quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een sportieve slimme vriendin van me, veel stoerder dan Kris en Lisanne, is in Marokko van een berg gedonderd en heeft het niet overleefd, wat is je punt?
Nog steeds niet helemaal goed.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zie wat je bedoelt met die rivier (de 2e quebrada). Op Google Earth is die heel duidelijk te zien:
Stroomt "achterlangs" H13.
Op het kaartje van mij met die roze en groene routes, gebaseerd op de kaart van Geruisloos loopt de rivier over de paddock en dat klopt niet. Moet verder naar rechts (oost):
[ afbeelding ]
De paden zijn heel moeilijk te achterhalen. Zelfs Baru was niet zeker van sommige dingen en die kent het gebied.
Tot hier kan ik met je meelopen. Als het goed is zijn we dan de boom in de mist ook voorbij en naderen we hut 12.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:24 schreef jackie12 het volgende:
Als ik heel simpel naar de Bing en GE kaart kijk dan zie ik (denk ik) de 2e quebrada lopen.
Vanaf de 2e quebrada naar de paddock waar de ouders stonden is denk ik 400 meter.
Hier zijn we elkaar kwijt. Van de 1e paddock na de 2e quebrada is het ca. 2 km hemelsbreed naar Hut 13 door tamelijk geaccidenteerd terrein. Zie mijn kaartuitsnede uit de vorige post.quote:Vanaf de paddock loop je dwars door open gebied naar "de volgende" paddock waar de huisjes liggen.
Ongeveer 600 meter vanaf de 1e paddock.
Een quebrada als doorsteek gebruiken is iets dat door locals gedaan wordt of kan worden gedaan, omdat ze het gebied goed kennen en omdat ze -misschien- de monotonie van hun routes willen doorbreken aangezien ze ze al ettelijke malen hebben afgelegd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef 11en30 het volgende:
Er staat me wel iets van bij dat er een doorsteek voor locals is via een quebrada route maar ben de details vergeten.
Ik kan geen kaartjes maken en al helemaal niet met zelf de strepen erop te zetten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Tot hier kan ik met je meelopen. Als het goed is zijn we dan de boom in de mist ook voorbij en naderen we hut 12.
[..]
Hier zijn we elkaar kwijt. Van de 1e paddock na de 2e quebrada is het ca. 2 km hemelsbreed naar Hut 13 door tamelijk geaccidenteerd terrein. Zie mijn kaartuitsnede uit de vorige post.
Prachtig.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Een quebrada als doorsteek gebruiken is iets dat door locals gedaan wordt of kan worden gedaan, omdat ze het gebied goed kennen en omdat ze -misschien- de monotonie van hun routes willen doorbreken aangezien ze ze al ettelijke malen hebben afgelegd.
Twee toeristes, die spaarzaam met hun tijd willen omgaan, nemen de veilige, comfortable weg. Helemaal als ze blote benen hebben. Een quebrada afdalen is echt geen pretje. Believe me, ik heb het gedaan. Waarom? Omdat ik op stap was met een orchid hunter. Onze bestemming wás de halfdroge quebrada. Je loopt over en tussen de grote keien en je ziet niets want de oevers zijn dichtbegroeid. {O, ja, een hunter ziet wel orchideen}
Als K&L de hele quebrada af zijn gedaald, dan is dat onder dwang geweest.
Ah, maar een allerperfectste moordzaak opzetten met foto- en telefoontijdediting in een jungle is geen probleem? Dat kan je dochter van 14 ook?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:34 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan geen kaartjes maken en al helemaal niet met zelf de strepen erop te zetten.
Ik kijk enkel en alleen naar Bing en GE. Niet naar de andere bestaande kaartjes
Of ze dachten dat die quebrada's de rio Pianista was of bij het stroomgebied van de Pianista hoorden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prachtig.
Ja, orchideeen groeien graag in quebrada's. En je beschrijving is niet anders voor geologische veldtripjes. Daarom denk ik net als jij ook dat Kris en Lisanne de veiligere en niet de gekke geologen/orchideeenjagerroutes hebben genomen...
Misschien dat jackie Baru kan aanschrijven, of hij de hutjes herkent?quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef RapaNui het volgende:
We kunnen het ook gewoon aan Edwin vragen [en dan hopen dat-ie antwoord geeft].
De Pianista is een pad dat langs een rivier loopt. De 2e quebrada is geen pad, maar alleen een rivierkloof.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of ze dachten dat die quebrada's de rio Pianista was of bij het stroomgebied van de Pianista hoorden.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:55 schreef 11en30 het volgende:
@Rapa ik heb de punten die ik eerder noemde even snel uit de losse pols voor je gemarkeerd zodat je kunt zien dat jouw zwarte stippen niet op dezelfde plekken in het landschap staan.
@matteo bedoel je deze doorsteek?Het wordt een beetje onoverzichtelijk met al die pijlen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien helpt deze collage:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Ik heb geprobeerd de afbeeldingen op een lijn te brengen en heb de BING kaart wat uitgerekt. Nu kun je snel zien hoe het landschap accordeert.met de satellietfoto.
Ik zie het. Die rivier zou rechtdoor over een bergzadel gaan, nee, dat is fysiek onmogelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:26 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Nog steeds niet helemaal goed.
Op de uitsnede uit mijn kaart staan de rivieren wel goed. Je ziet ook het herstelde stukje nog:
http://s8.photobucket.com(...)ysz3mw0.jpg.html?o=1
Nee, de Pianista stroomt vanaf de Mirador (net daaronder) naar beneden (naar Z). De Caribische tegenhanger (N) is de tunnel die we op de filmpjes (AFK, Edwin) zien tussen het gesteente en daarna de 2 quebrada's, dat oranje pad.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:51 schreef 11en30 het volgende:
Qua oriëntatie is het anders geen vreemde gedachte. De rio Pianista ligt namelijk ter hoogte van hetzelfde punt over de top maar dan aan de andere kant van de CD tegenover paddock 4.
Deze overweging kun je ook uitbreiden tot de Rio Culebra zelf na de 2e kabelbrug. Daar ga je niet vrijwillig door als -ie flink water heeft. Levensgevaarlijk. Waarom en hoe hun resten dan toch in die rivier zijn gekomen . .quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:34 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Een quebrada als doorsteek gebruiken is iets dat door locals gedaan wordt of kan worden gedaan, omdat ze het gebied goed kennen en omdat ze -misschien- de monotonie van hun routes willen doorbreken aangezien ze ze al ettelijke malen hebben afgelegd.
Twee toeristes, die spaarzaam met hun tijd willen omgaan, nemen de veilige, comfortable weg. Helemaal als ze blote benen hebben. Een quebrada afdalen is echt geen pretje. Believe me, ik heb het gedaan. Waarom? Omdat ik op stap was met een orchid hunter. Onze bestemming wás de halfdroge quebrada. Je loopt over en tussen de grote keien en je ziet niets want de oevers zijn dichtbegroeid. {O, ja, een hunter ziet wel orchideen}
Als K&L de hele quebrada af zijn gedaald, dan is dat onder dwang geweest.
Behalve dan dat de rivier aan de andere kant van de 4 loopt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, maar een allerperfectste moordzaak opzetten met foto- en telefoontijdediting in een jungle is geen probleem? Dat kan je dochter van 14 ook?
"Alle kaartjes moeten weg" schreeuw je meermalen. En zelf zet je er niks tegenover?
Hier, nog een kaartje. Waar je heel duidelijk de 2e Quebrada ziet. En ook hoe lang het lopen is naar paddock 4 (H13, matteo's locatie):
[ afbeelding ]
Q1-Q2 ~20 min
Q2-H13 ~3-3,5 uur (~ 200 min!)
Nee, dat hoeft ook niet, iedereen zijn eigen interesses hier. Maar jij schreeuwt ook niet "dat ALLE kaarten uit de OP moeten", zonder er iets beters tegenover te stellen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:01 schreef RapaNui het volgende:
@Mata; niet iedereen is goed in kaarten tekenen![]()
Ik heb gisteren enorm gestunteld om een foto te plaatsen vanuit photobucket.
Vandaag heb ik imgur gebruikt. Voorlopig geen photobucket voor mij. Als iemand dat van mij vraagt, dan zeg ik dat ik het niet kan.
Zo is het duidelijker denk ik:quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:59 schreef 11en30 het volgende:
Kaarten is niet mijn ding maar dit lijkt me toch vrij duidelijk.
[ afbeelding ]
Je oriënterend op een punt over de CD moet je naar paddock 4 als je naar huis wilt. Maar dan aan de andere kant van de berg.![]()
Ik heb gezegd dat mijn dochter van 14 met haar IPhone4 fake-oproepen kan doen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[Ah, maar een allerperfectste moordzaak opzetten met foto- en telefoontijdediting in een jungle is geen probleem? Dat kan je dochter van 14 ook?
Precies waar je dus heen moet als je je oriënteert op een punt op de CD.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Paddock 4 is veel verder naar het noordoosten.
Jij gebruikt je dochter zelf anders (ik ben nooit over haar begonnen, dat heb je zelf ingebracht) als argument dat álles in deze "moord/dood door schuld-zaak" gestaged kan worden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:05 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat mijn dochter van 14 met haar IPhone4 fake-oproepen kan doen.
Niet mijn woorden verdraaien en zeggen dat mijn dochter ook een allerperfecste moordzaak kan opzetten.
Dan ga je bij mij over de grens heen.
Nou nee, 180 graden tegengesteld.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Precies waar je dus heen moet als je je oriënteert op een punt op de CD.Wat ik zeg dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |