Heb je een linkje naar Philips die dat deed?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het wordt heel vaak toegepast en zeker niet alleen door 'corporate raiders'. Bekend voorbeeld is Philips die het lang geleden deed (bekend vanwege de ruling die er voor was afgegeven).
Het is gewoon een manier om dood kapitaal om te zetten in kapitaal waarmee je kan ondernemen.
Een voorwaardse beslissing die hier gelijk aan staat is leasen in plaats van aanschaffen. Doodgewoon.
Nee, ik was degene die meteen al aangaf dat de bonuscultuur niet tot de kredietcrisis geleid heeft. Hetgeen later ook uit onderzoek bleek.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Was jij niet diegene die hier in aanloop naar de kredietcrisis enthousiast de perverse prikkels in en de zegeningen van de financiele sector aan het verdedien was? Zoals veel economen trouwens, bomen, bos.
Je bent gewoon een draaikont die met wollig taalgebruik heel interessant probeert te doen over zaken waar je nul en generlei verstand van hebt.quote:Ik kan prima mijn eigen woorden kiezen. Dat jij mijn mening altijd eerst moet verdraaien om er iets tegenin te brengen is zowel zwak als laf. Ik ben inderdaad niet zo simpel om te denken dat kapitaal zonder arbeid meer geld zou kunnen opleveren, dat is geen kwestie van verstand van economie, maar van verstand. Ik ben inderdaad tegen allerlei kunstmatig overheidsingrijpen dat het kapitaal ten koste van de arbeid bevoordeelt en zo allerlei activiteit aantrekt die intrinsiek waardeloos is maar wel veel geld kost zodat de algehele welvaart daaronder lijdt.
Het maakt niet uit hoe jouw kapitaal in eerste instantie is verworven. Ook die figuur van Sun heeft zijn eerste centjes verdient met werken.quote:Waar denk je dat de inleg voor pensioenen vandaan komt, kapitaal?
http://www.propertynl.com(...)l-distributiecentra/quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar Philips die dat deed?
Ik heb deze constructie 2 keer van nabij meegemaakt en was ook 2 keer frauduleus.
Er worden winsten mee gemaakt die niet altijd ten goede komen aan het bedrijf.
Er zit vaak een luchtje aan.
Heb je ook nog even je gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor?quote:
Geef ik liever niet afquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heb je ook nog even je gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor?
Google even op technolease en staatssteun en je zal wel wat vinden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
Heb je een linkje naar Philips die dat deed?
Ik ken het juist vooral zonder luchtje. Denk gewoon aan een center parcs die het vastgoed verkocht heeft. Die hebben daarmee de ruimte om in te spelen op de veranderde vraag van de mensen die een huisje willen huren.quote:Ik heb deze constructie 2 keer van nabij meegemaakt en was ook 2 keer frauduleus.
Er worden winsten mee gemaakt die niet altijd ten goede komen aan het bedrijf.
Er zit vaak een luchtje aan.
Dat zal best. Maar het komt er vaak op neer dat het noodlijdende bedrijf (en dat het noodlijdend is is vaak voor de koper verborgen) tegen niet- (veel hogere) marktconforme prijzen gaat huren en daarmee zijn doodvonnis tekent. De derde partij sleept er een zak geld uit en dat was de bedoeling.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geef ik liever niet af.
Maar met een beetje creatief Google'en moet je vast verder komen.
Het is in ieder geval niet zo exotisch als je denkt. In 2007 werd er voor ca. ¤ 30 miljard verhandeld.
Dat is bij de V&D in elk geval niet gebeurd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar het komt er vaak op neer dat het noodlijdende bedrijf (en dat het noodlijdend is is vaak voor de koper verborgen) tegen niet- (veel hogere) marktconforme prijzen gaat huren en daarmee zijn doodvonnis tekent. De derde partij sleept er een zak geld uit en dat was de bedoeling.
Voor het bedrijf in kwestie pakt dat uiteraard nadelig uit.
Dan houden we CenterParcs de komende tijd in de gaten. Volgens mij wel te vergelijken met V&D qua vergane glorie.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Google even op technolease en staatssteun en je zal wel wat vinden.
[..]
Ik ken het juist vooral zonder luchtje. Denk gewoon aan een center parcs die het vastgoed verkocht heeft. Die hebben daarmee de ruimte om in te spelen op de veranderde vraag van de mensen die een huisje willen huren.
Dood kapitaal is kapitaal waarmee je juist niet onderneemt.
Top slice en Core rent. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is bij de V&D in elk geval niet gebeurd.
Daar hebben ze contracten gesloten met o.a. IEF Capital die op marktniveau (of zelfs iets lager) lagen, voor zover je van een markthuurniveau kan spreken van warenhuizen in Assen. Het is natuurlijk heel leuk om een te hoog huurcontract af te sluiten, maar daar wordt een pand in essentie niet meer waard van. Google eens op de begrippen top-slice en core rent, of ga ik nu te diep in op vastgoedeconomische begrippen?
Hou dan meteen even de totale zorgsector in de gaten, want daar is het steeds vaker usance.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan houden we CenterParcs de komende tijd in de gaten. Volgens mij wel te vergelijken met V&D qua vergane glorie.
Tsja, als dat jouw ervaringen zijn, dan kan ik ze ook niet ombuigen met mijn woord of bronnenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Top slice en Core rent. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed.![]()
Het zal best dat het in een vorm bestaat dat alle partijen daar van profiteren, dat neem ik van je aan.
Maar zoals gezegd, ik ken het uit de praktijk vooral als een frauduleuze constructie.
Of ze worden gekocht door mensen die een bestaand groot bedrijf gewoon goed runnen. Maar mensen als Leder zouden wmb inderdaad flink aan banden gelegd mogen worden. Ik vraag me af hoeveel belasting hij betaalt. Ik ga er van uit dat hij percentueel minder betaalt dan ik, en het zou me zelfs niet verbazen als hij ook nominaal minder betaalt dan ik. Er is echt iets scheef met het financiele systeem.quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, bij normaal kapitalisme worden dit soort huizen gekocht door ondernemers, mensen die bedrijven uit de grond stampen en groot maken. Dat is deze man helemaal niet, dit is een soort boekhouder, handig in het schuiven met geld. Dat zijn soort schathemelrijk wordt met het kaalvreten en volladen met schulden van bedrijven is niet kapitalistisch maar neoliberaal.
niet delen met je vrouwen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 13:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Overigens, wat moet je met 11 badkamers?
En dat geeft niets. Ik heb natuurlijk mijn eigenwijze mening hierover maar andere inzichten zijn altijd welkom. Men leert en leert (en leert).quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, als dat jouw ervaringen zijn, dan kan ik ze ook niet ombuigen met mijn woord of bronnen.
Gedoneerd aan meer dan 275 goede doelen, met Sun Capital.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of ze worden gekocht door mensen die een bestaand groot bedrijf gewoon goed runnen. Maar mensen als Leder zouden wmb inderdaad flink aan banden gelegd mogen worden. Ik vraag me af hoeveel belasting hij betaalt. Ik ga er van uit dat hij percentueel minder betaalt dan ik, en het zou me zelfs niet verbazen als hij ook nominaal minder betaalt dan ik. Er is echt iets scheef met het financiele systeem.
Voor de jaloezie roepers: ik ben groot fan van Richard Branson, ik vind dat hij zijn miljarden, zijn tropisch eiland en al zijn speeltjes meer dan verdiend heeft
V&D bedong juist lagere huren...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar het komt er vaak op neer dat het noodlijdende bedrijf (en dat het noodlijdend is is vaak voor de koper verborgen) tegen niet- (veel hogere) marktconforme prijzen gaat huren en daarmee zijn doodvonnis tekent. De derde partij sleept er een zak geld uit en dat was de bedoeling.
Voor het bedrijf in kwestie pakt dat uiteraard nadelig uit.
Dat vastgoed is al lang geleden verkocht...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan houden we CenterParcs de komende tijd in de gaten. Volgens mij wel te vergelijken met V&D qua vergane glorie.
Branson lijkt anders vooral een groothandelaar in gebakken lucht...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:45 schreef Viajero het volgende:
Voor de jaloezie roepers: ik ben groot fan van Richard Branson, ik vind dat hij zijn miljarden, zijn tropisch eiland en al zijn speeltjes meer dan verdiend heeft
Hij mag het want hij is de gekkie van de zakenwereld.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Branson lijkt anders vooral een groothandelaar in gebakken lucht...
Ik hap maar weer.. Lager dan wat? Dit als ze daarvoor zelf eigenaar van het vastgoed waren en dus helemaal geen huur betaalden.quote:
Lager dan de buurman.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik hap maar weer.. Lager dan wat? Dit als ze daarvoor zelf eigenaar van het vastgoed waren en dus helemaal geen huur betaalden.
O zo. Ik was al bang dat ik er geen serieus antwoord op zou krijgen. Maar zo zie je maar weer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |