abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149749354
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Iets op trots op te zijn inderdaad.

Ik had het er vandaag met een moslim over. ik verwacht niet dat moslims, en dus hij, zich uitspreken tegen het geweld, enkel omdat ze dezelfde religie aanhangen. We begrepen echter ook beiden niet waarom zoveel moslims er echter zoveel energie in steken om die aanslagen wel een soort van verdedigen.

Ik heb medelijden met hem, door niet moslims bekeken als halve schuldige, en moslims om zich heen die geweld niet fatsoenlijk kunnen afkeuren. Al veel verder dan meningeen binnen zijn cultuur.
Als Frankrijk echte vrijheid van meningsuiting had dan konden we acties als die van Dieudonné zondermeer afkeuren. Nu kan hij echter claimen dat hij de hypocrisie van de Franse wetgeving wilde aantonen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:41:40 #202
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149749358
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:38 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Heel Europa heeft dat soort wetten, In Nederland wordt de AEL veroordeeld omwille van holocaust cartoons, in de UK is het nog erger, daar worden mensen tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat ze een exemplaar van Inspire op hun gsm hebben staan.
En dat is wat moslims tegen de borst stuit? Van de weeromstuit vallen ze dan maar joden, christenen, vrouwen, homo's, ongelovigen, anders-gelovigen aan? I'm not buying it.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:43:23 #203
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149749382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als Frankrijk echte vrijheid van meningsuiting had dan konden we acties als die van Dieudonné zondermeer afkeuren. Nu kan hij echter claimen dat hij de hypocrisie van de Franse wetgeving wilde aantonen.
Dat van Dieudonné is enerzijds een schande, anderzijds kun je antisemitisme op weinig andere manieren de kop indrukken. Wat dat betreft is hij gewoon een soft target van justitie.
pi_149749403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:39 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeer je te suggereren dat Europeanen de aanslagen verdiend hebben omdat ze ISIS aanvallen?
Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:45:03 #205
198365 Morendo
The Real Deal
pi_149749419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:44 schreef Irakees het volgende:

[..]

Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.
Dat zijn wijze woorden, mijn vriend.
pi_149749448
quote:
We zijn het er in ieder geval over eens dat de aanslagen niet ophouden als de cartoons niet meer gemaakt worden.

Waarmee denk jij dat Europa in oorlog is?
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:46:23 #207
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149749456
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:40 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Beide is debiel in deze situatie. Hoe kan je begrip tonen dat er een Joodse man die niets te maken had met die oorlog is neergeschoten in land ver weg van het oorlogsgebied? Dan zit er echt een draadje bij los. Hoe kan je hier nou begrip voor hebben.
Ik begrijp het wel, maar heb er geen begrip voor. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149749498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarmee denk jij dat Europa in oorlog is?
Het concept kalifaat volgens de salafistisch-jihadistische interpretatie van de islam.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:49:40 #209
13462 BansheeBoy
pi_149749503
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Daltonschool? Minder drinken.
Met alle respect, ik drink geen alcohol. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149749547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:49 schreef Irakees het volgende:

[..]

Het concept kalifaat volgens de salafistisch-jihadistische interpretatie van de islam.
Jah, dat klinkt aannemelijk.

Ik ben wel benieuwd, gezien ik aanneem dat jij uit Irak komt, wat jouw perspectief is. Hoe zie jij dit conflict verlopen? Is dat uberhaubt enigszins te voorspellen?
pi_149749565
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wanneer zien "jullie" het verschil tussen begrijpen, begrip tonen en goedkeuren? :{

Daar zit zo ontzettend veel verschil tussen.

Oh dat begrijpen we prima zoals ik het hier lees. Alleen is in deze situatie alle drie de begrippen achterlijk, verwerpelijk en tegen westerse waarden in. Dus het heeft geen zin om die verschillen te tonen, tenzij je een discussie wil tussen achterlijk en extreem achterlijk.
pi_149749587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ja en?

Ik zeg toch ook niet dat ik dat niet hypocriet vind?
Ik heb alleen niet dat soort uitvluchten nodig om onder een discussie uit te komen.
pi_149749615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef Morendo het volgende:

[..]

En dat is wat moslims tegen de borst stuit? Van de weeromstuit vallen ze dan maar joden, christenen, vrouwen, homo's, ongelovigen, anders-gelovigen aan? I'm not buying it.
Als je ze een strobreed in de weg legt mag je blijkbaar iemand een kogel door de kop schieten. Of heeft men er op zijn minst begrip voor want in land x,y en z gebeurt ook iets erg.

Maar nadenken over dat ze zelf ook anderen in de weg kunnen zitten, hun eigen positie reflecteren en er dan met een gesprek uitkomen (he wat leuk, de westerse opvatting), dat is er niet bij.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 00:58:32 #214
13462 BansheeBoy
pi_149749625
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Oh dat begrijpen we prima zoals ik het hier lees. Alleen is in deze situatie alle drie de begrippen achterlijk, verwerpelijk en tegen westerse waarden in.
Deze waarden zijn aan verandering onderhevig. Deze ontwikkelingen kun je gewoon niet tegenhouden. :{

pi_149749626
quote:

[..]

Wat is dat grotere dan?
pi_149749627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jah, dat klinkt aannemelijk.

Ik ben wel benieuwd, gezien ik aanneem dat jij uit Irak komt, wat jouw perspectief is. Hoe zie jij dit conflict verlopen? Is dat uberhaubt enigszins te voorspellen?
Ik denk dat het uiteindelijk weer zal leiden tot (American) boots on the ground, want het lukt het Iraakse leger niet om IS-gebied te heroveren. En de Koerden zijn niet van plan om Arabisch-soennitische gebieden te heroveren voor de centrale regering en beperken zich tot de Koerdische gebieden. Daarnaast hebben de lage olieprijzen de Iraakse staat behoorlijk pijn gedaan. De Koerdische premier was gisteren naar Bagdad gegaan en kreeg van Bagdad te horen dat ze simpelweg geen geld hebben om de ambtenaren te betalen.
http://news.yahoo.com/kur(...)-deal-204250820.html
pi_149749642
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, maar heb er geen begrip voor. :{

Nog steeds een draadje los. Nog steeds achterlijk. Ik ben met je eens, minder achterlijk dan het goedkeuren maar nog steeds achterlijk.
pi_149749649
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat is dat grotere dan?
'Wereldwijde' oorlog tegen gewapende salafistisch-jihadistische groeperingen.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 01:01:37 #219
13462 BansheeBoy
pi_149749655
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nog steeds een draadje los. Nog steeds achterlijk. Ik ben met je eens, minder achterlijk dan het goedkeuren maar nog steeds achterlijk.
Dus begrijpen wat hun beweegredenen zijn ook al ben je het er niet mee eens is achterlijk? :?

pi_149749659
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Deze waarden zijn aan verandering onderhevig. Deze ontwikkelingen kun je gewoon niet tegenhouden. :{

Voorlopig is achterlijkheid nog gemeengoed zo lijkt het.

Als iedereen gek wordt, dan wordt jij ook maar gek, omdat iedereen het doet?
pi_149749665
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:01 schreef Irakees het volgende:

[..]

'Wereldwijde' oorlog tegen gewapende salafistisch-jihadistische groeperingen.
En is dat goed of fout?
pi_149749673
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus begrijpen wat hun beweegredenen zijn ook al ben je het er niet mee eens is achterlijk? :?

Ja.

Je komt er wel.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 01:04:43 #223
13462 BansheeBoy
pi_149749693
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ja.

Je komt er wel.
En hier was ik dus naar op bezoek. Nu kunnen we eindelijk een duidelijke scheidslijn aanbrengen, want hier verschillen we echt ontzettend van mening. :{

pi_149749704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:58 schreef Irakees het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk weer zal leiden tot (American) boots on the ground, want het lukt het Iraakse leger niet om IS-gebied te heroveren. En de Koerden zijn niet van plan om Arabisch-soennitische gebieden te heroveren voor de centrale regering en beperken zich tot de Koerdische gebieden. Daarnaast hebben de lage olieprijzen de Iraakse staat behoorlijk pijn gedaan. De Koerdische premier was gisteren naar Bagdad gegaan en kreeg van Bagdad te horen dat ze simpelweg geen geld hebben om de ambtenaren te betalen.
http://news.yahoo.com/kur(...)-deal-204250820.html
Amerikaanse boots on the ground zou echt dikke faal zijn denk ik. Gaan de Shia en Soenni weer samen tegen de USA strijden. Is ook heftige propaganda voor ISIS, zal tot veel extra recruten leiden. Verder is het dan ook wachten op de eerste ISIS video waarin ze een Amerikaanse militair afslachten. Lijkt me handiger om de Shia en Iran met ISIS te laten afrekenen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de Amerikanen geen adviseurs hebben die het beter weten dan ik. Als ze echt boots op de ground gaan zetten moet er toch een factor zijn die ik over het hoofd zie.

Ik snap trouwens niet dat Irak die Soennitische gebieden niet gewoon laat stikken. De olie zit bij de Koerden en Shia, de Shia hebben de havens. Die Soenni hebben niets behalve woestijn. Het laten stikken van de Soenni zal het Shia Irak ook financieel flink kunnen helpen, zeker als het zo zorgelijk is mbt economie als jij schrijft.
pi_149749708
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ja.

:')
einde discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')