Ben ook geen fruitfan, dus dat eet ik nauwelijks. Probeer me al 4 dagen aan te zetten de eerste helft van een Galia-meloen op te eten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Groenten eet ik zoveel ik wil, fruit 2 of max 3 stuks. Ben geen fruit-fanBanaan, manderijn of een appel. De rest trekt mijn aandacht niet.
Ga wandelen, luie flikker.quote:[..]
Sporten komen we nog op terug.
Prima dat je dat wilt, maar dan zul je ook ergens iets anders moeten laten. Anders creeer je geen negatieve energiebalans, die nodig is om vet te gaan verbranden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Groenten eet ik zoveel ik wil, fruit 2 of max 3 stuks. Ben geen fruit-fanBanaan, manderijn of een appel. De rest trekt mijn aandacht niet.
[..]
Sporten komen we nog op terug.
niet het vermijden van koolhydraten, maar juist eiwit helpt goed tegen de honger. met 3 eieren verdeeld over de dag heb ik ook geen honger. met koolhydraten/suiker/fruit is niks mis mee, zolang je het maar gaat verbranden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist graag tips...Liever dat dan die oneliners die ik vaak krijg a la:
- Je houdt het niet vol
- Eet anders.
Zonder beargumentatie of tips. WTF heb ik daar aan
Ik merk dat ik mij goed voel bij minder koolhydraten, meer eiwitten. Ik zit propvol. Dat voelt zo veel prettiger dan continu honger te hebben, wat ik dus heb als ik meer koolhydraten eet. Wat betreft suiker gun ik mijzelf wel wat, ik probeer het te houden bij max 25 gram. Ik let daar wel echt goed op nu. Suiker maakt mij happy en doet mij snakken naar meer meer meer. Dus daar ligt een verslaving van mij.
Ik moet wel oppassen dat ik van alles en nog wat schrap. Ik ben helemaal nieuw hierin en ben zoekende en wil juist graag meningen van anderen horen. Dat boek van mij zegt dat die ketose toestand niet erg is.
waarom wil je hardlopen? hardlopen is alleen leuk als je wilt hardlopen en/of beter wilt worden in hardlopen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:49 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil hardlopen. Ga alleen zooltje halen omdat ik continu last heb van mijn schenen nu ik ren terwijl ik zwaarder ben.
Heb het eerder gedaan. Ik krijg daar een kick van.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:50 schreef wipes66 het volgende:
[..]
waarom wil je hardlopen? hardlopen is alleen leuk als je wilt hardlopen en/of beter wilt worden in hardlopen.
dan kan je net zo goed een lijntje speed of coke nemenquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb het eerder gedaan. Ik krijg daar een kick van.
Ga ik ook doen. Helpt wel om af te vallen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:53 schreef wipes66 het volgende:
[..]
dan kan je net zo goed een lijntje speed of coke nemen
ja amfetamine werkt net zo goed waarschijnlijk als eierenquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:54 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ga ik ook doen. Helpt wel om af te vallen.
Ik ken de regels omtrent KT of cardio. Waar ik niet veel vanaf weet is voeding, mijn kennis kan daar wel wat in uitbreidenquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:59 schreef wipes66 het volgende:
[..]
ja amfetamine werkt net zo goed waarschijnlijk als eierenalleen keto, hardlopen en amfetamine gaat denk ik niet echt een mooi plaatje opleveren. iets wat dat wel dit is bv:
http://fitbeauty.nl/hoe-val-je-af-als-je-spieren-opbouwt/
Vanmorgen at ik zoals vaker 3 goeie borden havermout met diepvriesfruit erdoor heen. Kan je ook eten met dadels voor als je het zoeter wil hebben. Havermout kun je vervangen met boekweit of tefmeel, maar dat is wat duurder. Dus het is eigenlijk vaak havermoutquote:Op woensdag 18 februari 2015 18:55 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Wat eet jij dan zoal op een dag? Ik vind die banana girl een béétje meeeeeeh vreemd. Kun je ons ff op weg helpen zonder dat we naar dat irritante mens hoeven te kijken? Bvd
3 borden havermout.. Wat veel! Hoeveel gram eet je dan?quote:Op woensdag 18 februari 2015 22:04 schreef VMonkey het volgende:
[..]
Vanmorgen at ik zoals vaker 3 goeie borden havermout met diepvriesfruit erdoor heen. Kan je ook eten met dadels voor als je het zoeter wil hebben. Havermout kun je vervangen met boekweit of tefmeel, maar dat is wat duurder. Dus het is eigenlijk vaak havermoutAlle drie glutenvrij trouwens.
Vandaag at ik in de middag veel fruit(een fruitsalade met alles en nog wat) met een bordje tefmeelpap.
En 's avonds aardappelen met groenten, totdat ik vol zat.
Voel me beter dan ooit
Vond haar in het begin ook helemaal niks, maar denk er nu totaal anders over!quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:55 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Wat eet jij dan zoal op een dag? Ik vind die banana girl een béétje meeeeeeh vreemd. Kun je ons ff op weg helpen zonder dat we naar dat irritante mens hoeven te kijken? Bvd
Groente echt minimaal hoor. Fruit is suikers. Bloemkool is water.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:35 schreef sanger het volgende:
In tegenstelling tot wat hierboven staat kun je ook teveel fruit en groenten eten. Daar zitten namelijk ook gewoon calorieen in. En als hje wilt afvallen moet je minder kcal eten dan je verbruikt.
Fijn om te horen, het vervelende aan internet is alleen wel dat er veel tegenstellingen in staan, waardoor je uiteindelijk nog niet weet wat eigenlijk goed voor je is. Ik lees zo ook dat je veel bezig bent met grammen en calorieën tellen, wat veel mensen doen overigens, dat lijkt mij een nachtmerrie om je daarmee bezig te houden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist graag tips...Liever dat dan die oneliners die ik vaak krijg a la:
- Je houdt het niet vol
- Eet anders.
Ik merk dat ik mij goed voel bij minder koolhydraten, meer eiwitten. Ik zit propvol. Dat voelt zo veel prettiger dan continu honger te hebben, wat ik dus heb als ik meer koolhydraten eet. Wat betreft suiker gun ik mijzelf wel wat, ik probeer het te houden bij max 25 gram. Ik let daar wel echt goed op nu. Suiker maakt mij happy en doet mij snakken naar meer meer meer. Dus daar ligt een verslaving van mij.
Ik moet wel oppassen dat ik van alles en nog wat schrap. Ik ben helemaal nieuw hierin en ben zoekende en wil juist graag meningen van anderen horen. Dat boek van mij zegt dat die ketose toestand niet erg is.
Heb voor morgen dan ook al 1 snee brood toegevoegd en ook een banaan boven op al het groens dat ik eetquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:37 schreef VMonkey het volgende:
[..]
Fijn om te horen, het vervelende aan internet is alleen wel dat er veel tegenstellingen in staan, waardoor je uiteindelijk nog niet weet wat eigenlijk goed voor je is. Ik lees zo ook dat je veel bezig bent met grammen en calorieën tellen, wat veel mensen doen overigens, dat lijkt mij een nachtmerrie om je daarmee bezig te houden.
Nu dat ik weet welke voeding goed is voor me, eet ik het onbeperkt totdat ik volzit. En dat is het dan ook. Mijn maag doet het calorieën tellen voor me.![]()
Met een eiwitrijk dieet klopt het inderdaad dat je er een lang verzadigd gevoel van krijgt, dat was dan ook het enige voordeel voor me, vandaar dat ik het ook 2 jaar volgehouden heb. Maar wat ik ook merkte was dat mijn energie heel laag was en het moeilijk was om mijn concentratie ergens bij te houden. Dit kwam hoogstwaarschijnlijk omdat mijn dieet ontbrak aan de gezonde suikers.
Het is belangrijk dat je geen honder lijdt, maar ook dat je je fit voelt. En dat is nu allebei het geval bij mij.
Laatste tip voor het slapen gaan, probeer ook meer informatie te vinden over gluten en wat het doet met je lichaamquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb voor morgen dan ook al 1 snee brood toegevoegd en ook een banaan boven op al het groens dat ik eetIk zie dat dat al een boost geef aan de koolhydraten en dat is goed.
Daarnaast heb ik vandaag vriendelijk verzocht of mijn lief wat vreemds aan mij rook en zijn reacties was een duidelijke neen. Blij dat ik iig een topic heb geopend, want heb wel wat aan tips
Teveel fruit en groenten eten is wanneer het door je strot weer naar buiten komt, kotsen dus, haast onmogelijk zonder einig seintje van je hersenen van te voren. En die laatste zin klopt helaas niet, maar daar is genoeg over te vinden op het internet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:35 schreef sanger het volgende:
In tegenstelling tot wat hierboven staat kun je ook teveel fruit en groenten eten. Daar zitten namelijk ook gewoon calorieen in. En als hje wilt afvallen moet je minder kcal eten dan je verbruikt.
Juistquote:Op woensdag 18 februari 2015 22:54 schreef VMonkey het volgende:
[..]
Laatste tip voor het slapen gaan, probeer ook meer informatie te vinden over gluten en wat het doet met je lichaam
[..]
Teveel fruit en groenten eten is wanneer het door je strot weer naar buiten komt, kotsen dus, haast onmogelijk zonder einig seintje van je hersenen van te voren. En die laatste zin klopt helaas niet, maar daar is genoeg over te vinden op het internet.
Welk boek is dat dan? Ben namelijk wel benieuwd welke je leest. Kan het boek van Lyle Mcdonald(I know mcdonald...) ook adviseren. Deze bespreekt ketose in het algemeen en diepte in bijv. processen welke dit bewerkstelligen of het effect van het limbische systeem. The Ketogenic Diet van Lyle McDonald bevat ongeveer 300 pagina's. Geschiedenis, fysiologie, dieeten, sporten met ketose, programma's en supplemen worden o.a. besproken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
- Je houdt het niet vol
- Eet anders.
Grip op Koolhydraten. Nog niet uit eigenlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 01:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Welk boek is dat dan? Ben namelijk wel benieuwd welke je leest. Kan het boek van Lyle Mcdonald(I know mcdonald...) ook adviseren. Deze bespreekt ketose in het algemeen en diepte in bijv. processen welke dit bewerkstelligen of het effect van het limbische systeem. The Ketogenic Diet van Lyle McDonald bevat ongeveer 300 pagina's. Geschiedenis, fysiologie, dieeten, sporten met ketose, programma's en supplemen worden o.a. besproken.
Ben werkende en ben inmiddels al 30 minuten bezig het weg te krijgenquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef wipes66 het volgende:
[..]
eten omdat het lekker is, is overrated
Hoe gaat jouw dieet? Wat eet je zoal?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:54 schreef Yuriko het volgende:
Hey TS,
Ik volg ook een low carb dieet, max zo'n 30g khd p/d en ik weet niet of je al een antwoord betreft die vieze smaak in je mond, maar waarschijnlijk moet je gewoon veel meer water drinken (2 liter; echt water, spa rood of thee). Dit verdunt die ammoniak (oid) waardoor je er dus ook minder last van hebt. Ik heb er iig geen/amper last van, alleen als ik heel weinig drink.
Je moet juist niet de khd verhogen totdat je er geen last meer van hebt, dan kom je wel uit ketose (en gaat die smaak weg) maar dan ervaar je ook niet de voordelen van ketose.
De eiwitten in eieren zijn minimaal, het ligt niet per se aan de eiwitten in eieren dat je een vol gevoel krijgt, maar aan de gehele samenstelling. Verder zorgt ketose er juist wel voor dat je honger onderdrukt wordt door de ketonen die nu aangemaakt worden, hierdoor komen volgens mij weer andere stofjes vrij die de honger onderdrukken en je spiermassa behouden.
In het boek: The art and science of low carbohydrate living staat ook veel interessante info.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |