Wil je dat dan op reis ook even aanpassen? Dan klopt het landschap weer met jouw beeld.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:52 schreef El_Matador het volgende:
Ik zie het. Die rivier zou rechtdoor over een bergzadel gaan, nee, dat is fysiek onmogelijk.
Toch lijkt de vegetatie en het dal op Google Earth (uiteindelijk zelfde overlay als google Maps?) niet op een rivier die opeens die kronkel naar het noorden moet maken. Ik denk dus eerder dat die bergtong op Maps niet klopt, de rivier juist wel.
Zo had ik het ook begrepen! Maar ik ben het er niet mee eens. Er is geen enkele aanwijzing dat daar ook iets is. Nooit beelden van gezien op video vanaf het pad of anderszins. Voorlopig een Casa di Mata.quote:"Mijn" Edwin-locatie is dus precies in het midden van die blauwe ellips links.
Nogmaals als ik zeg dat mijn dochter van 14 met haar IPhone fakeoproepen kan doen in het verleden dan heb ik het niet over de fotocamera of dat ze een perfecte moord kan plegen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij gebruikt je dochter zelf anders (ik ben nooit over haar begonnen, dat heb je zelf ingebracht) als argument dat álles in deze "moord/dood door schuld-zaak" gestaged kan worden.
Omdat jij je dochter een iPhone hebt laten bewerken, kunnen ineens alle foto's en fototijden nep zijn, alle oproepen nep (en dan niet door externe experts traceerbaar -iets wat jij niet met je dochters acties hebt getest-), rugzak geplant, botten verspreid, alles.
Die grens heb je dus zelf getrokken, niet ik.
?? Ben een tevreden gebruiker. Had het hiervoor nooit gebruikt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
Ja, imgur is relaxed. Photobucket sucks.
Jackie, jij gebruikt het zelf constant als argument.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals als ik zeg dat mijn dochter van 14 met haar IPhone fakeoproepen kan doen in het verleden dan heb ik het niet over de fotocamera of dat ze een perfecte moord kan plegen.
Dat maak jij er van.
Niet meer doen.
Je verzint er weer van alles bij.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie, jij gebruikt het zelf constant als argument.
"De hele zaak is gestaged!"
"Maar hoe dan, dat kost toch heel veel technische kennis, moeite en durf?"
"Mijn dochter kan fake-oproepen maken met haar iPhone!"
"Ok, dus alles is staged?"
"Geen idee, maar mijn dochter van 14 kan fake-oproepen maken met haar iPhone, zonder dat de traceerbaarheid van die fakery door externe experts is getest, maar ik als vader zeg: mijn dochter van 14 kan fake-oproepen maken met haar iPhone!"
= straattaal [slang]: aboob ya; balhaar; droulou; flares; koekwaus; Pino; sjakkie; zwerver = sukkelquote:
Als ik je goed begrijp, vraag je of K&L zich hebben georienteerd op de Mirador en mogelijk daarom de terugweg in spiegelbeeld hebben genomen?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Precies waar je dus heen moet als je je oriënteert op een punt op de CD.Wat ik zeg dus.
Ja, op een kenmerkend punt op de kam, niet per se de mirador.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:22 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp, vraag je of K&L zich hebben georienteerd op de Mirador en mogelijk daarom de terugweg in spiegelbeeld hebben genomen?
quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:10 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Wil je dat dan op reis ook even aanpassen? Dan klopt het landschap weer met jouw beeld.
Het punt is dat ik het gebied niet kan zien, want onder de wolken. Er is ook geen enkele aanwijzing dat daar niets is. Een hutje op de eerste paddock vanaf de 2e quebrada lijkt me niet meer dan logisch. Een paddock zonder hutjes is minder logisch dan een met.quote:Zo had ik het ook begrepen! Maar ik ben het er niet mee eens. Er is geen enkele aanwijzing dat daar ook iets is. Nooit beelden van gezien op video vanaf het pad of anderszins. Voorlopig een Casa di Mata.
Er zijn en blijven grofweg 3 routes die niet naar het zuiden gaan, terug naar Q1 en de Mirador (het oranje pad):quote:Van Hut 12 (één huis voor zover te zien) heb ik nog nooit een horizontale afbeelding gezien. Iemand? Ik meen me te herinneren dat dat huis/hut wel van het pad te zien moet zijn, maar dat het er niet direct aan ligt (ik bedoel dan de route naar de 1e kabelbrug, die volgens Baru voor de hut 12 weer het bos ingaat. Ook zou het niet permanent bewoond zijn.
Als K en L daar niet zijn geweest en het is bij helder weer wel te zien, is het incident(dus) eerder gebeurd. En zijn ze mogelijk in de mist later verder gelopen naar de Rio Culebra.
Dat zou kunnen vanaf de 4e paddock, maar dan kom je niet bij de Rio Pianista uit. Je kan volgens mij op een gegeven moment de Pianista volgen (links, westelijk) en een andere rivier rechts, oostelijk. Net buiten het kaartbeeld van het laatste kaartje dat ik postte.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ja, op een kenmerkend punt op de kam, niet per se de mirador.
Je begrijpt mijn punt niet.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou kunnen vanaf de 4e paddock, maar dan kom je niet bij de Rio Pianista uit. Je kan volgens mij op een gegeven moment de Pianista volgen (links, westelijk) en een andere rivier rechts, oostelijk. Net buiten het kaartbeeld van het laatste kaartje dat ik postte.
Op zich een goede vraag, alleen waar ik moeite mee heb is dat de zuidhelling veel steiler is dan de noordhelling. Dat moeten ze hebben gemerkt. Bovendien, hadden ze de geul vlak achter de Mirador doorgelopen. Die geul vergeet je niet gauw. Ze zouden dan weer zoiets moeten doorlopen op een terugweg?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat ze op de 4e paddock stonden (H13), naar het zuiden keken en dachten van een van de passen (niet "de" Mirador) die ze zagen; als we die oversteken, komen we (ook) terug bij Boquete.quote:
Omdat ze van een loop aan Boquetezijde uitgingen en niet dezelfde punten terug verwachtten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:28 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Op zich een goede vraag, alleen waar ik moeite mee heb is dat de zuidhelling veel steiler is dan de noordhelling. Dat moeten ze hebben gemerkt. Bovendien, hadden ze de geul vlak achter de Mirador doorgelopen. Die geul vergeet je niet gauw. Ze zouden dan weer zoiets moeten doorlopen op een terugweg?
Maar - eh, dan hebben ze toch om hen heen niets herkend? Terug is omdraaien op het pad en dezelfde weg nemen. Dan moet je ergens verkeerd (kunnen) lopen om de verkeerde weg te nemen. Een markant punt op de kam dat er van twee kanten hetzelfde uitziet (en verder het hele landschap totaal verschillend) is dat waarschijnlijk / feitelijk voorhanden?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor mijn besef moet je idd hemelsbreed denken en niet vanuit het landschap, plattegronden en de mogelijke routes. Het gaat alleen om de oriëntatie die richting moeten we op. En dan klopt mijn stelling volgens mij al.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat ze op de 4e paddock stonden (H13), naar het zuiden keken en dachten van een van de passen (niet "de" Mirador) die ze zagen; als we die oversteken, komen we (ook) terug bij Boquete.
Klopt dit?
Dat zou ook een heel logische gedachte zijn en precies waar ik naar zoek; de volgende ochtend, brak, maar een beetje uitgeslapen en met een opkomende zon zien dingen er anders uit dan tijdens een heftige middag.
Waarom is in al die dagen het besef (dat ik vermoed dat jou bezig houdt) nooit gekomen?
Voor mijn NO-theorie moet je even als een piloot in de mist op een enkel baken (ergens bovenop de CD) koersen dus dat hele landschap om je heen op de grond even vergeten, zelfs aan welke kant van de CD je bent doet er niet toe.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Maar - eh, dan hebben ze toch om hen heen niets herkend?
Ja, okee, een loop aan Boquete zijde. Alleen, ik geloof daar niet in. Waarom? Helder weer, goed uitzicht, voor zover we weten adh vd foto's, wisten ze dat de de top hadden bereikt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:30 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat ze van een loop aan Boquetezijde uitgingen en niet dezelfde punten terug verwachtten.
Als je naar het hele beeld van de kaart kijkt dan is er rommelig en incompleet getekend aan de rivieren. Ze liggen niet op het laagste punt of zijn niet ver genoeg doorgetrokken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:24 schreef El_Matador het volgende:
de rendering van het "landschap" op Google Maps is slecht gedaan; je ziet de NW-SE, N-S en E-W preferentie in het algoritme. Dat gebied is gewoon nog niet goed in beeld gebracht, topografisch gezien.
Die "bergtongen" kunnen dus makkelijk niet echt zijn. Die rivieren worden later ingetekend. Wellicht werd de rivier goed ingetekend en is het kaartbeeld eronder (de "topografie") niet aangepast.
Dan begrijpen we elkaar toch prima?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor mijn besef moet je idd hemelsbreed denken en niet vanuit het landschap, plattegronden en de mogelijke routes. Het gaat alleen om de oriëntatie die richting moeten we op. En dan klopt mijn stelling volgens mij al.
Waarom ik dit niet eerder bedacht heb? Omdat ik een halfie op naaldhakken ben.
Zoiets zei ik een paar topics terug, maar niemand snapte het , behalve ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:30 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat ze van een loop aan Boquetezijde uitgingen en niet dezelfde punten terug verwachtten.
Het maakt op zich niet uit aan welke kant ze dachten te zijn als ze (na desoriëntatie) zijn gaan koersen op een baken op de kam.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:38 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, okee, een loop aan Boquete zijde. Alleen, ik geloof daar niet in. Waarom? Helder weer, goed uitzicht, voor zover we weten adh vd foto's, wisten ze dat de de top hadden bereikt.
Dus misschien een loop, maar dan wel over de bergrug/top heen en weer over de bergrug terug op een andere plek? Dat zou een hele grote loop moeten worden. Omdat ze gemerkt moeten hebben dat er het pad niet in een loop weer richting bergketen liep, begrijp ik niet waarom ze niet gewoon omgedraaid zijn.
Als ze de weg kwijt waren en niet gestrand door een ongeluk of zo, dan ga je in de jungle m.i. niet een onbekend stuk doorsteken, in bergachtig terrein. Je houdt je vast aan paden en zoekt die terug, in eerste instantie. Daarna ga je dwalen en zoeken als je onervaren bent en anders zoek je een locatie waar je gevonden kunt worden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Voor mijn NO-theorie moet je even als een piloot in de mist op een enkel baken (ergens bovenop de CD) koersen dus dat hele landschap om je heen op de grond even vergeten, zelfs aan welke kant van de CD je bent doet er niet toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |