Volgens mij is de doorkijk/doorsteek die je bedoelt op beide plaatjes op precies dezelfde plek. Tussen de bomen met stam en de groenwal zonder zichtbare stammen door en dan loop je daar zo de eerste hoge heuvel rechtsachter op.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:09 schreef matteo_111 het volgende:
[edit: ik bedoel dan de onderste foto] Iets verder naar rechts zou je een doorkijk verwachten
quote:Ik zie nog iets waarom ik denk dat het deze plek is.
Het heuveltje rechts naast het eerste huisje.
denken de mensen die denken van niet wel dat er een riviertje achter het achterste huisje loopt?
- Coordinaten van de vindplaatsen van de rugzak, bekken en rib Kris zijn bij benadering, weten ze niet precies, via miura en Felicianoquote:Op woensdag 18 februari 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dan kan ik de vraag beter stellen aan El Matador:
Hoe kom je aan de coordinaten?
Wat je met "achterste" huisje bedoelt, weet ik niet, maar de 2e quebrada loopt door langs H13 en stroomt ten noorden van de paddocks in de Changuinola, niet ver van de 2e en 3e kabelbruggen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef jackie12 het volgende:
Even de vraag herhalen van vanmiddag:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik denk niet dat de 2e quebrada een pad is. Het zou wel kunnen dat Kris daar is uitgegleden en niet meer omhoog kwam en zo van Lisanne gescheiden raakte.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:04 schreef 11en30 het volgende:
@Mata Denk je dat de vrienden de 2eQ hebben gevolgd? Dat ze daarom gestopt zijn met filmen? (lastig parcours, geklim en geklauter, camera in de tas)
Maar wel de sluipwegen kennen en volgen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het lijkt me niet logisch te veronderstellen dat Edwin & co. extra moeilijke routes gaan lopen.
De 2e quebrada lijkt me geen sluipweg, maar dat is iets om ter plekke te gaan uitvogelen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar wel de sluipwegen kennen en volgen.
Er zit in die buurt een vrij storende fout in het kaartmateriaal, waardoor een rivier even over een heuvelrug heenstroomt. In mijn kaart is die gecorrigeerd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat je met "achterste" huisje bedoelt, weet ik niet, maar de 2e quebrada loopt door langs H13 en stroomt ten noorden van de paddocks in de Changuinola, niet ver van de 2e en 3e kabelbruggen.
Kom op zeg, het waren voorzichtige sportieve slimme meiden, geen halfies op naaldhakken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat de 2e quebrada een pad is. Het zou wel kunnen dat Kris daar is uitgegleden en niet meer omhoog kwam en zo van Lisanne gescheiden raakte.
Klopt. Met de paden is het op details anders en ook de ligging van de rivieren behoeft nog enige aandacht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zitten geen discrepanties meer in de kaartjes, waar dat eerst nog wel het geval was (op basis van foute media-info, kaartje RTL). De locaties komen overeen tussen Baru/WS, miura/KingRoad, Perico en mij en anderen. Als het goed is heeft matteo dezelfde locaties.
ik zal weleens kijken in Global mapperquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Klopt. Met de paden is het op details anders en ook de ligging van de rivieren behoeft nog enige aandacht.
Brave risicomijdende toeristen. Goed zo!quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:52 schreef StaceySinger het volgende:
We;ve also been in Boquete for a month. 3 nice trails we've done so far are the "Pipa de Aqua" trail (goes along old waterpipe - ending in beautiful old forest - quite magnificent). Pretty easy walking. Easily accessible from the Bajo Mono loop just outside Boquete.
Near there is also another called "La Culebra" trail. If you don't have 4 x 4 drive up Bajo Mono toward Alto Queril? park on side of road and DO not go down gravel road to trail (we did in our\ non 4x4 and found it difficult to get back up. Trail crosses river via footbridge on left down hill. Supposedly you could walk this trail to Bocas (in about 3 days).
3rd we did was Il Pianista. Park by Il Pianista Restaurant up on hill beyond Boquete. Trail goes through several fields from side of restaurant. Eventually turns up into some really nice forest. This trail goes all the way to Continental Divide supposedly.
Great hiking on the Cerro Punta side too of course, maybe even a more beautiful area. We've enjoyed the area around Los Quetzales lodge and also Las Nubes in Amistad.
Yesterday we came across a couple who had hiked from Boquete to Cerro Punta (we were just exploring the end of the Cerro Punta side).. Apparently now the trail is open- but doesn't sound like it should be. They were obviously experienced young hikers and they found it quite difficult - mudslides - difficult in places to follow, etc.
https://www.lonelyplanet.(...)page=2#post_15412618
Mijn eerste indruk is van wel. Het zal een niet al te groot stroompje zijn, verwacht ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef jackie12 het volgende:
Even de vraag herhalen van vanmiddag:
[..]
Ik zie wat je bedoelt met die rivier (de 2e quebrada). Op Google Earth is die heel duidelijk te zien:quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Klopt. Met de paden is het op details anders en ook de ligging van de rivieren behoeft nog enige aandacht.
De satellietprint is uit BING. Vogelvlucht. Is dus platgeduwd om een landschapsuggestie te krijgen. Om de echte verhouding te zien moet je hem verticaal oprekken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
Op het grove Google Earth lijkt die gele route wel te kloppen met de hoogtes zoals je die uit Edwins video kunt inschatten.
De paddock van H13 is alleen veel groter en opener, naar het zuiden (rechts op de video als het hetzelfde beeld moet weergeven).
Een sportieve slimme vriendin van me, veel stoerder dan Kris en Lisanne, is in Marokko van een berg gedonderd en heeft het niet overleefd, wat is je punt?quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kom op zeg, het waren voorzichtige sportieve slimme meiden, geen halfies op naaldhakken.![]()
Grofweg ga je dan van 1280 m hoogte naar 1250 m (achter de huisjes) en dan terug naar 1270 m. Dat zou wel kloppen met het fotobeeld, maar de paddock lijkt me te groot en open (H13) om die in de video te zijn. En de afstand van de 2e quebrada.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:21 schreef matteo_111 het volgende:
De gele route is ongeveer de looprichting. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |