Als Frankrijk echte vrijheid van meningsuiting had dan konden we acties als die van Dieudonné zondermeer afkeuren. Nu kan hij echter claimen dat hij de hypocrisie van de Franse wetgeving wilde aantonen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Iets op trots op te zijn inderdaad.
Ik had het er vandaag met een moslim over. ik verwacht niet dat moslims, en dus hij, zich uitspreken tegen het geweld, enkel omdat ze dezelfde religie aanhangen. We begrepen echter ook beiden niet waarom zoveel moslims er echter zoveel energie in steken om die aanslagen wel een soort van verdedigen.
Ik heb medelijden met hem, door niet moslims bekeken als halve schuldige, en moslims om zich heen die geweld niet fatsoenlijk kunnen afkeuren. Al veel verder dan meningeen binnen zijn cultuur.
En dat is wat moslims tegen de borst stuit? Van de weeromstuit vallen ze dan maar joden, christenen, vrouwen, homo's, ongelovigen, anders-gelovigen aan? I'm not buying it.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Heel Europa heeft dat soort wetten, In Nederland wordt de AEL veroordeeld omwille van holocaust cartoons, in de UK is het nog erger, daar worden mensen tot een jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat ze een exemplaar van Inspire op hun gsm hebben staan.
Dat van Dieudonné is enerzijds een schande, anderzijds kun je antisemitisme op weinig andere manieren de kop indrukken. Wat dat betreft is hij gewoon een soft target van justitie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als Frankrijk echte vrijheid van meningsuiting had dan konden we acties als die van Dieudonné zondermeer afkeuren. Nu kan hij echter claimen dat hij de hypocrisie van de Franse wetgeving wilde aantonen.
Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:39 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Probeer je te suggereren dat Europeanen de aanslagen verdiend hebben omdat ze ISIS aanvallen?
Dat zijn wijze woorden, mijn vriend.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:44 schreef Irakees het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.
We zijn het er in ieder geval over eens dat de aanslagen niet ophouden als de cartoons niet meer gemaakt worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:44 schreef Irakees het volgende:
Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.
Ik begrijp het wel, maar heb er geen begrip voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:40 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Beide is debiel in deze situatie. Hoe kan je begrip tonen dat er een Joodse man die niets te maken had met die oorlog is neergeschoten in land ver weg van het oorlogsgebied? Dan zit er echt een draadje bij los. Hoe kan je hier nou begrip voor hebben.
Het concept kalifaat volgens de salafistisch-jihadistische interpretatie van de islam.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waarmee denk jij dat Europa in oorlog is?
Met alle respect, ik drink geen alcohol.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daltonschool? Minder drinken.
Jah, dat klinkt aannemelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:49 schreef Irakees het volgende:
[..]
Het concept kalifaat volgens de salafistisch-jihadistische interpretatie van de islam.
Oh dat begrijpen we prima zoals ik het hier lees. Alleen is in deze situatie alle drie de begrippen achterlijk, verwerpelijk en tegen westerse waarden in. Dus het heeft geen zin om die verschillen te tonen, tenzij je een discussie wil tussen achterlijk en extreem achterlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wanneer zien "jullie" het verschil tussen begrijpen, begrip tonen en goedkeuren?
Daar zit zo ontzettend veel verschil tussen.˛
Ja en?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Als Frankrijk echte vrijheid van meningsuiting had dan konden we acties als die van Dieudonné zondermeer afkeuren. Nu kan hij echter claimen dat hij de hypocrisie van de Franse wetgeving wilde aantonen.
Als je ze een strobreed in de weg legt mag je blijkbaar iemand een kogel door de kop schieten. Of heeft men er op zijn minst begrip voor want in land x,y en z gebeurt ook iets erg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dat is wat moslims tegen de borst stuit? Van de weeromstuit vallen ze dan maar joden, christenen, vrouwen, homo's, ongelovigen, anders-gelovigen aan? I'm not buying it.
Deze waarden zijn aan verandering onderhevig. Deze ontwikkelingen kun je gewoon niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh dat begrijpen we prima zoals ik het hier lees. Alleen is in deze situatie alle drie de begrippen achterlijk, verwerpelijk en tegen westerse waarden in.
Wat is dat grotere dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:44 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk weer zal leiden tot (American) boots on the ground, want het lukt het Iraakse leger niet om IS-gebied te heroveren. En de Koerden zijn niet van plan om Arabisch-soennitische gebieden te heroveren voor de centrale regering en beperken zich tot de Koerdische gebieden. Daarnaast hebben de lage olieprijzen de Iraakse staat behoorlijk pijn gedaan. De Koerdische premier was gisteren naar Bagdad gegaan en kreeg van Bagdad te horen dat ze simpelweg geen geld hebben om de ambtenaren te betalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, dat klinkt aannemelijk.
Ik ben wel benieuwd, gezien ik aanneem dat jij uit Irak komt, wat jouw perspectief is. Hoe zie jij dit conflict verlopen? Is dat uberhaubt enigszins te voorspellen?
Nog steeds een draadje los. Nog steeds achterlijk. Ik ben met je eens, minder achterlijk dan het goedkeuren maar nog steeds achterlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, maar heb er geen begrip voor.˛
Dus begrijpen wat hun beweegredenen zijn ook al ben je het er niet mee eens is achterlijk?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nog steeds een draadje los. Nog steeds achterlijk. Ik ben met je eens, minder achterlijk dan het goedkeuren maar nog steeds achterlijk.
Voorlopig is achterlijkheid nog gemeengoed zo lijkt het.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Deze waarden zijn aan verandering onderhevig. Deze ontwikkelingen kun je gewoon niet tegenhouden.˛
En is dat goed of fout?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:01 schreef Irakees het volgende:
[..]
'Wereldwijde' oorlog tegen gewapende salafistisch-jihadistische groeperingen.
Ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus begrijpen wat hun beweegredenen zijn ook al ben je het er niet mee eens is achterlijk?˛
En hier was ik dus naar op bezoek. Nu kunnen we eindelijk een duidelijke scheidslijn aanbrengen, want hier verschillen we echt ontzettend van mening.quote:
Amerikaanse boots on the ground zou echt dikke faal zijn denk ik. Gaan de Shia en Soenni weer samen tegen de USA strijden. Is ook heftige propaganda voor ISIS, zal tot veel extra recruten leiden. Verder is het dan ook wachten op de eerste ISIS video waarin ze een Amerikaanse militair afslachten. Lijkt me handiger om de Shia en Iran met ISIS te laten afrekenen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de Amerikanen geen adviseurs hebben die het beter weten dan ik. Als ze echt boots op de ground gaan zetten moet er toch een factor zijn die ik over het hoofd zie.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:58 schreef Irakees het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk weer zal leiden tot (American) boots on the ground, want het lukt het Iraakse leger niet om IS-gebied te heroveren. En de Koerden zijn niet van plan om Arabisch-soennitische gebieden te heroveren voor de centrale regering en beperken zich tot de Koerdische gebieden. Daarnaast hebben de lage olieprijzen de Iraakse staat behoorlijk pijn gedaan. De Koerdische premier was gisteren naar Bagdad gegaan en kreeg van Bagdad te horen dat ze simpelweg geen geld hebben om de ambtenaren te betalen.
http://news.yahoo.com/kur(...)-deal-204250820.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |