Haatbaarden die dergelijke teksten week in, week uit preken voor een menigte mogen daar ook best op worden aangesproken of zelfs worden vervolgd wat mij betreft. Daar biedt onze wet ook mogelijkheden toe.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sorry, maar als iemand blijft preken dat homofielen/joden/whatever verwerpelijke wezens zijn, dan zullen er altijd labiele persoontjes deze woorden in daden om gaan zetten.
Ik heb boven een Marokkaans stel gewoond. De liefste mensen van het Westelijk Halfrond. Ik kan niet anders zeggen. Hier op FOK! is Marokkaanse_Held een goede vriend van mij. Is een geweldige vent. In Amsterdam heel veel beleefde Marokkanen ontmoet. Dat viel me het meest op: beleefd. Gastvrij. Hecht. In Turkije op bezoek geweest bij een Turkse familie: ze hadden zoveel eten klaargemaakt dat het bijna van de tafel viel. Lieve, fijne, gastvrije mensen waren het. Ik heb eigenlijk nog nooit een vervelende moslim ontmoet nu ik er zo over nadenk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb met ze gepraat en gewoonlijk zijn het nogal gesloten mensen t.o.v. de norm.
Hun religie is nauw verweven met hun normen en waarden, daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat is wat ik ervaren heb als ik probeerde een normaal gesprek met hun te voeren.
Ik werd vooral met wantrouwen bekeken.
Een ander ding wat me opviel was hoe snel hun lontjes opgefikt waren en hoe makkelijk ze beledigd werden, het was net een mijnenveld.
Dus wellicht deed ik iets fout? (denk het niet hoor, maar ik geef je maar even het voordeel van de twijfel)
En meestal gaat dat eigenlijk best wel goed. Helaas soms ook niet, maar dat komt ook voor bij andere bevolkingsgroepen. Het is niet zo dat dit zo specifiek voor moslims is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat homo's en moslims elkaar onvermeidelijk op straat tegen zullen komen en gewoonlijk delven de homo's dan het onderspit. (kan me niet herinneren dat een moslim door een groepje homo's in elkaar geslagen is omdat ie moslim was)
Is dat wel zo, of denken mensen in de praktijk eigenlijk gewoon bijna nooit aan je? Trek je je niet misschien dingen wat teveel aan hiermee, maak je het niet groter dan het is?quote:Op zich heb je wel hier een punt, maar ik vind het lastig te negeren dat zoveel mensen (en dan doel ik op die moslims) mij door en door haten puur om wie en wat ik ben.
Exact. Wat ik niet goed snap is dat we deze manier van denken niet gewoon wat meer onderstrepen, gewoon in zijn algemeenheid, als een wederzijds iets.quote:Op zich ook mee eens. Kijk, mij zal het aan mn reet roesten wat anderen denken en welke god of goden ze aanhangen zolang ik persoonlijk er geen last van heb
En zo is de gemiddelde moslim ook weleens gediscrimineerd en blijft dit cirkeltje lekker draaien.quote:Nou, ik ben in elk geval blijopgelucht dat ik in elk geval geen homo ben...maar ik ben wel bijvoorbeeld gediscrimineerd door moslims in de tijd dat ik als vrijwilliger in een buurthuis werkte. In het kort, ik ben blij dat ik bij die starre mensen weg ben
Ik zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte als een moslim, nee daar was ik idd al achterquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, wat is een normaal gesprek? Je zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte. Het gaat erom of ze wel of niet normaal in de omgang zijn.
Het ding is, die tokkies krijgen dat door de opvoeding. De moslims gedragen zich blijkbaar als tokkies ook door hun opvoeding en wat speelt nou net een centrale rol bij die opvoeding? Precies, de koran.quote:Wat jij hierboven beschrijft heb ik ook met achterbuurt-Tokkies. Zij snappen mij niet en vice versa. Zie het probleem niet zo. Zolang we elkaar maar niet in de haren vliegen.
quote:[..]
Nee.
En gisteren had je over het woorden in mond leggen. Dat is wellicht vervelend, al is het geheel te wijten aan je eigen manier van posten, maar geenszins beledigend.
Bovenstaande is anders wel degelijk een belediging, maar blijkbaar zie jij zoiets als dit als normale praat (wat het dus echt niet is he? )quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over van alles?
Ben je soms autistisch en niet in staat een gesprek te voeren met iemand die geen familie van je is?
Haatzaaien is verboden he, kan gewoon aangepakt worden met de wetten die er nu zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sorry, maar als iemand blijft preken dat homofielen/joden/whatever verwerpelijke wezens zijn, dan zullen er altijd labiele persoontjes deze woorden in daden om gaan zetten.
Ik ben 1 keer een Turkse man tegengesproken (we waren collega's bij vluchtelingenwerk waar ik vrijwilligerswerk deed) en hij schaamde zich voor het gedrag dat de meeste turken hier in Nederland vertonen. Aardige kerel idd en een slimme gozer. Zelfde ook met 2 Turken die in een avondwinkel werkten, altijd vriendelijk en niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb boven een Marokkaans stel gewoond. De liefste mensen van het Westelijk Halfrond. Ik kan niet anders zeggen. Hier op FOK! is Marokkaanse_Held een goede vriend van mij. Is een geweldige vent. In Amsterdam heel veel beleefde Marokkanen ontmoet. Dat viel me het meest op: beleefd. Gastvrij. Hecht. In Turkije op bezoek geweest bij een Turkse familie: ze hadden zoveel eten klaargemaakt dat het bijna van de tafel viel. Lieve, fijne, gastvrije mensen waren het. Ik heb eigenlijk nog nooit een vervelende moslim ontmoet nu ik er zo over nadenk.
De griezels zie ik enkel in Opsporing Verzocht. In het dagelijks leven herken ik ze niet. Maar ik moet ze ook niet in m'n vingers krijgen want criminaliteit trek ik absoluut helemáál niet.
Mijn ervaringen met moslims (niet de straatschoffies) zijn anders zeer positief. Maar goed, dat is wellicht ieder voor zich.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zit blijkbaar niet op dezelfde golflengte als een moslim, nee daar was ik idd al achter
Het gekke is, de problemen die ik beschreef, vielen me op als ik met moslims praatte. Bij anderen had ik dat nauwelijks (met de uitzondering van de enkele christen die in een lange monoloog me probeerde te bekeren, magoed) en dit vond ik opvallend.
Nu suggereer je dat alle moslims Tokkies zijn. En beweer nou niet tegendeel, want je claimt dat de Koran Tokkies maakt van moslims.quote:Het ding is, die tokkies krijgen dat door de opvoeding. De moslims gedragen zich blijkbaar als tokkies ook door hun opvoeding en wat speelt nou net een centrale rol bij die opvoeding? Precies, de koran.
De koran maakt van moslims tokkies
Je schreef dat ik gisteren ook al beledigend bezig was. Die post is van vandaag.quote:Bovenstaande is anders wel degelijk een belediging, maar blijkbaar zie jij zoiets als dit als normale praat (wat het dus echt niet is he? )
En nee, het ligt aan jouw eigen manier van posten (zoals ik gister reeds aangekaart heb en hierboven nog eens aangegeven heb en jij in je laatste reactie op mij bevestigd hebt met je kromme visie over autisme)
lees mijn reactie eens, want dat klinkt allemaal heel mooi, maar het is verre van werkelijkheidquote:
Weet je wat de grap is... Iemand die zó heftig reageert op religie die heeft er vaak de mééste affiniteit mee. Anders laat het je namelijk Siberisch.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
God bestaat niet en Jezus was een vieze junk. En de RK zit vol pedo's.
Groeten van een Atheïst.
Zo, en nu mag je dingen over mijn moeder zeggen. C if I care.
Het is niet -specifiek- voor de moslims, maar daar ging het mij ook niet om. Het wordt moslims met de paplepel ingegoten dat homoseksualiteit een "afgekeurd" iets is, dan komen zulke gevolgen vroeger of later vanzelf wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
En meestal gaat dat eigenlijk best wel goed. Helaas soms ook niet, maar dat komt ook voor bij andere bevolkingsgroepen. Het is niet zo dat dit zo specifiek voor moslims is.
Waarom dan wel zo specifiek daarop richten ipv het te houden bij hele stevige straffen als iemand die grens overschrijd?
Evt wat educatie ernaast over hoe we wel met elkaar omgaan, kunnen ook veel keuterboertjes in nederland wel gebruiken.
Ik had al eerder uitgelegd over mijn ervaringen, daar laat ik het maar bij wat de ervaringen betreftquote:[..]
Is dat wel zo, of denken mensen in de praktijk eigenlijk gewoon bijna nooit aan je? Trek je je niet misschien dingen wat teveel aan hiermee, maak je het niet groter dan het is?
Niet door die homo'squote:[..]
Exact. Wat ik niet goed snap is dat we deze manier van denken niet gewoon wat meer onderstrepen, gewoon in zijn algemeenheid, als een wederzijds iets.
Dat natuurlijk wel hand in hand met de gedachtegang dat men niet te lange tenen moet hebben, anders krijgen we weer dat mensen vinden dat ze ergens last van hebben terwijl het eigenlijk geen echte invloed in hun leven heeft.
[..]
En zo is de gemiddelde moslim ook weleens gediscrimineerd en blijft dit cirkeltje lekker draaien.
Shit happens, als het over de grens gaat kunnen er maatregelen genomen worden en dat zou eens vrij strak moeten gebeuren om aan iedereen voor eens en altijd duidelijk te maken hoe het hier werkt.
nee, maar doorgaans in idergeval stukken milder dan moslimsquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:53 schreef erodome het volgende:
Naar mijn mening niet, ken echt best heel veel mensen die gewoon onder dit principe leven. Van allerlei geloven, of dacht je dat het christendom en jodendom wel aardig waren tegen homo's?
maar dat blijft vaak uit omdat ze zich verschuilen achter de heilige tekstenquote:Voor het gros van de mensen lukt dit prima. Verder gewoon die grenzen bewaken, overschrijd iemand de grens tussen denken en doen dan mag er van mij hard ingegrepen worden.
Rusland?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee, maar doorgaans in idergeval stukken milder dan moslims
[..]
1 van de dingen is, de mensen (moslims in dit geval) met wie jij prima omgaat, voeden hun eigen kinderen op tot precies die straatschoffiesquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met moslims (niet de straatschoffies) zijn anders zeer positief. Maar goed, dat is wellicht ieder voor zich.
Ik suggereer dat ze zo -opgevoed- worden.quote:[..]
Nu suggereer je dat alle moslims Tokkies zijn. En beweer nou niet tegendeel, want je claimt dat de Koran Tokkies maakt van moslims.
Iets wat langs jou heengegaan is, er is naar mijn mening niks mis met tokkies. Jij projecteert -jouw- mening over tokkies op het mijne en extrapoleert -jouw- mening over tokkies naar hoe ik over moslims denk, denkfoutje van je.quote:In dat geval ben jij natuurlijk helemaal niet serieus te nemen. Want zat moslims die zeer beschaafd en ontiegelijk vriendelijk zijn.
Dat mes zou 2 kanten op moeten snijden he?quote:Het is wellicht verstandig om mensen eens te zien als individuen, in plaats van als onderdeel van een of andere homogene groep.
Johquote:[..]
Je schreef dat ik gisteren ook al beledigend bezig was. Die post is van vandaag.
Nu ben ik regelmatig beledigend bezig op dit forum, maar ik meen mij te herinneren dat ik gisteren on-Koos correct was.
Ja, hier roep ik al 'ho'. Volgens mij is het teveel gevraagd bij jou om maar iets positiefs aan moslims te ontdekken. Hoe bedoel je, een hele bevolkingsgroep afserveren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 van de dingen is, de mensen (moslims in dit geval) met wie jij prima omgaat, voeden hun eigen kinderen op tot precies die straatschoffies
Zij begonnenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, hier roep ik al 'ho'. Volgens mij is het teveel gevraagd bij jou om maar iets positiefs aan moslims te ontdekken. Hoe bedoel je, een hele bevolkingsgroep afserveren.
vreselijk, maar we leven hier in nederland. En ik zal de laatste zijn die beweerd dat homo sexualiteit en de acceptatie ervan alleen bij de religeuze groeperingen problematisch is. Het is echter wel een groep waar het veel meer leeft dan in de niet religeuze sfeerquote:
Hangt nogal af van waar je bent.... Ik woon niet in de randstad, woon tussen de keuterboertjes. Echt aardig zijn ze hier niet over homo's. Heb daarin een extra tandje bij moeten zetten in de opvoeding van mijn zoon bv, omdat de omgeving best wel grof op dat gebied is. Gelukkig heb ik homo's in mijn kennissenkring en waren die bereid om een aantal keren met mij en (toen nog vrij kleine) zoon op te trekken waardoor die kleine iig geen domme homofoob is geworden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:17 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee, maar doorgaans in idergeval stukken milder dan moslims
In nederland mag je in zijn algemeenheid gewoon erg veel zeggen, waarom zou dat ineens anders zijn als het vanuit islamitisch oogpunt wordt gezegd?quote:maar dat blijft vaak uit omdat ze zich verschuilen achter de heilige tekstenmaar o wee als je de heilige teksten erbij pakt die ze tegenspreken (en dat zijn er nogal veel)
Eh.... dit is niet peuterspeelzaal Bambibronquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zij begonnen(staat in de koran
)
Hoe smaakt dat generaliseren?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
1 van de dingen is, de mensen (moslims in dit geval) met wie jij prima omgaat, voeden hun eigen kinderen op tot precies die straatschoffies
[..]
Ik suggereer dat ze zo -opgevoed- worden.
Hoe kan het ook anders met een boek als de koran als centrale punt van hun universum?
[..]
Iets wat langs jou heengegaan is, er is naar mijn mening niks mis met tokkies. Jij projecteert -jouw- mening over tokkies op het mijne en extrapoleert -jouw- mening over tokkies naar hoe ik over moslims denk, denkfoutje van je.
[..]
Dat mes zou 2 kanten op moeten snijden he?
[..]
Joh
Ik ga niet een vorig topic helemaal teruglezen om een 2e belediging te zoeken, die 1e is toch al voldoende?
En die is idd van net
Kan je denk ik beter aan die haatbaarden vragen die hier binnenkort komen pratenquote:
De koran was er toch echt eerder dan ik dat wasquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eh.... dit is niet peuterspeelzaal Bambibron![]()
Wat is het verschil tussen jullie twee dan? Je praat onzin en zij ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan je denk ik beter aan die haatbaarden vragen die hier binnenkort komen praten
[..]
De koran was er toch echt eerder dan ik dat was
Misschien moet je dan eens wat beter gaan lezenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen jullie twee dan? Je praat onzin en zij ook.
ik deel je mening over homosexualiteit en de acceptatie ervan, maar we weten beiden dat er een verschil zit tussen: "vinden dat ze van een flat afgegooid moeten worden" en :"vuile pot enzo"quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:46 schreef erodome het volgende:
Hangt nogal af van waar je bent.... Ik woon niet in de randstad, woon tussen de keuterboertjes. Echt aardig zijn ze hier niet over homo's. Heb daarin een extra tandje bij moeten zetten in de opvoeding van mijn zoon bv, omdat de omgeving best wel grof op dat gebied is. Gelukkig heb ik homo's in mijn kennissenkring en waren die bereid om een aantal keren met mij en (toen nog vrij kleine) zoon op te trekken waardoor die kleine iig geen domme homofoob is geworden.
Vrouw hier in de omgeving, kende ik heel erg vaag, beter van de roddels over haar slechte huwelijk en eikel van een vent dan persoonlijk. Deze vrouw ging er vandoor met een andere vrouw, als een blad aan een boom draaide de mening van de omgeving, eikel van een man werd de grote lieverd en de vrouw heeft een enorme emmer aan shit over zich heen gekregen, de vuile pot(inc die tekst op haar voordeur).
Ik vind dat de homo-acceptatie van andere groepen wat overdreven wordt, ik ken vele christenen die net als de normale moslim van mening zijn dat homoseksualiteit afgekeurd is, dan krijg je de spagaat homo als mens wel ok, de daad niet ok. Komt echt heel erg veel voor.
Ik ben daar ok mee zolang men maar dat homo als mens, als individu ok blijft onderstrepen en geweld/lastig vallen afkeurt. Ben het er niet mee eens, mocht ik erover spreken met mensen dan zal ik dat ook aangeven. Maar ik zie niet in waarom daar maatregelen tegen genomen moeten worden verder.
Welke kutsmoes men ook heeft, het blijft baarlijke onzin, de smoes ja maar god staat bij mij gelijk aan ja gewoon vies of welke andere smoes men ook heeft.
niet maar het gaat erom wat er gezegd wordt, en daarin gaan moslims gewoon tever en wat anderen ervan vinden boeit ze niet want het staat in de koran dus is het zo. als iemand zegt dat alle moslims van een flat afgegooid moeten worden zeg ik ook dat dat niet kan en niet mag. mijn afkeer voor religies met islam in het bijzonder doet daar niets aan af, andersom werkt dat echter niet en dat is het hele probleem. hun storen zich eraan dat mensen een andere mening hebben dan hun religie en hebben 0,0 met onze normen en waardes als ook onze wetten. het bewijs hiervan zien we elke dag in het nieuws voorbij komen. het zijn simpelweg feitenquote:In nederland mag je in zijn algemeenheid gewoon erg veel zeggen, waarom zou dat ineens anders zijn als het vanuit islamitisch oogpunt wordt gezegd?
dat valt in de praktijk nogal tegen, dat weet je zelf ook welquote:Verder zijn er wel degelijk prima grenzen in de wet gevat, als iemand geweld gebruikt kunnen ze met versjes zwaaien totdat ze een ons wegen, daar wordt dan niets mee gedaan.
Heb ik gedaan. Bedankt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens wat beter gaan lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |