abonnement Unibet Coolblue
pi_150306770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had pas in 2 vwo door dat er twee Franse lidwoorden waren: le en la (un en une) en dat woorden dus mannelijk of vrouwelijk waren. Geen flauw idee hoe ik in de brugklas Frans heb gehaald :D
dafuq, weet je wel zeker dat je uberhaupt Frans had in de 1e? :D
pi_150306811
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:57 schreef eQuaL het volgende:

[..]

dafuq, weet je wel zeker dat je uberhaupt Frans had in de 1e? :D
Hoezo, heb jij dan niet in je 1ste Frans gehad?
Of bedoel je dat ivm het volkomen voorbijgaan aan volkomen onbelangerijke zaken zoals le en la :P
Liefde en infectie
pi_150306882
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:57 schreef eQuaL het volgende:

dafuq, weet je wel zeker dat je uberhaupt Frans had in de 1e? :D
Ik begreep het zelf ook niet in de 2e toen ik het licht zag :D En ik had niet eens een onvoldoende voor Frans op mijn rapporten in de 1e _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_150310463
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:34 schreef Bart het volgende:
Dat is tweede klas natuurkunde. Niet opgelet?
Ik ken het hele woord niet :P. Of heb ik het verdrongen?
Somebody that I used to know
pi_150310693
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:25 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ken het hele woord niet :P. Of heb ik het verdrongen?
Het is 4e klas stof, en wij noemde het middelpuntzoekendekracht.
pi_150311071
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:34 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het is 4e klas stof, en wij noemde het middelpuntzoekendekracht.
Nee, dat is het tegenovergestelde (als ik mijn natuurkundelessen destijds goed heb begrepen). Middelpuntzoekend zoekt het midden op (zwaartekracht op een planeet bijvoorbeeld), en middelpuntvliedend (vlieden= vluchten) gaat juist van het midden af, zoals een centrifuge.
pi_150311700
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:47 schreef Laureline het volgende:

[..]

Nee, dat is het tegenovergestelde (als ik mijn natuurkundelessen destijds goed heb begrepen). Middelpuntzoekend zoekt het midden op (zwaartekracht op een planeet bijvoorbeeld), en middelpuntvliedend (vlieden= vluchten) gaat juist van het midden af, zoals een centrifuge.
oja :P
pi_150318996
quote:
3s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:47 schreef Laureline het volgende:

[..]

Nee, dat is het tegenovergestelde (als ik mijn natuurkundelessen destijds goed heb begrepen). Middelpuntzoekend zoekt het midden op (zwaartekracht op een planeet bijvoorbeeld), en middelpuntvliedend (vlieden= vluchten) gaat juist van het midden af, zoals een centrifuge.
Dàt doet wel wat dagen. Maar ken het woord nog steeds niet :P
Somebody that I used to know
pi_150319476
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:34 schreef Bart het volgende:
Dat is tweede klas natuurkunde. Niet opgelet?
Jawel, maar klaarblijkelijk was ik dat al 20 jaar geleden vergeten ofzo. Minstens 20 jaar geleden dan.

Ik was serieus al zolang ik mij kan herinneren in de veronderstelling dat het middelpuntvliegende kracht is.

:@ :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  PR/Manusje van alles donderdag 5 maart 2015 @ 16:57:27 #85
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150319631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:38 schreef FANN het volgende:
Vroeger werd er gebruik gemaakt van ''stiekeme reclame''

Onzichtbare reclame

Stiekeme boodschappen werken, mits op juiste moment
Jawel, we zijn, zonder dat we het doorhebben, te beïnvloeden. Weg vrije wil. Met stiekeme reclameboodschappen kunnen fabrikanten ons ertoe zetten voor hun producten te kiezen. Mits ze ons daarmee precies op het goede moment lastigvallen. Dat wel.

Hoe handig zou het zijn om mensen te kunnen sturen, ze te laten doen wat jij wilt? Best handig, zullen reclamemakers en fabrikanten zeggen. Maar ja, hoe krijg je dat voor elkaar? Wat is de ultieme manier van reclame maken? Een manier om mensen te vertellen wat ze moeten doen of kopen, is ze dat op een dusdanige manier te melden, dat ze het niet merken. Althans, niet bewust merken. Zogenaamde subliminale, of onderbewuste boodschappen worden al veel gebruikt in de reclamewereld. Of deze stiekeme reclames werken, in de zin dat mensen daadwerkelijk in hun keuzes worden beïnvloed, was echter niet duidelijk. Tot nu.

Sociaal psycholoog Johan Karremans van de Nijmeegse Radboud Universiteit en collega’s van de Universiteit van Utrecht startten een onderzoek rond de kwestie. Dat bestond uit twee experimenten. In het eerste experiment lieten ze zestig mensen naar een beeldscherm kijken, waarop letterreeksen verschenen. Ze kregen bijvoorbeeldje telkens een rijtje met b’s te zien. Het waren meestal alleen hoofdletter b’s (B’s dus), maar af en toe zat er een kleine b tussen. Als ze die voorbij zagen komen, moesten de proefpersonen dat meteen zeggen. Wat ze niet wisten, was dat voorafgaande aan zo’n kleine b een andere boodschap voorbij flitste. Zo snel, dat ze het niet zagen. Althans, niet bewust zagen. “Een deel deel van de groep werd regelmatig 23 milliseconden geconfronteerd met de term ‘Lipton ice’. Het andere deel met een anagram daarvan”, vertelt Karremans. “Na de test vroegen we de deelnemers of ze misschien wat wilden drinken en lieten ze kiezen tussen een blikje Lipton ice en een Spa rood. Ook vroegen we ze of ze dorst hadden.” En wat bleek? Degenen die aangaven wel een drankje te lusten, bleken vaker te kiezen voor een blikje Lipton, dan voor Spa. Bij de mensen die zeiden geen dorst te hebben, ontdekten de onderzoekers geen voorkeur. Sommigen namen een spaatje, anderen een ijsthee. Het maakte ze eigenlijk niet uit. In een tweede experiment maakten de onderzoekers een aantal proefpersonen van tevoren expres dorstig. Door ze een extra zout dropje te voeren. Ook deze groep kreeg de grote en nu en dan kleine letters te zien en werd stiekem geïndoctrineerd met de Lipton-boodschappen. Het resultaat was wederom opmerkelijk, vindt Karremans. “De mensen die drop hadden gegeten kozen opvallend vaak voor ijsthee. De anderen kozen verschillend.” Volgens de psycholoog betekent dit echter niet dat reclamemakers mensen nu alles kunnen laten kopen wat ze willen. “Heel belangrijk is dat het product dat je probeert te slijten, aansluit bij een behoefte”, benadrukt Karremans. Iemand overspoelen met Lipton ice terwijl hij of zij niet dorstig is, heeft dus geen zin. “Daarbij moet iemand het drankje, in dit geval ijsthee, als dorstlessend ervaren. Je kunt mensen met een droge keel wel ongemerkt confronteren met Coca cola, maar als ze dat vooral als zoet en niet als dorstlessend zien, zal dat ook geen effect hebben.” De vraag is nu nog hoe lang geïndoctrineerden in de ban van de ijsthee blijven. Karremans: “Niet lang, vermoed ik. Waarschijnlijk is het effect weg zodra het blikje leeg en de dorst gelest is. Maar dat gaan we nog onderzoeken.” Iets anders waarnaar de Nijmegenaren willen kijken, is hoe de subliminale boodschappen in de echte wereld werken. In het lab waren de condities voor de reclamevorm natuurlijk optimaal, maar thuis voor de buis zijn er veel meer prikkels die een persoon een bepaalde kant op kunnen sturen. Desalniettemin is de boodschap tot zover duidelijk: fabrikanten van van alles en nog wat en reclamemakers kunnen ons maar het beste bestoken met dingen waarop we ook echt zitten te wachten. Al die andere ‘boodschappen’ mogen ze achterwege laten. Remy van den Brand Johan C. Karremans, Wolfgang Stroebe and Jasper Claus, ‘Beyond Vicary’s fantasies: The impact of subliminal priming and brand choice’, Journal of Experimental Social Psychology, in press

http://www.npowetenschap.(...)chtbare-reclame.html

Is nu verboden...

Diep verborgen in het DNA van adverteerders, marketeers en salesmensen zit de behoefte de consument te verleiden zonder dat deze het zelf in de gaten heeft. Men denkt dat dat meer oplevert. Stiekem verleiden ofwel subliminal advertising. We kennen het van pakweg een halve eeuw geleden, toen tijdens een experiment in een bioscoop de woorden ‘eat popcorn’ en ‘drink Coca-Cola’ in één filmframe op het witte doek verschenen. Kort genoeg om niet opgemerkt te worden, lang genoeg om door het onbewuste te worden opgepikt. In de pauze stegen de popcornverkopen met 57,8 procent en de Cola-verkopen met 18,1 procent. Waarom de een meer steeg dan de ander vermeldt het verhaal niet. Misschien werd er ook Pepsi verkocht?

Deze wijze van adverteren werd terstond verboden. Begrijpelijk. Net zoals er in de loop der tijd reclamecodes kwamen, gedragscodes voor branches, colportagewetten, financiële waarschuwingsbijsluiters, nee-neestickers, erecodes voor bankiers en het tv-programma Kassa.

http://www.marketingtribu(...)amarketing/index.xml
spa rood of ijsthee. Ik zou het ook wel weten. Derhalve slecht onderzoek.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150319967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

spa rood of ijsthee. Ik zou het ook wel weten. Derhalve slecht onderzoek.
Ja, dat dacht ik ook toen ik het las :D

Ik hoor overigens in het spa rood kamp en weet uit ervaring dat er niet heel veel mensen zijn die het drinken.
Spoilers!
pi_150319990
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook toen ik het las :D

Ik hoor overigens in het spa rood kamp en weet uit ervaring dat er niet heel veel mensen zijn die het drinken.
Echt wel
pi_150320741
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2015 16:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jawel, maar klaarblijkelijk was ik dat al 20 jaar geleden vergeten ofzo. Minstens 20 jaar geleden dan.

Ik was serieus al zolang ik mij kan herinneren in de veronderstelling dat het middelpuntvliegende kracht is.

:@ :@ :@
Daarom houd ik het op centrifugaalkracht :)
pi_150320780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:30 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Daarom houd ik het op centrifugaalkracht :)
WTF zou daarom een centrifuge zo heten? :X :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150320806
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

WTF zou daarom een centrifuge zo heten? :X :o
Wie weet :Y)
pi_150347247


[ Bericht 100% gewijzigd door enilnomrow op 06-03-2015 11:59:10 ]
pi_150347459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 11:56 schreef enilnomrow het volgende:

Dit begrijp ik nu nog niet :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 12:11:59 #93
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_150347791
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:30 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Daarom houd ik het op centrifugaalkracht :)
Om zo de verwarring met centripetaalkracht te voorkomen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_150347797
quote:
11s.gif Op donderdag 5 maart 2015 17:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

WTF zou daarom een centrifuge zo heten? :X :o
:Y

quote:
centrifugaal bn. ‘middelpuntvliedend’
Nnl. in de samenstelling centrifugaalkracht ‘middelpuntvliedende kracht’ [1824; Weiland], centrifugaal ‘middelpuntvliedend’ [1872; Dale].
Ontleend aan Engels centrifugal [1687; OED], een afleiding van Neolatijn centrifugus ‘middelpuntvliedend’, een woord bedacht door Sir Isaac Newton (Principia 1687) op basis van Latijn centrum ‘middelpunt’, zie → centrum, en Latijn fugere ‘vluchten’, zie → fuga.
♦ centrifugeren ww. ‘met een centrifuge scheiden, zuiveren enz.’. Nnl. gecentrifugeerd (verl.deelw.) ‘gezuiverd (van suiker)’ [1896; WNT stroop II]. Ontleend aan Frans centrifuger ‘id.’ [1871; Rey], afleiding van Frans centrifuge.. ♦ centrifuge zn. ‘machine die centrifugaalkracht gebruikt, met name voor het drogen van wasgoed’. Nnl. centrifuge ‘machine voor het scheiden van suiker en melasse’ [1865; WNT uitlekken I], ‘machine voor het ontromen van melk’ [1910; WNT reiniging], ‘machine voor het drogen van wasgoed’ [1918; WNT wegvoeren]. Afleiding van het werkwoord centrifugeren, of ontleend aan Frans centrifuge ‘machine voor het ontromen van melk’ [1895; Rey], zelfstandig gebruik van het bn. centrifuge ‘centrifugaal’ [1700; Rey], gevormd op basis van Neolatijn centrifugus ‘id.’. Andere centrifugaalmachines, o.a. voor het drogen van wasgoed, heten in het Frans centrifugeuse [1897; Rey].
(bron: etymolgiebank.nl
pi_150348371
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dit begrijp ik nu nog niet :o
Ik heb net drie keer geprobeerd te posten wat Bleie net post. Maar hij blijft mijn post verwijderen, dus ik weet niet wat er gebeurt. Centrum+fugere = middelpuntvlieden in ieder geval.
pi_150354827
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 12:30 schreef enilnomrow het volgende:

[..]

Ik heb net drie keer geprobeerd te posten wat Bleie net post. Maar hij blijft mijn post verwijderen, dus ik weet niet wat er gebeurt. Centrum+fugere = middelpuntvlieden in ieder geval.
Dan zijn we er toch :)
pi_150376120
quote:
Jaja.
"Hun (50 en 52 jaar) zijn twee keer ouder als hun kids (25 en 26 jaar)."
is inmiddels ook wel standaardtaal in Nederland.
Ik vind het een zwaktebod van scholen om dat soort taalgebruik niet tijdig te corrigeren. Maar misschien komt dat wel omdat leraren het zelf ook niet meer leren. Hoeven te leren.

Maar je hebt wel een prachtige avatar! Octopus Paul, de Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten? Vuvuzela zij Zijn naam!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_150376223
quote:
12s.gif Op donderdag 5 maart 2015 07:43 schreef Bart het volgende:

[..]

Er zijn ook nog onzijdige woorden he :P.
Niet in het Frans!
In het Engels uitsluitend (behalve schepen en mensen en andere geslachtelijke organismen).
In het Duits, Nederlands en Deens zijn er wel onzijdige woorden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 09:51:17 #99
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_150379624
quote:
Dat ligt waarschijnlijk aan je adblocker. Als je die uitschakelt voor fok heb je waarschijnlijk nergens meer last van. Wat overigens ook nodig is als je van fok wil blijven genieten.
ik kan echt helemaal nergens op drukken, zelfs niet op bericht aanhalen. Ik gebruik om een bericht te plaatsen IE11 zonder adblok. Dit spelt al zo'n lange tijd dat ik toch wat minder op het forum te vinden ben, wat best jammer is want er zijn hier zoveel leuke onderwerpen van gesprek. Waar kan dit toch aan liggen en wat doe ik verkeerd?
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2015 @ 09:55:39 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_150379676
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 09:51 schreef Brett-Anderson het volgende:

ik kan echt helemaal nergens op drukken, zelfs niet op bericht aanhalen. Ik gebruik om een bericht te plaatsen IE11 zonder adblok. Dit spelt al zo'n lange tijd dat ik toch wat minder op het forum te vinden ben, wat best jammer is want er zijn hier zoveel leuke onderwerpen van gesprek. Waar kan dit toch aan liggen en wat doe ik verkeerd?
Probeer het eens met een andere browser. FF en Chrome werken prima.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')