abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:47:21 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_149871030
Deel 2

quote:
http://www.nu.nl/economie(...)mma-griekenland.html
Akkoord bereikt over verlenging steunprogramma Griekenland

Het steunprogramma van Griekenland wordt met vier maanden verlengd. Dat hebben de ministers van Financiën van de negentien eurolanden (de Eurogroep) vrijdag afgesproken in Brussel.

Dat heeft minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep, Jeroen Dijsselbloem laten weten.

Vrijdag eerder op de avond werd al bekend dat de partijen bij het overleg het eens waren geworden over een conceptakkoord. De negentien leden van de Eurogroep moesten daar nog wel mee instemmen, hetgeen uiteindelijk dus ook is gebeurd.

De vrijdag gesloten deal is een "in principe'' afspraak. Athene moet uiterlijk maandag een lijst aanleveren met hervormingsmaatregelen die de Griekse regering gaat nemen.

De experts van de geldschieters zullen die lijst vervilgens beoordelen, zo maakte EU-commissaris Valdis Dombrovskis (de Euro) bekend. Als de lijst wordt goedgekeurd zullen de landen die parlementaire goedkeuring nodig hebben voor de verlenging, de procedure beginnen. Dat geldt onder meer voor Duitsland en Nederland.

Volgens Dijsselbloem is de verwachting dat de experts de lijst zullen goedkeuren.
Moeilijkheden

Zonder verlenging van het steunprogramma zou Griekenland snel in financiële moeilijkheden zijn gekomen. Ook met de verlenging van vier maanden zijn de Grieken echter nog niet uit de gevarenzone.

Verlenging van het steunprogramma brengt Griekenland vooral meer tijd. Het huidige programma loopt op 28 februari om middernacht af. Athene kan de extra tijd die met de verlenging is gegeven gebruiken om met de eurolanden afspraken te maken over verdere steun.

De Griekse minister van Financiën Yanis Varoufakis sprak voor de vergadering van vrijdag (nog) de verwachting uit dat het overleg tot een oplossing zou leiden. Hij vertrouwde erop dat de andere achttien eurolanden Griekenland tegemoet zouden komen.
Het is in ieder geval weer voor 4 maanden uitgesteld.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 23:00:01 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_149873598
Benieuwd of Spanje of Italië als eerstvolgende komt jengelen om hun schulden wat te verwateren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 juni 2015 @ 15:34:31 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_153747698
Deze kan ook wel weer nieuw leven ingeblazen worden
  maandag 22 juni 2015 @ 15:55:21 #4
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_153748312
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:00 schreef Hyperdude het volgende:
Benieuwd of Spanje of Italië als eerstvolgende komt jengelen om hun schulden wat te verwateren.
In het geval van Spanje ligt het aan wie de verkiezingen wint.
Siesta & Fiesta!
pi_153767394
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:55 schreef Bramito het volgende:

[..]

In het geval van Spanje ligt het aan wie de verkiezingen wint.
Hoe de eurozone Griekenland behandelen beinvloed die verkiezingen. Stel dat men Griekenland ver tegemoet komt dan is dat een signaal dat het loont extreem linkse of eurofobe partijen te kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-06-2015 09:22:41 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_153768257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 08:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe de eurozone Griekenland behandelen beinvloed die verkiezingen. Stel dat men Griekenland ver tegemoet komt dan is dat een signaal dat het loont extreem linkse of eurofobe partijen te kiezen.
Voorlopig lijkt de deal er toch weer op neer te komen dat de Grieken weer meer moeten gaan bezuinigen. Dus relschoppen helpt niet echt.
pi_153768333
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voorlopig lijkt de deal er toch weer op neer te komen dat de Grieken weer meer moeten gaan bezuinigen. Dus relschoppen helpt niet echt.
Zo wordt het gepresenteerd het is maar de vraag hoeveel men zonder relschoppen nog meer uitgekleed zou zijn.
pi_153768462
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo wordt het gepresenteerd het is maar de vraag hoeveel men zonder relschoppen nog meer uitgekleed zou zijn.
Hun economie had er dan vermoedelijk net iets minder beroerd voorgestaan. Dus dat ligt niet erg voor de hand.
pi_153768858
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hun economie had er dan vermoedelijk net iets minder beroerd voorgestaan. Dus dat ligt niet erg voor de hand.
Hoe bepalen wij hoe de economie erbij staat?

Kijken we naar gpd cijfertjes, waarvan de IMF ooit gezegd heeft dat als griekenland de eerste bezuinigingsronde zou doorvoeren men nu allang uit het dal zou zijn. Ik geloof weinig meer van de imf en ecb propaganda.
pi_153768893
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat er al een tijdje een gigantische kapitaalvlucht is?
pi_153769097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijken we naar gpd cijfertjes, waarvan de IMF ooit gezegd heeft dat als griekenland de eerste bezuinigingsronde zou doorvoeren men nu allang uit het dal zou zijn. Ik geloof weinig meer van de imf en ecb propaganda.
Inderdaad, het lijkt erop dat hun modellen ernstige tekortkomingen hebben. Wie zegt dat die nu niet zijn aangepast? Wat men vervolgens met die uitkomsten doet is een 2e. Met name het fundament in Griekenland moet worden opgeblazen en op de brokstukken zal een nieuwe structuur moeten worden opgebouwd. Dat zie ik zonder Grexit niet gebeuren en goede modellen zouden dit moeten weerspiegelen.
pi_153769227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Inderdaad, het lijkt erop dat hun modellen ernstige tekortkomingen hebben. Wie zegt dat die nu niet zijn aangepast? Wat men vervolgens met die uitkomsten doet is een 2e. Met name het fundament in Griekenland moet worden opgeblazen en op de brokstukken zal een nieuwe structuur moeten worden opgebouwd. Dat zie ik zonder Grexit niet gebeuren en goede modellen zouden dit moeten weerspiegelen.
Hoe zie je dat met een Grexit wel gebeuren? Hoe gaat dat hun mentaliteit compleet veranderen? Immers een Grexit zal er alleen komen als ze juist niet willen veranderen en hervormen.
pi_153769511
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat er al een tijdje een gigantische kapitaalvlucht is?
En dat hadden de knappe koppen van de ecb en imf niet aan zien komen in hun gebrekkige modellen? :D

Dan moeten we de volgende ronde van cijfers en voorspelling die men presenteert opeens wel gaan geloven, ik kan me goed voorstellen dat griekenland daar ook weinig meer van gelooft, dat er nog steeds stapels goedgelovige mensen zijn die deze charalatans blijven geloven daar verbaas ik me veel meer over.
pi_153769645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dat hadden de knappe koppen van de ecb en imf niet aan zien komen in hun gebrekkige modellen? :D
Hadden die op voorhand moeten voorzien dat er een extreemlinkse regering kwam die de hervormingen probeerde terug te draaien?
Dat is wel heel bijzonder.

maar dat het beleid van Syriza averechts zou werken was natuurlijk wel voorzien.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2015 11:03:42 ]
pi_153770292
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moeten we de volgende ronde van cijfers en voorspelling die men presenteert opeens wel gaan geloven, ik kan me goed voorstellen dat griekenland daar ook weinig meer van gelooft, dat er nog steeds stapels goedgelovige mensen zijn die deze charalatans blijven geloven daar verbaas ik me veel meer over.
Ik niet want een enorm deel van de mensheid gelooft in wat charlatans te verkondigen hebben (religie).
pi_153770400
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat met een Grexit wel gebeuren? Hoe gaat dat hun mentaliteit compleet veranderen? Immers een Grexit zal er alleen komen als ze juist niet willen veranderen en hervormen.
Ik zal niet beweren dat het met een Grexit tot 100% succes zal leiden maar ik zie het als enige mogelijkheid het fundament echt op te schudden. De tucht van de markt is behoorlijk dwingend en het feit alleen al dat Griekenland na een Grexit 2 met elkaar concurrerende betaalmiddelen zal kennen kan veel afdwingen.
pi_153770529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik zal niet beweren dat het met een Grexit tot 100% succes zal leiden maar ik zie het als enige mogelijkheid het fundament echt op te schudden. De tucht van de markt is behoorlijk dwingend en het feit alleen al dat Griekenland na een Grexit 2 met elkaar concurrerende betaalmiddelen zal kennen kan veel afdwingen.
Tja, volgens mij blijven ze dan ook waar mogelijk gewoon doormodderen. maar dan met een nog armere bevolking...
pi_153770620
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Tja, volgens mij blijven ze dan ook waar mogelijk gewoon doormodderen. maar dan met een nog armere bevolking...
Dat zou kunnen maar dan zal er in ieder geval geen sprake meer zijn van een ongewenste transfer-unie waarbij er onophoudelijk gelden van de overige lidstaten in gepompd worden waaraan ook armere lidstaten dan Griekenland nu gedwongen zijn mee te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-06-2015 11:56:00 ]
pi_153770811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar dan zal er in ieder geval geen sprake meer zijn van een ongewenste tranfer-unie waarbij er onophoudelijk gelden van de overige lidstaten in gepompd worden waaraan ook armere lidstaten dan Griekenland nu gedwongen zijn mee te doen.
Tja, dan is al het geld weg en een oplossing voor de Grieken alleen maar verder weg.
pi_153770893
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dan is al het geld weg en een oplossing voor de Grieken alleen maar verder weg.
Dat een land na een default van al zijn schulden is ontdaan is een fabel. Een groot deel van de schulden zal in overleg met de schuldeisers worden kwijtgescholden maar geen 100%.
pi_153771160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat een land na een default van al zijn schulden is ontdaan is een fabel. Een groot deel van de schulden zal in overleg met de schuldeisers worden kwijtgescholden maar geen 100%.
OK, dan is een groot deel van het geld weg en Griekenland geen stap verder.
pi_153771264
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:08 schreef 99.999 het volgende:

OK, dan is een groot deel van het geld weg en Griekenland geen stap verder.
Ik denk van wel. De keuze is de huidige defacto transfer-unie handhaven of via een Grexit een harde en pijnlijke mentaliteits verandering proberen teweeg te brengen die geheel danwel gedeeltelijk kans van slagen heeft.
pi_153771574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik denk van wel. De keuze is de huidige defacto transfer-unie handhaven of via een Grexit een harde en pijnlijke mentaliteits verandering proberen teweeg te brengen die geheel danwel gedeeltelijk kans van slagen heeft.
gezien het gedrag van de Grieken denk ik dat die helaas amper kans van slagen heeft eerlijk gezegd.
pi_153771790
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

gezien het gedrag van de Grieken denk ik dat die helaas amper kans van slagen heeft eerlijk gezegd.
Het handhaven van de transfer-unie heeft echter een corrosief effect op de rest van de eurozone in de vorm van moral hazard. Dit zal het fundament ervan aantasten en ondermijnen. Een Grexit zal redelijk snel duidelijkheid verschaffen of de euro levensvatbaar is. De keuze de transfer-unie te handhaven zal de huidige onduidelijkheid in stand houden. Alleen voldoende economische groei binnen de eurozone die de gelden opbrengt de transfer-unie te blijven financieren en uitbreiden zal anders bepalend zijn voor het voortbestaan van de euro op langere termijn.
pi_153771833
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want de grieken hebben het gedaan, het zijn niet de bankiers geweest die de grieken voorgelogen hebben om zich tot hun oogkassen met schulden vol te gooien om zodoende opgepoetste cijfers te krijgen en bij de euro te kunnen komen. Wij (noordelijk europa) zijn het niet geweest dat we op hun zwarte ogen vertrouwen hadden in de opgepoetste cijfers om ze ook maar zo snel mogelijk bij de euro te laten horen.

Ik denk dat een transferunie wel kans van slagen heeft voor de grieken, of de noord europeanen daar nog gelukkig van worden dat hierdoor onze eigen economieen uitgehold worden dat is de grootste vraag. Maar gelukkig wordt er genoeg gelogen en bedrogen door het IMF&ECB en blijft de meute erin trappen dat het geen tranfserunie is en we al ons geld met rente terug gaan krijgen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')