abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 10:00:05 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_149947337
Even opgeruimd, tsjonge zeg het is hier geen KLB of ONZ hoor -O-
Er mag gewoon normaal worden gereageerd en reageer anders gewoon lekker niet.

TS heel veel sterkte, 20 jaar is een prachtige leeftijd al wil je ze natuurlijk altijd graag langer houden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 23 februari 2015 @ 12:57:10 #27
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_149951797
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 10:00 schreef senesta het volgende:
Even opgeruimd, tsjonge zeg het is hier geen KLB of ONZ hoor -O-
Er mag gewoon normaal worden gereageerd en reageer anders gewoon lekker niet.

TS heel veel sterkte, 20 jaar is een prachtige leeftijd al wil je ze natuurlijk altijd graag langer houden.
Bedankt Senesta, wat een kleuters hier af en toe. Maar afijn, ook genoeg begrip en medeleven. 20 jaar is inderdaad een hele lange tijd. Hij heeft een mooie plek gekregen in onze voortuin, pal onder een grote vlinderstruik. Wat ik ook nooit zal snappen is dat mensen hun huisdier naar een destructiebedrijf laten brengen. Dan toon je toch geen enkel respect naar je huisdier toe.
"Hoka Hey!"
  maandag 23 februari 2015 @ 12:57:25 #28
287741 matspontius
pi_149951810

[ Bericht 100% gewijzigd door matspontius op 23-02-2015 12:58:02 ]
"Hoka Hey!"
pi_149951976
Excuses voor mijn gedrag. Ik zal me gedragen vanaf nu. Katten zijn gewoon mooie beesten. Doei.
U MAD?
  maandag 23 februari 2015 @ 13:10:38 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149952244
Niet om je bang te maken maar ik zou die andere kat ook maar even goed in de gaten houden, vaak genoeg meegemaakt in mijn omgeving dat wanneer er twee huisdieren van vergelijkbare leeftijd hebt dat deze om één of andere kutreden ook in de buurt van elkaar overlijden, geen idee waarom :{.

Sterkte en knap van je dat je die beesten toch 20 jaar lang gezond hebt kunnen houden, wat is je geheim? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2015 @ 13:21:01 #31
287741 matspontius
pi_149952550
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:10 schreef jogy het volgende:
Niet om je bang te maken maar ik zou die andere kat ook maar even goed in de gaten houden, vaak genoeg meegemaakt in mijn omgeving dat wanneer er twee huisdieren van vergelijkbare leeftijd hebt dat deze om één of andere kutreden ook in de buurt van elkaar overlijden, geen idee waarom :{.

Sterkte en knap van je dat je die beesten toch 20 jaar lang gezond hebt kunnen houden, wat is je geheim? :P.
Bedankt voor de tip. Een echt geheim heb ik niet :) In de eerste twee jaar hebben de katten al hun inentingen gehad, daarna nooit meer. Het mannetje heeft in zijn jeugd blaasproblemen gehad maar dat was snel over en daarna nooit meer last gehad, het vrouwtje is eens van 6 hoog naar beneden gedonderd; gebroken kaak. Daarnaast hebben ze allebei nooit iets gehad. Eten: goede kwaliteit visvoer en dan het liefst de blikjes kattenvoer uit de natuurwinkel (wel wat duurder natuurlijk). Verder is het denk ik gewoon een kwestie van geluk hebben. De eerste 12 jaar waren het binnenkatten en de laatste 6 jaar buitenkatten. En het buitenleven beviel ze een stuk beter dan het leven in een appartement.

De dierenarts vond het overigens opzienbarend dat het mannetje op deze leeftijd nog zo'n goede hart- en nierfunctie had. Dat komt blijkbaar niet vaak voor bij katten op die leeftijd. Hij is waarschijnlijk gestorven aan iets neurologisch (hersentumor of hersenbloeding).
"Hoka Hey!"
  maandag 23 februari 2015 @ 13:25:53 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_149952693
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Een echt geheim heb ik niet :) In de eerste twee jaar hebben de katten al hun inentingen gehad, daarna nooit meer. Het mannetje heeft in zijn jeugd blaasproblemen gehad maar dat was snel over en daarna nooit meer last gehad, het vrouwtje is eens van 6 hoog naar beneden gedonderd; gebroken kaak. Daarnaast hebben ze allebei nooit iets gehad. Eten: goede kwaliteit visvoer en dan het liefst de blikjes kattenvoer uit de natuurwinkel (wel wat duurder natuurlijk). Verder is het denk ik gewoon een kwestie van geluk hebben. De eerste 12 jaar waren het binnenkatten en de laatste 6 jaar buitenkatten. En het buitenleven beviel ze een stuk beter dan het leven in een appartement.

De dierenarts vond het overigens opzienbarend dat het mannetje op deze leeftijd nog zo'n goede hart- en nierfunctie had. Dat komt blijkbaar niet vaak voor bij katten op die leeftijd. Hij is waarschijnlijk gestorven aan iets neurologisch (hersentumor of hersenbloeding).
Sterkte in ieder geval en ik denk dat de voeding wel te maken heeft gehad met de levensduur, volgens mij zit in de normale voeding een hoop bende waar dieren niet vrolijk/oud van worden :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 23 februari 2015 @ 13:29:04 #33
287741 matspontius
pi_149952806
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Sterkte in ieder geval en ik denk dat de voeding wel te maken heeft gehad met de levensduur, volgens mij zit in de normale voeding een hoop bende waar dieren niet vrolijk/oud van worden :).
Helemaal mee eens. Ik mag het merk denk ik niet noemen maar dit kan in de natuurwinkel gekocht worden, zowel voor honden als katten. In de normale voeding voor dieren (net als bij mensen trouwens) zit voornamelijk restafval, slachtafval en dergelijke. Daarom is het ook zo goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 23-02-2015 13:34:39 ]
"Hoka Hey!"
  maandag 23 februari 2015 @ 13:33:50 #34
287741 matspontius
pi_149952920
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Oh ja, en vooral niet te veel eten geven! Overgewicht is voor katten funest (net als voor mensen).
"Hoka Hey!"
pi_150263686
Da's kut voor je man, mijn kat is vorig jaar ook overleden en die was 17, da's al oud, maar 20 is echt fucking oud voor een kat.
  zondag 15 maart 2015 @ 03:32:57 #36
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_150653118
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Een kat is zeker een wezen met gevoel en karakter! Je bouwt een band op, zeker na 20 jaar! Daarnaast schat ik een kat of hond (of andere dieren) vaak hoger in dan mijn soortgenoten die er op allerlei niveau een gigantische puinhoop van maken (dat geldt ook voor mijn famlie :))

Van mezelf had ik niet verwacht dat dit zo'n impact zou hebben ...
Veel sterkte gewenst man (of vrouw)...

Ik hoop dat je veel troost put uit het feit dat jouw kat zo oud is geworden... en nog meer uit het feit dat jouw kat zich niet heeft verstopt toen hij voelde dat hij ging sterven.
De meeste katten sterven liever alleen, ergens onder de struiken, of achter een luik... of waar ze maar alleen sterven kunnen.
Maar jouw kat wilde bij jou sterven, of minimaal in de buurt waar jij ook vaak was. Kan een kat ooit dankbaarder zijn dan dit? O+ Je hebt echt wel iets heel goed gedaan, anders was jou kat niet naar een plek gegaan om bij jou te zijn, of zich bij jou te voelen, in zijn laatste momenten. Hij heeft een goed leven bij jou gehad. :Y :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')