abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150114557
Een nieuwe bij HCN,
Type bedrijf : Koffiebar
Financiering : Opstart nieuwe vestiging
Categorie :
Kredietbedrag : ¤ 165.000,00
Geinvesteerd : ¤ 0,00
Rente per jaar : 8,0 %
Looptijd : 48 maanden

Denk wel even aan de hoge fee van 2% en het blijft natuurlijk horeca. Ik zie hem toch wel zitten en pak hem mee.
pi_150115079
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:07 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe bij HCN,
Type bedrijf : Koffiebar
Financiering : Opstart nieuwe vestiging
Categorie :
Kredietbedrag : ¤ 165.000,00
Geinvesteerd : ¤ 0,00
Rente per jaar : 8,0 %
Looptijd : 48 maanden

Denk wel even aan de hoge fee van 2% en het blijft natuurlijk horeca. Ik zie hem toch wel zitten en pak hem mee.
Is het bij HCN standaard hoofdelijke aansprakelijkheid of is dat per project verschillend?
pi_150115211
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:27 schreef didi80 het volgende:

[..]

Is het bij HCN standaard hoofdelijke aansprakelijkheid of is dat per project verschillend?
Volgens mij standaard maar doe ik even uit mijn hoofd.
pi_150115310
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij standaard maar doe ik even uit mijn hoofd.
Bedankt!
Ik kende het nog niet, maar het ziet er op zich mooi uit. Alleen de fee is inderdaad wel hoog.
pi_150116816
Wat is er bij Bondora aan de hand? Via de auto-portfoliomanager krijg ik steeds meldingen dat ik een nieuwe lening ben aangegaan. Even later is het bedrag echter weer teruggestort en de lening terugbetaald, soms binnen het uur.
pi_150118606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:23 schreef Camogli het volgende:
Wat is er bij Bondora aan de hand? Via de auto-portfoliomanager krijg ik steeds meldingen dat ik een nieuwe lening ben aangegaan. Even later is het bedrag echter weer teruggestort en de lening terugbetaald, soms binnen het uur.
Heb er ook last van, deze week al diverse die binnen minuten weer teruggestort worden. En aangezien ik handmatig uitkies (geen vertrouwen in huidige portfoliomanager) is het niet fijn om steeds opnieuw te investeren. IT aldaar lijkt een beetje op hol geslagen, soortgelijke geluiden ook op het forum van Bondora.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_150119729
Ik krijg zojuist een mail van gve dat er een incentive klaar ligt van monkeytown omdat ik meer dan 2000 euro heb geīnvesteerd. Nu heb ik net mijn allereerste 100 euro geīnvesteerd in iets totaal anders. Het is tevens mijn eerste ervaring met crowdfunding.

Hebben die lui hun zaken wel voor elkaar? 100 euro verliezen aan een malafide site maar meer investeren doe ik dan maar even niet. Uiteraard ook naar gve gemaild naar hebben hier meer mensen deze mail onterecht ontvangen?
pi_150119903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:09 schreef zatoichi het volgende:
Ik krijg zojuist een mail van gve dat er een incentive klaar ligt van monkeytown omdat ik meer dan 2000 euro heb geīnvesteerd. Nu heb ik net mijn allereerste 100 euro geīnvesteerd in iets totaal anders. Het is tevens mijn eerste ervaring met crowdfunding.

Hebben die lui hun zaken wel voor elkaar? 100 euro verliezen aan een malafide site maar meer investeren doe ik dan maar even niet. Uiteraard ook naar gve gemaild naar hebben hier meer mensen deze mail onterecht ontvangen?
Heb die mail ook ontvangen ja terwijl ik niks geīnvesteerd heb in dat project :{
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:28:47 #259
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150120493
Ik ook, lijkt mij een vrijdagavond foutje.
pi_150120737
quote:

Nou, nou, wat een uitspraken voor iemand die net komt kijken in crowdfundingland. Jij maakt vast nooit een fout.
pi_150121067
quote:

Nee....vreselijke lui zijn het. Lekker wegblijven daar.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:46:31 #262
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150121234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:55 schreef JortK het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik ze keurig laten weten dat ik gister pas terug zou komen van wintersport :P
Top! O+
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_150123070
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nou, nou, wat een uitspraken voor iemand die net komt kijken in crowdfundingland. Jij maakt vast nooit een fout.
Sorry hoor maar als nieuwkomer in "crowdfundingland" is dit geen goede binnenkomer nee. Ze beheren wel mijn geld. En mag ik niet kritisch zijn als nieuwkomer?

En natuurlijk kun je fouten maken, maar het leek/lijkt op persoonsverwisseling. Maar goed ik wacht de reactie wel af. Als meer mensen hem hebben gekregen zal hij er wel als massmailing uit zijn gegaan.
pi_150126179
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 20:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als nieuwkomer in "crowdfundingland" is dit geen goede binnenkomer nee. Ze beheren wel mijn geld. En mag ik niet kritisch zijn als nieuwkomer?

En natuurlijk kun je fouten maken, maar het leek/lijkt op persoonsverwisseling. Maar goed ik wacht de reactie wel af. Als meer mensen hem hebben gekregen zal hij er wel als massmailing uit zijn gegaan.
Kritisch zijn? Graag! Dat is alleen heel iets anders als iets gelijk te bestempellen als malafide.
pi_150126469
quote:

Ik heb die mail over die incentive ook ontvangen, terwijl ik niet in dat project heb geīnvesteerd. Gewoon een fout dus van ze.
pi_150133663
Ik heb 'm ook gehad. fouten maken mag, maar hoe krijg je het dan voor elkaar om echt compleet de verkeerde mensen aan te schrijven....
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_150137506
quote:

[..]

Ook die mail gehad. En vanochtend excuus mail. Eigenlijk vind ik die mailing maar irritant.
pi_150137522
quote:

[..]

Malafide lijkt me wat overdreven. Het is wat knullig, maar ik heb ook wel bij bedrijven gewerkt waar dit soort mailings handmatig werden verstuurd en dat wil nog wel eens misgaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_150137800
Ik heb een aantal projecten die hun terugbetaling van eind februari nog niet hebben voldaan. Zal begin volgende week wel gebeuren, maar tis wel te laat...
  zondag 1 maart 2015 @ 12:06:34 #270
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150173563
Net mn aangifte IB 2014 ingevuld en ze hadden alle gegevens behalve mn uitstaande crowdfund bedrag. Dus dat zelf maar even ingevuld.
pi_150173682
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:06 schreef AQuila360 het volgende:
Net mn aangifte IB 2014 ingevuld en ze hadden alle gegevens behalve mn uitstaande crowdfund bedrag. Dus dat zelf maar even ingevuld.
Ben pas in 2014 begonnen, dus dat hoef ik dan nog niet in te vullen
  zondag 1 maart 2015 @ 12:17:17 #272
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_150173815
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:11 schreef Goesten het volgende:

[..]

Ben pas in 2014 begonnen, dus dat hoef ik dan nog niet in te vullen
Nee klopt.
pi_150175051
Wat je eind 2014 hebt uitstaan aan tot stand gekomen leningen is toch onderdeel van je vermogen?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_150176759
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 13:12 schreef abominabel het volgende:
Wat je eind 2014 hebt uitstaan aan tot stand gekomen leningen is toch onderdeel van je vermogen?
Ja, voor de aangifte over 2015. Voor 2014 heb je alleen de standen per 01-01-2014 nodig.
pi_150191455
Hoe kom ik van die gvmailer meuk af? Kan mijn account niet wissen en mail adres niet aanpassen. Constant die spam over nieuwe dingen irriteert me.
pi_150192254
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoe kom ik van die gvmailer meuk af? Kan mijn account niet wissen en mail adres niet aanpassen. Constant die spam over nieuwe dingen irriteert me.
Staat in de mail en is volgens mij heel makkelijk te doen.
pi_150193480
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 20:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb in de betreffende mail omschreven hoe je je uit kunt schrijven van de nieuwsbrief en de platform updates.
pi_150204664
Knopje "Account opheffen" zou een stuk schelen.
pi_150204867
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:02 schreef Camogli het volgende:
Ik heb een aantal projecten die hun terugbetaling van eind februari nog niet hebben voldaan. Zal begin volgende week wel gebeuren, maar tis wel te laat...
Welke projecten zijn dat? Ik heb het de afgelopen dagen niet helemaal goed gecheckt, dus geen idee of ik dat ook heb.
Schip ahoy!
pi_150205098
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Welke projecten zijn dat? Ik heb het de afgelopen dagen niet helemaal goed gecheckt, dus geen idee of ik dat ook heb.
Er zijn iedere maand wel een paar projecten waarvan de betalingen een paar dagen"te laat" binnen komen. Dit hoeft niet per definitie te betekenen dat de lener te laat heeft betaald maar kan ook zitten in de verwerking door GvE welke ook 1 a 2 werkdagen in beslag neemt.
pi_150205375
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

het gaat bij mij om 7 projecten, waaronder HIN-verzekeringen. Ik maak me nog geen zorgen trouwens; het zal te maken hebben met de korte februarimaand. Alle bolletjes in mijn overzicht op de site van GvE staan ook nog op groen.
pi_150205385
Zal ook vast wel goed zitten, maar ik wil juist deze maand even checken of alles goed klopt, dan hoef ik er de komende tijd wat minder naar te kijken.
Schip ahoy!
pi_150206201
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 09:02 schreef Camogli het volgende:
Hier ook. Zijn de projecten die normaal gesproken hun betaling doen rond de 30e van de maand. Dan kom je in februari dus niet uit. :P
pi_150206593
Ik heb er ook een paar. Bij de meeste staat bij GvE het geld al wel op de 27e verwerkt. Bij een paar staat het ook bij GvE nog niet, maar dat zijn inderdaad de projecten die normaal rond de 30e betalen.
Ik ga er vanuit dat alles gewoon goed komt.
  maandag 2 maart 2015 @ 10:11:54 #285
332574 ĩ
alt-m
pi_150207117
quote:
sympathiek. Wel krap in 2015 blijkbaar, maar ik ga er klein in.
pi_150207164
Die veehouderij ziet er wel goed uit. Er is veel vermogen voor als er iets mis gaat. Wel staat de melkprijs op dit moment onder druk. Denk nog even na maar niet te lang want zal wel snel volgeschreven zijn.
  maandag 2 maart 2015 @ 10:44:43 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_150207514
60 koeien en je zelf een klein bedrijf moeten noemen.
pi_150207620
Ik zou die koeien ook niet doen, al kon het.
Te weinig rendement, teveel risico.
Wel weer een "sympathiek" project.
pi_150207686
Senior stapt eruit. Zoon moet vader dan uitkopen. Bij 50-50 verdeling is het EV maar voor de helft van zoon. 15% EV is dan heel weinig. En wat als de melkprijs een verdere duik neemt naar 20 euro of lager ? Ik vind het een sympathieke aanvraag maar financieel nogal kwetsbaar
pi_150207806
Die dik 50k boete is ook niet niks als je maar 130k omzet draait. Hadden ze dat nou echt niet kunnen voorkomen....
pi_150208093
Anderzijds blijft de vraag naar melk echt wel bestaan en heb je voor 60 koeien ook wel wat grond nodig. Als de toko op de fles gaat, heb je altijd de grond nog.
Schip ahoy!
pi_150208205
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Anderzijds blijft de vraag naar melk echt wel bestaan en heb je voor 60 koeien ook wel wat grond nodig. Als de toko op de fles gaat, heb je altijd de grond nog.
Landbouwgrond is erg weinig waard.

Ik vind het wel een sympathiek bedrijf. Ik ben ook wel eens wezen kijken bij zo'n soort boerderij en dat is zo veel leuker dan zo'n megastal, waar het alleen gaat om zo efficiënt mogelijk produceren. Als-ie niet supersnel vol is stop ik er wel iets in, denk ik. :)
pi_150208300
Op de grond en de gebouwen zal waarschijnlijk hypotheek rusten. Bij een gedwongen bedrijfsbeëeindiging zal dat geen zekerheid bieden voor de crowdfunders. Vreemd is ook dat er niets gezegd wordt over of de echtgenote een betaalde baan heeft. Verder kan het heel goed zijn dat senior nog meehielp op het bedrijf en daar ook mee ophoudt. Ondanks dat ik het een heel sympathied roject vind laat ik hem voorbij gaan. Teveel risico vind ik.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:30:04 #295
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_150208542
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:19 schreef Justme7005 het volgende:
Op de grond en de gebouwen zal waarschijnlijk hypotheek rusten. Bij een gedwongen bedrijfsbeëeindiging zal dat geen zekerheid bieden voor de crowdfunders. Vreemd is ook dat er niets gezegd wordt over of de echtgenote een betaalde baan heeft. Verder kan het heel goed zijn dat senior nog meehielp op het bedrijf en daar ook mee ophoudt. Ondanks dat ik het een heel sympathied roject vind laat ik hem voorbij gaan. Teveel risico vind ik.
Echtgenote lijkt een kinderopvang te hebben volgens Google. Echter geen eigen website, dus geen idee of deze nog bestaat.
pi_150208649
Als ze slim zijn, zijn ze getrouwd onder huwelijkse voorwaarden. Bij schulden, kunnen de schuldeisers niet terecht bij het privé-vermogen, of het zakelijk vermogen van de vof. Daarnaast sta je als crowdfunder niet vooraan op het lijstje van schuldeisers.
pi_150208819
Leuk project, maar durf het niet aan met melkveehouders. Mij teveel onduidelijkheden qua toekomst met de opheffen van de quotum.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_150208828
met een VOF ben je toch juist wel prive aansprakelijk bij schulden?
pi_150208900
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:40 schreef noppenkoning het volgende:
met een VOF ben je toch juist wel prive aansprakelijk bij schulden?
Ja, maar zijn vrouw is toch geen mede vennoot? "Mijn vader en ik hebben samen een VOF opgericht. Mijn vader trekt zich aan het eind van het jaar met zijn 79 jaar, terug. Dan ben ik de enige eigenaar."
.
pi_150208918
quote:
Dit is er alweer 1 die meer gaat produceren nu het melk quotum afgeschaft is. Ik dacht dat er eind vorig jaar ook al een veehouder was die hier kapitaal voor nodig had. Volgens mij gaat dat nooit lang goed toch? Als iedereen meer gaat produceren daalt de prijs en gaan er vanzelf een paar failliet? Of is de vraag naar melk zo groot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')