooien. Weigerde dat rotbeest om dat speelgoed te pakken en moest een deel van de bagage weer van die band af
Uiteindelijk 2 boten gemist, omdat die verrotte Douane zo irritant deed. Ik mijn bus connectie gemist vanuit London, waardoor ik extra geld moet uitgeven voor een ander ticket. Bus had om 7.30 moeten aankomen op Victoria, maar kwam pas om 11.30 aan. De bus die ik moest hebben was vertrokken om 11.15 .
Dus ik mail hun dat ik die extra kosten vergoed wil hebben, omdat hun in gebreke zijn gebleven door een slecht opgeleide hond te sturen en omdat ze te weinig materieel hebben om alle mensen op tijd te scannen. Krijg ik een antwoord van hun dat het niet hun probleem is en dat ze dit zomaar mogen doen, ongeacht of ze hier andere schade mee toe doen.
Megabus gaf aan dat hun ook niks vergoeden, alleen als de aansluitende verbinding ook van Megabus was geweest. Maar ik moest helaas overstappen op een National Express bus richting Cambridge.
Tussen New York en Washington is het 5 stops (Acela) vs. 9 stops (IC) en een halfuur extra en tussen Boston en New York is het 6 stops (Acela) vs. 10 stops voor de IC en ook een halfuur extra. Alleen stoppen sommige treinen hier en daar wel/niet, is een beetje ondoorzichtig.
Ja dat is inderdaad vrij onduidelijk. Een dienstregeling zoals wij hebben kennen ze daar niet
Zo had ik van de week voor St Petersburg-Helsinki de keus uit de dure Allegro of een goedkope bus. No way dat ik dan de bus pak.
Je had mogelijk ook nog de veerboot kunnen nemen, die vaart 's nachts en daar heb ik 2 jaar geleden 80 euro voor een retour met bed voor betaald.
Over treinen in Noord-Amerika gesproken; heeft iemand ooit al eens met ViaRail gereisd in Canada? 30 maart vlieg ik naar Montreal en van daaruit wil ik wat uitstapjes maken naar Québec en Ottawa. Vervolgens reis ik door naar Toronto, Niagara Falls en New York. Iemand ervaring op die trajecten? En oh ja, rijdt er een fatsoenlijke trein tussen Seattle en Vancouver?
Je had mogelijk ook nog de veerboot kunnen nemen, die vaart 's nachts en daar heb ik 2 jaar geleden 80 euro voor een retour met bed voor betaald.
Over treinen in Noord-Amerika gesproken; heeft iemand ooit al eens met ViaRail gereisd in Canada? 30 maart vlieg ik naar Montreal en van daaruit wil ik wat uitstapjes maken naar Québec en Ottawa. Vervolgens reis ik door naar Toronto, Niagara Falls en New York. Iemand ervaring op die trajecten? En oh ja, rijdt er een fatsoenlijke trein tussen Seattle en Vancouver?
Wat ik begreep van twee canadezen vorig jaar in de Eurocity tussen Budapest & Berlijn is er nauwelijks treinverkeer tussen grote steden. Alleen wat suburban rail naar de voorsteden, ze doen verder alles met het vliegtuig.
Je kan sowieso met de bus Er gaan bussen van New York naar Canada
En ook treinen van NYC naar Miami. Doen er iets van 36 uur over
Ik heb onlangs die zelfde rit gedaan maar dan met Megabus. Wat een verschrikking. Douane bij Calais heeft 's nachts maar 1 bagagescanner en lichaamscanner beschikbaar. Echter vergeten ze wel dat er een paar bussen de boot moeten halen met in totaal een paar honderd man.
Vervolgens moest de drugshond de bus inspecteren, niks gevonden. Vervolgens besloten ze om een andere drugshond die op dat getraind werd, over de bagage band die door die scanner heen gaat te laten lopen dmv speelgoed op die band te gooien. Weigerde dat rotbeest om dat speelgoed te pakken en moest een deel van de bagage weer van die band af
Uiteindelijk 2 boten gemist, omdat die verrotte Douane zo irritant deed. Ik mijn bus connectie gemist vanuit London, waardoor ik extra geld moet uitgeven voor een ander ticket. Bus had om 7.30 moeten aankomen op Victoria, maar kwam pas om 11.30 aan. De bus die ik moest hebben was vertrokken om 11.15 .
Ik wist helemaal niet dat ze die controles daadwerkelijk uitvoerden XD. Ik ben al meerdere keren met megabus en andere maatschappijen 's nachts door de UK Border Control in Calais (en 1 keer in Duinkerken) gegaan en dat is alle keren alleen maar ID-controle geweest. We hebben zelfs al eerdere boten gehaald dan gepland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wist helemaal niet dat ze die controles daadwerkelijk uitvoerden XD. Ik ben al meerdere keren met megabus en andere maatschappijen 's nachts door de UK Border Control in Calais (en 1 keer in Duinkerken) gegaan en dat is alle keren alleen maar ID-controle geweest. We hebben zelfs al eerdere boten gehaald dan gepland.
Wees maar blij dat je dat nog niet hebt meegemaakt , want ze hebben gewoon schijt aan je, ook als dat betekend dat je 4 tot 5 uur extra moet wachten. En ook als je er extra kosten voor moet maken
Op zaterdag 21 februari 2015 18:23 schreef ReisT het volgende: Vier Erdingers later bijna in Amersfoort. Tijd om afscheid te nemen van de Pimpel. Aankomst op spoor 5a (?) dus geen cross-platform vandaag.
Wisselstoring.. Miste daardoor mijn overstap op de IC naar Schiphol een kwartier geleden..
Ik ben 1x met de bus op vakantie geweest, dat was naar Spanje. Ik zou het niet snel weer doen, ik vond het vooral te lang zitten.
Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Op zaterdag 21 februari 2015 14:13 schreef Viezze het volgende: Amtrak treinen Waar ik zat reden ze met 200-250kmh met treinen zonder enige aërodynamica, heerlijk.
Over een afstand van 10km misschien. Voor de rest is het 160-180.
Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef James1988 het volgende: Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Ik ga eind juni naar Skopje treinen, en terugvliegen (tussendoor bezoekje aan Albanië). De reisduur scheelt nogal, ca. 40 uur met de trein of 2u50 met het vliegtuig.
Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef James1988 het volgende: Ik ben 1x met de bus op vakantie geweest, dat was naar Spanje. Ik zou het niet snel weer doen, ik vond het vooral te lang zitten.
Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Amsterdam > Salzburg met de bus is ook niet aan te raden kan ik je vertellen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Met de bus een weekendje naar Antwerpen/Brussel, Londen, Parijs of Berlijn is overigens prima te doen. En best goedkoop als je een georganiseerde reis boekt. 150-200 euro voor 4 daagjes incl heen- en terugreis, een rondrit door de stad, 3 nachten hotel en ontbijt.
Ik heb zo'n aanbieding van NS international niet vaak gezien..
[ Bericht 12% gewijzigd door Peter op 21-02-2015 19:38:55 ]
Over een afstand van 10km misschien. Voor de rest is het 160-180.
Ik kan de betreffende pagina niet meer vinden, maar dat zou kunnen. Het werd in ieder geval gehaald. Een soort Hanzelijn zeg maar, hoewel ze het daar niet eens rijden
Op zaterdag 21 februari 2015 19:33 schreef Peter het volgende: Met de bus een weekendje naar Antwerpen/Brussel, Londen, Parijs of Berlijn is overigens prima te doen. En best goedkoop als je een georganiseerde reis boekt. 150-200 euro voor 4 daagjes incl heen- en terugreis, een rondrit door de stad, 3 nachten hotel en ontbijt.
Met de bus. Ben jij wel lekker bij je hoofd of zo.
Ik ga eind juni naar Skopje treinen, en terugvliegen (tussendoor bezoekje aan Albanië). De reisduur scheelt nogal, ca. 40 uur met de trein of 2u50 met het vliegtuig.
Is Skopje per trein bereikbaar dan? Dacht dat treinstation daar opgedoekt was.
Ik (en nog een paar hier) ken iemand die zelf namen voor treinen bedenkt op basis van begin en eindstation. Schiphol - Groningen wordt dan de Vliegende Metworst en zo Leuk-achtig voor één keer. Daarna gewoon schijt-irritant.
Op zaterdag 21 februari 2015 23:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik (en nog een paar hier) ken iemand die zelf namen voor treinen bedenkt op basis van begin en eindstation. Schiphol - Groningen wordt dan de Vliegende Metworst en zo Leuk-achtig voor één keer. Daarna gewoon schijt-irritant.
Toch blijven sommige namen toch wel hangen zoals kippenlijn
Op zondag 22 februari 2015 01:14 schreef James1988 het volgende: De laatste trein over het Delftse viaduct is onderweg. IC 28202 (Rotterdam 1:07 - Den Haag HS 1:41) rijdt met 10 bakken SLT.
Het lijkt erop dat dat toch niet de laatste trein gaat worden, 10 minuten later komt er nog een zwaar vertraagde ski-Thalys langs (met +120)
Maar je kon toch speciaal kaartjes kopen voor die allerlaatste rit? Die nu toch gewoon niet de allerlaatste blijkt te zijn Falen waar je maar falen kunt
Op zondag 22 februari 2015 01:30 schreef James1988 het volgende: Ik heb trouwens nog geen trein voorbij zien komen, ook al zou dat ding om 01:25 uit Delft vertrekken
Zetten ze waarschijnlijk aan de kant tot de Thalys voorbij is?
Thalys lijkt me een iets mooiere afsluiter dan SLT. Maar goed, voor de opening is er ook helemaal niks geregeld, dus het zal wel bij die zaaddodende SLT blijven.
Op zondag 22 februari 2015 01:43 schreef somoht het volgende: Het is dat of dat ding kachelt via Gouda. NS reisplanner heeft iig een omleidingsroute via Delft, HS, Hoofddorp ingelegd.
Kun je schudden. AV van Den Haag HS:
quote:
01:51 Amsterdam Centraal Schiphol Rijdt vandaag niet
Enige wat ik me kan bedenken: plan was om via de HSL te rijden. Door grote vertraging mocht de machinist 'm niet verder meer rijden (rij- en rusttijdenwet) en dus moest er een ander gevonden worden. Die natuurlijk weer uit Brussel moest komen, per taxi.
Mea-culpa: ding is dus wel omgeleid via Delft, maar vervolgens hebben ze alle station tussen Rotterdam en Nieuw vennep HSL aansluiting er weer uitgegooid. Ik zat ff de XML verkeerd te lezen Vermoed dat ie eerst over de oude LIjn zou rijden maar dat ie toch nog over de HSL mocht ofzo.
Enige wat ik me kan bedenken: plan was om via de HSL te rijden. Door grote vertraging mocht de machinist 'm niet verder meer rijden (rij- en rusttijdenwet) en dus moest er een ander gevonden worden. Die natuurlijk weer uit Brussel moest komen, per taxi.
Op zondag 22 februari 2015 01:53 schreef somoht het volgende: Mea-culpa: ding is dus wel omgeleid via Delft, maar vervolgens hebben ze alle station tussen Rotterdam en Nieuw vennep HSL aansluiting er weer uitgegooid. Ik zat ff de XML verkeerd te lezen Vermoed dat ie eerst over de oude LIjn zou rijden maar dat ie toch nog over de HSL mocht ofzo.
Geen trein, in typische NS-speak. Ding was omgeleid via Delft, maar toen weer terug omgeleid Eigenlijk onduidelijk of die trein uberhaupt nog rijdt, AR-NU zegt wel (Schiphol, en Amsterdam CS), HAFAS zegt nee, InfoPlus zegt niets
Wees maar blij dat je dat nog niet hebt meegemaakt , want ze hebben gewoon schijt aan je, ook als dat betekend dat je 4 tot 5 uur extra moet wachten. En ook als je er extra kosten voor moet maken
Van mij hadden ze dat best mogen doen. In mijn megabus zaten wat ... twijfelachtige personen
Terwijl veel reizigers reikhalzend aftellen tot het nieuwe station Delft wordt geopend, is er ook duidelijkheid over de opening van de perrontunnel in Zwolle. De nieuwe reizigerstunnel in de Hanzestad is vanaf zaterdag 27 juni open voor reizigers. De tunnel zorgt voor meer comfort voor reizigers en maakt het station klaar voor verdere reizigersgroei. De tunnel is ruim en beschikt over roltrappen.
En @Fles, de HSL is iedere nacht dicht voor onderhoud. En za/zo is ideaal omdat ze dan een redelijk lange trein vrije periode hebben van bijna 7,5 uur.
STAR TE-5933 + goederentrein by Durk Houtsma., on Flickr Nieuw Buinen, 11 Oktober 2014 - De fotogoederentrein met de Rus van de STAR, die na enkele weken na deze rit definitief uit dienst ging voor een toekomstige revisie, passeert hier vol stomend de fotografen, terwijl een oude Russische Lada staat te wachten tot de trein voorbij is, en de overweg mag passeren.
STAR TE-5933 + goederentrein by Durk Houtsma., on Flickr Nieuw Buinen, 11 oktober 2014 - Passage van deze fraaie Rus, de STAR TE-5933, richting Stadskanaal met een fraaie goederentrein.
STAR TE-5933 + goederentrein by Durk Houtsma., on Flickr Stadskanaal, 11 Oktober 2014 - De Rus van de STAR, de TE-5933, passeert hier een horde fotografen die deelnamen aan deze fotorit, terwijl een Russische Lada staat te wachten om de overweg te mogen oversteken.
Op zondag 22 februari 2015 11:01 schreef b2py het volgende: En @Fles, de HSL is iedere nacht dicht voor onderhoud. En za/zo is ideaal omdat ze dan een redelijk lange trein vrije periode hebben van bijna 7,5 uur.
kutsmoesjes, incompetentie vingerverf alles. Net of die kutbaan iedere nacht onderhouden moet worden. Het is toch fucking geen papierfuckingmaché of wat. Waardeloos.
Extra fotomotief erbij enzo. En een deelnemer aan onze fotorit had zo'n Lada, en hebben wij nog even Russische (namaak)kentekens via internet geroggeld, en is de Lada een paar keer ingezet tijdens een fotostop
Geen treinen tussen Graz en Wenen en tussen Graz en Salzburg door een viaduct in aanbouw dat ingestort is. Gelukkig zijn er in Oostenrijk geen gewonden gevallen
kutsmoesjes, incompetentie vingerverf alles. Net of die kutbaan iedere nacht onderhouden moet worden. Het is toch fucking geen papierfuckingmaché of wat. Waardeloos.
Echt he, fucking onderhoudsvensters
Zou wat zijn als ik bij mijn baas alvast elke woensdag vrij neemt want ik moet misschien wel naar de dokter. Of ik dan ook echt ga dat doet er niet toe.
Mooie foto's van die Russische loc! Wellicht een hele domme vraag, maar hoe kan het dat die op normaal- i.p.v. breedspoor rijdt? Is dat aangepast of zijn/waren er normaalsporige spoorlijnen in Rusland?
Gister met 2 vrienden een rondje door Nederland gereden... o.a. even naar Delft voor de laatste keer over het luchtspoor
Het zijn enigszins anaalplaten (vooral omdat ze sluitseinen hadden + ik me niet houd aan alle regels van het fotograferen) en ik(en de anderen) verder geen zin meer had om in de kou en regen te wachten.
Maar toch vind ik 2 plaatjes nog de moeite waard
SPOILER
Op zondag 22 februari 2015 12:49 schreef J.B. het volgende: Mooie foto's van die Russische loc! Wellicht een hele domme vraag, maar hoe kan het dat die op normaal- i.p.v. breedspoor rijdt? Is dat aangepast of zijn/waren er normaalsporige spoorlijnen in Rusland?
Het is een van oorsprong Duitse loc van de Baureihe 52 reeks. Zie ook http://nmld.nl/nl/object/2582 De STAR heeft de loc nu langdurig aan de kant staan omdat er geen geld is om de loc snel gereviseerd te krijgen. Nu doet een "gewone" Duitse 52'er de stoomritten bij de STAR. Hierdoor werd er last-minute nog een fotorit georganiseerd, en waren we met een magere 29 man op pad (maar dat lag vast aan de locatie, want STAR is best "afgelegen").
Op zondag 22 februari 2015 11:29 schreef greavy het volgende: Railcatering Utrecht staat vandaag (in opdracht van NS en ProRail) in Delft om gratis koffie uit te delen aan de "gedupeerde" reizigers. [ afbeelding ]
Koffie is hetzelfde als ze uitdelen in de trein, dus wordt bij elk bekertje weer een zakje met dat koffiespul opengetrokken en gemengd met heet water. Ze staan er de gehele week, overdag.
Op zondag 22 februari 2015 11:07 schreef Dr_Flash het volgende: greavy wat is de grap met die Lada? Moet het er dan extra russisch uit zien of zo? Dat is een beetje mislukt dan denk ik
Ik vind het bij de eerste foto wel wat hebben! Leuk, greavy!
Als ik hem niet zou kennen zou ik het helemaal met je eens zijn maar we hebben samen met een Neger die onze barman was allemaal racistische praatjes van Denen moeten aanhoren in een Berlijns hotel
quote:
Ik vind het bij de eerste foto wel wat hebben! Leuk, greavy!
Ja dat én de foto's zijn weer eens fucking mooi ook gewoon in het algemeen.
Nah, doe maar niet. Het is tenslotte wel in Nederland. Maar een oude Lada is gewoon een leuk extraatje ernaast. Maakt de foto net weer eens iets anders als anders.
Op zondag 22 februari 2015 15:18 schreef greavy het volgende: Nah, doe maar niet. Het is tenslotte wel in Nederland. Maar een oude Lada is gewoon een leuk extraatje ernaast. Maakt de foto net weer eens iets anders als anders.
Pfff, wat een kut eind. Ik was trouwens even in de war met Tirana, dat is per trein niet bereikbaar geloof ik.
Nee, Tirana is niet meer per trein bereikbaar, omdat ze een winkelcentrum(?) op die plek wilden bouwen..... Ik pak de ICE naar Frankfurt en dan ICE naar München, en na een paar uur in München dus via die route naar Skopje.
On 2 September 2013 the Tirana station was closed for passenger and freight transport, as it should be demolished to make room for a new boulevard that will lead over the station area to the north. A completely new district will be created. In the northwestern district of Tirana, Laprakë a new station will be built, which is planned as a multi-functional terminal for railway, tram and bus. Until his opening, the railway transport between Tirana and Vorë remains closed. [3]
Nee, Tirana is niet meer per trein bereikbaar, omdat ze een winkelcentrum(?) op die plek wilden bouwen..... Ik pak de ICE naar Frankfurt en dan ICE naar München, en na een paar uur in München dus via die route naar Skopje.
Ga je om de 'belevenis' per trein of heb je vliegangst? Wanneer ga je precies en plaats je wat plaatjes hier?
Ga je om de 'belevenis' per trein of heb je vliegangst? Wanneer ga je precies en plaats je wat plaatjes hier?
Uiteraard komt er een fotoreportage. Ik heb geen vliegangst. Ik ga heen met de trein, en terug vliegen. Persoonlijk ga ik liever met de trein dan met het vliegtuig, maar om heen+terug met de trein te gaan kost tijdens een 7 daagse vakantie gewoon teveel tijd, en gaat ten koste van het bezoek aan Albanië. Ik ben nog aan het rondneuzen hoe ik het treinverkeer daar wat ga achtervolgen. Misschien kijken of er iets mogelijk is qua auto huren oid. Voor 60 euro heb je 3 dagen een Hyundai i10, ex brandstof en ongelimiteerde kilometers. Dan moet er wel een leuke fotoreportage langs de lijn te maken zijn. En dan heb ik ook nog tijd over om in de treinen zelf te zitten.
[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 22-02-2015 16:44:26 ]
Uiteraard komt er een fotoreportage. Ik heb geen vliegangst. Ik ga heen met de trein, en terug vliegen. Persoonlijk ga ik liever met de trein dan met het vliegtuig, maar om heen+terug met de trein te gaan kost tijdens een 7 daagse vakantie gewoon teveel tijd, en gaat ten koste van het bezoek aan Albanië. Ik ben nog aan het rondneuzen hoe ik het treinverkeer daar wat ga achtervolgen. Misschien kijken of er iets mogelijk is qua auto huren oid. Voor 60 euro heb je 3 dagen een Hyundai i10, ex brandstof en ongelimiteerde kilometers. Dan moet er wel een leuke fotoreportage langs de lijn te maken zijn. En dan heb ik ook nog tijd over om in de treinen zelf te zitten.
Probeer wel te voorkomen dat je daar in het donker moet rijden, Albanezen rijden sowieso al als imbecielen maar in het donker is het al helemaal link. Ik vind het overigens wel absoluut de moeite waard en zeker een aanrader
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2015 17:33:51 ]
7 dagen verblijf daar? Of is dat inclusief reisdagen. Persoonlijk was ik niet echt gecharmeerd van Macedonië eigenlijk, in Belgrado zou ik dan ook de trein naar Plovdiv (BG) pakken
7 dagen verblijf daar? Of is dat inclusief reisdagen. Persoonlijk was ik niet echt gecharmeerd van Macedonië eigenlijk, in Belgrado zou ik dan ook de trein naar Plovdiv (BG) pakken
Totaal heb ik 9 dagen vakantie. 2 reisdagen naar Tirana (ik kom 04:25 in Skopje, 6u gaat de bus naar Tirana, en aankomst 13:00), en vlieg de week later op zondag weer uit Skopje naar Eindhoven. De zaterdag vertrek ik al uit Albanië denk ik. Totaal dus 5 volledige dagen en 2 halve dagen ofzoiets
Probeer wel te voorkomen dat je daar in het donker moet rijden, Albanezen rijden sowieso al als imbecielen maar in het donker is het al helemaal link. Ik vind het overigens wel absoluut de moeite waard en ik vind het zeker een aanrader
Haha, dat komt wel goed ja. Het is in die periode al rond 5u licht ofzo en donker rond 8u. Treinen kunnen dus allemaal bij daglicht geklikt worden.
Totaal heb ik 9 dagen vakantie. 2 reisdagen naar Tirana (ik kom 04:25 in Skopje, 6u gaat de bus naar Tirana, en aankomst 13:00), en vlieg de week later op zondag weer uit Skopje naar Eindhoven. De zaterdag vertrek ik al uit Albanië denk ik. Totaal dus 5 volledige dagen en 2 halve dagen ofzoiets
Aha, klinkt als een leuk programma Zoek je even goed uit of je met je huurauto de grens over mag? We mochten met onze Bulgaarse leenauto niet naar Turkije destijds.
Inmiddels is eea duidelijker online te vinden over de overspanningsproblemen tussen Doornik (B) en Lille (F), met dank aan Nahoj op HGBTF De overspanningsproblemen zouden er al langer zijn, maar nooit in een dermate hoge ernst zoals momenteel. Bij Blandain (F) 2 treinen van NMBS, elk met een MS96, die elkaar daar passeerden, gestrand en het Elektrische circuit "doorgefikt". Het treinverkeer heeft toen bijna 24 uur stil gelegen. Er werd niks gevonden, dus het treinverkeer werd weer opgestart. Vervolgens strande er op 10 januari ook een HLE13, en een dag later weer een MS96.
Verder meldt hij:
quote:
Alleen lijkt HLE 13 er totnogtoe zonder permanente schade uit te komen. Op MR96 is dat niet het geval: de gelijkrichter is systematisch te herstellen. Dat het probleem zich op bepaald materieel meer voordoet, is omdat het gaat om overspanningen binnen een zekere (hoge) frequentieband. De RLC-parameters van de ingangsgelijkrichter maken je materieel al dan niet gevoeliger voor dat soort storingen. De SNCF is inderdaad op zoek naar een voertuig dat potentieel voor de storingen zorgt.
Sinds 11 januari rijden er al (vrijwel) geen elektrische treinen meer tussen Doornik en Lille, en is enige tijd als advies gegeven: reis maar via Moeskroen, er rijden 1x/2u stopbussen. Nu rijdt SNCF met een hybride treinstel 1x/2u een pendeldienst Doornik-Lille en er rijden nog aanvullend 2 pendelbussen. Ik ben benieuwd wanneer dit opgelost is ....
Binnenkort kunnen er nog wel eens problemen met de Thalys voorkomen: Omdat Infrabel alle ETCS-baanvakken gaat upgraden naar softwareversie 2.3.0, mag Thalys, die op de oudere 2.2.0 rijdt, op die baanvakken niet meer komen. Infrabel heeft inmiddels ook al aangekondigd het ETCS-baanvak van Brussel richting Antwerpen te upgraden. Thalys protesteert daartegen, maar Infrabel geeft ook nog niet toe. Om diezelfde reden mag de Thalys ook niet meer via Mons-Namen naar Luik, omdat er na Mons al ETCS 2.3.0 ligt. Thalys heeft daarop gereageerd door de treindienst maar in te korten t/m Mons.
Ja, dit kan ook gevolgen krijgen voor het treinverkeer van Thalys van- en naar Nederland.
Ik heb dus afgelopen week geleerd dat 2.3.0d gewoon een specificatie is en dat iedere fabrikant zijn eigen software heeft. Dusseh, uhm verder heb je gewoon gelijk natuurlijk
Oh je huurt de auto in Albanië. Ik dacht vanaf Skopje met de auto
Ja, met de bus van Skopje naar Tirana (04:25 in Skopje arriveren, 06u de bus naar Tirana, 13:00 arriveren). Dan wil ik de maandag naar Durres reizen, de dinsdag rondje met de trein, de woensdag voor 2 of 3 dagen een auto huren, de zaterdag weer naar Skopje, en de zondag naar huis vliegen
Ik heb dus afgelopen week geleerd dat 2.3.0d gewoon een specificatie is en dat iedere fabrikant zijn eigen software heeft. Dusseh, uhm verder heb je gewoon gelijk natuurlijk
Ja dat klopt, maar 2.3.0-treinen zouden wel compatibel moeten zijn met 2.3.0-infrastructuur. Zou moeten.
Aha, klinkt als een leuk programma Zoek je even goed uit of je met je huurauto de grens over mag? We mochten met onze Bulgaarse leenauto niet naar Turkije destijds.
Vriend van mij is met de fiets de grens over gegaan, rondje Ohrid bij de grens werd er erg raar gekeken btw. . Geen centje pijn trouwens met een huurfiets de grens over, aanrader!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nouja, dat is dus het nadeel van standaarden die op meerdere manieren te interpreteren zijn... Je krijgt meerdere versies die volop voldoen aan de standaard maar die toch niet onderling uitwisselbaar zijn.
Op zondag 22 februari 2015 19:15 schreef James1988 het volgende: Nouja, dat is dus het nadeel van standaarden die op meerdere manieren te interpreteren zijn... Je krijgt meerdere versies die volop voldoen aan de standaard maar die toch niet onderling uitwisselbaar zijn.
Vriend van mij is met de fiets de grens over gegaan, rondje Ohrid bij de grens werd er erg raar gekeken btw. . Geen centje pijn trouwens met een huurfiets de grens over, aanrader!
Dat zou ook een idee zijn ja, maar ik pak de bus wel
Treinreiswinkel kan vast wel kaartjes verkopen van Dordrecht naar Skopje? DB verkoopt dat iig niet online (ook niet bij splitsen in München), dus daar binnenkort maar eens lang.
Dat zou ook een idee zijn ja, maar ik pak de bus wel
Treinreiswinkel kan vast wel kaartjes verkopen van Dordrecht naar Skopje? DB verkoopt dat iig niet online (ook niet bij splitsen in München), dus daar binnenkort maar eens lang.
Je kan online nergens grensoverschrijdende reizen boeken, bij DB bijvoorbeeld bellen naar ze kunnen ze wel..
Je kan online nergens grensoverschrijdende reizen boeken, bij DB bijvoorbeeld bellen naar ze kunnen ze wel..
Bovendien kun je grensoverschrijdende tickets alleen bij NS Internationaal kopen in ik dacht Arnhem A'dam, Rotjeknor en Utrecht? Bij DB kun je zelfs bij het kleine k*tstation vlak hier over de grens bij een bemande balie kaartjes kopen naar elke bestemming.
Op zondag 22 februari 2015 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: EN daarom moet je specs ZO duidelijk schrijven dat zelfs de lompste mongool niets anders kan dan zich eraan conformeren.
Gaat niet gebeuren. Nooit. Mensen zijn geen computers en gelukkig maar.
Bovendien kun je grensoverschrijdende tickets alleen bij NS Internationaal kopen in ik dacht Arnhem A'dam, Rotjeknor en Utrecht? Bij DB kun je zelfs bij het kleine k*tstation vlak hier over de grens bij een bemande balie kaartjes kopen naar elke bestemming.
Ja totdat je zelf mogelijk schuldig bent aan iemand anders' ongeluk, dan ben je blij dat er zoiets als interpretatie bestaat en meningen en aanverwante zaken. Nogmaals; je hebt geen ongelijk maar het is niet zo zwart/wit in de praktijk. Human condition blahblah.
Het lijkt echt onmogelijk te zijn om online kaartjes te kopen voor de reis die greavy wil gaan maken. DB zegt nee, ÖBB zegt ook nee. Zelfs als ik de reis opsplits wil hij niet.
Ik heb alles online al geprobeerd. Het KAN online gewoon NIET, en dat in het DIGITALE tijdperk DB zegt online dat je ze kan bellen of mailen voor een offerte voor je reis.
Op zondag 22 februari 2015 20:28 schreef James1988 het volgende: Het lijkt echt onmogelijk te zijn om online kaartjes te kopen voor de reis die greavy wil gaan maken. DB zegt nee, ÖBB zegt ook nee. Zelfs als ik de reis opsplits wil hij niet.
Bellen naar de ÖBB en die regelen het, maar zelf online kan niet..
Zelfs van München naar Zagreb, een rechtstreekse nachttrein, is nergens online te boeken. Maar de bus, die er ook nog eens bijna 2 uur korter over doet, kan wel online
Bellen naar de ÖBB en die regelen het, maar zelf online kan niet..
Ik had gekeken voor een rit van München naar Skopje, dan stuurt DB je over Villach en Ljubljana. Maar zelfs voor Villach - Ljubljana verkoopt ÖBB geen online tickets...
Het is heel simpel, grensoverschrijdende verbindingen naar Oost-Europa kan je niet online boeken en dat zal wel beter worden maar heb geduld. Het wordt vast wel beter maar je moet niet vergeten dat als je naar Skopje gaat je wel 30 jaar terug in de tijd gaat..
Zo simpel is het dus niet. Er zullen ongetwijfeld allemaal 'goede' redenen zijn waardoor de reiziger niet kan krijgen wat ze wil. Slappe smoesjes over Oost-Europa zit niemand op te wachten want je kon 25 jaar geleden in fucking Wezep aan het loket nog een retour naar Pyongjang krijgen.
Minder prioriteit voor verbindingen naar de Middeleeuwen bij de digitalisering. Is er wel een contract tussen die twee? DB <-> PKP gaat wel weer prima..
Minder prioriteit voor verbindingen naar de Middeleeuwen bij de digitalisering. Is er wel een contract tussen die twee? DB <-> PKP gaat wel weer prima..
Volledig irrelevant dat kutbedrijf A wel of niet een contract heeft met kutbedrijf B.
Op zondag 22 februari 2015 20:33 schreef b2py het volgende: Het is heel simpel, grensoverschrijdende verbindingen naar Oost-Europa kan je niet online boeken en dat zal wel beter worden maar heb geduld. Het wordt vast wel beter maar je moet niet vergeten dat als je naar Skopje gaat je wel 30 jaar terug in de tijd gaat..
De railsector schiet zichzelf hiermee in de voet. Als je voor bus of vliegtuig wel online kaartjes kan kopen en voor een trein niet, dan moet je wel een ontzettende treinennerd zijn als je dan alsnog met de trein gaat.
De railsector schiet zichzelf hiermee in de voet. Als je voor bus of vliegtuig wel online kaartjes kan kopen en voor een trein niet, dan moet je wel een ontzettende treinennerd zijn als je dan alsnog met de trein gaat.
Hoeveel markt is er nou voor Amsterdam - Skopje. Die zullen echt op twee handen te tellen zijn... 40 uur reistijd vs 2,5 uur.. Dat is toch onbegonnen werk?
Hoeveel markt is er nou voor Amsterdam - Skopje. Die zullen echt op twee handen te tellen zijn... 40 uur reistijd vs 2,5 uur.. Dat is toch onbegonnen werk?
Dat is ten eerste niet aan jou om te bepalen en ten tweede moet dat ICT-technisch gezien geen verschil uitmaken tussen Amsterdam-Utrecht en Amsterdam-Skopje.
Dat is ten eerste niet aan jou om te bepalen en ten tweede moet dat ICT-technisch gezien geen verschil uitmaken tussen Amsterdam-Utrecht en Amsterdam-Skopje.
Natuurlijk wel, er zullen toch afspraken gemaakt worden met alle vervoerders waar de verbinding kruist? En ohja, Macedonie is geen EU..
Natuurlijk wel, er zullen toch afspraken gemaakt worden met alle vervoerders waar de verbinding kruist? En ohja, Macedonie is geen EU..
Wat heeft het EU-lidmaatschap hier precies mee te maken? Ze weten wat alle reizen kosten dus hoe moeilijk kan het zijn om daar een optelsom van te maken. Ik zie al voor me dat het met vliegtickets net zo zou gaan; "De prijs voor uw ticket naar New York is onbekend, bij aankomst weet u pas wat u moet bijbetalen" hou toch op zeg.
Het gaat niet alleen om Amsterdam - Skopje, maar ook bijvoorbeeld om Wenen - Ljubljana of Beograd - Dresden. Als je als sector klanten wilt trekken moet je wel zorgen dat je het potentiële klanten zo eenvoudig mogelijk maakt om een kaartje te kopen.
En als je je IT fatsoenlijk op orde hebt, hoeft het niet veel meer werk te zijn om dat voor elkaar te krijgen. Nou is rail wel een heel ander beest dan het vliegtuig (meerdere vervoerders, tussenstops, overstappen i.p.v. de point-to-point opzet van de luchtvaart), maar het is niet onmogelijk.
Ja want k*nkermongolen zijn zo dom als wat behalve als het gaat om het omzeilen van specificaties.
Misschien mogen fabrikanten dit soort dingen wel niet onderling bespreken vanwege mededingingsregels. En je kunt gaten in de spec bijna niet voorkomen. Je ontdekt die dingen ook pas tijdens gebruik. Drie keer raden waar de "d" in 2.3.0d voor staat.
Op zondag 22 februari 2015 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: EN daarom moet je specs ZO duidelijk schrijven dat zelfs de lompste mongool niets anders kan dan zich eraan conformeren.
Jij hebt nog nooit een beetje forse (functionele) specificatie hoeven schrijven?