abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152839097
Livelink het scheelt al dat mevr V haar brengt en ze een schriftje hebben, maar toch voelt het anders dan er zelf zijn aan t eind van de dag.

Troel, is er dan niemand op school die dat mens kan uitleggen dat ze gek is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:36:53 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_152839855
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Livelink het scheelt al dat mevr V haar brengt en ze een schriftje hebben, maar toch voelt het anders dan er zelf zijn aan t eind van de dag.

Troel, is er dan niemand op school die dat mens kan uitleggen dat ze gek is?
Ik ben nu aan het proberen iemand te vinden die dat kan doen, maar tja ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 mei 2015 @ 22:38:51 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_152839945
Kan het een misinterpretatie zijn van een diagnostisch verslag waar onderaan staat dat het maar 2 jaar geldig is?

Wat een nare opmerking.
  donderdag 21 mei 2015 @ 23:30:32 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_152842179
quote:
15s.gif Op donderdag 21 mei 2015 22:38 schreef Twinky het volgende:
Kan het een misinterpretatie zijn van een diagnostisch verslag waar onderaan staat dat het maar 2 jaar geldig is?

Wat een nare opmerking.
Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.

Deze school is er overigens ook van overtuigd dat school de veilige plek is en niet thuis, want thuis is er teveel sprake van stress. Vraag me niet waarom het kind dan niet naar school wil, want je zou dan toch juist denken dat het graag naar school wil.
Ook is het heel raar dat ik met heel andere verhalen kom dan de school komt, want ik blijf maar zeggen dat het niet zo goed gaat, waar de school daar niets van ziet, want het gaat allemaal zo goed, dat hij geen rugzakje meer heeft of extra begeleiding heeft enzo.
En iedereen die een beetje met autisten wat heeft zegt dan meteen "ja, o, dat is zo herkenbaar, dan doen ze op school zo hun best om zich aan te passen en dan knalt dat er thuis pas uit", maar hier op school hebben ze daar nog nooit van gehoord ;)

En ik weet serieus niet meer hoe ik het school aan hun verstand moet brengen. Enige wat ik denk is dat deze school nooit passend onderwijs gaat kunnen leveren als ze van mening zijn "dat het allemaal wel meevalt met die diagnose"... Maar ja, waar kunnen ze dat wel?

Dus als iemand tips heeft, heel toevallig, graag!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 mei 2015 @ 07:19:53 #255
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152845350
Wil jij dat de school een arrangement aanvraagt en weigert de school dat, Troel? Je zou nog naar het samenwerkingsverband kunnen gaan om tips te vragen, maar je zult er in eerste instantie toch met school zelf er uit zien te komen, natuurlijk. Hoe staat het met de OPP? Daar heb je instemmingsrecht als het gaat om het handelingsplan. Misschien is dat nog een insteek voor je overleg met school?

http://www.steunpuntpasse(...)a-ondersteuning-opp/
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152846696
Frustrerend Troel...

M. heeft 2 leerkrachten, een heeft wel inzicht, de ander niet. Met de een heb ik het idee dat we dezelfde taal spreken, als ik de ander heb gesproken heb ik het idee niet over te hebben gebracht wat ik bedoel of totaal niet begrepen te worden (vaak pas achteraf).
Lastig als je het idee hebt iets niet duidelijk te kunnen maken...
Fake it till you make it...
pi_152848083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]Update
Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 22 mei 2015 @ 14:30:49 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_152854492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 10:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.
Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoor ;)

Ik vind het serieus jammer voor Jochem dat hij niet de lading voor in zijn rugzak heeft meegekregen zoals Ruben die heeft meegekregen. Die ging daar met zulke sprongen vooruit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152857370
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.

Deze school is er overigens ook van overtuigd dat school de veilige plek is en niet thuis, want thuis is er teveel sprake van stress. Vraag me niet waarom het kind dan niet naar school wil, want je zou dan toch juist denken dat het graag naar school wil.
Ook is het heel raar dat ik met heel andere verhalen kom dan de school komt, want ik blijf maar zeggen dat het niet zo goed gaat, waar de school daar niets van ziet, want het gaat allemaal zo goed, dat hij geen rugzakje meer heeft of extra begeleiding heeft enzo.
En iedereen die een beetje met autisten wat heeft zegt dan meteen "ja, o, dat is zo herkenbaar, dan doen ze op school zo hun best om zich aan te passen en dan knalt dat er thuis pas uit", maar hier op school hebben ze daar nog nooit van gehoord ;)

En ik weet serieus niet meer hoe ik het school aan hun verstand moet brengen. Enige wat ik denk is dat deze school nooit passend onderwijs gaat kunnen leveren als ze van mening zijn "dat het allemaal wel meevalt met die diagnose"... Maar ja, waar kunnen ze dat wel?

Dus als iemand tips heeft, heel toevallig, graag!
*meldt.

Hebben jullie geen betrokken psycholoog meer? Is degene die de diagnose heeft gesteld nog beschikbaar?

Ik kom dit soort ongein gewoon te vaak tegen, maar ik ga dan gewoon, als zijnde de diagnosticus, naar school toe (samen met ouders) om de belemmeringen toe te lichten. Helaas kan er daarna vaak een hoop wel :') . Wellicht kunnen jullie daar ook op aansturen?

Overigens zit er wel een kern van waarheid in dat onderzoeksresultaten kunnen fluctureren. Maar hij een terecht gestelde diagnose ASS (helaas gaat ook dat wel eens mis hoor.. ;( ) gaat dat natuurlijk niet "over." Factoren als een scheiding kunnen wel het beeld versterken.
Wat wel veel fluctureert door de tijd heen zijn IQ-gegevens. Een intelligentieonderzoek moet je dan ook meer zien als momentopname, maar een diagnose zeker niet.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 09:49:37 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_152876166
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*meldt.

Hebben jullie geen betrokken psycholoog meer? Is degene die de diagnose heeft gesteld nog beschikbaar?

Ik kom dit soort ongein gewoon te vaak tegen, maar ik ga dan gewoon, als zijnde de diagnosticus, naar school toe (samen met ouders) om de belemmeringen toe te lichten. Helaas kan er daarna vaak een hoop wel :') . Wellicht kunnen jullie daar ook op aansturen?

Overigens zit er wel een kern van waarheid in dat onderzoeksresultaten kunnen fluctureren. Maar hij een terecht gestelde diagnose ASS (helaas gaat ook dat wel eens mis hoor.. ;( ) gaat dat natuurlijk niet "over." Factoren als een scheiding kunnen wel het beeld versterken.
Wat wel veel fluctureert door de tijd heen zijn IQ-gegevens. Een intelligentieonderzoek moet je dan ook meer zien als momentopname, maar een diagnose zeker niet.
Bij mensen met meer verstand van zaken heerst geen enkele twijfel. De diagnose is in het WKZ gesteld door het expertteam, maar daar heb ik helemaal geen contact meer mee. Probeer nu maar in mijn eigen netwerk te vragen hoe anderen dit soort dingen opgelost hebben, als het is op te lossen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152878886
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 14:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoor ;)

Yes! Nog 1!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:23:29 #262
37150 livelink
pi_153045072
De kies is eruit! Het was gaan ontsteken en de tandarts was nu heel kordaat. Ze had al de hele tijd gezegd dat als de gezondheid in gevaar zou komen ze de kies er zeker uit zou halen. En nu was het dan dus zover. Het was heel heftig. We moesten hem met 4 personen vasthouden, maar toen hij eenmaal geen kant op kon was het ook zo gebeurd. Toch een hele mijlpaal.
pi_153045144
*O* *O* *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_153045253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:23 schreef livelink het volgende:
De kies is eruit! Het was gaan ontsteken en de tandarts was nu heel kordaat. Ze had al de hele tijd gezegd dat als de gezondheid in gevaar zou komen ze de kies er zeker uit zou halen. En nu was het dan dus zover. Het was heel heftig. We moesten hem met 4 personen vasthouden, maar toen hij eenmaal geen kant op kon was het ook zo gebeurd. Toch een hele mijlpaal.
Heftig Livelink!

Maar het is gelukt *O*
Hoe gaat het nu met hem, qua pijn, stress en trots? ;)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:02:12 #265
37150 livelink
pi_153045852
Het bloedde behoorlijk heftig en hij was heel duizelig en misselijk. Ook vanwege de stress, want hij had een hele heftige paniekaanval. Hij voelt zich nu nog steeds echt niet goed, maar hij is wel heel opgelucht dat hij er eindelijk uit is..
pi_153046407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:02 schreef livelink het volgende:
Het bloedde behoorlijk heftig en hij was heel duizelig en misselijk. Ook vanwege de stress, want hij had een hele heftige paniekaanval. Hij voelt zich nu nog steeds echt niet goed, maar hij is wel heel opgelucht dat hij er eindelijk uit is..
Arm joch ;(
Ontstoken kiezen zijn een bitch!

Heeft hij ook een ''beloning'' gehad na de tijd? (Ik weet niet hoe jullie werken)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:31:34 #267
37150 livelink
pi_153046474
Zijn beloning was een bezoek aan het spoorwegmuseum. Dat hadden we van tevoren afgesproken, niet wetende dat het zo heftig zou worden. En hoewel hij zich dus helemaal niet goed voelde, wilde hij toch nog wel graag naar het spoorwegmuseum. We zijn er naar toe gegaan en waren binnen een half uur weer buiten, maar voor Job was het toch de beloning die hij verdiend had.
Lang leve de museumjaarkaart.
pi_153046856
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:31 schreef livelink het volgende:
Zijn beloning was een bezoek aan het spoorwegmuseum. Dat hadden we van tevoren afgesproken, niet wetende dat het zo heftig zou worden. En hoewel hij zich dus helemaal niet goed voelde, wilde hij toch nog wel graag naar het spoorwegmuseum. We zijn er naar toe gegaan en waren binnen een half uur weer buiten, maar voor Job was het toch de beloning die hij verdiend had.
Lang leve de museumjaarkaart.
Sneu..
Hopelijk voelt hij zich gauw beter :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:55:03 #269
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153047068
Ach gos, jochie.... Maar goed, dat is tenminste 1 kies die geen problemen meer kan geven :+
pi_153048757
Zucht... ik word zo moe van mensen die denken dat je door vaccinaties autisme krijgt. Vanmiddag op het schoolplein een moeder,haar zoon heeft autisme 'hij had het misschien al wel voor de bmr prik maar daarna openbaarde het zich pas. Dus die prik was de trigger' yeah right,zou het misschien komen omdat je zoon toen 14 maanden was en je toen verschil ging merken met het reguliere kind?

Echt,ik moest op mijn tong bijten. Ik heb gezegd ; volgens mij word je er mee geboren. En toen weg gelopen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:56:16 #271
37150 livelink
pi_153048935
ik zucht met je mee, milka82
pi_153062804
Oh ja, die discussie... volgens mij is inmiddels wel bewezen dat het niet zo is...

Maar goed, livelink, wat fijn dat de kies eruit is! Maar een behoorlijke martelgang zo te lezen.
Hoe gaat het nu? Ik hoop dat Job zich gauw beter gaat voelen! :*
Fake it till you make it...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:12:11 #273
37150 livelink
pi_153063019
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:53:39 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_153063852
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
Ik heb een paar keer hetzelfde gehad livelink. Mijn tandarts vond het maar onzin, die concludeerde dat ik waarschijnlijk diabetes had en er last van had dat ik niet had ontbeten (<- typisch Thaise, mannelijke arts :P ), maar als je op internet gaat kijken zijn er heel veel mensen die er last van hebben. Ik vond zojuist het volgende: "After local anaesthesia you may get a headache, feel sick or vomit and have feelings similar to those of being drunk or hung over. Some people experience a drop in blood pressure or temporary loss of muscle control." bron
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:23:46 #275
92409 Twinky
Little star.
pi_153064543
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
volgens mij heb jij (niet job) wat duidelijkheid nodig.
Als ik jouw was zou ik even de tandarts bellen met de vraag of dit normaal is, dat is het medische stukje.
Daarnaast is zo'n enorme paniekaanval ook heel erg heftig, en kan dat best nog wat naweeën hebben. Misselijkheid en duizeligheid kan daar zeker bijhoren, en binnen paniek wordt dit versterkt door er aandacht aan te geven.

Dus voor Job is belangrijk om weer zijn normale vastigheid te krijgen, dus probeer niet teveel in de paniek te blijven hangen, het is gebeurd en nu gaat het weer verder. Het heeft op jullie allebei een enorme impact gehad, maar aan jou is nu om voor te doen hoe je daarmee omgaat: stoer. Vandaag is een nieuwe dag, en het leven zonder pijnlijke kies is een stuk beter ;)

En ik zou zeker nog een dagje spoorwegmuseum inplannen als hij zich weer wat beter voelt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')