Een kat is zeker een wezen met gevoel en karakter! Je bouwt een band op, zeker na 20 jaar! Daarnaast schat ik een kat of hond (of andere dieren) vaak hoger in dan mijn soortgenoten die er op allerlei niveau een gigantische puinhoop van maken (dat geldt ook voor mijn famliequote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:26 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb 5 jaar geleden twee katten (broertjes) vrijwel tegelijk 'verloren' (er zat 7 weken tussen), ze waren 13 jaar, in mijn ogen nog veel te jong. Ik weet maar al te goed hoeveel impact het verlies van een huisdier kan hebben.
@RingBewoner: een huisdier is ook een wezen met gevoel en karakter, als je zo'n beestje al 20 jaar hebt, dan heb je er een band mee, het dier wordt/is onderdeel van het gezin, dat jij dat niet begrijpt, prima, maar om zo'n beestje te gaan vergelijken met sleutels, is toch wel zo gevoelloos richting TS, reageer dan gewoon niet in dergelijke topics.
@matspontius: heel veel sterkte.
je hebt mensen met katten en je hebt kattenmensen..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn inziens ben je wel harteloos als je niet kan begrijpen waarom iemand verdriet heeft van het verlies van een kat.
mwah...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:40 schreef -Shinigami- het volgende:
[..]
je hebt mensen met katten en je hebt kattenmensen..
We behoren duidelijk tot de kattenmensen die snappen hoe intelligent die beesten kunnen zijn en bouwen een band met die beestjes..
Even opgezocht; 20 jaar kat is vergeleken met een mens circa 95-100 jaar. Aardig bejaard dus ja. En ik heb hier nog een vrouwtjes kat rondlopen van bijna 20 die nog blaakt van gezondheid. Hoop echter niet dat ze last gaat krijgen van het feit dat haar maatje (die bijna 20 jaar samen zijn geweest) er niet meer is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 10:19 schreef Zoev het volgende:
Sterkte!
20 jaar is een behoorlijke leeftijd.
Gemiddelde rond de 15 jaar meen ik
Even in de gaten houden. Kennissen van mij hadden ook 2 poezen (zusjes), de 1 overleed op 18 jarige leeftijd, was heel ziek geweest en meteen de ander helemaal van slag. Drie dagen later overleed de ander ook plotseling.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Even opgezocht; 20 jaar kat is vergeleken met een mens circa 95-100 jaar. Aardig bejaard dus ja. En ik heb hier nog een vrouwtjes kat rondlopen van bijna 20 die nog blaakt van gezondheid. Hoop echter niet dat ze last gaat krijgen van het feit dat haar maatje (die bijna 20 jaar samen zijn geweest) er niet meer is.
Wat een drama zeg. Ze lijkt er geen last van te hebben, lijkt. Maar met katten weet je dat nooit zeker.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Even in de gaten houden. Kennissen van mij hadden ook 2 poezen (zusjes), de 1 overleed op 18 jarige leeftijd, was heel ziek geweest en meteen de ander helemaal van slag. Drie dagen later overleed de ander ook plotseling.
Zulke verhalen lees je soms ook bij bejaarde echtparen. Zo sneu maar tegelijkertijd echt liefdevol. Klinkt wat raar misschien.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Even in de gaten houden. Kennissen van mij hadden ook 2 poezen (zusjes), de 1 overleed op 18 jarige leeftijd, was heel ziek geweest en meteen de ander helemaal van slag. Drie dagen later overleed de ander ook plotseling.
Klopt. Ondanks dat het me zwaar valt probeer ik me maar vast te houden aan het feit dat hij ruim 19 jaar een mooi leven heeft gehad en dat hij een snelle en waardige dood heeft gekregen. En een prachtige plek in de voortuin onder een grote vlinderstruik. Het leven kan ook anders lopen, ook voor een kat .............quote:Op zondag 22 februari 2015 17:20 schreef benkruk het volgende:
[..]
Zulke verhalen lees je soms ook bij bejaarde echtparen. Zo sneu maar tegelijkertijd echt liefdevol. Klinkt wat raar misschien.
Maar wij hebben sinds een jaar en twee maanden een kater. Zou nu al kapot gaan bij het verlies van het kattenbeest. Laat staan na 20 jaar...
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:18 schreef Magneet het volgende:
20 is een hele mooie leeftijd voor katten
Klopt, jaren geleden meegemaakt bij de overburen van mijn opa en oma. Buurvrouw overleed en nog geen dag later zat haar man opeens dood op de bank, mensen waren begin 80 en meer dan 60 jaar getrouwd. Beiden op dezelfde dag begraven.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:20 schreef benkruk het volgende:
[..]
Zulke verhalen lees je soms ook bij bejaarde echtparen. Zo sneu maar tegelijkertijd echt liefdevol. Klinkt wat raar misschien.
Maar wij hebben sinds een jaar en twee maanden een kater. Zou nu al kapot gaan bij het verlies van het kattenbeest. Laat staan na 20 jaar...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |