abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149800030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:51 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik vrees dat je op 80 % of meer van de route maar een beperkte oriëntatie hebt aan landschap en bergtoppen. Daarvoor is het bos te dicht begroeid en de bomen te hoog.
Puntje voor de expeditie: is het mogelijk om je te oriënteren op een kenmerkend punt op de CD dat als baken dient voor de ligging van Boquete en de windrichting die je op moet? Vooral benieuwd naar het antwoord van een vrouw.
pi_149800178
quote:
19s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan begrijpen we elkaar toch prima?
Daarvan ben ik nog niet overtuigd. Het uitzicht dat ik bedoel staat er niet tussen.
pi_149800261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daarvan ben ik nog niet overtuigd. Het uitzicht dat ik bedoel staat er niet tussen.
Dit beter, alle uitzichten (3/4 cirkel, NW zit er niet bij) in 1?

Jij staat bij Huis 13, Matteo's paddock. Welke richting kijk je op?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149800323
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit beter, alle uitzichten (3/4 cirkel, NW zit er niet bij) in 1?

[ afbeelding ]

Jij staat bij Huis 13, Matteo's paddock. Welke richting kijk je op?
Je laat het uitzicht vanaf matteo's paddock zien. Ik bedoel te verklaren hoe ze daar gekomen zijn (zonder dwang).
pi_149800384
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:19 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Je laat het uitzicht vanaf matteo's paddock zien. Ik bedoel te verklaren hoe ze daar gekomen zijn (zonder dwang).
Dus het zicht op H13 vanuit de verte? En dat H13 hun doel zou worden?
pi_149800399
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:19 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ok, de enige mogelijkheid is over de andere paddocks (Mata's en Toni's, of daarlangs in ieder geval en H12).

Zie het zicht naar het Westen; dat is de richting waar je uitkomt (je ziet Toni's en Mata's paddock en de Mirador achter de Continental Divide aangegeven) als je van de 2e quebrada naar H13 wil. En niet door de quebrada zelf... :X

Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149800422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor mijn besef moet je idd hemelsbreed denken en niet vanuit het landschap, plattegronden en de mogelijke routes. Het gaat alleen om de oriëntatie die richting moeten we op. En dan klopt mijn stelling volgens mij al.

Waarom ik dit niet eerder bedacht heb? Omdat ik een halfie op naaldhakken ben. _O-
Charmant!.

Bovendien: het klopt wel. ALS je bij hut 13 bent heb je waarschijnlijk zicht op de oversteek van het pad Pata de Macho over de CD (vergelijk de koffiekaart).
Loop je de groene route naar de 1e kabelbrug, dan zie je die oversteek die niet als bereikbaar.

Of het werkelijk ook zo gegaan is,betwijfel ik zeer.
pi_149800428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dus het zicht op H13 vanuit de verte? En dat H13 hun doel zou worden?
Nee dat niet.
pi_149800491
quote:
5s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Volgens mij denk jij dat ze op de 4e paddock stonden (H13), naar het zuiden keken en dachten van een van de passen (niet "de" Mirador) die ze zagen; als we die oversteken, komen we (ook) terug bij Boquete.

Klopt dit?

Zou het kunnen dat ze daarbij ook Volcan Barú als markering in hun hoofd hadden en is die
ook zichtbaar ?
pi_149800526
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:24 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat ze daarbij ook Volcan Barú als markering in hun hoofd hadden en is die
ook zichtbaar ?
Die goeie vraag had je eerder; met Google Earth is die niet te zien vanaf H13. Interessant om te zien of, waar en hoe dat zit in het echt. Met bijna 3500 meter hoogte zou het wel moeten zou je zeggen...

pi_149800538
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:16 schreef El_Matador het volgende:

Jij staat bij Huis 13, Matteo's paddock.
He! Er is een weitje naar mij vernoemd.
pi_149800564
quote:
12s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, de enige mogelijkheid is over de andere paddocks (Mata's en Toni's, of daarlangs in ieder geval en H12).
Ik bedoel dus geen route over de grond maar alleen de keuze (voor de windrichting mbv een baken op de CD).
pi_149800579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:26 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

He! Er is een weitje naar mij vernoemd.
Matteo Serrazine, als ik net zo achterdochtig zou zijn als sommige anderen hier, zou ik een opzettelijke kloon ruiken.

Gelukkig ben ik niet zo.

pi_149800602
Met die kl*te bergen is het altijd zo, dat als je naar een punt schuin rechts voor moet, links af moet. :{ ;(
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149800630
bedoel je dit (rode lijn verbindt pianista met pata de macho):

pi_149800674
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:27 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik bedoel dus geen route over de grond maar alleen de keuze (voor de windrichting mbv een baken op de CD).
Zie het uitzicht naar het zuiden. Rechts lijkt de bergkam lager en dat zou je inderdaad kunnen denken. Dat is ook precies terug naar Boquete, dan zou je dus ergens bij die rechter trail (vanuit de splitsing met de Pianista gezien, EDIT: ah, dat is de Pata de Macho-trail, dank RapaNui) uitkomen.

Dat is dus niet terug naar de Mirador en de quebrada's.

Vanaf 'mijn' paddock zou je wel daarheen teruggaan lijkt me, es ff kijken op GE...

pi_149800711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:29 schreef RapaNui het volgende:

[ afbeelding ]
Ja. Ik ben er tenminste van overtuigd dat er een combinatie van paden is die dit mogelijk maakt.
pi_149800744
quote:

[ afbeelding ]
Bijvoorbeeld.
Of dat ze dachten dat ze weer uit zouden komen op het punt waar ze vanaf de 'verharde' weg langs het water de Pianista, links de berg op zijn gegaan ( de bikers van Retiring in Boquete reden nog verder rechtdoor).
pi_149800778
De 'oversteek' Pata de Macho is die met een auto te doen?
pi_149800808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef Lutalo het volgende:
nee
pi_149800842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef Lutalo het volgende:
Njet. Er zijn daar geen wegen meer. Je kunt er net als bij de Pianista redelijk dichtbij komen. zie de koffiekaart (zwarte lijn).
pi_149800977
Dit rondje van sinaproc wordt me ook steeds duidelijker. Nog meer paden?

http://s8.photobucket.com(...)gepmpnw.jpg.html?o=3
pi_149801011
quote:

[ afbeelding ]
Deze goeie kaart hadden we nog niet in de OP, staat nu gelinkt onder "Kaarten en luchtfoto's".

pi_149801182
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:26 schreef El_Matador het volgende:
Die goeie vraag had je eerder; met Google Earth is die niet te zien vanaf H13. Interessant om te zien of, waar en hoe dat zit in het echt. Met bijna 3500 meter hoogte zou het wel moeten zou je zeggen...
Vamos
pi_149801573
Uitzichten vanaf "mijn" paddock:

In het zuiden zie je heel duidelijk het pad lopen waarover je komt als je bij die paddock aangekomen bent.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')