abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2015 @ 16:43:24 #51
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_149995083
quote:
Jagen op wild met een marineschip lijkt mij wel leuk.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_149997568
quote:
Confrontatie Pechtold-Wilders

PVV-leider Geert Wilders en D66-voorman Alexander Pechtold kruisen, twee dagen voor de Provinciale Statenverkiezingen, in EenVandaag de degens.

De uitzending op 16 maart staat in het teken van deze bijzondere confrontatie. De onderwerpen waar Wilders en Pechtold over zullen debatteren zijn onder andere de Europese Unie, terreur en stand van de economie.

De verkiezingen van Provinciale Staten, op basis waarvan de Eerste Kamer wordt samengesteld, staan dit jaar meer dan ooit in het teken van de Haagse politiek. Premier Rutte zelf maakte deze verkiezingen inzet van het kabinetsbeleid van Rutte 2.

Wilders en Pechtold gaan momenteel nek-aan-nek in de peilingen en zijn al jaren elkaar grote politieke tegenstrevers. Regelmatig botsten ze heftig in de Tweede Kamer. Zo sprak Pechtold er publiekelijk schande van dat er bij een door Wilders georganiseerde demonstratie NSB-vlaggen werden meegedragen. Wilders op zijn beurt maakte de D66-leider uit voor 'zielig, miezerig mannetje'.

Pieter Jan Hagens leidt het debat. De uitzending is op maandag 16 maart.
pi_149999730
Pechtold VS. Wilders

Prachtig _O_ een strijd om de overwinning en tussen twee compleet tegenover gestelde ideologische kampen
pi_149999897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Wilders VS Pechtold

Prachtig _O_
Zou het nog over de provincies gaan?
pi_150000185
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou het nog over de provincies gaan?
quote:
Confrontatie Pechtold-Wilders

PVV-leider Geert Wilders en D66-voorman Alexander Pechtold kruisen, twee dagen voor de Provinciale Statenverkiezingen, in EenVandaag de degens.

De uitzending op 16 maart staat in het teken van deze bijzondere confrontatie. De onderwerpen waar Wilders en Pechtold over zullen debatteren zijn onder andere de Europese Unie, terreur en stand van de economie.

De verkiezingen van Provinciale Staten, op basis waarvan de Eerste Kamer wordt samengesteld, staan dit jaar meer dan ooit in het teken van de Haagse politiek. Premier Rutte zelf maakte deze verkiezingen inzet van het kabinetsbeleid van Rutte 2.

Wilders en Pechtold gaan momenteel nek-aan-nek in de peilingen en zijn al jaren elkaar grote politieke tegenstrevers. Regelmatig botsten ze heftig in de Tweede Kamer. Zo sprak Pechtold er publiekelijk schande van dat er bij een door Wilders georganiseerde demonstratie NSB-vlaggen werden meegedragen. Wilders op zijn beurt maakte de D66-leider uit voor 'zielig, miezerig mannetje'.

Pieter Jan Hagens leidt het debat. De uitzending is op maandag 16 maart.
BTW twee dagen daarvoor is het Roemer vs Buma
pi_150000894
quote:
De onderwerpen waar Wilders en Pechtold over zullen debatteren zijn onder andere de Europese Unie, terreur en stand van de economie.
Ik mis de relevantie hiervan voor de provinciale verkiezingen even. Met de EK hebben de eerste twee onderwerpen nog een beetje te maken, maar de derde niet zo erg.
pi_150001673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik mis de relevantie hiervan voor de provinciale verkiezingen even. Met de EK hebben de eerste twee onderwerpen nog een beetje te maken, maar de derde niet zo erg.
Inderdaad, het zal zich wel weer beperken tot oproepen vooral tegen het kabinet te stemmen.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:29:35 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_150001759
Deze vraag mag wel eens wat vaker gesteld worden:

pi_150002224
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, het zal zich wel weer beperken tot oproepen vooral tegen het kabinet te stemmen.
Misschien dat ik dan maar eens recalcitrant voor het kabinetstem.

Overigens volgens de kieswijzer van onze provincie zou ik PvdA moeten stemmen. Meestal hangik ergens rondom GL en de PvdD, maar nu kwam ik precies bovenop de PvdA uit :o
pi_150027280
Ik ben ingehuurd als stemmenteller :)

Weet nog niet welk bureau dat mailen ze later nog.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150029416
quote:
10s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:12 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ik ben ingehuurd als stemmenteller :)

Weet nog niet welk bureau dat mailen ze later nog.
Best wel saai werk, is leuker om gewoon de hele dag op dat bureau te zitten. :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:21:38 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_150029436
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Pechtold VS. Wilders

Prachtig _O_ een strijd om de overwinning en tussen twee compleet tegenover gestelde ideologische kampen
Een strijd die ook nog nooit eerder gevoerd is.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_150029554
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Best wel saai werk, is leuker om gewoon de hele dag op dat bureau te zitten. :P
Ja weet ik maar die plaatsen waren allemaal al ingevuld..

Misschien in mei een kansje ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:28:48 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150029650
Ik werd door de gemeente gepolst of ik eventueel op de reservelijst voor voorzitters zou willen. Dat heb ik maar laten schieten, met een beetje pech zit je dan tot midden in de nacht op het stadhuis te wachten tot een ambtenaar het proces-verbaal goedgekeurd heeft.

Gewoon stembureaulid zijn is veel leuker. Ik heb altijd dezelfde taak: Stemhokjes opzetten en afbreken (ben de enige man in de groep), het Register Ongeldige Stempassen raadplegen en puntenslijpen. :P.
  woensdag 25 februari 2015 @ 16:41:33 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150034189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:28 schreef freako het volgende:
Ik werd door de gemeente gepolst of ik eventueel op de reservelijst voor voorzitters zou willen. Dat heb ik maar laten schieten, met een beetje pech zit je dan tot midden in de nacht op het stadhuis te wachten tot een ambtenaar het proces-verbaal goedgekeurd heeft.

Gewoon stembureaulid zijn is veel leuker. Ik heb altijd dezelfde taak: Stemhokjes opzetten en afbreken (ben de enige man in de groep), het Register Ongeldige Stempassen raadplegen en puntenslijpen. :P.
Puntenslijper eerste klas :P
pi_150034462
SP of Lokaal Brabant...

Schattig dat de Libertariërs meedoen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_150034783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
SP of Lokaal Brabant...

Hier ook SP. :)
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:30:41 #68
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150067699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
SP of Lokaal Brabant...

Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150125474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Treurig dat de publieke omroepen zich hiervoor lenen.
pi_150125660
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Treurig dat de publieke omroepen zich hiervoor lenen.
Ik vind het nog veel treuriger dat de politieke partijen zich ervoor lenen:discussiëren over onderwerpen waar de verkiezingen niet over gaan en dan vervolgens verbaasd zijn dat de kiezer weinig vertrouwen heeft in de politiek. Tsja, dat krijg je als je valse verwachtingen wekt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 februari 2015 @ 12:48:56 #71
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150141627
quote:
D66 is volgens de laatste peiling van Maurice de Hond de grootste partij in de provincie Utrecht. De democraten hebben nu 5 zetels in de Provinciale Staten, volgens de prognose worden dat er 11.

De regeringspartijen VVD en PvdA worden flink afgestraft door de Utrechtse kiezer tijdens de Provinciale Statenverkiezingen. Van de 11 zetels die de VVD nu heeft, blijven er slechts 7 over. De PvdA zakt van 7 naar 4. Tussen D66, CDA en PVV wordt het een nek-aan-nek-race.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1293854
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 28 februari 2015 @ 22:56:05 #72
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_150161724
quote:
In dat artikel wordt ook verwezen naar andere peilingen van De Hond, ik neem aan de peilingen die al eerder gepubliceerd zijn. Wat me opvalt is dat nergens complete zetelverdelingen worden genoemd. Worden die ook ergens gepubliceerd, ik kan ze nergens vinden?
pi_150169620
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Pechtold VS. Wilders

Hoezo een strijd? Niemand zal de aanhanger van de één kunnen overtuigen om aan de andere kant te komen staan. Althans ik heb nog nooit gehoord van bekeerde D66'ers naar de PVV of vice versa.
pi_150169625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:28 schreef freako het volgende:

Verdient dat nog iets, of krijg je alleen maar gratis koffie. :)
pi_150171004
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 03:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoezo een strijd? Niemand zal de aanhanger van de één kunnen overtuigen om aan de andere kant te komen staan. Althans ik heb nog nooit gehoord van bekeerde D66'ers naar de PVV of vice versa.
nee dat klopt, dat zullen ze ook niet proberen ze zijn beide op zoek naar kiezers van de PVDA of VVD.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')