Nee, spelling is heel wat anders. Dit gaat om niet willen zeggen waar je op doelt en waar je niet op doelt, als het maar zo erg mogelijk klinkt kennelijk. Ik ben geen voorstander van etnische zuivering, maar het is van een andere aard dan genocide en een heel stuk minder ernstig dan genocide. Dus wie communiceert er dan niet?quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat staat jou vrij. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er sympathie voor als mensen zich verzetten tegen taalkundige zaken waarbij de meerderheid niet goed heeft beslist (zo schrijf ik zelf liever quantum, quantitatief en America) maar je kiest in dat geval voor een hoop miscommunicatie.
Zoals doodslag een vorm van mishandeling is?quote:Het lijkt me te verdedigen dat genocide een vorm van etnische zuivering is.
Vet van mij.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee.
Bovendien: de haat tegen moslims (ik denk zelf dat heel veel wantrouwen, afschuw en angst onterecht als haat wordt bestempeld) zorgt vooralsnog niet voor onschuldige doden. De haat tegen joden doet dat wel.
Dit vind je dus over de moslims en/of Arabieren en/of Palestijnen: hun gevoel van verwantschap is gemaakt of gekweekt en dus niet echt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef Szikha het volgende:
[..]
Nee. Ze voelen zich niet verwant met hun broerders en zusters.
Overal in de wereld zelfs in Djibouti zijn ze ermee bezig en voelen ze 'verwantschap'
Niet met de Palestijnen. Als hun broerders? Ha meeste inwoners van Djibouti hebben het niet zo op de Arabieren zelfs (haten zou ik het nog niet noemen) laat staan met het gebied (geen affectie mee)
Ze voelen zich niet verwant met de Palestijnen.
Het verwantschap ( wat jij noemt) is de (gemaakte) of gekweekte haat tegen Israel.
Dat maakt moslims daarin een eenheid. Daarin zijn ze verwant.
Niets meer
Dit 'verwantschap' ( verklapte gezamelijke vijand) zal onmiddelijk verdwijnen als de staat Israel niet meer bestaat.
Dan zal geheel Palestina gebied in de vergetelheid geraken bij alle moslims.
En zal het gebied hetzelfde zijn als de omringende landen en Afrika ( oorlogen en terreur en onderdrukking)
Maar de eenheid die joden voelen is wel echt! Sterk en zeker.quote:Joden. De meeste Joden voelen ook verwantschap. En dat is verwantschap met hun broeders en zusters in Palestina.
Joden zien zichzelf als 1 volk. Ongeacht of je Chineese Jood bent of een Nederlandse Jood.
Er is een duidelijk band.
Heb je ooit Marokkaanse Joden de Spaanse Joden zien afslachten? Onderdrukken?
Of de Kavkaz Joden de Poolse Joden afslachten?
Heb je uberhaubt anno deze tijd Joden uit verschillende landen andere Joden zien onderdrukken?
Nee.
De band die Joden voelen is sterk en zeker als het om Israel gaat. Dit land zien zij (alle Joden over de gehele wereld) als het Beloofde Land.
Ze zijn een eenheid.
Ja. Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Maar om nou 6 miljoen mensen de zee in te schuiven is ook weer zowat.quote:[..]
Het stopt pas als Israel verdwijnt.
Ik begrijp je probleem niet zo goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Specularium het volgende:
Originele OP:
-----------------------------
1) De laatste maanden zijn steeds meer joden/Joden het slachtoffer van islamitisch terreur. Gek genoeg is er geen scherpe veroordeling vanuit de Europese overheden voor deze gruweldaden. Het groeiende antisemitisme in Europa wordt veel te weinig aangeraakt.
2) Steeds meer joden zien zich gedwongen om te verhuizen naar Israel of beveiliging te nemen. Nu is mijn vraag: waarom doet de achterlijke politiek hier niks aan?
2b) Hoezo is er geen sterke veroordeling van het vervolgen van joden door islamitische terroristen?
3) Als het zo door gaat, zullen er straks geen Joden meer in Europa zijn maar zullen ze of 1) gedwongen moeten verhuizen naar Israel of 2) hun identiteit moeten verbergen. Ik dacht dat wij juist na de tweede wereldoorlog hadden geleerd dat joden geen kwaad vormden voor Europa maar juist extremisme dat was?
4) Nu wil ik het geweld tussen Israel en Palestijnse gebieden niet goed praten, nee sterker nog: wat er tussen Israel en Arabieren gebeurt, moet daar blijven. Het kan niet zo zijn dat Joden in Europa, die misschien zelfs niks met Israel te maken hebben, het slachtoffer moeten zijn van een conflict in het middenoosten.
----
5) Ik ben bang dat de joodse gemeenschap langzaamaan vermindt en uiteindelijk op de lange termijn verdwijnt.
6) De politiek weigert islamitisch terreur scherp te veroordelen uit angst dat moslims kritiek gaan hebben op de overheid. Europa is zo langzaamaan aan het zwichten voor islamitisch terreur ipv het probleem aanpakken.
Ik vraag me soms weleens af ( tja waar ik druk om maakquote:Op zaterdag 21 februari 2015 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit vind je dus over de moslims en/of Arabieren en/of Palestijnen: hun gevoel van verwantschap is gemaakt of gekweekt en dus niet echt.
[..]
Maar de eenheid die joden voelen is wel echt! Sterk en zeker.
[..]
Ja. Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Maar om nou 6 miljoen mensen de zee in te schuiven is ook weer zowat.
Wilders had laatst ook zoiets gezegd in die strekking, werd 'm niet in dank afgenomen (en die had het alleen nog maar over "minder")quote:Op zaterdag 21 februari 2015 02:43 schreef Kees22 het volgende:
Wat is het probleem dat de joodse gemeenschap zou verdwijnen uit onze maatschappij? En probleem voor wie?.
Europa is jaren geleden al gezwicht voor de moslims en er kan allang niets meer tegen de Islamisering gedaan worden...quote:Op zondag 15 februari 2015 08:26 schreef PizzaMizza het volgende:
Europa is zo langzaamaan aan het zwichten voor islamitisch terreur ipv het probleem aanpakken.
Ik zeg niet dat ik dat zou willen, maar ik zie ook het probleem niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Wilders had laatst ook zoiets gezegd in die strekking, werd 'm niet in dank afgenomen (en die had het alleen nog maar over "minder")
Feiten en cijfers graag, in plaats van hersenloos geklets.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Europa is jaren geleden al gezwicht voor de moslims en er kan allang niets meer tegen de Islamisering gedaan worden...
De schande alleen al, dat een bevolkingsgroep vertrekt omdat de overheid niet in staat voor hun veiligheid. Het is wat anders dan oproepen naar Australië te emigreren om van werklozen af te komen, zoals de Nederlandse regering dat aanmoedigde in de jaren 50.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:35 schreef Kees22 het volgende:
Ik zeg niet dat ik dat zou willen, maar ik zie ook het probleem niet.
We hebben nu eenmaal twee bevolkingsgroepen in huis die niet samengaan.quote:Op zondag 22 februari 2015 10:00 schreef Toga het volgende:
[..]
De schande alleen al, dat een bevolkingsgroep vertrekt omdat de overheid niet in staat voor hun veiligheid. Het is wat anders dan oproepen naar Australië te emigreren om van werklozen af te komen, zoals de Nederlandse regering dat aanmoedigde in de jaren 50.
Ik denk dat de meeste Nederlanders liever zouden zien dat alle moslims verdwijnenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat zou willen, maar ik zie ook het probleem niet.
ik denk dat de meeste nederlanders wel na kunnen denkenquote:Op zondag 22 februari 2015 11:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Nederlanders liever zouden zien dat alle moslims verdwijnen
Vind je het jammer dat we niet in een dictatuur leven?quote:Op zondag 22 februari 2015 11:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Nederlanders liever zouden zien dat alle moslims verdwijnen
Zo sterk ook weer niet, maar ja; wat zou het probleem zijn (behalve paniek in de Aldi) als ze morgen allemaal het loodje zouden leggen?quote:Op zondag 22 februari 2015 11:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Paniek in de Lidl?quote:Op zondag 22 februari 2015 13:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo sterk ook weer niet, maar ja; wat zou het probleem zijn (behalve paniek in de Aldi) als ze morgen allemaal het loodje zouden leggen?
Welkom! Van moslims en negers mag niet ivm racisme. En we moeten toch ietsquote:Op zondag 22 februari 2015 12:10 schreef Zolder het volgende:
Oh, dus hier is het topic over etnische zuivering van joden.
Mexicanen ! Leuk en gezellig volk met een prima cuisine, net als de Spanjaarden die we toen binnengehaald hebben.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Paniek in de Lidl?
Nou als alle kebabjihadisten verdwijnen moet er wel een dikmakend en stinkend alternatief komen
Europa is lang geleden ook al gezwicht voor de joodse terreur. Lekker belangrijk zeg al die bangmakerij voor gelovige terroristen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:12 schreef Specularium het volgende:
Europa is zo langzaamaan aan het zwichten voor islamitisch terreur ipv het probleem aanpakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |