abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149692574
Momenteel ben ik bezig met een houten achtbaan in no limits 2.
Ik maak hierbij custom scenery in samenwerking met sketchup pro.
Screenshot van de voortuitgang zal ik vandaag nog posten.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:53:52 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_149692866
Bedankt Daniel.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_149699604
Bij deze volgt hier de eerste foto.
Dit is de ruwe versie die nog uitgewerkt moet worden met nieuwe Jurassic kleuren + visuele effecten en objecten.

pi_149713873
Hier zijn 2 screenshots van de vorderingen tot nu toe.



pi_149730325
Bij deze 3 nieuwe foto's.





pi_149885915
Wel leuk om zoiets te volgen, maar wellicht kan je in de OP wat beter toelichten waarom je dit doet en/of als het gewoon voor de hobby is.

wellicht is het ook leuk om wat filmpjes te posten van je huidige progress ;)

Anyhow keep up the good work :Y
pi_149895361
Super vet man. Is het ook te download als NL2-baan als het af is of is dit puur voor jezelf~?
Bier en tieten!!
pi_149949035
De OP kan ik helaas niet meer aanpassen, maar hier volgt meer informatie.
Ik kreeg inspiratie door de nieuwe JP World film.
En omdat ik al veel probs had gemaakt ging ik gewoon voor de fun hiermee aan de slag en een verslag ervan uitbrengen.

@Whiteguy: Ik denk niet dat ik de baan + custom scenery ga uitbrengen.
Dit omdat er erg veel word gerommeld met mensen die zeggen dat het van hun is terwijl dat dan niet zo is :)
pi_150039386
Ik ben afgelopen dagen benaderd door een geintresseerde die tegen betaling het ontwerp van de Efteling de Vliegende Hollander na te bouwen.
Hiermee ben ik dus gestart en heeft daarom ook prioriteit.
Uiteraard zal ik ook van dit project screenshots plaatsen uitvoering alle contouren proberen na te bootsen.
Na in de efteling te zijn geweest en vele foto's hebben te bekijken ben ik ben het project begonnen.
Totaal zullen hier meer dan 100 textures voor worden gebruikt en zal er ook in NL2 de mogelijkheid bestaan om IN de gebouwen te lopen.
Jullie begrijpen dat dit een enorm project zal zijn die uren/weken/maanden tijd nodig heeft.
De plannen zijn klaar en er is deze week al een start gemaakt met het basis model.
Hierin zal alles op schaal worden nagebootst zowel het buitenplein als alles aan de binnenkant + onride.
Deze persoon heeft geen haast, dus ik kan jullie rustig stap voor stap alles laten zien.
pi_150047628
Bij deze volgen 2 foto's van het begin van de bouw van de toren.
Allereerst apart de ramen gemaakt.
Nadat de toren was opgebouwd zijn de ramen geplaatst.
De torens die erop staat worden waarschijnlijk nog vervangen.
Deze zijn tijdelijk toegepast zodat het wat beter oogt.



pi_150070516
Uiteraard zijn we weer verder gegaan aan te toren van de Vliegende Hollander.
De bedoeling is dat de karren van de achtbaan ook echt DOOR de bovenkant van de toren gaan en zo naar buiten gaan.
Inmiddels heb ik ervoor gezorgd dat het voorproefje in Nolimits 2 staat.
Hier het resultaat tot dusver:



Zoals jullie zien ziet het er door de nieuwe textures er een stuk beter en mooier uit dan in Nolimits 2.
Tevens zijn de latjes bovenin de toren ook aangebracht.
Hier moeten nog zoals in het echt een soort boog aankomen.
pi_150089602
Hierbij volgen 3 foto's die gemaakt zijn van de orginele bankjes bij de attractie.
Allereerst heb ik de Vanilla natura kleur gebruikt.
Daarnaast 2 soorten groen die ook echt bij de attractie zijn.
Voor welke kleur zullen jullie gaan?





pi_150117859
Het word het laatste bankje.
Daarnaast word er verder gewerkt aan de stationhal waar de boten/karren binnenkomen en vertrekken.

De platte vloer is waarschijnlijk nog te groot, maar dit kan later altijd nog worden aangepast.


Ook de ruimte waar je de foto kan bezichtigen is in aanbouw.
Hier moeten nog TV schermen, werknemers, accessoires bijgemaakt worden.


Dit is de ruimte waardoor je weer binnen komt (na de splash)
Rechts is de lifthill.


Hier een screenshot voor de leeks wat makkelijker te bekijken is :)
pi_150181729
Intussen verder gegaan met de opening van de toren.
Dit heb ik voorzien van hout en daarbij nieuwe textures gebruikt.
Dit waren de oude:



Dit zijn de nieuwe:


Deze zijn een stuk beter waardoor het realistischer over komt.
pi_150277072
Hier is een screenshot van de huizen buiten.
Dit is nog niet zoals het orgineel is, maar een ruwe variant.
Van hieruit kan ik meer details aanbrengen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:44:31 #16
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_150279286
Tof.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_150290604
Tnx!
Hier zijn 2 rendered screenshots van de toren en de gebouwen.
Voor de toren zoek ik nog andere textures omdat je nu duidelijk de vierkanten erin kan zien.
Maar tot op heden vind ik de rendered screenshots erg mooi!



pi_150290698
Best wel dope man.
pi_150296113
Dankje!!
pi_150297279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 21:58 schreef 0108daniel het volgende:
Hierbij volgen 3 foto's die gemaakt zijn van de orginele bankjes bij de attractie.
Allereerst heb ik de Vanilla natura kleur gebruikt.
Daarnaast 2 soorten groen die ook echt bij de attractie zijn.
Voor welke kleur zullen jullie gaan?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Op de laatste groene bank ligt de texture er niet goed op volgens mij.

Verder een tof topic! Vergeet geen backups te maken (op fysiek andere schijven/sticks), als je je werk kwijtraakt ga je huilen :P
pi_150297415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:13 schreef karton2 het volgende:

[..]

Op de laatste groene bank ligt de texture er niet goed op volgens mij.

Verder een tof topic! Vergeet geen backups te maken (op fysiek andere schijven/sticks), als je je werk kwijtraakt ga je huilen :P
Klopt, dit komt omdat er een overlapping inzit.
Ik ben van plan hier andere hout textures voor te gebruiken ipv standaard groen.
Totaal heb ik 3 back-ups van verschillende tijden, dus huilen zit er niet in :D
pi_150298067
Hoe heb je eigenlijk de afmetingen bepaald van de gebouwen ..voorwerpen e.d.?
pi_150298343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 21:35 schreef karton2 het volgende:
Hoe heb je eigenlijk de afmetingen bepaald van de gebouwen ..voorwerpen e.d.?
Ik heb achtergrond informatie opgevraagd en behind the scenes gezien van de Vliegende Hollander.
Zo ook hoe het precies zit met de stijle lifthill.
Daarnaast zit er standaard in Sketchup dat poppetje die een standaard mensen maat heeft.
Hiervan heb ik ook verschillende scenery objecten aangepast tot het gevoelsmatig echter lijkt.
Want de verhoudingen moeten natuurlijk wel kloppen als ik de DK2 bril op heb.
Ik moet me dan voelen alsof ik daar ook echt rond loop, dus maten zijn best belangrijk.
pi_150298787
Ziet er mooi uit man ^O^
In the coolest little capital of the world
pi_150307147
Dankjee!
Vandaag word er verder gegaan met het lichte gebouw om de trapsgewijze dak /muur in orde te krijgen.
Tevens komen er in dat gebouw ook echte ramen met gordijnen zoals in het echt.
pi_150336276
Het gebouw is inmiddels donkerder zoals in het echt.
Ook heb ik ramen toegevoegd met echte gordijnen wat meer diepte geeft.
Later word daar ook nog een foto van gepost.
Onder de boot komt 1 deur met aan beide kanten grote ramen.
Ook dit word zoals het in het echt is.
Hierbij een foto hoe het er nu voor staat met het gebouw:

pi_150365408
Concurrent van je:
pi_150373222
Ik zou niet weten waarom het concurrentie zou zijn.
Dit is een totaal andere achtbaan die nog niet volledig is en tevens niet in sketchup is gemaakt.
pi_150389464
Ik ben nu aan de top van de toren bezig om dat correct te krijgen.

pi_150411071
Geen idee wat het spel is maar het ziet er goed uit wat je doet. Ik trek dat sketchup niet omdat ik gewend ben aan Hammer. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150412959
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 05:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geen idee wat het spel is maar het ziet er goed uit wat je doet. Ik trek dat sketchup niet omdat ik gewend ben aan Hammer. :P
maar hammer is een leveleditor, geen 3d modelprogramma?
pi_150416007
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 05:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geen idee wat het spel is maar het ziet er goed uit wat je doet. Ik trek dat sketchup niet omdat ik gewend ben aan Hammer. :P
Nolimits 2 kan niet echt gezien worden als een 'spel', meer als simulator :)
pi_150416052
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 10:23 schreef mschol het volgende:

[..]

maar hammer is een leveleditor, geen 3d modelprogramma?
Sketchup is ook niet echt een 3d modelprogremma in de conventionele zin van het woord. Dan denk je toch eerder aan Maya, 3ds max, blender, etc.

Goede oude tijd met CS en je huis/buurt/school namaken in Hammer. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150459079
Het voordeel met Sketchup is dat het vrij makkelijk in gebruik is en toch alles kan maken wat je wilt.
Nog een voordeel is dat je dit kan omzetten naar 3ds bestanden, waardoord 3ds max 'overbodig' word.
pi_150473364
Het weekend heb ik weer vooruitgang geboekt.
Zoals beloofd heb ik het dak gemaakt zoals het 1:1 model.

pi_150505122
Ik ben begonnen met details en ramen aan te brengen aan de hoofdingang.
Dit is de woning van Willem van der decken waar het verhaal over gaat.
Hierin word ook verlichting gemaakt.



pi_150540363
Ik zag dat de trap in het origineel anders was dan dat ik het had gemaakt.
Dus dit heb ik aangepast.
Ook zit aan het huis van Willem van der Decken nog een ander huis vast waar een trap naartoe gaat.
Ook dat heb ik gemaakt.

Zo was het:


Zo is het:
pi_150574348
De trappen zijn prima nu.
Echter het gebouw van Willem van der Decken moet worden aangepast en verlengd doordat de trap langer is geworden.
Dit is eigenlijk exact hoe het moet zijn, omdat er op het plateau van de trappen nog een extra trap zit.


Hier zie je het gat waar het andere gebouw moet komen


Hier de foto waar het huis aan vast zit.
Hierin komt nog een deur met daarvoor de trap.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:52:38 #39
69092 SeNTiNeL0
THE SeNTiNeL
pi_150752150
Mooi gedaan, Daniel!

Er zit wel veel werk in, zie ik.

Google Sketchup is idd makkelijk in gebruik. Heb het vorig jaar ook gedaan met mijn huis. Gewoon om te proberen wat het allemaal kan. Het resultaat mag er wezen. Soms had het programma ook kuren, want het wil dan soms niet lukken met de textures of vormen die ik naderhand dan wil aanpassen.

Maar het schijnt dat je dit makkelijker in elkaar kunt zetten d.m.v. een foto te maken en de referentiepunten kunt gebruiken om gelijk de juiste formaat erin te kunnen zetten.
Ik weet niet of je dit al gelijk doet of gewoon met rekenwerk?

Snap je wat ik bedoel?

Hier is een voorbeeld:


Maar keep up the good work! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')