abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149795007

Blauwe pijl: daar lopen de Vrienden. Ongeveer evenwijdig aan de ligging van de 2 huisjes.

Gele pijl onder: als je door zou lopen, zou je tegen de bomen aan botsen
Gele pijl boven: als je door zou lopen, niet.
pi_149795095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:09 schreef matteo_111 het volgende:

[edit: ik bedoel dan de onderste foto] Iets verder naar rechts zou je een doorkijk verwachten
Volgens mij is de doorkijk/doorsteek die je bedoelt op beide plaatjes op precies dezelfde plek. Tussen de bomen met stam en de groenwal zonder zichtbare stammen door en dan loop je daar zo de eerste hoge heuvel rechtsachter op.
pi_149795261
De balans tot zover:

• H13 - Matteo, 11en30, jackie12, Lutalo
• Paddock 3 - ToniB
• Paddock 1 - waar precies is onbekend - Mata, RapaNui

Meer "stemmers"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149795377
Even de vraag herhalen van vanmiddag:

quote:
Ik zie nog iets waarom ik denk dat het deze plek is.
Het heuveltje rechts naast het eerste huisje.

denken de mensen die denken van niet wel dat er een riviertje achter het achterste huisje loopt?
pi_149795384
We kunnen het ook gewoon aan Edwin vragen [en dan hopen dat-ie antwoord geeft].
:P
pi_149795444
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dan kan ik de vraag beter stellen aan El Matador:
Hoe kom je aan de coordinaten?
- Coordinaten van de vindplaatsen van de rugzak, bekken en rib Kris zijn bij benadering, weten ze niet precies, via miura en Feliciano
- Coordinaten van de kabelbruggen komt van Feliciano, via miura/KingRoad
- Coordinaten van de 2e quebrada komen van Baru. Ik had zelf een mogelijke plek geplot op Google Earth toen die foto's in de media kwamen. Ik dacht dat dat de 1e quebrada was, maar Baru corrigeerde me en zei dat het de 2e was (en dat de eerste niet duidelijk uitkomt op Google Earth). Je ziet de 2e quebrada ook stromen op de kaartjes van Geruisloos, langs H13 naar de Changuinola/Culebra
- Coordinaten (en die zijn makkelijk na te gaan) en namen van H12 en H13 zijn van Baru

Er zitten geen discrepanties meer in de kaartjes, waar dat eerst nog wel het geval was (op basis van foute media-info, kaartje RTL). De locaties komen overeen tussen Baru/WS, miura/KingRoad, Perico en mij en anderen. Als het goed is heeft matteo dezelfde locaties.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149795498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat je met "achterste" huisje bedoelt, weet ik niet, maar de 2e quebrada loopt door langs H13 en stroomt ten noorden van de paddocks in de Changuinola, niet ver van de 2e en 3e kabelbruggen.

pi_149795541
We;ve also been in Boquete for a month. 3 nice trails we've done so far are the "Pipa de Aqua" trail (goes along old waterpipe - ending in beautiful old forest - quite magnificent). Pretty easy walking. Easily accessible from the Bajo Mono loop just outside Boquete.

Near there is also another called "La Culebra" trail. If you don't have 4 x 4 drive up Bajo Mono toward Alto Queril? park on side of road and DO not go down gravel road to trail (we did in our\ non 4x4 and found it difficult to get back up. Trail crosses river via footbridge on left down hill. Supposedly you could walk this trail to Bocas (in about 3 days).

3rd we did was Il Pianista. Park by Il Pianista Restaurant up on hill beyond Boquete. Trail goes through several fields from side of restaurant. Eventually turns up into some really nice forest. This trail goes all the way to Continental Divide supposedly.

Great hiking on the Cerro Punta side too of course, maybe even a more beautiful area. We've enjoyed the area around Los Quetzales lodge and also Las Nubes in Amistad.

Yesterday we came across a couple who had hiked from Boquete to Cerro Punta (we were just exploring the end of the Cerro Punta side).. Apparently now the trail is open- but doesn't sound like it should be. They were obviously experienced young hikers and they found it quite difficult - mudslides - difficult in places to follow, etc.

https://www.lonelyplanet.(...)page=2#post_15412618
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149795632
@Rapa ik heb de punten die ik eerder noemde even snel uit de losse pols voor je gemarkeerd zodat je kunt zien dat jouw zwarte stippen niet op dezelfde plekken in het landschap staan.

@matteo bedoel je deze doorsteek?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149795854
@Mata Denk je dat de vrienden de 2eQ hebben gevolgd? Dat ze daarom gestopt zijn met filmen? (lastig parcours, geklim en geklauter, camera in de tas)
pi_149795890
Op het grove Google Earth lijkt die gele route wel te kloppen met de hoogtes zoals je die uit Edwins video kunt inschatten.

De paddock van H13 is alleen veel groter en opener, naar het zuiden (rechts op de video als het hetzelfde beeld moet weergeven).

pi_149795959
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:04 schreef 11en30 het volgende:
@Mata Denk je dat de vrienden de 2eQ hebben gevolgd? Dat ze daarom gestopt zijn met filmen? (lastig parcours, geklim en geklauter, camera in de tas)
Nee, ik denk niet dat de 2e quebrada een pad is. Het zou wel kunnen dat Kris daar is uitgegleden en niet meer omhoog kwam en zo van Lisanne gescheiden raakte.

Ik verwacht dat Edwin en zijn vrienden net als Kris en Lisanne (als ze samen zouden zijn) vanuit de 2e quebrada omhoog de paddocks zijn opgegaan en daar ergens aan het begin, op grotere hoogte (~1650 m) dan H13 (~1250 m) die huisjes tegenkwamen.

Het lijkt me niet logisch te veronderstellen dat Edwin & co. extra moeilijke routes gaan lopen.

pi_149795987
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het lijkt me niet logisch te veronderstellen dat Edwin & co. extra moeilijke routes gaan lopen.
Maar wel de sluipwegen kennen en volgen.
pi_149796040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Maar wel de sluipwegen kennen en volgen.
De 2e quebrada lijkt me geen sluipweg, maar dat is iets om ter plekke te gaan uitvogelen.

Bovendien; ~6-7 uur langer lopen (heen en terug) omdat je die huisjes wil filmen bij H13? Bleven ze daar overnachten of was het zelfde dag terug?

pi_149796052
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat je met "achterste" huisje bedoelt, weet ik niet, maar de 2e quebrada loopt door langs H13 en stroomt ten noorden van de paddocks in de Changuinola, niet ver van de 2e en 3e kabelbruggen.
Er zit in die buurt een vrij storende fout in het kaartmateriaal, waardoor een rivier even over een heuvelrug heenstroomt. In mijn kaart is die gecorrigeerd.
De rivier van de 2e quebrada is niet de rivier achter het huis @Hut 13. Die ben je, komend van hut 12, al eerder overgestoken.
pi_149796097
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat de 2e quebrada een pad is. Het zou wel kunnen dat Kris daar is uitgegleden en niet meer omhoog kwam en zo van Lisanne gescheiden raakte.
Kom op zeg, het waren voorzichtige sportieve slimme meiden, geen halfies op naaldhakken. :')

Er staat me wel iets van bij dat er een doorsteek voor locals is via een quebrada route maar ben de details vergeten.
pi_149796101
quote:
6s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zitten geen discrepanties meer in de kaartjes, waar dat eerst nog wel het geval was (op basis van foute media-info, kaartje RTL). De locaties komen overeen tussen Baru/WS, miura/KingRoad, Perico en mij en anderen. Als het goed is heeft matteo dezelfde locaties.
Klopt. Met de paden is het op details anders en ook de ligging van de rivieren behoeft nog enige aandacht.
pi_149796123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Klopt. Met de paden is het op details anders en ook de ligging van de rivieren behoeft nog enige aandacht.
ik zal weleens kijken in Global mapper
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_149796177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:52 schreef StaceySinger het volgende:
We;ve also been in Boquete for a month. 3 nice trails we've done so far are the "Pipa de Aqua" trail (goes along old waterpipe - ending in beautiful old forest - quite magnificent). Pretty easy walking. Easily accessible from the Bajo Mono loop just outside Boquete.

Near there is also another called "La Culebra" trail. If you don't have 4 x 4 drive up Bajo Mono toward Alto Queril? park on side of road and DO not go down gravel road to trail (we did in our\ non 4x4 and found it difficult to get back up. Trail crosses river via footbridge on left down hill. Supposedly you could walk this trail to Bocas (in about 3 days).

3rd we did was Il Pianista. Park by Il Pianista Restaurant up on hill beyond Boquete. Trail goes through several fields from side of restaurant. Eventually turns up into some really nice forest. This trail goes all the way to Continental Divide supposedly.

Great hiking on the Cerro Punta side too of course, maybe even a more beautiful area. We've enjoyed the area around Los Quetzales lodge and also Las Nubes in Amistad.

Yesterday we came across a couple who had hiked from Boquete to Cerro Punta (we were just exploring the end of the Cerro Punta side).. Apparently now the trail is open- but doesn't sound like it should be. They were obviously experienced young hikers and they found it quite difficult - mudslides - difficult in places to follow, etc.

https://www.lonelyplanet.(...)page=2#post_15412618
Brave risicomijdende toeristen. Goed zo!
pi_149796208
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mijn eerste indruk is van wel. Het zal een niet al te groot stroompje zijn, verwacht ik.
pi_149796222
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik zie wat je bedoelt met die rivier (de 2e quebrada). Op Google Earth is die heel duidelijk te zien:

Stroomt "achterlangs" H13.

Op het kaartje van mij met die roze en groene routes, gebaseerd op de kaart van Geruisloos loopt de rivier over de paddock en dat klopt niet. Moet verder naar rechts (oost):

De paden zijn heel moeilijk te achterhalen. Zelfs Baru was niet zeker van sommige dingen en die kent het gebied.

pi_149796380
quote:
11s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:06 schreef El_Matador het volgende:
Op het grove Google Earth lijkt die gele route wel te kloppen met de hoogtes zoals je die uit Edwins video kunt inschatten.

De paddock van H13 is alleen veel groter en opener, naar het zuiden (rechts op de video als het hetzelfde beeld moet weergeven).
De satellietprint is uit BING. Vogelvlucht. Is dus platgeduwd om een landschapsuggestie te krijgen. Om de echte verhouding te zien moet je hem verticaal oprekken.
De gele route is ongeveer de looprichting. . Door de vertekening van het beeld komt de pijlniet helemaal goed uit bij de bomen.
pi_149796396
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kom op zeg, het waren voorzichtige sportieve slimme meiden, geen halfies op naaldhakken. :')

Een sportieve slimme vriendin van me, veel stoerder dan Kris en Lisanne, is in Marokko van een berg gedonderd en heeft het niet overleefd, wat is je punt?

pi_149796536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:21 schreef matteo_111 het volgende:

De gele route is ongeveer de looprichting. .
Grofweg ga je dan van 1280 m hoogte naar 1250 m (achter de huisjes) en dan terug naar 1270 m. Dat zou wel kloppen met het fotobeeld, maar de paddock lijkt me te groot en open (H13) om die in de video te zijn. En de afstand van de 2e quebrada.

Maar met deze looproute (ik had SE-NW in gedachten) zou het qua hoogte wel uitkomen zo snel gezien.

pi_149796542
Als ik heel simpel naar de Bing en GE kaart kijk dan zie ik (denk ik) de 2e quebrada lopen.
Vanaf de 2e quebrada naar de paddock waar de ouders stonden is denk ik 400 meter.
Vanaf de paddock loop je dwars door open gebied naar "de volgende" paddock waar de huisjes liggen.
Ongeveer 600 meter vanaf de 1e paddock.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')