Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-over-hun-toekomst#quote:Volgens Al Furqan worden moslims in Nederland gestigmatiseerd. Vrijdagavond organiseerde de studentenvereniging een debat over de toekomst van de geloofsgroep in dit land.
In het Mirror Center in de Ter Gouwstraat in Oost spraken onder andere Okay Pala, woordvoerder van moslimgroep Hizb-ut-Tahrir en antropoloog Martijn de Koning, die onderzoek doet naar moslims in Nederland, het zaaltje aanwezigen toe. 'De laatste tijd hebben we schrikbarende ontwikkelingen gezien in Nederland en Europa als het gaat om de islam. Er zijn moskeeën in de brand gestoken en moslims belaagd na de aanslag in Parijs', schrijft de organisatie in de aankondiging van het debat.
Volgens Pala worden moslims stelselmatig beledigd en gekrenkt: 'Maar wat zegt de Nederlandse staat wederom? Die schaart het onder vrijheid van meningsuiting'. Volgens Pala zijn moslims de dupe van de angst- en haatcultuur die in Nederland heerst. Volgens antropoloog de Koning hebben moslims vooral het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt. 'Dat moslims minder mogen dan niet-moslims. Zo worden moslims die zich uitlaten over niet-moslims eerder opgepakt dan mensen die hun mening uiten over moslims'.
Verbied cartoons
Volgens Pala wordt daarmee de vrijheid van meningsuiting beperkt, in die zin dat deze niet consistent wordt doorgevoerd. Als het aan hem ligt, zou er veel strenger opgetreden moeten worden tegen beledigende uitingen jegens moslims, zoals bijvoorbeeld cartoons waarop de profeet wordt afgebeeld. 'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
In oktober vorig jaar ging een debat in jongerencentrum Argan in Nieuw-West op verzoek van burgemeester Eberhard van der Laan niet door, uit onvrede met de aanwezigheid van Okay Pala, omdat zijn organisatie zich niet zou distantiëren van IS. Volgens Pala berustte dat op een misverstand, Hizb-ut-Tahrir zou in meerdere publicaties wel degelijk afstand hebben genomen van de terreurbeweging. Dat zei hij in het AT5-programma De Stelling van Amsterdam.
Dat is wel een beetje waar het probleem zit denk ik.quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Als je problemen niet direct kunt aanpakken, zijn er wellicht manieren om ze indirect aan te pakken. Wat mij betreft mogen slecht geïntegreerde moslims best een keer merken dat hun Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Het probleem bij jouw aanpak is dat je een hoogopgeleide niet-criminele religieuze extremist die prima binnen de lettertjes van de wet blijft, niet aan kan pakken.
Ja, je zet de straatcriminelen het land uit maar zij plegen geen aanslagen. De jihadronselaar zet je het land uit maar die pleegt meestal ook geen aanslagen (die recrutreert slechts).
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.quote:'Je kan niet aan mij vragen om samen te leven met mensen die mijn profeet en dierbaren beledigen. Dat is onderdrukking', aldus Pala.
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoogopgeleid zijn zegt me geen ene fuck in dit soort discussies. Je kunt prima hoogopgeleid zijn en toch bizarre tot ziekelijke opvattingen hebben. Ik woon in een land waar het recht op vrije meningsuiting een groot goed is. Een heel groot goed. Ik heb het recht om de door hem vereerde gewelddadige pedofiel te bekritiseren of te bespotten, als ik daar zin in heb. Ik heb het recht om flinke kritiek op zijn religie (en andere religies) te uiten en om religieuze hypocrisie aan de kaak te stellen.
Als deze hoogopgeleide meneer dat niet kan verkroppen, kan hij vertrekken naar een land waar kritiek op religie niet wordt geduld. Het barst van de landen waar de islam gelijkstaat aan de wet. Veel plezier daar.
Potentieel terroristje in de dop dus.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.
Hij ziet het beledigen van de profeet (vzmh) als onderdrukking.
Als je onderdrukt wordt dan heb je nu eenmaal bijna de opdracht om verzet te bieden.
Tenzij er een verbod komt op het beledigen van de profeet (vzmh).
En deze meneer behoort tot de goed geïntegreerde uitstekend opgeleide en geïnformeerde voorhoede van moslims in dit land.
En nogmaals, hij gaat niet weg.
Juist.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:40 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die menen dat ze in Nederland onderdrukt worden mogen wel een tijdje in een land gaan wonen waar ze daadwerkelijk het woord onderdrukking kennen.
Ik zou ook graag zien dan de Nederlandse staat omver geworpen wordt.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Mag deze meneer dan niet vastgezet worden? Want hij wil de Nederlandse staat omver werpen.
Dat ik de ernst van de situatie niet zou begrijpen, is met stip op #1 het raarste verwijt dat mij ooit is gemaakt in een moslim-discussie. Ik begrijp de ernst van de problemen heel goed. Precies daarom wil ik dat we krachtig paal en perk stellen aan religieus extremisme.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Deze meneer gaat niet weg; het lijkt erop alsof je de ernst van de situatie niet begrijpt.
Als je onderdrukt wordt dan heb je nu eenmaal bijna de opdracht om verzet te bieden.
En deze meneer behoort tot de goed geïntegreerde uitstekend opgeleide en geïnformeerde voorhoede van moslims in dit land.
Zolang hij dat op democratische wijze via debatten en politiek wil doen is dat niet verboden.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Mag deze meneer dan niet vastgezet worden? Want hij wil de Nederlandse staat omver werpen.
het ligt eraan wat je ervoor terug wiltquote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dan de Nederlandse staat omver geworpen wordt.
En nu; uitzetting?
Een enkeltje IS territorium voor meneer lijkt mij de beste optie voor beide partijen.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dan de Nederlandse staat omver geworpen wordt.
En nu; uitzetting?
Religieus extremist, vermomd als een man die een soort redelijkheid en fatsoen uitstraalt. Ondertussen zijn de opvattingen behoorlijk radicaal en als je vat verder kijkt naar de club waarvan hij woordvoerder is, wordt nog eens heel goed duidelijk dat we zulke bewegingen veel krachtiger moeten bestrijden. Mensen die Nederland willen omvormen tot een islamitische staat zijn per definitie staatsgevaarlijk en moeten ook als zodanig worden behandeld. Tegenspreken, tegenwerken, waar nodig radicale figuren / haatzaaiers uitzetten.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Potentieel terroristje in de dop dus.
Geen sharia en al helemaal geen EUsuperstaat.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het ligt eraan wat je ervoor terug wilt
Waarom dan want het mag toch gewoon in Nederland om daar op een politieke manier naar te streven. Het is de islamitische variant van de SGP.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land.
SGP verkiezingsprogramma 2010.quote:Versus ongeloof
Het christelijk-historische denken botst allereerst op het denken van doctrinaire seculieren,
die de klassieke opvatting over de verhouding van kerk en staat vervormen tot een scheiding van geloof en samenleving.
Kijk daar zit het verschil in , je mag blijvenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen sharia en al helemaal geen EUsuperstaat.
Of vastgebonden op een stoel verplicht worden tot het schrijven van een essay over de onderdrukking van religieuze minderheden in moslimlanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:40 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die menen dat ze in Nederland onderdrukt worden mogen wel een tijdje in een land gaan wonen waar ze daadwerkelijk het woord onderdrukking kennen.
Die meneer gaat niet weg. Je begrijpt nog steeds niet dat groepen extremistische moslims het hier prima vinden om te leven. En dan niet omdat Pechtold zo'n leuk kapsel heeft maar om hier in Europa de islam te verspreiden d.m.v. dawah. Net zoals westerse missionarissen in Afrika blijven om die andere haatzaaiende zandbakideologie genaamd het christendom daar te verspreiden. Dus met enkel "ga maar lekker weg" schiet je niets mee op.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je problemen niet direct kunt aanpakken, zijn er wellicht manieren om ze indirect aan te pakken. Wat mij betreft mogen slecht geïntegreerde moslims best een keer merken dat hun Nederlandse nationaliteit geen vanzelfsprekendheid is.
Verder is er nog zoiets als het vrije woord. Het figuur waarover we in de OP lezen, kunnen we ook met woorden bestrijden, door hem een spiegel voor te houden en door duidelijk te maken dat vrijheid van meningsuiting in de westerse samenleving een groot goed is.
De man geeft expliciet zélf dit aan:
[..]
Prima kerel. Dan leef je toch niet met ons samen? Niemand eist dat van je. Als die religieuze principes van je zo zwaar wegen, handel daar dan naar. Geef je Nederlandse nationaliteit op, ga wonen in een islamitisch land. Doe-hoei.
Dat wordt lastig, maar dank je.quote:
Elke religieuze radicaal die we uitzetten is één extra plek voor vluchtelingen die elders hun leven niet zeker zijn en hier wél willen integreren.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:44 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
het ligt eraan wat je ervoor terug wilt
Dit.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Christendom en islam zijn op dit punt totaal niet te vergelijken. Mocht je dat toch willen: de opvattingen van gematigde moslims en conservatieve christenen komen ongeveer overeen. Nog een verschil is dat het christendom van oudsher onderdeel is van onze cultuur en mede vorm heeft gegeven aan wat Nederland nu is. Dat geldt niet voor de islam.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom dan want het mag toch gewoon in Nederland om daar op een politieke manier naar te streven. Het is de islamitische variant van de SGP.
[..]
SGP verkiezingsprogramma 2010.
Ja, antropoloog Martijn de Koning zit erbij en het is een aardige jongen, maar je kunt van hem op zijn minst toch zeggen dat-ie geen kritische distantie neemt van zijn object van studie. Heb hem dat ook paar keer gezegd, maar die boodschap komt niet echt over. Voor de rest gaat A- Furqan vooral in debat met andere moslims.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit.
Je kan beter met hem het debat aangaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |