ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-02-2015 22:03:58 ]
Op vrijdag 20 februari 2015 21:44 schreef b2py het volgende: Je ziet zeker in het donker hooguit een schim.. Die lampen zijn dan ook niet voor de machinist maar voor anderen
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Mag toch hopen dat dit onzin is. Anders is elke vorm van "Rijden op Zicht" namelijk onzin.
frontseinen schijnen wel degelijk ook op de rails voor je maar niet bijster ver voor de trein.... "rijden op zicht" in het donker is in the middle of nowhere (lees: tussen amersfoort en apeldoorn) dus aanzienlijk langzamer dan in de randstad waar enorm veel lichtvervuiling is
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Maar waar het om ging, of je een persoon kan herkennen is natuurlijk niet mogelijk met hoge snelheid en de magere lampen..
zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Maar rij je wel gewoon 140 160 wat is het. Want dat is okee blijkbaar of zo
Dat is toch raar?
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Op vrijdag 20 februari 2015 22:09 schreef Salatrel het volgende: zo ben ik al eens 's ochtends van amsterdam naar enkhuizen gereden en strandde ik op de terugweg in Hoorn omdat het inmiddels licht was geworden en iemand een lijk had aangetroffen dat er waarschijnlijk al sinds de avond ervoor lag daar ben ik dus gewoon met 130 voorbij gereden zonder iets gezien te hebben
Ernstig. Zelf nog nooit iemand ervoor gehad?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
ik zie de seinen toch die bepalen voor mij de snelheid niet hoever ik kan kijken behalve als ik dus moet rijden op zicht rijden op zicht is max 40 he bij slecht zicht kan het dus ook gewoon 10km/h zijn
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Op vrijdag 20 februari 2015 22:43 schreef Dr_Flash het volgende: dus je hoeft alleen wat te kunnen zien als de verwachting is dat er ook iets te zien is? Bijzonder
Waarom denk je dat er zoveel hekken langs het spoor staan?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja dat weet ik. Maar als je snachts geen had voor ogen ziet boeit het kennelijk ineens niet meer
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je rijdt beveiligd door middel van seinen. Als je tegen iets aanrijdt, dan hoor je het wel. Weet je nog die ritten die Mono op de Betuweroute reed? ERTMS L2 met geblindeerde ramen.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
ROZ doen we dan ook alleen maar als het nut heeft. Bijvoorbeeld als een persoon of dier langs de baan is gesignaleerd (via een aanwijzing Voorzichtig Rijden) of naar bezet spoor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Rijden op zicht is voor de situaties waarin je niets aan seinen hebt. Seinstoringen, linkerspoor rijden waar de infra daar niet op is uitgerust, STS-passeren, zulke dingen.
Nou prima. Maar dan is Rijden op Zicht toch onzin?
Nee, het is onbeveiligd rijden. Het blok voor je is niet vrij, en je weet niet waar de andere trein of het obstakel staat. Dus rij je op zicht. Het is ook niet voor niets met een snelheid die zodanig is dat je je trein op tijd tot stilstand kunt brengen. M.a.w.: een grote verantwoordelijkheid van de machinist, de andere trein kan ook direct na het geel knipperende sein staan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
uhm... de frontseinen van een trein schijnen, net als de koplampen van een auto, een tikkie naar rechts en zijn er dus zeker ook wel voor de machinist. ze schijnen namelijk mooi op de bordjes langs de baan.
Dat doet de lamp van mijn brommer ook. Wat is de relevantie precies?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Spoorvernieuwing Venlo - Viersen, werkzaamheden die een maand gaan duren
Op zaterdag 21 februari 2015 00:12 schreef b2py het volgende: Hihi, de skitrein heeft dikke vertraging opgelopen door defecte loc en komt nu te laat aan in Venlo om nog de grens over te kunnen door werkzaamheden aan Duitse zijde.
Deze conducteur heeft dr zin in. Legt het concept roestrijden uit over de intercom incl aangepaste snelheid. Het was ook te mooi om waard te zijn, stilte in de stiltecoupe
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
Op zaterdag 21 februari 2015 06:03 schreef ReisT het volgende: Ik vertrek nu uit Warschau richting Berlijn in een modern (of gemoderniseerd?) rijtuig, dat is nog eens beenruimte!
PKP zeker? Daar weten ze wat beenruimte is ja (in de EIC/EC tenminste)
De nieuwe zenderindeling van Ziggo is zo fijn, NDR zit eindelijk weer op zapvolgorde en er komen allemaal dingen bij het nieuws voorbij over investeringen in het spoor enzo. 500 miljoen extra voor het weghalen van knelpunten zoals een spoorwegovergang die nu door twee man met slingers(!!!) gesloten wordt als er een trein voorbij komt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.