Nee, je hebt een factor 1/2 in je 1/(2sqrt(x)) en je krijgt een 1/2 van ln(sqrt(x)) = 1/2 * ln(x)quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:32 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Toppie, heb er nog één:
[ afbeelding ]
Moet het niet -2x ln (x) zijn in plaats van -x ln (x)?
ohhhh dankje..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:36 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Nee, je hebt een factor 1/2 in je 1/(2sqrt(x)) en je krijgt een 1/2 van ln(sqrt(x)) = 1/2 * ln(x)
Nee. -x ln(x) is gewoon goed. Hint: ln(sqrt(x)) = 1/2ln(x).quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:32 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Toppie, heb er nog één:
[ afbeelding ]
Moet het niet -2x ln (x) zijn in plaats van -x ln (x)?
Je hebt een minteken vóór je quotiënt staan, dus het quotiënt zelf moet positief zijn. Dit is het geval als hetzij teller en noemer beide positief zijn hetzij teller en noemer beide negatief zijn. Aldus krijg je twee sets van twee lineaire ongelijkheden in Kd waarbij gelijktijdig aan beide ongelijkheden binnen een set moet worden voldaan en waaruit je kunt herleiden aan welke voorwaarde(n) Kd moet voldoen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:55 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ik moet voor een verslag weten voor welke positieve Kd (afhankelijk van alle andere positieve parameters) geldt:
Ik wil graag weten hoe ik dit ofwel op een handige manier kan bepalen, ofwel door middel van Mathematica kan bepalen. Kan iemand me helpen? Dank!
Bedankt. Ik hoopte dat het makkelijker kon dan met gevalonderscheiding.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hebt een minteken vóór je quotiënt staan, dus het quotiënt zelf moet positief zijn. Dit is het geval als hetzij teller en noemer beide positief zijn hetzij teller en noemer beide negatief zijn. Aldus krijg je twee sets van twee lineaire ongelijkheden in Kd waarbij gelijktijdig aan beide ongelijkheden binnen een set moet worden voldaan en waaruit je kunt herleiden aan welke voorwaarde(n) Kd moet voldoen.
Dit zal geen unieke oplossing hebben.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:51 schreef Borizzz het volgende:
Ik kwam deze tegen
Wie lost 'm op?
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik ook niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zal geen unieke oplossing hebben.
Zit hier een grap achter ofzo?quote:Op maandag 23 februari 2015 17:51 schreef Borizzz het volgende:
Ik kwam deze tegen
Wie lost 'm op?
[ afbeelding ]
plus 17.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:07 schreef thenxero het volgende:
[..]
Zit hier een grap achter ofzo?
x=7, y=0, z=0 geeft 7*wortel(2). En nu?
Ik kwam hem tegen op FB; een post van de docentenopleiding aan de FLOT.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
plus 17.
En x=0, y=0, z=7 geeft iets heel anders. Als dit een of ander raadsel is, ontgaat ie mij ook.
Het is volslagen onduidelijk wat de opgave is. Wellicht is het de bedoeling om gehele waarden te vinden voor x, y en z zodanig dat de uitdrukking op de tweede regel eveneens geheel is? Maar als dit de bedoeling is - en ik zeg als - dan moet je dat er wél bij zeggen. Geef je je eigen leerlingen ook van dit soort non-opgaven? Fijne docent ben je dan.quote:Op maandag 23 februari 2015 19:13 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Ik kwam hem tegen op FB; een post van de docentenopleiding aan de FLOT.
Pardon? Je hoeft me niet zo aan te vallen!quote:Op maandag 23 februari 2015 20:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het is volslagen onduidelijk wat de opgave is. Wellicht is het de bedoeling om gehele waarden te vinden voor x, y en z zodanig dat de uitdrukking op de tweede regel eveneens geheel is? Maar als dit de bedoeling is - en ik zeg als - dan moet je dat er wél bij zeggen. Geef je je eigen leerlingen ook van dit soort non-opgaven? Fijne docent ben je dan.
Snap je de vraag zelf?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:34 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Pardon? Je hoeft me niet zo aan te vallen!
Zoals ik al zei, kwam ik dit op Facebook tegen. Het was een post van de fontys lerarenopleiding tilburg. Aangezien ik zelf niks met die opgave kon (maar wel benieuwd was naar een antwoord) postte ik hem hier, in de hoop dat een van jullie wel tot een antwoord kon komen,
Het enige wat ik lees is dat je niets met de opgave kunt, maar ik lees nergens of je de vraag zelf snapt. Misschien snap je de vraag maar kan je het niet oplossen.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:08 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Lees jij wel eens posts van users?
Slechte dag gehad?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:24 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het is volslagen onduidelijk wat de opgave is. Wellicht is het de bedoeling om gehele waarden te vinden voor x, y en z zodanig dat de uitdrukking op de tweede regel eveneens geheel is? Maar als dit de bedoeling is - en ik zeg als - dan moet je dat er wél bij zeggen. Geef je je eigen leerlingen ook van dit soort non-opgaven? Fijne docent ben je dan.
Alleen op het punt dat de opgave niet helder is. De rest verzint hij er ter plekke bij en is onnodig lomp.quote:
Dat ik er ter plekke dingen bij heb verzonnen klopt als een bus. Dat dit onnodig lomp zou zijn is jouw perceptie. Maar wat verwacht je anders als iemand aan komt zetten met een evident incomplete opgave zonder enige moeite te doen om de kennelijk ontbrekende informatie aan te vullen en ik een poging doe om daar toch nog chocola van te maken?quote:Op maandag 23 februari 2015 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen op het punt dat de opgave niet helder is. De rest verzint hij er ter plekke bij en is onnodig lomp.
Of het nu jouw vak is of niet, je neemt in dit topic de rol van leraar aan. Dan verwacht ik dat je ook op een nette manier om kan gaan met 'leerlingen' die een in jouw perceptie domme vraag stellen. Het zou je in ieder geval sieren.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:33 schreef Riparius het volgende:
Dat ik er ter plekke dingen bij heb verzonnen klopt als een bus. Dat dit onnodig lomp zou zijn is jouw perceptie. Maar wat verwacht je anders als iemand aan komt zetten met een evident incomplete opgave zonder enige moeite te doen om de kennelijk ontbrekende informatie aan te vullen en ik een poging doe om daar toch nog chocola van te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |