Hopenlijk bedenkt hij zich nog voor de geboorte en besluit hij actief aanwezig te zijn in het leven van zijn kind.quote:
Is dat een aanrader, de prikpil? Geen verschijnselen of rare bijwerkingen?quote:Op maandag 16 februari 2015 16:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb een prikpil (1x in de drie maanden een injectie) en ik zou toch ook niet meer aan de pil en/of condoom willen.
Hopelijk.. Naja laat ik dat maar niet zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hopenlijk bedenkt hij zich nog voor de geboorte en besluit hij actief aanwezig te zijn in het leven van zijn kind.
Hoe werkt de noodpil (morning-after-pil)?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef miss_sly het volgende:
De MAP is geen uitstel van eisprong, maar zorgt ervoor dat het slijmvlies in de baarmoeder niet geschikt is voor een bevruchte eicel om in te nestelen. Er is dus ook dan al een bevruchting.
Het koperspiraal idem.
Dus een bevruchte eicel is geen zwangerschap, maar een ingenestelde bevruch eicel wel?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:12 schreef madam-april het volgende:
[..]
De kans dat zowel het condoom en de pil tegelijkertijd falen en dit ook nog eens gebeurd op het moment dat de vrouw een eisprong heeft is 0. Dus nee ik geloof niet dat als mensen en een condoom en de pil gebruiken het alsnog fout kan gaan.
Nee een MAP en een koperspiraal voorkomen dat een bevrucht eitje zich kan nestelen en voorkomen dat er een zwangerschap kan ontstaan. Bij abortus is er al sprake van een zwangerschap.
Ik vind het ideaal, maar het is niet aan te raden als je ooit wel nog kinderen wil, dan kan je beter voor een mirena gaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:14 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Is dat een aanrader, de prikpil? Geen verschijnselen of rare bijwerkingen?
Ik mag de eerste twee weken sowieso nog geen seks (geen behoefte aan ook voorlopig), maar daarna wanneer het wel weer mag zal het toch een keer gebeuren.. ik heb nu alleen bepaalde angsten dat het weer mis kan gaan, dus ben op zoek naar iets anders..
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/morning-after-pil/quote:Op maandag 16 februari 2015 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe werkt de noodpil (morning-after-pil)?
De noodpil bevat progestageen. Dit hormoon zorgt ervoor dat de eisprong uitgesteld wordt. Zo kan een bevruchting eventueel nog vermeden worden. Maar is de eicel al bevrucht, dan kan de noodpil dit niet meer ongedaan maken. De werking van de noodpil is dus niet vergelijkbaar met die van de abortuspil. De noodpil biedt ook geen bescherming tegen
De koperspiraal zorgt er inderdaad voor dat een eitje zich niet kan nestelen.
Buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan toch.. Dus dan als de eicel bevrucht is en vanaf dat moment de dagen dat je niet gemenstueerd hebt krijg je er dan gratis bij.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:17 schreef miss_sly het volgende:
Dus een bevruchte eicel is geen zwangerschap, maar een ingenestelde bevruch eicel wel?
Dat is best discutabel, want waar ligt de grens dan?
Ik snap werkelijk niet wat je hoer nu bedoelt te zeggenquote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan toch.. Dus dan als de eicel bevrucht is en vanaf dat moment de dagen dat je niet gemenstueerd hebt krijg je er dan gratis bij.
Ze rekenen de dagen / maanden zwangerschap vanaf de dag dat je voor het laatst gemenstrueerd hebt.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet wat je hoer nu bedoelt te zeggen
Zou het zijn omdat mijn info van een Belgische site komt.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/morning-after-pil/
Hoe werkt de morning after pil?
De morning-afterpil bevat een hormoon dat voorkómt dat een bevrucht eitje kan gaan groeien in de baarmoeder. Het zorgt ervoor dat het slijmvlies van de baarmoeder tijdelijk zo verandert, dat het eitje zich niet kan innestelen. Daardoor kan er geen goede groei optreden en wordt het eitje bij de eerstvolgende menstruatie gewoon afgestoten. Soms voorkomt de morning-afterpil ook nog de eisprong, maar meestal is het zo dat de morning-afterpil geen bevruchting voorkomt, maar alleen het verder groeien van het bevruchte eitje voorkomt.
Ja, dat klopt. Wat dat te maken heeft met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bevruchte eicellen en een MAP zie ik nog steeds niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze rekenen de dagen / maanden zwangerschap vanaf de dag dat je voor het laatst gemenstrueerd hebt.
Jij vroeg of het pas een zwangerschap is bij innesteling, aangezien er ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bestaat lijkt het mij dus dat het al bij bevruchting zwangerschap genoemd mag worden.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Wat dat te maken heeft met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, bevruchte eicellen en een MAP zie ik nog steeds niet.
Een bevruchte eicel is inderdaad geen zwangerschap omdat maar 60% van de bevruchte eicellen zich daadwerkelijk innesteld in de baarmoeder.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus een bevruchte eicel is geen zwangerschap, maar een ingenestelde bevruch eicel wel?
Dat is best discutabel, want waar ligt de grens dan?
De kans is niet 0, maar inderdaad erg klein. En toch kan het fout gaan, om allerlei redenen.
Daar kun je natuurlijk heel erg veel schande van spreken, maar dat is niet heel erg constructief.
Ik denk als je in de statistieken kijkt er maar heel weinig mensen, vooral vrouwen, zijn die abortus licht opnemen en dat maar eventjes doen. Veroordelen is altijd erg gemakkelijk.
Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is er wel sprake van innesteling. Alleen niet in de baarmoeder.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij vroeg of het pas een zwangerschap is bij innesteling, aangezien er ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bestaat lijkt het mij dus dat het al bij bevruchting zwangerschap genoemd mag worden.
// Naja mijn logica.
Oei, klinkt niet goed.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is er wel sprake van innesteling. Alleen niet in de baarmoeder.
Bij correct gebruik van pil en condoom. Splinters vallen. Zeker als er passioneel wordt gehakt.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een bevruchte eicel is inderdaad geen zwangerschap omdat maar 60% van de bevruchte eicellen zich daadwerkelijk innesteld in de baarmoeder.
De kans is niet nul exact 0 nee maar toch echt niet hoger dan 0,000000000001. Noem is 1 reden waarom het toch fout kan gaan? Want ik kan er echt niet 1 bedenken.
Mij hoor je echt niet als iemand zwanger is geworden terwijl ze en de pil en een condoom hebben gebruikt. Maar die situatie komt echt niet vaker dan eens per jaar voor in Nederland, waarschijnlijk nog wel minder dan dat.
Ik denk dat je je daar in heel erg vergist. Ik denk dat het aantal mensen dat heel licht denkt over abortus schrikbarend hoog is.
quote:Op maandag 16 februari 2015 22:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bij correct gebruik van pil en condoom. Splinters vallen. Zeker als er passioneel wordt gehakt.
Dat je kans van 0 ineens een stuk hoger wordt bij incorrect gebruik. Wat niet ongebruikelijk is als je te maken hebt met mensen buiten een laboratorium.quote:
Dat is dus erg discutabel, want van de ingenestelde bevruchte eicellen groeit ook niet alles uit tot baby. Wat is dan de grens? 14 weken? De meeste (ook niet alle) zwangerschappen die zover komen, hebben echt goede potentie om goed te blijven gaan? Of 6 weken/begin hartslag zoals oorspronkelijke TS aan wilde houden?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:36 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een bevruchte eicel is inderdaad geen zwangerschap omdat maar 60% van de bevruchte eicellen zich daadwerkelijk innesteld in de baarmoeder.
Zolang die grens maar niet post-nataal wordtquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
Zolang er nog hele volksstammen zijn die een koperspiraaltje niet willen omdat ze het als een abortieve vorm van anticonceptie zien lijkt het me idd verstandig dat ieder gewoon z'n eigen grens mag bepalen als het gaat om abortus.
Neuh, die 24-weken grens is met de huidige medische technologie al discutabel genoeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang die grens maar niet post-nataal wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |