Je had dit serieus nog niet eerder door?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En hier was ik dus naar op bezoek. Nu kunnen we eindelijk een duidelijke scheidslijn aanbrengen, want hier verschillen we echt ontzettend van mening.²
Dus jij zegt dat je geen idee hebt waarom ze aanslagen plegen, en iedereen die beweert te weten waarom ze aanslagen plegen is achterlijk?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Je had dit serieus nog niet eerder door?
Ik kan het begrijpen dat men preventief ingrijpt, dus bommen droppen terwijl ze daar zijn en nog niet Rome hebben bereiktquote:
Einde discussie. Verrassend.quote:
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat je geen idee hebt waarom ze aanslagen plegen, en iedereen die beweert te weten waarom ze aanslagen plegen is achterlijk?
Dan zijn we het hier over eens.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:10 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik kan het begrijpen dat men preventief ingrijpt, dus bommen droppen terwijl ze daar zijn en nog niet Rome hebben bereiktMaar men moet ook rekening houden met 'blowback', je weet van te voren dat ze terug gaan slaan met aanslagen als je bommen op hen dropt. Als je het toestaat dat die aanslagen je samenleving ontwrichten en verder polariseren dan laat je hen winnen.
Verrassend, het ligt weer aan een ander.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:11 schreef meth1745 het volgende:
Mensen die niet "begrijpen" wat het woord "begrijpen" betekent, daar kan je niet mee discussiëren. I'm off.
Wat betreft deze twee punten.. je weet waarschijnlijk zelf ook dat IS (en daarvoor al-Qaeda in Irak) een soenni-shia burgeroorlog willen uitlokken, omdat salafi-jihadisten een minderheid vormen, maar als ze alle soennieten achter zich weten te krijgen, dan zijn de sjiieten simpelweg kansloos. Ja, ze hebben niks in hun woestijn, maar wel 1 miljard soennieten wereldwijd die weer duizenden buitenlandse strijders leveren. De sjiieten kunnen hen wel in hun woestijn laten stikken, maar IS en co nemen geen genoegen met hun woestijn, maar tolereren simpelweg geen sjiieten aan de macht.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lijkt me handiger om de Shia en Iran met ISIS te laten afrekenen.
Die Soenni hebben niets behalve woestijn. Het laten stikken van de Soenni zal het Shia Irak ook financieel flink kunnen helpen
Laten we kappen met de radicale islam in Europa, dat lijkt me een veel beter plan.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Laten we met zijn allen kappen met deze onzin. Ik bedoel, we willen toch een harmonieuze samenleving?²
Er is inderdaad een oorlog aan de gang. Ik ben geen fan van de man, maar Wilders riep dat weken geleden al en hem viel hoongelach ten deel. Maar is inderdaad een oorlog gaande. Een oorlog van moslim-extremisten tegen het vrije westen en zelfs tegen gematigde moslims.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:44 schreef Irakees het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat er een oorlog aan de gang is. Deze aanslagen horen bij een groter geheel en komen niet zomaar uit de lucht vallen. Eerder heb ik ook aangegeven dat deze aanslagen niet zullen stoppen als de cartoonisten geen cartoons meer maken, want het gaat om iets groters dan alleen maar de cartoons.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:49 schreef Irakees het volgende:
Het concept kalifaat volgens de salafistisch-jihadistische interpretatie van de islam.
De kans op een aanslag is nooit helemaal tot 0 te reduceren, maar we zouden op z'n minst eens wat minder naïef kunnen worden als het aankomt op het opleggen van straffen én op wat er in gevangenissen zoal gebeurt. Zowel in Kopenhagen als Parijs waren de daders al langer bij de politie in beeld en ook al eerder gestraft. We moeten (durven) vaststellen dat de huidige strafmaat niet werkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:10 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ik kan het begrijpen dat men preventief ingrijpt, dus bommen droppen terwijl ze daar zijn en nog niet Rome hebben bereiktMaar men moet ook rekening houden met 'blowback', je weet van te voren dat ze terug gaan slaan met aanslagen als je bommen op hen dropt. Als je het toestaat dat die aanslagen je samenleving ontwrichten en verder polariseren dan laat je hen winnen.
Bron: http://cult.thepostonline(...)e-isis-really-wants/quote:'The reality is that the Islamic State is Islamic, very Islamic'
In een looooooong longread op The Atlantic legt Graeme Wood haarfijn uit wat IS in werkelijkheid is (een verzameling islamitische zeloten die hun leven wijden en offeren aan een extreme interpretatie van de Koran en zich daarbij laten leiden door middeleeuwse opvattingen) en hoe het westen IS voortdurend gevaarlijk onderschat door maar niet te willen accepteren dat het wel degelijk een kwestie van ‘de islam’ is. Islam, religie, het verlangen naar de dood en de apocalyps. Wegkijken en iedereen behalve IS zelf de schuld geven is, kortom, geen optie.
Een ontluisterende maar ook verhelderende longread, waarin wordt uitgelegd hoe kruisiging, genocide, slavenhandel en veelwijverij ten diepste islamitisch zijn, hoe het kalifaat de pijler onder het uitvoeren van de IS-ideologie is, hoe de apocalyps een leidraad is en waarin bovendien ideeën worden aangedragen over hoe we IS het beste kunnen bestrijden in de jaren die, hoe dan ook, nog voor ons liggen waarin we IS als onze gevreesde vijand zullen vinden.
Wie van politiek-correcte verhandelingen over vrede en tolerantie of van zalvende D66-taal over ‘ongelijkheid’ en ‘ja maar wij in het westen’ houdt, wordt afgeraden het complete artikel te lezen. Of om het juist wél te lezen: IS tenslotte is één van de gevaarlijkste en meest onderschatte vijanden die de westerse vrijheid ooit heeft bedreigd.
Ach, een oorlog tegen het "vrije" Westen... Zolang de kans om slachtoffer te worden kleiner is dan de kans om de loterij te winnen maak ik me geen zorgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is inderdaad een oorlog aan de gang. Ik ben geen fan van de man, maar Wilders riep dat weken geleden al en hem viel hoongelach ten deel. Maar is inderdaad een oorlog gaande. Een oorlog van moslim-extremisten tegen het vrije westen en zelfs tegen gematigde moslims.
Het vrije westen heeft dat niet in de gaten, gematigde moslims ook niet.
[..]
Ze is getrouwd met een immigrantquote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:47 schreef TLC het volgende:
Die Deense PM ziet er behoorlijkuit, waarom zitten wij dan met Mark Rutte opgescheept ?
![]()
Omdat geen enkele grote politieke partij in Nederland het aandurft om een vrouw als lijsttrekker te kiezen. Verdonk was het bij de VVD bijna geworden, maar bij het CDA en de PvdA is er nooit een vrouw écht serieus in aanmerking gekomen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:47 schreef TLC het volgende:
Die Deense PM ziet er behoorlijkuit, waarom zitten wij dan met Mark Rutte opgescheept ?
![]()
Verdonk is alles behalve "behoorlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat geen enkele grote politieke partij in Nederland het aandurft om een vrouw als lijsttrekker te kiezen. Verdonk was het bij de VVD bijna geworden, maar bij het CDA en de PvdA is er nooit een vrouw écht serieus in aanmerking gekomen.
http://www.cbc.ca/news/wo(...)eport-says-1.2958710quote:The slain gunman behind two deadly shooting attacks in Copenhagen was released from jail just two weeks ago and might have become radicalized there last summer, a source close to the Danish terror investigation told The Associated Press on Monday.
Two Danish sources close to the investigation confirmed to the AP that the slain gunman was named Omar Abdel Hamid El-Hussein. The sources spoke on condition of anonymity because Copenhagen police have not named the gunman, who they said was a 22-year-old Dane. Several Danish media have already named him.
One source told the AP that El-Hussein had been in pre-trial detention for a long time but was released two weeks ago. He also said the corrections authority had alerted Danish security service PET last year after they noticed worrisome changes in El-Hussein's behaviour. He wouldn't elaborate.
quote:Verdacht pakketje bij café Kopenhagen
De politie heeft het gebied rond het café en cultureel centrum in Kopenhagen waar zaterdagmiddag een aanslag plaatshad, afgesloten. Er is een verdacht pakketje gevonden, liet de politie aan een getuige weten. De aanslag had plaats terwijl in het centrum een discussiebijeenkomst over de persvrijheid plaatsvond. Een Deense cineast kwam om het leven.
Het café werd onder vuur genomen door een 22-jarige Deense man. In de nacht van zaterdag op zondag schoot dezelfde man een beveiliger bij een synagoge in de Deense hoofdstad dood. Zondagochtend kwam de verdachte om bij een vuurgevecht met de politie.
Maandagavond werd er vlakbij het café een herdenking gehouden voor de slachtoffers van de terreurdaad. Daarbij waren tienduizenden mensen aanwezig.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 17-02-2015 om 09:57:36Reuters: Danish police says no explosives found in a suspect package by #Copenhagen cafe which was scene of a shooting attack on Saturday reageer retweet
Met je strekking ben ik het eens, maar pratende dakpannen, hoe kom je er bij?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gewoon objectief bekijken. Als je buurman gelooft dat de dakpannen tegen hem praten, dan is dat geen probleem. Geen hulp nodig. Heeft de buurman er last van, dan is het wel een probleem, dus dan zoekt de buurman psychische hulp. Vindt de buurman dat jij dood moet omdat de dakpannen dat zeggen, dan is hij levensgevaarlijk gestoord. Direct gedwongen opnemen.
En zo zou dat ook moeten werken bij religieuze stoornissen.
Laten we anders gewoon kappen met alles dat radicaal is? Islam vernoemen is in dezen bijzonder zinloos. Mag ik hopen tenminste.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laten we kappen met de radicale islam in Europa, dat lijkt me een veel beter plan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |