Ik ben nu aan het proberen iemand te vinden die dat kan doen, maar tjaquote:Op donderdag 21 mei 2015 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Livelink het scheelt al dat mevr V haar brengt en ze een schriftje hebben, maar toch voelt het anders dan er zelf zijn aan t eind van de dag.
Troel, is er dan niemand op school die dat mens kan uitleggen dat ze gek is?
Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.quote:Op donderdag 21 mei 2015 22:38 schreef Twinky het volgende:
Kan het een misinterpretatie zijn van een diagnostisch verslag waar onderaan staat dat het maar 2 jaar geldig is?
Wat een nare opmerking.
Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.quote:
Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind het geweldig! Er gebeurt dus bij jullie meid hetzelfde als bij mijn zoon. Heerlijk om ook eens meer goede berichten over mkd/mod te lezen in plaats van alleen maar gemiep. In de (bijna) 6 jaar dat we de ouders zijn van Thijs, is de MODplaatsing de beste keuze die we voor hem gemaakt hebben.
*meldt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet. Er werd gemeld dat hij getest is toen we in scheiding lagen en dat als dat allemaal rustiger zou worden, dan zou het allemaal wel meevallen. Ik was te flabbergasted om te melden dat de onderzoeken al begonnen waren ver voor we in scheiding lagen en dat al tijden daarvoor het mensen was opgevallen dat het kind "anders" was.
Deze school is er overigens ook van overtuigd dat school de veilige plek is en niet thuis, want thuis is er teveel sprake van stress. Vraag me niet waarom het kind dan niet naar school wil, want je zou dan toch juist denken dat het graag naar school wil.
Ook is het heel raar dat ik met heel andere verhalen kom dan de school komt, want ik blijf maar zeggen dat het niet zo goed gaat, waar de school daar niets van ziet, want het gaat allemaal zo goed, dat hij geen rugzakje meer heeft of extra begeleiding heeft enzo.
En iedereen die een beetje met autisten wat heeft zegt dan meteen "ja, o, dat is zo herkenbaar, dan doen ze op school zo hun best om zich aan te passen en dan knalt dat er thuis pas uit", maar hier op school hebben ze daar nog nooit van gehoord
En ik weet serieus niet meer hoe ik het school aan hun verstand moet brengen. Enige wat ik denk is dat deze school nooit passend onderwijs gaat kunnen leveren als ze van mening zijn "dat het allemaal wel meevalt met die diagnose"... Maar ja, waar kunnen ze dat wel?
Dus als iemand tips heeft, heel toevallig, graag!
Bij mensen met meer verstand van zaken heerst geen enkele twijfel. De diagnose is in het WKZ gesteld door het expertteam, maar daar heb ik helemaal geen contact meer mee. Probeer nu maar in mijn eigen netwerk te vragen hoe anderen dit soort dingen opgelost hebben, als het is op te lossen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
*meldt.
Hebben jullie geen betrokken psycholoog meer? Is degene die de diagnose heeft gesteld nog beschikbaar?
Ik kom dit soort ongein gewoon te vaak tegen, maar ik ga dan gewoon, als zijnde de diagnosticus, naar school toe (samen met ouders) om de belemmeringen toe te lichten. Helaas kan er daarna vaak een hoop wel. Wellicht kunnen jullie daar ook op aansturen?
Overigens zit er wel een kern van waarheid in dat onderzoeksresultaten kunnen fluctureren. Maar hij een terecht gestelde diagnose ASS (helaas gaat ook dat wel eens mis hoor..) gaat dat natuurlijk niet "over." Factoren als een scheiding kunnen wel het beeld versterken.
Wat wel veel fluctureert door de tijd heen zijn IQ-gegevens. Een intelligentieonderzoek moet je dan ook meer zien als momentopname, maar een diagnose zeker niet.
Yes! Nog 1!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 14:30 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow, ik wil je nog wel meer goeds vertellen hoor
Heftig Livelink!quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:23 schreef livelink het volgende:
De kies is eruit! Het was gaan ontsteken en de tandarts was nu heel kordaat. Ze had al de hele tijd gezegd dat als de gezondheid in gevaar zou komen ze de kies er zeker uit zou halen. En nu was het dan dus zover. Het was heel heftig. We moesten hem met 4 personen vasthouden, maar toen hij eenmaal geen kant op kon was het ook zo gebeurd. Toch een hele mijlpaal.
Arm jochquote:Op donderdag 28 mei 2015 18:02 schreef livelink het volgende:
Het bloedde behoorlijk heftig en hij was heel duizelig en misselijk. Ook vanwege de stress, want hij had een hele heftige paniekaanval. Hij voelt zich nu nog steeds echt niet goed, maar hij is wel heel opgelucht dat hij er eindelijk uit is..
Sneu..quote:Op donderdag 28 mei 2015 18:31 schreef livelink het volgende:
Zijn beloning was een bezoek aan het spoorwegmuseum. Dat hadden we van tevoren afgesproken, niet wetende dat het zo heftig zou worden. En hoewel hij zich dus helemaal niet goed voelde, wilde hij toch nog wel graag naar het spoorwegmuseum. We zijn er naar toe gegaan en waren binnen een half uur weer buiten, maar voor Job was het toch de beloning die hij verdiend had.
Lang leve de museumjaarkaart.
Ik heb een paar keer hetzelfde gehad livelink. Mijn tandarts vond het maar onzin, die concludeerde dat ik waarschijnlijk diabetes had en er last van had dat ik niet had ontbeten (<- typisch Thaise, mannelijke artsquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
volgens mij heb jij (niet job) wat duidelijkheid nodig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:12 schreef livelink het volgende:
Job voelt zich nog steeds niet goed. Erg misselijk en duizelig. Ik heb hem vandaag thuisgehouden, want hij is echt te beroerd om naar school te gaan. Ik ben wel een beetje geschrokken van de impact en ik vind het ook moeilijk te beoordelen of dit nu normaal is na het trekken van een kies of dat het voor hem heftiger is vanwege de enorme paniek of omdat hij anders reageert op de verdoving. Het bloeden is wel gestopt, gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |