abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149684271
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:41 schreef Downwards het volgende:
Je zult zien dat Lars Vilks binnenkort in de slachtofferrol kruipt, maar niet voordat hij zwaar beveiligd en riant heeft zitten te genieten van hetgeen hij een gemeenschap heeft aangedaan.
Er zijn al meerdere aanslagen door moslims uitgevoerd op Lars Viks. Zo leuk zal hij het dus niet vinden. Wat hem anders maakt dan andere cartoonisten die ooit kritische cartoons van de
profeet (TEAB) hebben gemaakt, is dat hij wel doorgaat. Hij heeft het lef om te blijven strijden voor de vrijheid van meningsuiting. Hem beschuldigen in de slachtofferrol te kruipen is te debiel voor woorden.

Je probeert jezelf in een slachtofferrol te krijgen, maar je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat en waarom we die moeten verdedigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149684285
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:46 schreef Remqo het volgende:
Zijn werkelijke bestaan wordt zelfs betwist, omdat de eerste vermeldingen over Mo zo'n 100 jaar later kwam nadat de Islam verspreid werd.
Hoe dan ook, het punt met die paint die ik wou maken is, de huis-tuin en keuken moslim doet hier afstand van. Het zijn weer die opgehitste gekken die weer aan het stunten zijn.
Welke label zou je aan BSB toebedelen dan?
pi_149684288
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:44 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou mij dat geen fuck kunnen schelen. Een tekening zorgt er niet voor dat degene minder of meer waard is.
Het zou je niets doen als iemand specifiek jouw familieleden ongunstig portretteert en die tekeningen vervolgens grootschalig verspreid? Het is echt grootspraak om te doen alsof dat je niets zou doen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:44 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Gekwetst door een tekening ??? Meen je dat nou ? Ben je echt zo'n zacht gekookt eitje ?
Ja, iemand mag zich best gekwetst voelen door een tekening. Ik zeg niet dat ik me snel gekwetst zal voelen door een tekening, maar ik ga niet doen alsof woorden/tekeningen niet kwetsend kunnen zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Familie is wel iets persoonlijker ofcourse.....
Tja, religieuzen zien de profeet als meer dan familie.
pi_149684292
RIP en sterkte voor de nabestaanden. Dit gaat weer erg dramatisch.

quote:
15s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zolang niemand gepakt is en ik nog geen sterk en onderbouwd verhaal onder ogen krijg sluit ik een false flag operatie zeker nog niet uit. Wat dat aan gaat sta ik er helemaal neutraal in. Het kan nog beide kanten op. :{

:{²
:') :')
  † In Memoriam † zondag 15 februari 2015 @ 01:50:09 #105
88815 The_Emotion
98.3
pi_149684316
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke label zou je aan BSB toebedelen dan?
deze: :{z
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 15 februari 2015 @ 01:50:22 #106
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_149684319
quote:
holy fuck dat verwachte ik niet :o
graag op anoniem
  zondag 15 februari 2015 @ 01:51:16 #107
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149684332
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:50 schreef topdeck het volgende:

[..]

holy fuck dat verwachte ik niet :o
Wat verwachte je dan?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 15 februari 2015 @ 01:51:57 #108
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_149684341
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:51 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat verwachte je dan?
pew pew pew
RED ONS HENNIEGOD
pi_149684344
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het zou je niets doen als iemand specifiek jouw familieleden ongunstig portretteert en die tekeningen vervolgens grootschalig verspreid? Het is echt grootspraak om te doen alsof dat je niets zou doen.

Dan kan ik ook stellen dat Wodan mijn vader is en Donar mijn neef. En nee, nogmaals, het kan mij niets schelen als jij hen op een negatieve manier afbeeldt.
pi_149684351
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat
Staat voor boete voor AEL-cartoon.
pi_149684362
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dan kan ik ook stellen dat Wodan mijn vader is en Donar mijn neef. En nee, nogmaals, het kan mij niets schelen als jij hen op een negatieve manier afbeeldt.
Ik geloof er geen ruk van. Natuurlijk zul je er niet om gaan moorden, maar het doet iedereen wel wat als je dierbaren belachelijk worden gemaakt.
pi_149684374
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn al meerdere aanslagen door moslims uitgevoerd op Lars Viks. Zo leuk zal hij het dus niet vinden. Wat hem anders maakt dan andere cartoonisten die ooit kritische cartoons van de
profeet (TEAB) hebben gemaakt, is dat hij wel doorgaat. Hij heeft het lef om te blijven strijden voor de vrijheid van meningsuiting. Hem beschuldigen in de slachtofferrol te kruipen is te debiel voor woorden.

Je probeert jezelf in een slachtofferrol te krijgen, maar je bent gewoon een laf mannetje die totaal niet begrijpt waar de westerse grondwet voor staat en waarom we die moeten verdedigen.
westerse grondwet? oh please, In Frankrijk heeft men na charlie hebdo al vijftig mensen veroordeeld die dachten dat ze recht op vrije meningsuiting hadden.

De satire die verdedigd moet worden:

Satire die verboden wordt:
pi_149684382
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik geloof er geen ruk van. Natuurlijk zul je er niet om gaan moorden, maar het doet iedereen wel wat als je dierbaren belachelijk worden gemaakt.
Ben jij nou echt zo'n watje die zich daar niet bij neer zou kunnen leggen? Bovendien is dit jullie land niet dus hoef je niet te doen alsof wij ons aan jullie regels moeten houden omdat er een kans is dat jullie weer eens gekwetst worden.
pi_149684384
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef Irakees het volgende:

[..]

En hoeveel mensen zijn er van de AEL geliquideerd vanwege de cartoon? Hoeveel doodsbedreigingen zijn er geuit naar de makers? Wat was de prijs die er op het hoofd kwam van de makers, zoals Lars Viks al jaren heeft?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_149684386
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:55 schreef meth1745 het volgende:
n Frankrijk heeft men na charlie hebdo al vijftig mensen veroordeeld die dachten dat ze recht op vrije meningsuiting hadden.
Wut?
pi_149684406
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:56 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ben jij nou echt zo'n watje die zich daar niet bij neer zou kunnen leggen? Bovendien is dit jullie land niet dus hoef je niet te doen alsof wij ons aan jullie regels moeten houden omdat er een kans is dat jullie weer eens gekwetst worden.
Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen. Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
pi_149684446
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:52 schreef Irakees het volgende:

[..]

Recht op vrije meningsuiting is nog steeds niet hetzelfde als het recht om te beledigen, er was met die cartoon niet een andere bedoeling dan proberen haat te zaaien en te beledigen, als je dat niet begrijpt is dat toch erg zorgwekkend.
pi_149684449
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen.
Ben jij een directe afstammeling van Mohammed?

Je claimt elke keer dat wij je familie beledigen als wij met de profeet Mohammed spotten.
quote:
Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
Aannemende dat je een immigrant bent (ik wilde het nog in de post editten maar ik was te laat). Ik ken je namelijk verder niet afgezien van wat sporadische posts in andere topics. En nee, het is inderdaad jouw land niet als je hier enkele generaties geleden heen geëmigreerd bent.
pi_149684474
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:56 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wut?
quote:
Wave of Arrests in France for ‘Advocating Terrorism’ After Charlie Hebdo Attack

Since the attack in France that left 17 dead in early January, an unprecedented wave of arrests has been unleashed throughout the country for “advocating terrorism” – defending or publicly praising terrorist actions or organizations – characterized by an unprecedented hostility in a country with such a longtime tradition of defending freedom of expression. Authorities have asked judges and prosecutors to show the utmost rigor and firmness when penalizing these types of crimes.

On January 21, 117 criminal proceedings were already initiated against French citizens accused of threatening terrorist acts, incitement of racial hatred, or for advocating terrorism. With the new law from November 2014, this crime – which only affected freedom of the press before – can impose between 5 and 7 years of imprisonment and fines ranging from 75,000¤ to 100,000¤. The new law considers the dissemination of messages on the Internet as an aggravating circumstance. Upon studying the impact of the new law, legislators said that they were not intended “to repress abuses to freedom of expression, but to punish acts that are directly originating terrorist acts.”

But the wild witch hunt in France does not seem to respond to this philosophy. The situation is so serious that not only adults are suffering the rigorous application of this law, but several children have also been in trouble for the same reason. In Seine-en-Marne, four teenagers will appear before juvenile court on March 25 for posting the following message on Facebook: “We are not Charlie nor will we ever be, bunch of whores. You reap what you sow.”

On January 14, a 14-year-old girl was charged in Nantes for telling off public transport officials, saying “We are the Kouachi sisters, we're going to take out Kalashnikov rifles!” In the same city, a 16-year-old young man was arrested and was released on charges for having published a cartoon satirizing the murder of the Charlie Hebdo cartoonists on his Facebook page. Ironically, the cartoon that brought the adolescent to justice parodies a cover of the magazine itself, published in July 2013, and refers to Egyptian army attacks against the Muslim Brotherhood following the coup. In the image below, we can see the original cover on the left and the drawing published by the young detainee on the right:
http://globalvoicesonline(...)harlie-hebdo-attack/
quote:
A string of at least 69 arrests in France this week on the vague charge of “defending terrorism” (“l’apologie du terrorisme”) risks violating freedom of expression, Amnesty International said.

All the arrests appear to be on the basis of statements made in the aftermath of the deadly attacks against the magazine Charlie Hebdo, a kosher supermarket and security forces in Paris on 7 and 9 January.

“In a week in which world leaders and millions around the world have spoken out in defence of freedom of expression, the French authorities must be careful not to violate this right themselves,” said John Dalhuisen, Europe and Central Asia Programme Director at Amnesty International.

“How the French authorities act in the aftermath of the horrific killings is the litmus test for its commitment to human rights for all.”

The arrests and prosecutions are the first to be carried out under the new November 2014 counterterrorism law. They are based on a criminal code article under which “inciting” or “defending” terrorism carries a sentence of up to five years in prison and a fine of EUR 45,000, and up to seven years and a EUR 100,000 fine if it involved posting something online.

While “incitement” and “defence of terrorism” were already offences in France, the November 2014 law moved them from the press law to the criminal code. This means the process can be fast-tracked by the authorities, which has happened in several of this week’s cases.

Besides the highly publicized case of comedian Dieudonné M’bala M’bala, examples of cases include a man shouting in the street “I am proud to be a Muslim, I do not like Charlie, they were right to do that”, as well as an intoxicated man who, upon his arrest for drunk driving, allegedly told the police “there should be more Kouachi; I hope you will be next.”

Another case involves a 21-year-old who was caught without a ticket on a tram, and subsequently sentenced to 10 months in prison for allegedly saying, “The Kouachi brothers is just the beginning; I should have been with them to kill more people.”

A number of cases have already been prosecuted and led to convictions under an expedited procedure.

The arrests, investigations and convictions follow a circular issued on Monday 12 January in which Minister of Justice Christiane Taubira instructed prosecutors that “words or wrongdoing, hatred or contempt, uttered or committed against someone because of their religion must be fought and pursued with great vigour”.

Governments have an obligation under international human rights law to prohibit advocacy of national, racial or religious hatred that constitutes incitement to discrimination, hostility or violence. But vaguely-defined offences such as “defence of terrorism” risk criminalizing statements or other forms of expression which, while undoubtedly offensive to many, fall well short of inciting others to violence or discrimination.

International treaties on the prevention of terrorism require criminalization of incitement to commit a terrorist offence. However, there is a risk that notions such as "defence of terrorism” will be used to criminalize statements made without the necessary element of intent and the direct and immediate likelihood that they would prompt such violence.

Some of the recently reported cases in France may cross the high threshold of expression that can legitimately be prosecuted. Others, however offensive the statements made, do not.

“Freedom of expression does not have favourites. Now is not the time for knee-jerk prosecutions, but measured responses that protect lives and respect the rights of all,” said John Dalhuisen.
https://www.indybay.org/newsitems/2015/01/17/18767056.php
pi_149684495
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:02 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ben jij een directe afstammeling van Mohammed?

Je claimt elke keer dat wij je familie beledigen als wij met de profeet Mohammed spotten.

[..]

Aannemende dat je een immigrant bent (ik wilde het nog in de post editten maar ik was te laat). Ik ken je namelijk verder niet afgezien van wat sporadische posts in andere topics.
Ik claim nergens dat mijn familie wordt beledigd. Ik verdedig alleen de stelling dat het voor moslims voelt alsof hun familie wordt beledigd als de profeet wordt beledigd en dat ik me dus kan voorstellen dat ze dat als kwetsend zien. En voor je begint met beschuldigingen dat ik terrorisme goedkeur, dat heeft daar niet mee van doen. Ik kwam op voor iemand die zich beledigt voelde, maar toch het geweld afzwoor. Die werd door jou namelijk aan de kant gezet als een watje dat toch maar beter gewoon kon lachen om de belediging van wat hij als heilig beschouwt. Ik ben overigens geen immigrant, 100% Nederlands, voor wat het waard is.
pi_149684501
Ook een schietpartij bij een synagoge in Denemarken.
pi_149684506
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:02 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alle ''religieuze'' normen die wij hier hanteren komen niet uit die religies zelf.
Er zijn tal van religieuze normen die overduidelijk wel botsen met de westerse.
Een religieus iemand die de westerse waarden die botsen met de religieuze oké vindt gelooft niet oprecht óf die bepaalde normen zijn niet belangrijk (tov van andere, zoals; pas je aan in je gastland (is b.v. een citaat in de Koran).
Westerse normen en waarden kunnen allemaal binnen religies worden gebruikt, maar vergeet in ieder geval niet dat de normen en waarden zoals wij die kennen mede dankzij religies in de huidige interpretatievorm herkenbaar zijn, en mede daarom is het belangrijk dat we de enorme waarde van religies blijven zien en accepteren.
pi_149684508
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:58 schreef Childofthe90s het volgende:
Je erbij neerleggen is niet hetzelfde als "het doet mij niets, ik geef geen fuck om wat anderen over mijn familie zeggen". Dat is namelijk de houding die jij stoer probeert te doen overkomen, maar die echt wel genuanceerder zal liggen. Waarom heb je het opeens over "jullie"? En waarom is dit mijn land niet?
Die cartoons zeggen eigenlijk en voornamelijk één ding: wij delen jullie belevenis van Mohammed niet, wij erkennen hem niet op dezelfde wijze als jullie dat doen. Als een moslim vervolgens zegt; ''Hij is net als familie voor ons'', zegt de cartoonist weer; ''Dat is een fout in jouw denken.'' En daar ligt weer de uiteindelijk kern van het probleem; we zijn het oneens over het leven, over de basis ervan (zijn we afhankelijk van Allah of niet?); over wat belangrijk is en niet. Als jij dus zegt; ''Mijn belevenis is zo belangrijk dat jij me moet bedwingen'', zeg je gelijktijdig; ''jouw belevenis van het leven is minderwaardig.''
  zondag 15 februari 2015 @ 02:08:41 #124
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_149684538
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:05 schreef Inspireme het volgende:
Ook een schietpartij bij een synagoge in Denemarken.
Dat weten we.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_149684545
quote:
Thanks.

Zéér kwalijke zaak. Het is een antwoord op het bekende probleem; hoe kom je af van zij die van (bepaalde) vrijheden af willen zonder die vrijheden in te perken. Een foute w.m.b.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2015 02:11:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')