abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2015 @ 11:26:28 #251
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149754948
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
Manifestatie in Kopenhagen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wehehe de Koerden waren ook weer present zie ik, PKK-vlaggen alles _O- :7
Say what?
pi_149755394
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:40 schreef MakkieR het volgende:
Wordt het niet zo langzamerhand tijd om na te gaan denken over het sluiten van alle grenzen en gewoon weer op de oude voet elk landweggetje te controleren met douaniers en marechaussees. Voor de EU was dit immers heel normaal en geeft het tenminste een beetje meer gevoel van veiligheid in plaats van dat alles maar open en bloot staat om te komen en te gaan binnen Europa.
Denemarken behoudt zich het recht voor grenscontroles te houden. Dat staat in het verdrag van Maastricht.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:09:37 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_149777189
Hier beter op zijn plaats me dunkt:

Ik hoop niet dat ik een roepende in de woestijn blijk/blijf. Maar we moeten naar een samenleving gebaseerd op harmonie en wederzijds respect. Een samenleving waarin (vooral dit) enerzijds beledigen om het beledigen wordt gebezigd en aan de andere kant (enkelingen) de kalasjnikov pakken wil ik niet leven. Laten we aub met beiden stoppen. :{

Het is een drogreden om stoppen met beledigen en spotten als een knieval te zien voor terroristen. Nee, je houdt rekening met de 1,5 miljard andere bonafide Moslim. Want laten we ons aub vooral niet wijsmaken dat de meerderheid van de (romige en vochtige) Moslims de kalasjnikov als beste vriend heeft. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_149777348
Doel je met "vochtige moslims" op moslima's?
pi_149777368
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:09 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik hoop niet dat ik een roepende in de woestijn blijk/blijf. Maar we moeten naar een samenleving gebaseerd op harmonie en wederzijds respect. Een samenleving waarin (vooral dit) enerzijds beledigen om het beledigen wordt gebezigd en aan de andere kant (enkelingen) de kalasjnikov pakken wil ik niet leven. Laten we aub met beiden stoppen. :{

Het is een drogreden om stoppen met beledigen en spotten als een knieval te zien voor terroristen. Nee, je houdt rekening met de 1,5 miljard andere bonafide Moslim. Want laten we ons aub vooral niet wijsmaken dat de meerderheid van de (romige en vochtige) Moslims de kalasjnikov als beste vriend heeft. :{

Wij hebben er 60 jaar hard voor moeten werken, generatie na generatie, oorlog na oorlog, verdrag na verdrag, compromis na compromis om onze vrijheid te verdedigen. Die laten wij niet omver kegelen door een paar gestoorde moslims met Kalashnikovs. Ze breken maar lekker hun eigen continent af.
pi_149778790
quote:

En wat als dat wel zo is? Wat als het grotendeel van de moslims WEL het geweld van de extrmistische sectie van hun ideologie en religie steunt? Het begint er namelijk op te lijken, dat dit geen fabeltje is namelijk.

Ben jij bereid om in te zien dat zij jouw ideale wereldbeeld weleens volledig kunnen verstoren, omdat ze zich niet houden aan jouw naieve ideaalbeeld van de Islam?

Ik zou zeggen, ga naar de door ISIS bezette gebieden (ik hoop dat de mods dit niet als doodsverwensing zien). Ik vermoed dat je al heel snel je beeld bij moet stellen, als je het al overleeft als westerling, aangezien daar zeer zekers wel gediscrimineerd wordt.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 17 februari 2015 @ 22:46:35 #257
13462 BansheeBoy
pi_149778895
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:44 schreef Bensel het volgende:

[..]

En wat als dat wel zo is? Wat als het grotendeel van de moslims WEL het geweld van de extrmistische sectie van hun ideologie en religie steunt? Het begint er namelijk op te lijken, dat dit geen fabeltje is namelijk.
In de context waarin ik spreek is dit zeker een fabel. Hier in het West-Europa zijn de boys der kalasjnikovs op 1 hand te tellen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_149779318
quote:

Als je niet tegen satire en spotprenten kunt heb je niks te zoeken in de westerse samenleving. Daarbij is het ridiculiseren van alle geloven heel nuttig. Hoe eerder de mensheid atheïstisch is hoe beter.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_149779343
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

In de context waarin ik spreek is dit zeker een fabel. Hier in het West-Europa zijn de boys der kalasjnikovs op 1 hand te tellen. :{

de rest is in afwachting, of is vertrokken om te gaan strijden in Syrie. Duizenden, die daadwerkelijk de grote stap naar geweld hebben genomen. En dan nog de vele smphatisanten, die steeds radicaler worden, waarvan we openlijke steun hebben gezien in de vorm van bijv de ISIS vlaggen in Den Haag. En het grootse deel zijn altijd degenen die ze heimelijk steunen. Het feit dat er zo'n grote groep is die al bereid is om af te reizen naar een oorlogsgebied, laat zien hoe groot die onderliggende groepen demografisch gezien zal zijn
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_149779648
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef Proximo het volgende:

[..]

Een christen DNA, dat zit hier in de gehele europese samenleving diep ingebakken. Dat heeft het hier gemaakt tot wat het is. Van de absolute dark ages tot de verlichting.

Kun je je daar niet aan conformeren, met de mogelijke nadelen die je ziet of ervaart, ga dan weg. Vertrek naar een plek waar je geen last hebt van diezelfde maatschappij.
Je geeft mijn kritiek dus toe. :)
Het is diezelfde mentaliteit van christelijk middeleeuwen die we nu aanschouwen met die cartoons en preken van priesters in parlementen. Het is een illusie dat men vrijheid van meningsuiting bedrijft.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_149779707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:05 schreef Samuray13 het volgende:

[..]
Het is een illusie dat men vrijheid van meningsuiting bedrijft.
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149779722
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
Wat snap je niet?
pi_149779765
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:07 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Wat je bedoelt
Wie je bedoelt
Hoe je vrijheid zou kunnen "bedrijven"
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149779813
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat je bedoelt
Wie je bedoelt
Hoe je vrijheid zou kunnen "bedrijven"
Als je een beetje logisch nadenkt begrijp je het. Lees mijn stuk nog eens.
pi_149779906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:09 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Als je een beetje logisch nadenkt begrijp je het. Lees mijn stuk nog eens.
Ik lees je antwoord maar kan er niks van maken. Ook niet met "logisch nadenken"?

Zeg je dat cartoonisten geen vrijheid van meningsuiting gebruiken (of "bedrijven")?

pi_149780160
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik lees je antwoord maar kan er niks van maken. Ook niet met "logisch nadenken"?

Zeg je dat cartoonisten geen vrijheid van meningsuiting gebruiken (of "bedrijven")?
Cartoonisten (altijd mensen met christenDNA, soms joden die meeheulen met de meute) doen dus wat de priesters in de middeleeuwen op zondagen in de kerk deden. (net als sommige politici, Wilders is een goed voorbeeld van)
Heden gebruiken ze vrijheid van meningsuiting om een concurrerende religie aan te vallen met hun cartoons. Kinderachtige gepruts overigens.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:24:29 #267
13462 BansheeBoy
pi_149780243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 22:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Als je niet tegen satire en spotprenten kunt heb je niks te zoeken in de westerse samenleving. Daarbij is het ridiculiseren van alle geloven heel nuttig. Hoe eerder de mensheid atheïstisch is hoe beter.
We zijn hier een samenleving aan het opbouwen en hebben elkander keihard nodig. En ik zeg bewust elkander en niet elkaar omdat ik die heerlijke oubollige kermissfeer van vroeger wil oproepen. :{

Beledigen om het beledigen is onverstandig gewoon. Als je dat nu nog niet ziet wil je het niet zien. :{

pi_149780361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:21 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Cartoonisten (altijd mensen met christenDNA,
"christenDNA"? :D

Er zijn zoveel verschillende soorten cartoonisten, en Hebdo richtte zich juist tegen de Kerk.

quote:
soms joden die meeheulen met de meute) doen dus wat de priesters in de middeleeuwen op zondagen in de kerk deden. (net als sommige politici, Wilders is een goed voorbeeld van)
Heden gebruiken ze vrijheid van meningsuiting om een concurrerende religie aan te vallen met hun cartoons. Kinderachtige gepruts overigens.
Wilders zou ik niet vergelijken met een cartoonist, maar onafhankelijke cartoonisten prekrn toch niet vanuit een bepaalde religie?

pi_149780564
quote:
5s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"christenDNA"? :D

Er zijn zoveel verschillende soorten cartoonisten, en Hebdo richtte zich juist tegen de Kerk.

[..]

Wilders zou ik niet vergelijken met een cartoonist, maar onafhankelijke cartoonisten prekrn toch niet vanuit een bepaalde religie?
Cartoonisten slaat op diegene met anti-islam gepruts.
Hebdo blijkt de laatste jaren als focus de islam te hebben gehad.
De rol van priesters uit de middeleeuwen nemen die cartoonisten en politici waar. Het opzwepen van publiek (99,9% met christenDNA schat ik).
Ik geloof daarom niet dat er hier sprake is van vrijheid van meningsuiting.

(dit van wat er gaande is met die gasten is nieuw wat ik tegenkwam, dus moet het nog finetunen tijdens discussies)
pi_149780660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:33 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

De rol van priesters uit de middeleeuwen nemen die cartoonisten en politici waar. Het opzwepen van publiek (99,9% met christenDNA schat ik).

(dit van wat er gaande is met die gasten is nieuw wat ik tegenkwam, dus moet het nog finetunen tijdens discussies)
Waarom zou je geen cartoons over islam mogen maken? Echt niet allemaal gepruts. :N

"ChristenDNA"? Christendom zit in iemands DNA? :?

En nee joh, Hebdo nam ook de katholieken stevig op de hak. En politici.

dinsdag 17 februari 2015 @ 23:38:05 #271
155616 Proximo
For god, king & country
pi_149780736
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:33 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Je doet alsof het iets verwerpelijks is dat de samenleving hier is opgebouwd met christelijke invloeden, normen en waarden.
Als dat je uitgangspunt al is, wat valt er dan voor discussie nog te voeren, dat is hoe het hier in de loop der eeuwen is gegaan.

Daarnaast is het een samenspel geweest van adel, koningshuizen en kerk die uiteindelijk in natiestaten & kerk zijn overgegaan. Er is amper een periode geweest waarin "de kerk" de absolute macht heeft gehad, die heeft men altijd moeten delen met de adel.

Daarnaast is daar nog een renaissance, verlichting, 2 wereldoorlogen en de val van de koningshuizen en de absolute macht overheen gekomen.

Hebdo nam alles en iedereen op de korrel, maar vooral datgeen wat actueel is, wat in het nieuws komt en wat uberhaupt al leeft. Charlie Hebdo was en is veel te klein om zelf "nieuws" te "maken.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_149780928
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We zijn hier een samenleving aan het opbouwen en hebben elkander keihard nodig. En ik zeg bewust elkander en niet elkaar omdat ik die heerlijke oubollige kermissfeer van vroeger wil oproepen. :{

Beledigen om het beledigen is onverstandig gewoon. Als je dat nog niet ziet wil je het niet zien. :{

Als je denkt dat spotprenten, caberet etc. alleen beledigen om het beledigen is, snap je er niks van.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 23:56:52 #273
13462 BansheeBoy
pi_149781324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:44 schreef habitue het volgende:

[..]

Als je denkt dat spotprenten, caberet etc. alleen beledigen om het beledigen is, snap je er niks van.
Als jij denkt dat ik dat denk onderschat je mij. Je hoort me niet over alle spotprenten. :{

pi_149781490
Spotprents moet je niet doen, gaan mensen van schieten.

Homo's, allemaal weer de kast in, anders gaan mensen schieten.

Vrouwenrechten, weg ermee. Anders gaan mensen schieten.

Doen wat zij zeggen. Anders gaan mensen schieten.

Dat is rekening houden met anderen. Anders gaan mensen schieten.

Andersom wordt er geen rekening gehouden, wees blij dat mensen niet gaan schieten. Dat is win win. Beschaving en een zogenaamde zorgeloze samenleving. Alle westerse waarden opgeven, anders gaan mensen schieten.
pi_149781590
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 23:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Beledigen om het beledigen is onverstandig gewoon. Als je dat nu nog niet ziet wil je het niet zien. :{

Beledigen om het beledigen gaat het hier niet over, het beledigen heeft wel degelijk een bedoeling: hypocrisie aan de orde stellen van personen en instanties met veel macht. In Frankrijk is dat al sinds de Franse Revolutie een traditie. Iedereen wordt daar op de hak genomen, links/rechts/religies/partijen etc.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')