ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-02-2015 22:03:58 ]
Op vrijdag 20 februari 2015 21:44 schreef b2py het volgende: Je ziet zeker in het donker hooguit een schim.. Die lampen zijn dan ook niet voor de machinist maar voor anderen
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
frontseinen schijnen wel degelijk ook op de rails voor je maar niet bijster ver voor de trein.... "rijden op zicht" in het donker is in the middle of nowhere (lees: tussen amersfoort en apeldoorn) dus aanzienlijk langzamer dan in de randstad waar enorm veel lichtvervuiling is
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Maar waar het om ging, of je een persoon kan herkennen is natuurlijk niet mogelijk met hoge snelheid en de magere lampen..
zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Maar rij je wel gewoon 140 160 wat is het. Want dat is okee blijkbaar of zo
Dat is toch raar?
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Op vrijdag 20 februari 2015 22:09 schreef Salatrel het volgende: zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Ernstig. Zelf nog nooit iemand ervoor gehad?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Op vrijdag 20 februari 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende: dus je hoeft alleen wat te kunnen zien als de verwachting is dat er ook iets te zien is? Bijzonder
Waarom denk je dat er zoveel hekken langs het spoor staan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
ROZ doen we dan ook alleen maar als het nut heeft. Bijvoorbeeld als een persoon of dier langs de baan is gesignaleerd (via een aanwijzing Voorzichtig Rijden) of naar bezet spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Rijden op zicht is voor de situaties waarin je niets aan seinen hebt. Seinstoringen, linkerspoor rijden waar de infra daar niet op is uitgerust, STS-passeren, zulke dingen.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Nee, het is onbeveiligd rijden. Het blok voor je is niet vrij, en je weet niet waar de andere trein of het obstakel staat. Dus rij je op zicht. Het is ook niet voor niets met een snelheid die zodanig is dat je je trein op tijd tot stilstand kunt brengen. M.a.w.: een grote verantwoordelijkheid van de machinist, de andere trein kan ook direct na het geel knipperende sein staan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Dat doet de lamp van mijn brommer ook. Wat is de relevantie precies?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Spoorvernieuwing Venlo - Viersen, werkzaamheden die een maand gaan duren
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Deze conducteur heeft dr zin in. Legt het concept roestrijden uit over de intercom incl aangepaste snelheid. Het was ook te mooi om waard te zijn, stilte in de stiltecoupe
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
PKP zeker? Daar weten ze wat beenruimte is ja (in de EIC/EC tenminste)
De nieuwe zenderindeling van Ziggo is zo fijn, NDR zit eindelijk weer op zapvolgorde en er komen allemaal dingen bij het nieuws voorbij over investeringen in het spoor enzo. 500 miljoen extra voor het weghalen van knelpunten zoals een spoorwegovergang die nu door twee man met slingers(!!!) gesloten wordt als er een trein voorbij komt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Een van de meest gevreesde evenementen voor treinreizigers is trouwens ook weer van start: De Huishoudbeurs in de Amsterdam Rai.
quote:
Reis je van/naar/langs Amsterdam Rai? Houd dan rekening met een hoge concentratie vrouwen van middelbare leeftijd, pittige kapsels en vertragingen ten gevolg van voorgenoemde reizigers. Plan je reis als je al onderweg bent en houdt de omroepen die niet komen in de gaten. Omreisadvies: Reizigers naar Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht dienen gewoon de auto te pakken
Deze situatie zal naar verwachting tot en met 1 maart aanhouden
[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 21-02-2015 11:32:56 ]
Er staat een defecte trein bij Lelystad Centrum en wij staan ervoor te wachten. Er is totaal nog geen informatie, dus wat doet de beste machinist? Hij ontgrendelt de deuren met het bericht "We zijn nu op Lelystad Zuid, waar nog nooit reizigers zijn uitgestapt. Als u het leuk vindt kan dat nu even"
Er staat een defecte trein bij Lelystad Centrum en wij staan ervoor te wachten. Er is totaal nog geen informatie, dus wat doet de beste machinist? Hij ontgrendelt de deuren met het bericht "We zijn nu op Lelystad Zuid, waar nog nooit reizigers zijn uitgestapt. Als u het leuk vindt kan dat nu even"
Er staat een defecte trein bij Lelystad Centrum en wij staan ervoor te wachten. Er is totaal nog geen informatie, dus wat doet de beste machinist? Hij ontgrendelt de deuren met het bericht "We zijn nu op Lelystad Zuid, waar nog nooit reizigers zijn uitgestapt. Als u het leuk vindt kan dat nu even"
Op zaterdag 21 februari 2015 14:52 schreef Basekid_NZ het volgende: Op mn planning staat nog de NY--> Boston route in de niet al te verre toekomst. De Express variant is echter wel aan de prijs
Zeg dat wel ja, NYC-DC is met de bus één tiende van de prijs van de Acela...
Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Op zaterdag 21 februari 2015 15:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Die keus is ook makkelijk, maar als geld een rol speelt is zo'n misschien bus toch een betere optie. Betekend natuurlijk niet dat ik niet een ritje met een Acela wil/ga maken
Op zaterdag 21 februari 2015 15:21 schreef Dr_Flash het volgende: Ja maar goed. De keus tussen bus of Acela lijkt me niet zo moeilijk toch? Okee ik heb nog nooit in een Acela gezeten, maar ik stel me er heel wat van voor
Zo had ik van de week voor St Petersburg-Helsinki de keus uit de dure Allegro of een goedkope bus. No way dat ik dan de bus pak.
Op zaterdag 21 februari 2015 16:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben ooit eens met de Eurolines naar Barcelona en naar Boedapest geweest. Dat was niet zo leuk. Met de trein naar Praag en Warschau wel.
Eurolines naar Londen is best chill, ook niet zo'n lange zit.
Op zaterdag 21 februari 2015 15:44 schreef derLudolf het volgende: In Amerika ga je toch niet met de trein? Daar pak je je V8 toch en anders en binnenlandse vlucht.
De bouw van de eerste HSL (project CA HSR) is begonnen, hopelijk volgen er nog veel
Op zaterdag 21 februari 2015 16:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik ben ooit eens met de Eurolines naar Barcelona en naar Boedapest geweest. Dat was niet zo leuk. Met de trein naar Praag en Warschau wel.
Zeg dat wel ja, NYC-DC is met de bus één tiende van de prijs van de Acela...
Nou dat is niet helemaal waar hoor, maar het verschil is wel groot en als je de goede busmaatschappij hebt schijnt het ook nog eens een prima bus (qua beenruimte, WiFi) te zijn. Ik ben zelf met de Amtrak geweest op die route, was wel ideaal. Stukje sneller en comfortabel. Retour was een goede 100 dollar.
Nou dat is niet helemaal waar hoor, maar het verschil is wel groot en als je de goede busmaatschappij hebt schijnt het ook nog eens een prima bus (qua beenruimte, WiFi) te zijn. Ik ben zelf met de Amtrak geweest op die route, was wel ideaal. Stukje sneller en comfortabel. Retour was een goede 100 dollar.
Je hebt de Acela Express welke amper stopt en de regionale treinen welke meer stoppen, Acela is voor NYC-DC 160 dollar, een IC is inderdaad goedkoper en maar een kleine 50 dollar.
Nou dat is niet helemaal waar hoor, maar het verschil is wel groot en als je de goede busmaatschappij hebt schijnt het ook nog eens een prima bus (qua beenruimte, WiFi) te zijn. Ik ben zelf met de Amtrak geweest op die route, was wel ideaal. Stukje sneller en comfortabel. Retour was een goede 100 dollar.
Hoe was die trein verder dan? Ik zit er namelijk ook over na te denken of het het extra geld waard is.
Je hebt de Acela Express welke amper stopt en de regionale treinen welke meer stoppen, Acela is voor NYC-DC 160 dollar, een IC is inderdaad goedkoper en maar een kleine 50 dollar.
En ik geloof dat die IC's niet eens zo heel veel vaker stoppen en ook nog niet eens zoveel trager rijden.
En ik geloof dat die IC's niet eens zo heel veel vaker stoppen en ook nog niet eens zoveel trager rijden.
Tussen New York en Washington is het 5 stops (Acela) vs. 9 stops (IC) en een halfuur extra en tussen Boston en New York is het 6 stops (Acela) vs. 10 stops voor de IC en ook een halfuur extra. Alleen stoppen sommige treinen hier en daar wel/niet, is een beetje ondoorzichtig.
Je hebt de Acela Express welke amper stopt en de regionale treinen welke meer stoppen, Acela is voor NYC-DC 160 dollar, een IC is inderdaad goedkoper en maar een kleine 50 dollar.
Ik zit even te kijken, Acela duurt ongeveer 20-30 minuten korter dan Amtrak. Dat is die 110 dollar echt niet waard
Hoe was die trein verder dan? Ik zit er namelijk ook over na te denken of het het extra geld waard is.
Die Amtraks zijn dikke prima. Beenruimte was goed, stoelen zaten lekker, er was een soort restaurant (niet geweest) en WiFi (beetje NS achtig helaas). Ik ben niet met de bus geweest toen dus kan het niet vergelijken. Dat duurt ongeveer een uur langer. Is net wat je er voor over hebt. Ik vond het stiekem natuurlijk ook wel leuk om met de trein te gaan, dus dat is ook wat waard
Eurolines naar Londen is best chill, ook niet zo'n lange zit.
Ik heb onlangs die zelfde rit gedaan maar dan met Megabus. Wat een verschrikking. Douane bij Calais heeft 's nachts maar 1 bagagescanner en lichaamscanner beschikbaar. Echter vergeten ze wel dat er een paar bussen de boot moeten halen met in totaal een paar honderd man.
Vervolgens moest de drugshond de bus inspecteren, niks gevonden. Vervolgens besloten ze om een andere drugshond die op dat getraind werd, over de bagage band die door die scanner heen gaat te laten lopen dmv speelgoed op die band te gooien. Weigerde dat rotbeest om dat speelgoed te pakken en moest een deel van de bagage weer van die band af
Uiteindelijk 2 boten gemist, omdat die verrotte Douane zo irritant deed. Ik mijn bus connectie gemist vanuit London, waardoor ik extra geld moet uitgeven voor een ander ticket. Bus had om 7.30 moeten aankomen op Victoria, maar kwam pas om 11.30 aan. De bus die ik moest hebben was vertrokken om 11.15 .
Dus ik mail hun dat ik die extra kosten vergoed wil hebben, omdat hun in gebreke zijn gebleven door een slecht opgeleide hond te sturen en omdat ze te weinig materieel hebben om alle mensen op tijd te scannen. Krijg ik een antwoord van hun dat het niet hun probleem is en dat ze dit zomaar mogen doen, ongeacht of ze hier andere schade mee toe doen.
Megabus gaf aan dat hun ook niks vergoeden, alleen als de aansluitende verbinding ook van Megabus was geweest. Maar ik moest helaas overstappen op een National Express bus richting Cambridge.
Tussen New York en Washington is het 5 stops (Acela) vs. 9 stops (IC) en een halfuur extra en tussen Boston en New York is het 6 stops (Acela) vs. 10 stops voor de IC en ook een halfuur extra. Alleen stoppen sommige treinen hier en daar wel/niet, is een beetje ondoorzichtig.
Ja dat is inderdaad vrij onduidelijk. Een dienstregeling zoals wij hebben kennen ze daar niet
Zo had ik van de week voor St Petersburg-Helsinki de keus uit de dure Allegro of een goedkope bus. No way dat ik dan de bus pak.
Je had mogelijk ook nog de veerboot kunnen nemen, die vaart 's nachts en daar heb ik 2 jaar geleden 80 euro voor een retour met bed voor betaald.
Over treinen in Noord-Amerika gesproken; heeft iemand ooit al eens met ViaRail gereisd in Canada? 30 maart vlieg ik naar Montreal en van daaruit wil ik wat uitstapjes maken naar Québec en Ottawa. Vervolgens reis ik door naar Toronto, Niagara Falls en New York. Iemand ervaring op die trajecten? En oh ja, rijdt er een fatsoenlijke trein tussen Seattle en Vancouver?
Je had mogelijk ook nog de veerboot kunnen nemen, die vaart 's nachts en daar heb ik 2 jaar geleden 80 euro voor een retour met bed voor betaald.
Over treinen in Noord-Amerika gesproken; heeft iemand ooit al eens met ViaRail gereisd in Canada? 30 maart vlieg ik naar Montreal en van daaruit wil ik wat uitstapjes maken naar Québec en Ottawa. Vervolgens reis ik door naar Toronto, Niagara Falls en New York. Iemand ervaring op die trajecten? En oh ja, rijdt er een fatsoenlijke trein tussen Seattle en Vancouver?
Wat ik begreep van twee canadezen vorig jaar in de Eurocity tussen Budapest & Berlijn is er nauwelijks treinverkeer tussen grote steden. Alleen wat suburban rail naar de voorsteden, ze doen verder alles met het vliegtuig.
Je had mogelijk ook nog de veerboot kunnen nemen, die vaart 's nachts en daar heb ik 2 jaar geleden 80 euro voor een retour met bed voor betaald.
Over treinen in Noord-Amerika gesproken; heeft iemand ooit al eens met ViaRail gereisd in Canada? 30 maart vlieg ik naar Montreal en van daaruit wil ik wat uitstapjes maken naar Québec en Ottawa. Vervolgens reis ik door naar Toronto, Niagara Falls en New York. Iemand ervaring op die trajecten? En oh ja, rijdt er een fatsoenlijke trein tussen Seattle en Vancouver?
Je kan sowieso met de bus Er gaan bussen van New York naar Canada
En ook treinen van NYC naar Miami. Doen er iets van 36 uur over
Ik heb onlangs die zelfde rit gedaan maar dan met Megabus. Wat een verschrikking. Douane bij Calais heeft 's nachts maar 1 bagagescanner en lichaamscanner beschikbaar. Echter vergeten ze wel dat er een paar bussen de boot moeten halen met in totaal een paar honderd man.
Vervolgens moest de drugshond de bus inspecteren, niks gevonden. Vervolgens besloten ze om een andere drugshond die op dat getraind werd, over de bagage band die door die scanner heen gaat te laten lopen dmv speelgoed op die band te gooien. Weigerde dat rotbeest om dat speelgoed te pakken en moest een deel van de bagage weer van die band af
Uiteindelijk 2 boten gemist, omdat die verrotte Douane zo irritant deed. Ik mijn bus connectie gemist vanuit London, waardoor ik extra geld moet uitgeven voor een ander ticket. Bus had om 7.30 moeten aankomen op Victoria, maar kwam pas om 11.30 aan. De bus die ik moest hebben was vertrokken om 11.15 .
Ik wist helemaal niet dat ze die controles daadwerkelijk uitvoerden XD. Ik ben al meerdere keren met megabus en andere maatschappijen 's nachts door de UK Border Control in Calais (en 1 keer in Duinkerken) gegaan en dat is alle keren alleen maar ID-controle geweest. We hebben zelfs al eerdere boten gehaald dan gepland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wist helemaal niet dat ze die controles daadwerkelijk uitvoerden XD. Ik ben al meerdere keren met megabus en andere maatschappijen 's nachts door de UK Border Control in Calais (en 1 keer in Duinkerken) gegaan en dat is alle keren alleen maar ID-controle geweest. We hebben zelfs al eerdere boten gehaald dan gepland.
Wees maar blij dat je dat nog niet hebt meegemaakt , want ze hebben gewoon schijt aan je, ook als dat betekend dat je 4 tot 5 uur extra moet wachten. En ook als je er extra kosten voor moet maken
Op zaterdag 21 februari 2015 18:23 schreef ReisT het volgende: Vier Erdingers later bijna in Amersfoort. Tijd om afscheid te nemen van de Pimpel. Aankomst op spoor 5a (?) dus geen cross-platform vandaag.
Wisselstoring.. Miste daardoor mijn overstap op de IC naar Schiphol een kwartier geleden..
Ik ben 1x met de bus op vakantie geweest, dat was naar Spanje. Ik zou het niet snel weer doen, ik vond het vooral te lang zitten.
Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Op zaterdag 21 februari 2015 14:13 schreef Viezze het volgende: Amtrak treinen Waar ik zat reden ze met 200-250kmh met treinen zonder enige aërodynamica, heerlijk.
Over een afstand van 10km misschien. Voor de rest is het 160-180.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef James1988 het volgende: Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Ik ga eind juni naar Skopje treinen, en terugvliegen (tussendoor bezoekje aan Albanië). De reisduur scheelt nogal, ca. 40 uur met de trein of 2u50 met het vliegtuig.
Op zaterdag 21 februari 2015 19:12 schreef James1988 het volgende: Ik ben 1x met de bus op vakantie geweest, dat was naar Spanje. Ik zou het niet snel weer doen, ik vond het vooral te lang zitten.
Dan rij ik of liever zelf (lange ritten met de auto vind ik best leuk) of pak ik de trein. Het wordt het vliegtuig als ik naar het zuiden van Spanje of Portugal zou willen.
Amsterdam > Salzburg met de bus is ook niet aan te raden kan ik je vertellen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Met de bus een weekendje naar Antwerpen/Brussel, Londen, Parijs of Berlijn is overigens prima te doen. En best goedkoop als je een georganiseerde reis boekt. 150-200 euro voor 4 daagjes incl heen- en terugreis, een rondrit door de stad, 3 nachten hotel en ontbijt.
Ik heb zo'n aanbieding van NS international niet vaak gezien..
[ Bericht 12% gewijzigd door Peter op 21-02-2015 19:38:55 ]
Over een afstand van 10km misschien. Voor de rest is het 160-180.
Ik kan de betreffende pagina niet meer vinden, maar dat zou kunnen. Het werd in ieder geval gehaald. Een soort Hanzelijn zeg maar, hoewel ze het daar niet eens rijden
Op zaterdag 21 februari 2015 19:33 schreef Peter het volgende: Met de bus een weekendje naar Antwerpen/Brussel, Londen, Parijs of Berlijn is overigens prima te doen. En best goedkoop als je een georganiseerde reis boekt. 150-200 euro voor 4 daagjes incl heen- en terugreis, een rondrit door de stad, 3 nachten hotel en ontbijt.
Met de bus. Ben jij wel lekker bij je hoofd of zo.
Ik ga eind juni naar Skopje treinen, en terugvliegen (tussendoor bezoekje aan Albanië). De reisduur scheelt nogal, ca. 40 uur met de trein of 2u50 met het vliegtuig.
Is Skopje per trein bereikbaar dan? Dacht dat treinstation daar opgedoekt was.
Ik (en nog een paar hier) ken iemand die zelf namen voor treinen bedenkt op basis van begin en eindstation. Schiphol - Groningen wordt dan de Vliegende Metworst en zo Leuk-achtig voor één keer. Daarna gewoon schijt-irritant.
Op zaterdag 21 februari 2015 23:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik (en nog een paar hier) ken iemand die zelf namen voor treinen bedenkt op basis van begin en eindstation. Schiphol - Groningen wordt dan de Vliegende Metworst en zo Leuk-achtig voor één keer. Daarna gewoon schijt-irritant.
Toch blijven sommige namen toch wel hangen zoals kippenlijn
Op zondag 22 februari 2015 01:14 schreef James1988 het volgende: De laatste trein over het Delftse viaduct is onderweg. IC 28202 (Rotterdam 1:07 - Den Haag HS 1:41) rijdt met 10 bakken SLT.
Het lijkt erop dat dat toch niet de laatste trein gaat worden, 10 minuten later komt er nog een zwaar vertraagde ski-Thalys langs (met +120)
Maar je kon toch speciaal kaartjes kopen voor die allerlaatste rit? Die nu toch gewoon niet de allerlaatste blijkt te zijn Falen waar je maar falen kunt
Op zondag 22 februari 2015 01:30 schreef James1988 het volgende: Ik heb trouwens nog geen trein voorbij zien komen, ook al zou dat ding om 01:25 uit Delft vertrekken
Zetten ze waarschijnlijk aan de kant tot de Thalys voorbij is?