quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:49 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijstje was niet per se denderend.
Genoeg eiwitten en prima in kcal, maar ik heb het gepresteerd om op 2 augurken na vandaag 0 groente te eten.
Nee ik at baklever en bloedworst op brood.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]herkenbaar.
Heb je nu alleen het vlees gegeten?
Lol.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee ik at baklever en bloedworst op brood.![]()
Totaal lijstje:
O: 150 gram kwark, water, banaan, lijnzaad
L: 1 boterham met gerookte paling
T: 2 boterhammen met 150 gram tonijn en 3 augurken
D: 2 boterhammen met baklever en bloedworst
T: Niks want vol. Misschien spa roodjes als ik de stad in ga. Ik ga iig NIET drinken.
Goed lijstjequote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:01 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje voor morgen ziet er al weer veel beter uit:
O: 150 gram kwark, aardbeien, lijnzaad
B: 9 km wandelen.
L: 150 gram zalm, venkel en boontjes.
S: WORKING THE CORE BITCH.
D: Curry met kokosmelk, spitskool en ei.
T: 250 gram druiven.
1303 kcal, dus ergens nog een tussendoortje erbij morgen en dan is het prima.
Ik heb er wel oprecht van genoten! Behalve van de tonijn, maar die waren voor m'n gains.quote:
Dat is ook belangrijkquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb er wel oprecht van genoten! Behalve van de tonijn, maar die waren voor m'n gains.
Want ik liep wel 6 km en deed iets met een kettlebell en m'n armen en schouders.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:31 schreef Qwea het volgende:
Mijn lijstje was ook kuttig
O: 2 eieren op 1 speltbrood en bak kwark. Pwo en supps
S: benen
L: 6 speltbrood, pindakaas, kipfilet, casseler, smeerkaas 2x banaan
T: zwarte koffiewant inkakker
D: na laaaaang in de ah te hebben gestaan had ik nergens zin in want misselijk. Uiteindelijk wel gegeten. 400ml snert uit blik1 broodje jam. 200g griekse yoghurt met fruitsalade
T: 400g kwark met peer. En 10 suikervrije wine-gums ofzo.
Vandaag en gisteren kh overdoseeiwitten zijn vandaag tering laag
en ik heb honger maar toch ook niet. Was op snaai jacht, lig nu maar in bed.
*patsquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wie geeft mij een mep... Chocolade m&m's
Alle M&M'squote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
*pats
Welke? Die uit de blauwe zak
Nee bruine zakquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:30 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
*pats
Welke? Die uit de blauwe zak
Op zich is dat best wel knap jaquote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:38 schreef Artoo het volgende:
Ik heb zo flink gedineerd dat ik nu echt geen M&M's meer zou lusten. Dat is best speciaal
Omdat het lekker is. ^^quote:Op zaterdag 14 februari 2015 22:38 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Waarom zijn dat soort dingen nooit gezond en kcalloos?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben weer thuis en ik wil het er niet over hebben.
Dat valt mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had vanavond witte druiven, aardbeien en mandarijnen. 😍
quote:Op zondag 15 februari 2015 01:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben weer thuis en ik wil het er niet over hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Of misschien is hij wel heel erg goed bezig en doet ie boodschappen voor een anderquote:Op zondag 15 februari 2015 10:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Net een ontbijt van 640 kcal op, kan ik volgende keer net zo goed een zak m&ms nemenmaar ik ga het er zo weer af lopen!
Ik stond trouwens gisteren bij de kassa achter een hele dikke man die alleen maar cheeseburgers, banaanmelkdrink, koffiebroodjes en drie pakken kaas en chips op de band had liggen. Ik vind dat zo erg om te zien.. Zou zo iemand nou echt geen idee hebben hoe het beter kan of gewoon niets om zijn gezondheid geven of is het wat anders?
Ik heb dat oordelen nooit begrepen, vriendinnen van mij doen dat ook wel eens. Lekker boeiend, we zijn niet allemaal hetzelfdequote:Op zondag 15 februari 2015 10:14 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Of misschien is hij wel heel erg goed bezig en doet ie boodschappen voor een ander
Is hetzelfde principe als dat wanneer iemand met overgewicht een patatje staat te eten en daar over geoordeeld. Het zegt niks over zijn "normale" gedrag.
Al heeft het wel alle schijn tegen
Ja het had idd alle schijn van zijn zaterdaginkopen. Ook een beetje typisch single-man voedsel, sorry dat ik het zegquote:Op zondag 15 februari 2015 10:14 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Of misschien is hij wel heel erg goed bezig en doet ie boodschappen voor een ander
Is hetzelfde principe als dat wanneer iemand met overgewicht een patatje staat te eten en daar over geoordeeld. Het zegt niks over zijn "normale" gedrag.
Al heeft het wel alle schijn tegen
Ik woon in een niet zo beste wijk met een Dirk van de Broek. Ik vind het vaak echt bizar om te zien wat mensen kopen. Er zijn ook zat 'dunne' mensen die er gewoon enorm ongezond uitzien met cheeseburgers en cola.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het had idd alle schijn van zijn zaterdaginkopen. Ook een beetje typisch single-man voedsel, sorry dat ik het zegje wordt niet zo dik van water en wortels..
als je dik bent door simpelweg teveel van je normale eten en misschien wat teveel snacks op een verjaardag.. Oke. Maar 4 cheeseburgers en een zak chips.. Tja. Je bent wat je eet gaat toch im de regel best wel goed op als je in de supermarkt naar mensen hun inkopen en hun figuur kijkt..
Ja uiteindelijk is de hoeveelheid doorslaggevend natuurlijk en kun je ook met gezond eten dik worden of met slecht eten slank blijven. Maar toch is het wel schokkend om te zien dat mensen voor 150 euro boodschappen doen en er nauwelijks verse producten bijzitten. Enfin, ik zal me wel weer met mijn eigen progressie bezighoudenquote:Op zondag 15 februari 2015 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woon in een niet zo beste wijk met een Dirk van de Broek. Ik vind het vaak echt bizar om te zien wat mensen kopen. Er zijn ook zat 'dunne' mensen die er gewoon enorm ongezond uitzien met cheeseburgers en cola.
Het contrast is meestal enorm omdat ik eignelijk alleen maar bij de Dirk kom voor de groente-aanbiedingen.Sta je daar met 3 pakken spinazie, tonijn, champignons en puntpaprika's tussen de mensen met suikerkoekjes voor de kinderen, frisdrank, cheeseburgers en chips.
Van mij mag je je verbazen hoor, dat doe ik namelijk ook in de winkel. Ik vind het gebrek aan verse producten schrijnend.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk is de hoeveelheid doorslaggevend natuurlijk en kun je ook met gezond eten dik worden of met slecht eten slank blijven. Maar toch is het wel schokkend om te zien dat mensen voor 150 euro boodschappen doen en er nauwelijks verse producten bijzitten. Enfin, ik zal me wel weer met mijn eigen progressie bezighouden
Ik geloof de mensen nooit die zeggen dik te zijn geworden van normaal eten en wat snacken op verjaardagen. Volgens mij moet je nl. best wat eten om aan te komen.quote:Op zondag 15 februari 2015 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja het had idd alle schijn van zijn zaterdaginkopen. Ook een beetje typisch single-man voedsel, sorry dat ik het zegje wordt niet zo dik van water en wortels..
als je dik bent door simpelweg teveel van je normale eten en misschien wat teveel snacks op een verjaardag.. Oke. Maar 4 cheeseburgers en een zak chips.. Tja. Je bent wat je eet gaat toch im de regel best wel goed op als je in de supermarkt naar mensen hun inkopen en hun figuur kijkt..
Nouja, 300,kcal per dag teveel is al ruim 10kg aankomen op jaarbasis.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik geloof de mensen nooit die zeggen dik te zijn geworden van normaal eten en wat snacken op verjaardagen. Volgens mij moet je nl. best wat eten om aan te komen.
Ja, maar dan moet je alsnog veel eten. Iedere dag. Ik zag laatst bij een Sonja Bakker afvalprogramma dat een vrouw dagelijks 9000 tot 10.000 kcal binnenkreeg. Dat kan toch nietquote:Op zondag 15 februari 2015 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, 300,kcal per dag teveel is al ruim 10kg aankomen op jaarbasis.
Je had er laatst toch zelf 5000 terwijl je helemaal niet zo gek gedaan had?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:17 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je alsnog veel eten. Iedere dag. Ik zag laatst bij een Sonja Bakker afvalprogramma dat een vrouw dagelijks 9000 tot 10.000 kcal binnenkreeg. Dat kan toch niet
Datquote:Op zondag 15 februari 2015 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je had er laatst toch zelf 5000 terwijl je helemaal niet zo gek gedaan had?
Nee, 3000. En dat was op zich wel gek voor mij hoor, ik had serieus last van mijn buik en een opgeblazen gevoel ofzo. Maar het gaat idd wel snel als je wat drankjes hebt, paar chippies of chocolade etc. Maar dagelijks 9000 vind ik wel echt heel erg bijzonder. Dan eet je wellicht 3 warme maaltijden als ontbijt ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je had er laatst toch zelf 5000 terwijl je helemaal niet zo gek gedaan had?
Ja, of je probeert gewoon iets aan inlevingsvermogen te doen en stelt je niet zo aan.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:27 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nee, 3000. En dat was op zich wel gek voor mij hoor, ik had serieus last van mijn buik en een opgeblazen gevoel ofzo. Maar het gaat idd wel snel als je wat drankjes hebt, paar chippies of chocolade etc. Maar dagelijks 9000 vind ik wel echt heel erg bijzonder. Dan eet je wellicht 3 warme maaltijden als ontbijt ofzo.
Ik vind een keertje 3000/4000 wel wat anders dan dagelijks 9000/10.000.quote:
Hoezo inlevingsvermogen? Dat heb ik wel. Alleen ik begrijp serieus niet hoe iemand zoveel kan eten, dat is gewoon extreem vind ik.. Ik begrijp wel hoe mensen dik kunnen worden trouwens. Maar ik bedoel het niet lullig ofzo. Al komt het blijkbaar wel zo over.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, of je probeert gewoon iets aan inlevingsvermogen te doen en stelt je niet zo aan.
quote:Op zondag 15 februari 2015 11:02 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik geloof de mensen nooit die zeggen dik te zijn geworden van normaal eten en wat snacken op verjaardagen. Volgens mij moet je nl. best wat eten om aan te komen.
Kun je uitleggen hoe dit wel begrip is? Zelfs als iemand je een simpel rekensommetje voorlegt?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:17 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je alsnog veel eten. Iedere dag.
quote:Op zondag 15 februari 2015 11:28 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik vind een keertje 3000/4000 wel wat anders dan dagelijks 9000/10.000.Dat is meer dan het dubbele. Maar goed.
Dat begrijp ik wel, maar daar ging het helemaal niet om. Ik geloof dat mensen te dik worden van dagelijks (!) teveel eten. Dat kan ook gaan om 2800 kcal, ik noem maar wat. Maar niet van normaal eten en een verjaardagje hier en daar.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Kun je uitleggen hoe dit wel begrip is? Zelfs als iemand je een simpel rekensommetje voorlegt?
En daarna ga je grijpen naar extremen, alsof mensen alleen maar dik worden van 10000 kcal per dag.
Een bord voor je kop hebben ook.quote:
Het wordt niet beter. Niet vanzelf. Ooh en btw, antonio's heet die italiaan!quote:
Het zal ook eens niet Antonio's zijn.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het wordt niet beter. Niet vanzelf. Ooh en btw, antonio's heet die italiaan!
quote:Op zondag 15 februari 2015 11:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zal ook eens niet Antonio's zijn.
Ik heb supertof tapas gegeten aan de Nieuwmarkt, maar ik kan de website niet vinden. Weet ook niet of ze een website hebben.quote:
Heb je ook een linkje ofzo?quote:Op zondag 15 februari 2015 11:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het wordt niet beter. Niet vanzelf. Ooh en btw, antonio's heet die italiaan!
Het is lunchtijd dus goed moment om honger te krijgen.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:02 schreef Lonaa het volgende:
Nu ben ik restaurants aan het bekijken in Amsterdam. Dank Q.
www.antoniosrestaurant.nl/menukaart.html 4quote:
Thx! Zal ff kijkenquote:Op zondag 15 februari 2015 12:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
www.antoniosrestaurant.nl/menukaart.html 4
3 gangen 27 euro.
Ik zit op 3.2g eiwit per kg lichaamsgewicht vandaagWel wat lager in kh's trouwens. Nou ja, compenseerd gisteren mooi
quote:Op zondag 15 februari 2015 12:02 schreef Lonaa het volgende:
Nu ben ik restaurants aan het bekijken in Amsterdam. Dank Q.
Ik vind 2800 kcal anders best wel normaal. Daar komen flinke eters makkelijk aan. Stel je eet elke avond een gezellig snackie op de bank, kom je daar al aan. En ja dan kruipen de kilo's er ook gewoon langzaam bij.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:40 schreef Nammie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar daar ging het helemaal niet om. Ik geloof dat mensen te dik worden van dagelijks (!) teveel eten. Dat kan ook gaan om 2800 kcal, ik noem maar wat. Maar niet van normaal eten en een verjaardagje hier en daar.
Ik had dat laatst ook met mijn iPhone 5, maar toch wel laten maken! Wel duur, dus je kunt ook een iPhone 6 nemen als het kanquote:Op zondag 15 februari 2015 13:13 schreef sandertjuh het volgende:
Ohja ik moet nu wel een nieuwe telefoon bestellen, liet vannacht m'n Iphone 5 laten vallen.. Scherm is nu verandert in 1000 stukjes![]()
Ik wilde zo lang mogelijk wachten, telefoon werd al wel wat slechter maar ga nu dan toch maar gelijk een Iphone 6 bestellen. Legitieme reden toch? Ga de 5 sowieso niet laten maken want dat is het geld ook niet meer waard.
Dat. Ik zit met voor mijn doen normale porties al aan de 3500quote:Op zondag 15 februari 2015 13:07 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik vind 2800 kcal anders best wel normaal. Daar komen flinke eters makkelijk aan. Stel je eet elke avond een gezellig snackie op de bank, kom je daar al aan. En ja dan kruipen de kilo's er ook gewoon langzaam bij.
Overigens kan je met aardige porties 'gewoon' eten ook makkelijk aan 2800 kcal komen.
Jeeej, ik heb ook de 6. 6 plus is te grootquote:Op zondag 15 februari 2015 13:13 schreef sandertjuh het volgende:
Ohja ik moet nu wel een nieuwe telefoon bestellen, liet vannacht m'n Iphone 5 laten vallen.. Scherm is nu verandert in 1000 stukjes![]()
Ik wilde zo lang mogelijk wachten, telefoon werd al wel wat slechter maar ga nu dan toch maar gelijk een Iphone 6 bestellen. Legitieme reden toch? Ga de 5 sowieso niet laten maken want dat is het geld ook niet meer waard.
Ik kom net uit de gymquote:Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:
300 kcal per dag teveel, dat is letterlijk een handje nootjes per dag teveel of een banaan en een glas melk dus zo moeilijk is dat niet. Het is eerder verwonderlijk dat veel mensen jarenlang op hetzelfde gewicht blijvem zonder op te letten, ons lichaam is best knap!
Ik heb ook weer 17 heerlijke kms weggetikt, wat een prachtig lenteweertje! Iedereen die vandaag naar de fitness gaat is gek, ga lekker buiten iets doen!
Jaquote:Op zondag 15 februari 2015 13:12 schreef sandertjuh het volgende:
Als ik m'n best doe is 5000kcal makkelijk te halen![]()
Crunch jij had dat toch ook van de week?
Ik heb dat juist als ik niet mijn best doequote:Op zondag 15 februari 2015 15:32 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Jaen daar deed ik echt mijn best niet voor
Iets met KFC, ijs, cola en hotdogs
Het is hier prachtig weer. Zon schijnt en allesquote:Op zondag 15 februari 2015 15:29 schreef Qwea het volgende:
Ik moet nog steeds hardlopen voor april de 13.7km staan. Maar ik kan me er niet toe zetten met dit kutweer.
quote:Op zondag 15 februari 2015 15:32 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik heb dat juist als ik niet mijn best doe
Echt?quote:Op zondag 15 februari 2015 15:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]sommige dingen zijn ook gewoon te lekker.
Ik wist dat het veel was, maar had het niet op 5000 kcal.
Als ik niet op m'n eten let eet ik te weinig
Ja hier ook! En de hele week is het eigenlijk al prima weer toch?quote:Op zondag 15 februari 2015 15:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het is hier prachtig weer. Zon schijnt en alles
Ja op die manier. Zo was ik ook. Als ik in z'n ongezonde bui zit, dan vreet ik alles wat los en vast zit.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:36 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Echt?
Ik moet echt mijn best doen om af te vallen. Ik eet het liefst de hele dag door allerlei ongezonde meukik denk ook echt wel dat ik dagen heb gehad waar ik de 9000 heb aangetikt hoor
![]()
Maar als ik zeg maar gezond eet moet ik wel calorieen tellen om ervoor te zorgen dat ik niet veel te weinig eet.
Overigens heb ik wel altijd zo'n punt (na 2 weken gezond eten meestal) dat ik mij ook echt niet meer lekker voel bij ongezond eten en dan is het echt sporadisch dat ik dat nog doe.
Ja vond ik ook. Dat is hier in het hoge noorden, maar gister in Rotterdam ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja hier ook! En de hele week is het eigenlijk al prima weer toch?
Maar qwea, ik dacht dat je al besloten had dat het niet ging lukken om voor april op te bouwen naar 13km?
Nou ik heb ze nooit geteld, maar ik kan me echt zomaar voorstellen dat ik dat wel haalde. Maar ik had echt achterlijke vreetbuien.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:38 schreef La_Tramposa het volgende:
9000 kcal, dat is me nooit gelukt denk ik.. Op fietsvakantie wel standaard 4000-6000 maar dan zit je ook de hele dag suikers te bunkeren om energie te behouden..
Je ontbijt met een ruime hoeveelheid cruesli en melk ( ik kon vier keer eten van een pak ), je eet pakje sultana als T, uurtje later vier stukken brood met hagelslag, rond lunch tijd maar eens langs de Mac voor 9 mcnuggets, medium friet en hamburger, onderweg naar huis nog langs tankstation voor twee frikandellen broodjes, zakje mm's voor onderweg, dan flinke bord pasta en dan in de avond nog een grote koek.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:38 schreef La_Tramposa het volgende:
9000 kcal, dat is me nooit gelukt denk ik.. Op fietsvakantie wel standaard 4000-6000 maar dan zit je ook de hele dag suikers te bunkeren om energie te behouden..
Had ik ook! Pak je gewichten dan wat lichter om je spieren (bij mij vooral met shrugs) te laten wennen. Kun je ze daarna wat zwaarder pakken.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:32 schreef BananaPancake het volgende:
Ik wil ook naar de gym, maar ik moet vandaag werken. Qua eten een beetje een raar weekend gehad. Vrijdag had ik spanningshoofdpijn (dat krijg ik blijkbaar van krachttraining)
Mijn weekend was ook vaag. Ik heb nog nooit zo weinig groente en zoveel KH gegetenquote:en was daarvan ook misselijk dus heel weinig gegeten. Zaterdag juist weer teveel gegeten want verjaardag. Het heft elkaar dus hopelijk weer op en vandaag doen we weer normaal!
Als je meerdere zakken chips enzo leeg eet dan gaat het wellicht wel snel. Of als je standaard naar de patatzaak gaatquote:Op zondag 15 februari 2015 15:40 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou ik heb ze nooit geteld, maar ik kan me echt zomaar voorstellen dat ik dat wel haalde. Maar ik had echt achterlijke vreetbuien.
Ohja.. zakken chips, chocoladerepen, bakken ijs, koekjes, snoepjes. En het liefst zout en zoet afwisselenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:44 schreef Nammie het volgende:
[..]
Als je meerdere zakken chips enzo leeg eet dan gaat het wellicht wel snel. Of als je standaard naar de patatzaak gaat
Ja goeie tip inderdaad. Ik wil altijd gelijk hard en zo zwaar mogelijk, maar toch maar iets meer opbouwenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Had ik ook! Pak je gewichten dan wat lichter om je spieren (bij mij vooral met shrugs) te laten wennen. Kun je ze daarna wat zwaarder pakken.
[..]
Mijn weekend was ook vaag. Ik heb nog nooit zo weinig groente en zoveel KH gegeten
Hier niet hoor. Bewolkt, waait en fucking koud.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:33 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Het is hier prachtig weer. Zon schijnt en alles
Neuj dat was de mudmasters in maart. Als ik zou willen zou april 13.7 makkelijk te doen moeten zijn. Alleen schiet het op deze manier niet op. Ik ben een mooi weer loperquote:Op zondag 15 februari 2015 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja hier ook! En de hele week is het eigenlijk al prima weer toch?
Maar qwea, ik dacht dat je al besloten had dat het niet ging lukken om voor april op te bouwen naar 13km?
Het lukt me echt serieus makkelijk als ik zou willen. Ik heb echt ALTIJD honger/trek. Altijd gewoon.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Hahaha ja, snap ik wel.. Maar ach, dat is allemaal verleden tijd moet je maar denkenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:46 schreef BananaPancake het volgende:
Ohja.. zakken chips, chocoladerepen, bakken ijs, koekjes, snoepjes. En het liefst zout en zoet afwisselen![]()
Ik word er een beetje droevig van als ik er weer aan denk!
Nee, niet doen. Beste begin je bv met een lager gewicht in set 1. Haal je je reps easy ga je hoger.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:46 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ohja.. zakken chips, chocoladerepen, bakken ijs, koekjes, snoepjes. En het liefst zout en zoet afwisselen![]()
Ik word er een beetje droevig van als ik er weer aan denk!
[..]
Ja goeie tip inderdaad. Ik wil altijd gelijk hard en zo zwaar mogelijk, maar toch maar iets meer opbouwen
Ja, dat had wel gekund ja. Ga ik morgen wel ff doen. Ik heb vandaag de cardio overgeslagenquote:Op zondag 15 februari 2015 15:51 schreef CrunchySelf het volgende:
En op de loopband lopen is niet goed om te trainen Q?
A op die manier. Kun je toch mooi trainen met klote weerquote:Op zondag 15 februari 2015 15:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat had wel gekund ja. Ga ik morgen wel ff doen. Ik heb vandaag de cardio overgeslagen
Ik app hem ff. Zit mobielquote:Op zondag 15 februari 2015 15:59 schreef Qwea het volgende:
La tramposa, Lonaa, Crunch... op hoeveel suiker zitten jullie in MFP?
Uhm. Hij zet m op 71, maar ik eet er tussen 0 en 50.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:59 schreef Qwea het volgende:
La tramposa, Lonaa, Crunch... op hoeveel suiker zitten jullie in MFP?
Ik heb hem op 60 staan maar zit eerder dagelijks rond de 80/90 Ik kan nergens vinden of dat veel is of niet. Ben bv vandaag al door mijn suiker heen en heb fucking nog 500kcal wat op moet.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uhm. Hij zet m op 71, maar ik eet er tussen 0 en 50.
Ik vind dat ik weinig suiker eet.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb hem op 60 staan maar zit eerder dagelijks rond de 80/90 Ik kan nergens vinden of dat veel is of niet. Ben bv vandaag al door mijn suiker heen en heb fucking nog 500kcal wat op moet.
Ja mijn suiker komt uit *kijkt*quote:Op zondag 15 februari 2015 16:09 schreef Lonaa het volgende:
Dat is gestaafd op bijna niks.
Behalve dan dat ik niet veel fruit eet of producten met suiker. Of zuivel.
Omdat ik ook op 60 zit en heb nog 500kcal over. Als ik studentenhaver neemt komt er fucking 18g bijquote:Op zondag 15 februari 2015 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:
60 gram exclusief avondeten. Totaal koolhydraten 190 gram. Hoezo?
Oef, schrik wel een beetje an die 60 gram maar heb wel veel fruit gegeten dus een groot deel zal daarvan komen..
Ik kan echt nergens vinden hoeveel suiker je op een dag zou moeten eten max.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn dagdoel in mfp staat ook op 90 zie ik maar dat is meer kcal dan ik wil eten want hij rekent sporten r 100% bij..
Ik denk dat toegevoegde suikers vooral boosdoeners zijn. De andere suikers zijn natuurlijke suikers, die vallen onder de noemer koolhydraten.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik kan echt nergens vinden hoeveel suiker je op een dag zou moeten eten max.
Maar als je qua kcal uitkomt, maakt het uit dan?quote:Op zondag 15 februari 2015 16:12 schreef Qwea het volgende:
KH zit ik op 170 vandaag, maar nog 500kcal over
Nou ja als je er 500kcal bij doet zit je ook hoger in kh. Ik haal eigk nooit mijn kh macroquote:Op zondag 15 februari 2015 16:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar als je qua kcal uitkomt, maakt het uit dan?
Goed punt wel ja.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk dat toegevoegde suikers vooral boosdoeners zijn. De andere suikers zijn natuurlijke suikers, die vallen onder de noemer koolhydraten.
Hier ook.. toch weer 3.5 euroquote:Op zondag 15 februari 2015 18:40 schreef Qwea het volgende:
Ik heb mijn groente voor gisteren gecompenseerd1.5kg bonen net
Jaquote:
Bami en kipballetjes, niet bepaalt de juiste keuzequote:Op zondag 15 februari 2015 18:51 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik had Chinees. Maar ik heb me ingehouden tot bami en een paar kipballetjes.
Zo lekker was het eigenlijk niet
Nee klopt. Porties niet zo groot, dus valt vast mee.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Bami en kipballetjes, niet bepaalt de juiste keuze
Q, wij hadden 1.5 kg voor met zijn 2 hoor. Met zelfgemaakt foe you hay (ofzo, don't care je moet het niet schrijven maar eten), rijst en gegrilde tonijnsteak
Ik had het alleenquote:Op zondag 15 februari 2015 18:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Bami en kipballetjes, niet bepaalt de juiste keuze
Q, wij hadden 1.5 kg voor met zijn 2 hoor. Met zelfgemaakt foe you hay (ofzo, don't care je moet het niet schrijven maar eten), rijst en gegrilde tonijnsteak
Ga eens etenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, misschien komt de honger van het feit dat ik 900 kcal incl. mn D op heb._
Ja, zo. Druiven en ham en misschien nog wel brood met ei.quote:
*alles op pinterest mikt*quote:Op zondag 15 februari 2015 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zo. Druiven en ham en misschien nog wel brood met ei.
Ik moet ook nog even een weekmenu in elkaar draaien. Deze dingen ben ik de laatste tijd tegengekomen:
http://www.deliciouseveryday.com/mushroom-quinoa-burgers/
http://www.melangery.com/2015/01/tuna-potato-fishcakes.html
http://www.deliciousevery(...)oney-roasted-apples/
http://www.deliciousevery(...)nnel-couscous-salad/
http://greatbodyskin.com/(...)lad-with-pomgranate/
http://84thand3rd.com/2015/01/12/mushroom-falafel/
http://ladyandpups.com/20(...)french-dip-sandwich/
Veel vega en hip en zulks. En die laatste
quote:
Ik vond vorige week dat ik te weinig afwisseling meer heb in mn eten. Dus nu heb ik pinterest en is mijn mapje inmiddels gevuld met 22 recepten. En dat gaan er nog wel meer wordenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]Beter
Ik vind ze ook eigenlijk allemaal fantastisch. De bietenquinoageitenkaasding, ga ik lunchen van de week.![]()
En die pastinaakdingen ga ik ook eten. En en en, de rest ook.
Goed bezigquote:Op zondag 15 februari 2015 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zo. Druiven en ham en misschien nog wel brood met ei.
Ik moet ook nog even een weekmenu in elkaar draaien. Deze dingen ben ik de laatste tijd tegengekomen:
http://www.deliciouseveryday.com/mushroom-quinoa-burgers/
http://www.melangery.com/2015/01/tuna-potato-fishcakes.html
http://www.deliciousevery(...)oney-roasted-apples/
http://www.deliciousevery(...)nnel-couscous-salad/
http://greatbodyskin.com/(...)lad-with-pomgranate/
http://84thand3rd.com/2015/01/12/mushroom-falafel/
http://ladyandpups.com/20(...)french-dip-sandwich/
Veel vega en hip en zulks. En die laatste
Neuh alleen niet zo actief.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:50 schreef Serieliefhebber het volgende:
Is het andere topic al dicht ofzo?
Nu ja, ik wou even melden dat het eten niet zo goed gaat. Te veel en ongezonde meuk als eten, maar als ik lees dat 3000 kcal toch niet zo abnormaal veel blijkt te zijn, ben ik gerustgesteld. Bewegen gaat goed, elke dag 15 km fietsen (werk) en in mijn vrije tijd nog eens 15 km wandelen.
Ik kom dus terug meelezen om inspiratie op te doen over gezonde voeding. Ik zie me wel geen 1,5 kg groenten eten
Ik eet graag ongezonde dingenquote:Op zondag 15 februari 2015 19:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Neuh alleen niet zo actief.
Denk er wel om, die 3000 kcal komt niet uit de lucht vallen en daar moet je redelijk veel bij sporten en spiermassa voor hebben. Plus die 3000 kcal zijn niet opgebouwd uit ongezonde dingen
Dat is eerder de uitzondering dan de regel![]()
Maar waarom gaat het niet goed?
Dat is een kut excuus. Mealprep ftwquote:Op zondag 15 februari 2015 19:58 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik eet graag ongezonde dingenHet is de laatste tijd ook druk op het werk waardoor ik weinig tijd neem om met mijn voeding bezig te zijn.
Dat is altijd zwaar klotequote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik werd vanochtend om 4 uur wakker van de honger
Ja, maar stiekem ook wel weer een goed gevoel.. dan heb je iig niet teveel gegetenquote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 08:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, maar stiekem ook wel weer een goed gevoel.. dan heb je iig niet teveel gegeten
Al had ik gisteren ook niet gek weinig gegeten, maar ik denk dat het kwam omdat het meeste van mijn eten 's ochtends en 's middags gegeten was, en 's avonds niet zoveel meer.
Goed bezig!quote:Op maandag 16 februari 2015 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Trouwens, na bijna 2 weken, dropte de weegschaal vandaag 0,9
Jeej, goed bezig!quote:Op maandag 16 februari 2015 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Fiets mee?quote:
Mountainbike daar huren. Maar ik vermoed dat ik tegen die tijd een wielrenfiets heb dus dan gaat die mee.quote:
Ideale omgeving voorquote:Op maandag 16 februari 2015 10:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mountainbike daar huren. Maar ik vermoed dat ik tegen die tijd een wielrenfiets heb dus dan gaat die mee.
Ja, maar nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:11 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Had die chips gister ook wel gekund
Maar goed bezig
Dat ik ook. Om half 2 huidplooimeting door wedstrijd coach en ff wat dingen bespreken. Want die andere dodo van dat voedingsschema ging kei extreem omdat ze dacht dat ik 33% vet hadquote:Op maandag 16 februari 2015 09:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat is misschien voor jou wel een goed plan.
Das goed nieuwsquote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ik ook. Om half 2 huidplooimeting door wedstrijd coach en ff wat dingen bespreken. Want die andere dodo van dat voedingsschema ging kei extreem omdat ze dacht dat ik 33% vet had![]()
Dus ik hoef geen extreem voedingsschema iig.
Oh, dat is wel beterquote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ik ook. Om half 2 huidplooimeting door wedstrijd coach en ff wat dingen bespreken. Want die andere dodo van dat voedingsschema ging kei extreem omdat ze dacht dat ik 33% vet had![]()
Haha, waar was die 33% op gebaseerd dan?quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 februari 2015 07:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik werd vanochtend om 4 uur wakker van de hongerKon gelukkig nog wel even slapen. Kan ook vochttekort geweest zijn, ik had gisteren geen drinken mee tijdens het hardlopen en bleef toch wel de hele dag een beetje dorst houden daardoor.
Maar het was zeker een goed weekend, veel gesport, veel buiten geweest, goed gegeten! En vanochtend was ik het nummer van de duivel op de weegschaalDus ik moet maar gauw verder zakken..
quote:Op maandag 16 februari 2015 09:44 schreef Lonaa het volgende:
Goed bezig allemaal!quote:Op maandag 16 februari 2015 10:45 schreef sanger het volgende:
Vanmorgen weer weegdagTov vorige week -0,9
Gaat lekker zo
Sindsik ben begonnen met meten op 24-11-2014 is de stand nu -6,7Nog 8,4 kg te gaan tot eerste streefgewicht
Lijstje voor vandaag:
O: 2 wasa smeerkaas + 240 gram kwark met 5 gram honing
T1: banaan
L: 4 volkoren, twee smeerkaas/ham + twee kipfilet
T2: kiwi
D: Nnb, wsl a/g/v
T3: 240 gram kwark
Voor mijn D heb ik nog zo ongeveer 850 kcal over om mijn dagdoel te halen. Mocht ik dat niet redden (duh) dan vul ik aan met een extra T
Haha opluchting!quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja weet jij het?quote:Op maandag 16 februari 2015 10:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, waar was die 33% op gebaseerd dan?
Mijn tonijnsalade was a-we-somequote:
Tering, das 4g p kg?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:08 schreef Qwea het volgende:
280g eiwitWtf. Ik moet nodig ff iets veranderen
Zag er goed uit jaquote:
Neuh heb de shakes er nu maar uitgeknald. Die zijn totaal overbodigquote:Op maandag 16 februari 2015 13:12 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Tering, das 4g p kg?
Neem jij nog Whey shakes ofzo?
[..]
Zag er goed uit ja
Mijn 4 stukjes brood, zonder boter, met kipfilet was ook prima
quote:Op maandag 16 februari 2015 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh heb de shakes er nu maar uitgeknald. Die zijn totaal overbodig
Kipfilet
Hoe kom je dan aan zo insane veel eiwit? Ik heb er echt moeite mee om aan de 150 te komen. Ergo, dat lukt nooitquote:Op maandag 16 februari 2015 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Neuh heb de shakes er nu maar uitgeknald. Die zijn totaal overbodig
Kipfilet
Ben voor de verandering eens wat harder aan het werkenquote:Op maandag 16 februari 2015 14:29 schreef sandertjuh het volgende:
Wat is het trouwens stil hierben ik niet gewend!
Netjesquote:
Had wat solli gesprekken vanmorgenquote:Op maandag 16 februari 2015 14:29 schreef sandertjuh het volgende:
Wat is het trouwens stil hierben ik niet gewend!
Dat moest ik serieus Googlen.... Ziet er welquote:
Nee, maar ik eet dan ook maximaal 250g kwark en met lekkere dingen erdoorquote:Op maandag 16 februari 2015 15:05 schreef CrunchySelf het volgende:
Kwarketers, krijgen jullie ook altijd zn gore nasmaak na een bak kwark? Na ongeveer 5 min
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee, maar ik eet dan ook maximaal 250g kwark en met lekkere dingen erdoor
Geef jij die kettlebell eens een slingerquote:Op maandag 16 februari 2015 15:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb voor het eerst in dagen geen spierpijn. Zo maar even wat met die kettlebell trekken dan.
Nope geen last vanquote:Op maandag 16 februari 2015 15:05 schreef CrunchySelf het volgende:
Kwarketers, krijgen jullie ook altijd zn gore nasmaak na een bak kwark? Na ongeveer 5 min
Just did.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:24 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Geef jij die kettlebell eens een slinger
Ja. Even op adem komen. Iets met eieren eten en dan eindelijk die weekboodschappenlijst eens maken.quote:
Eiquote:Op maandag 16 februari 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Even op adem komen. Iets met eieren eten en dan eindelijk die weekboodschappenlijst eens maken.
Die weekboodschappenlijst? Ja.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die weekboodschappenlijst? Ja.
Ik heb dusdanig last van uitstelgedrag dat ik net m'n theorie zelfs geleerd heb.
9 maartquote:Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wanneer moest je ook alweer voor theorie?
Beter op tijd beginnen dan te laatquote:Op maandag 16 februari 2015 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
9 maart
Ik ga zo even een proefexamen maken, ei eten en dan ECHT ECHT die weekboodschappenlijst maken. Moet ook wel want morgen boodschappen doen.
Nopequote:Op maandag 16 februari 2015 15:05 schreef CrunchySelf het volgende:
Thanksquote:Op maandag 16 februari 2015 15:49 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Beter op tijd beginnen dan te laat
Succes
Hoe kan het dat jij zoveel moeite hebt met aan je kcal komen? Kun je dan niet beter wat grotere porties eten of wat vaker op de dag brood of fruit of zo?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks
Nu boterham met eiersalade. Die maakte ik aan met mayo voor extra kcal en extra lekker.
Dat komt omdat ik het moeilijk vind om genoeg te eten. Ik heb een eetstoornis die de omgang met eten moeilijk maakt. Ik wil heel graag normaal eten, maar dat is een enorme opgave. Ik ben enorm bang dat ik 'te veel' eet. Dat valt de laatste tijd wel mee, maar in het begin was dat heel erg. De middenweg vind ik heel erg moeilijk. Ik wil ook altijd graag kcal 'bewaren' voor 's avonds. Ofzo.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoe kan het dat jij zoveel moeite hebt met aan je kcal komen? Kun je dan niet beter wat grotere porties eten of wat vaker op de dag brood of fruit of zo?
Laat dat je niet afschrikken, ik heb er ook een stuk of 4 gemaakt en stuk voor stuk gezakt toen. De echte wel gehaaldquote:Op maandag 16 februari 2015 16:16 schreef Lonaa het volgende:
Glorieus gezakt voor m'n eerste oefenexamen trouwens![]()
Hmm jammer van je theorie..quote:Op maandag 16 februari 2015 16:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik het moeilijk vind om genoeg te eten. Ik heb een eetstoornis die de omgang met eten moeilijk maakt. Ik wil heel graag normaal eten, maar dat is een enorme opgave. Ik ben enorm bang dat ik 'te veel' eet. Dat valt de laatste tijd wel mee, maar in het begin was dat heel erg. De middenweg vind ik heel erg moeilijk. Ik wil ook altijd graag kcal 'bewaren' voor 's avonds. Ofzo.
Nou is het ook niet helemaal eerlijk dat we vanavond soep eten (want maandag soepdag) die best wel weinig kcal bevat.
Ik probeer als volgt te eten:
O tussen 200 en 300 kcal
L tussen 300 en 500 kcal
T
D tussen 400 en 800 kcal
T
T
De T's probeer ik dan te verdelen over de overgebleven kcal.
Vandaag is een wat schamele dag (O 200, L 300, D 400) maar eergisteren bijvoorbeeld O 200, L 350, D 635 en dan 600 kcal aan tussendoortjes.![]()
Grotere porties passen niet zo goed in mijn buik ofzo, dus ik probeer nu vaker op de dag wat te eten.
Wat ik wel belangrijk vind om te vermelden is dat ik geen honger heb. Hongergevoel vond ik een heel lastig gevoel, maar ik heb geleerd het te herkennen wanneer mijn lijf vraagt om eten, en dan doe ik dat ook.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm jammer van je theorie..
En dat brengt wat meer perspectief dan, dat je daar moeite mee hebt.
Ik doe precies het omgekeerde: eat breakfast like a king, lunch like a prince, dinner like a pauper. Ontbijt is bij mij zelden minder dan 400 kcal. Misschien een gekke omslag, maar dan heb je wel de kcal op wanneer je ze nodig hebt, ipv dat je 's avonds nog kcal over moet hebben om heel veel te eten wanneer je het toch niet nodig hebt.. 600 kcal aan tussendoortjes vind ik ook wel veel, maar dat komt waarschijnlijk doordat je moeite hebt met de porties.
Wat een zegequote:Op maandag 16 februari 2015 16:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat ik wel belangrijk vind om te vermelden is dat ik geen honger heb. Hongergevoel vond ik een heel lastig gevoel, maar ik heb geleerd het te herkennen wanneer mijn lijf vraagt om eten, en dan doe ik dat ook.
Duizend gewicht verliezenquote:Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat een zegeMaar wilde jij nou aankomen of gewicht verliezen dan?
Oke, hoe kan het dan dat je te zwaar bent als je geen honger hebt en consequent te weinig eet? Of is die stoornis later pas ontstaan?quote:
Ja, wacht, zo is het dus niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, hoe kan het dan dat je te zwaar bent als je geen honger hebt en consequent te weinig eet? Of is die stoornis later pas ontstaan?
Oké, bedankt voor de duidelijke uitleg!quote:Op maandag 16 februari 2015 16:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, wacht, zo is het dus niet.
Mijn eetstoornis valt onder de noemer 'Boulimia' omdat ik eetbuien had en die compenseerde door bijv. te vasten/veel te weinig te eten. Dat probleem heb ik al zeker 10 jaar. Dat maakt dat je uiteindelijk aankomt. Ik heb ooit een 'vastenperiode' gehad van 3 maand, toen viel ik 30 kg af. Das ook niet gezond.
Sinds bijna een jaar ben ik gericht onder behandeling voor m'n eetstoornis. Sinds november voel ik me stabiel en ben ik mijn eten aan gaan pakken/er weer op gaan letten.
Sinds december slik ik antidepressiva en die hebben als bijwerking gehad dat ze mijn hongergevoel wegnamen, dat had als gevolg dat ik een soort 'kickstart' kon maken wb eten. Reset, alles opnieuw. Ofzo. Dat het wat makkelijker ging.
Nu probeer ik zo te eten zoals hierboven aangegeven en dat gaat over het algemeen erg goed, maar ik ben wel altijd bang om dik(ker) te worden. Dat hoort erbij. En daardoor is het soms lastig om goede keuzes te maken.
Ik heb gelukkig geen eetbuien meer, maar te weinig eten ligt dan op de loer. Het gaat goed, ik val af, dus nog minder eten is meer beter. En dat is het niet, en dat weet ik, dus wil ik dat niet. Maar dat is wel een gevecht dat ik dagelijks voer. Gelukkig gaat het wel steeds beter en eet ik niet op het niveau 'crash'. Ook eet ik wel afwisselend en gezond.
Maar eten was altijd vriend en vijand. Ik moet nu proberen eten alleen mijn vriend te maken, maar dat vind ik heel lastig, omdat het 10 jaar lang ook met vijand geweest is.
Daar komt mijn probleem met eten vandaan.
Goedbedoelde tips zijn altijd welkom, echt.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor de duidelijke uitleg!
Goed dat je het probleem nu duidelijk onder ogen hebt en dat je behandeling ervoor hebt. Ik zal dan maar geen goedbedoelde tips meer geven want je begeleiding weet waarschijnlijk veel beter wat goed is. Mooi dat het de laatste tijd beter gaat in ieder geval!
Ja, ik vind dat dus eng, want dan is er al zo'n groot deel van mn kcal 'op'. Daarnaast ben ik echt slecht met ontbijten.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke, nou mijn tip is dus een koningsontbijtGeeft mij in ieder geval veel energie door de dag en dan kan ik het 's avonds bij een klein bordje houden en niet met zo'n zwaar gevoel zitten.
Wat naar voor je dat het zo herkenbaar is.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:13 schreef Myraela het volgende:
Oh jeetje Lonaa, jouw verhaal is zo enorm herkenbaar. Wel fijn om te horen dat je je nu stabiel voelt.
WHO guideline is 25 gram per dag. Of beter, 5% van je dagelijks calorie-intake. Van 2002 tot maart 2014 was het 10%.quote:Op zondag 15 februari 2015 16:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik kan echt nergens vinden hoeveel suiker je op een dag zou moeten eten max.
Dat is het ook. Ik herken me onwijs in je verhaal. Als ik 1kg zwaarder ben wil ik gaan crashenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goedbedoelde tips zijn altijd welkom, echt.![]()
Ik vind het alleen heel moeilijk en op dit moment ook best 'eng' om van mijn schema af te stappen/wat anders te proberen. Maar tips zijn echt welkom.
En is dat inc fructose? Of enkel de suikers die zijn toegevoegd? Ik haal dat echt fucking nooit 25g. Ik zit altijd tussen de 60 en 90quote:Op maandag 16 februari 2015 18:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
WHO guideline is 25 gram per dag. Of beter, 5% van je dagelijks calorie-intake. Van 2002 tot maart 2014 was het 10%.
Jeej for mealprep! Waarom weet je niet of je nog rijst neemt?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net voor het eerst speciaal een serieuze mealprep gedaan voor lunch deze week. Kip gemarineerd in ketjap, wokolie en gembersap en groenten gesneden. Moet het nog wokken als ik terugkom van trainen. Weet alleen niet of ik er nog rijst bij zal koken of niet..
Dit.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ik herken me onwijs in je verhaal. Als ik 1kg zwaarder ben wil ik gaan crashennetzolang tot het er weer af is + meer. En als ik een dag teveel heb gegeten wil ik de volgende dagen veel te weinig eten waardoor de eetbuien hier weer getriggerd worden.
En als ik afval wil ik mijn kcal inname nog meer verlagen want dan val ik sneller afEn als iemand voorsteld om pizza te gaan eten, ga ik of niet mee of wel mee en dan heb ik een soort "fuck it alles is toch al verneukt idee" en dan gaan alle remmen los
Ik heb geen tips
Ooh ja, herkenbaar. O overslaan, L 1 broodje, T's overslaan en dan naar de krog.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit.
Of, ook al zo'n briljant idee, minder eten omdat je 's avonds de kroeg in wil.
POSTquote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een heerlijk uiensoepje gehad met een boterham met gesmolten parmazaanse kaas.
En mn weekmenu is bijna af! Ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes ALLES
Dat bewegen/sporten deed ik niet zo. Kotsen na het eten wel.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh ja, herkenbaar. O overslaan, L 1 broodje, T's overslaan en dan naar de krog.
Daarom ben ik ook gestopt met zuipen o.a want als ik heb gezopen, maakt niet uit of het 4 of 12 biertjes zijn, dan gaan ook alle remmen los.
Of extreem compenseren met bewegen / sportenOok na een uitschieter qua eten trouwens.
Ok.quote:
Kotsen heb ik dan gelukkig nooit gedaan. Maar daarom eet ik ook zelden chocolade / wijk ik van mijn schema af.. want het kan niet normaal hierquote:Op maandag 16 februari 2015 19:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat bewegen/sporten deed ik niet zo. Kotsen na het eten wel.
Ik vond het wel een ding dat k zaterdag 2 wijntjes gedronken heb, en verder niet.
De wijn paste wel in m'n macro's ja.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kotsen heb ik dan gelukkig nooit gedaan. Maar daarom eet ik ook zelden chocolade / wijk ik van mijn schema af.. want het kan niet normaal hier![]()
2 wijntjes is knapIk sla heel die zooi tegenwoordig maar over. En als ik weet dat ik een feest oid heb waarbij je wel zuipt en vet vreet dan hou ik daar in de aanlopende weken (
) rekening mee
Dat klinkt best wel lekker.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:01 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn D was heerlijk. Quinoa, veldsla, doperwten, sperziebonen, halloumi uit de grillpan, pecannoten en wat balsamico-azijn. Omz
Hij ziet er wel lekker uitquote:Op maandag 16 februari 2015 19:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ok.
dinsdag
Smoothie met aardbeien en kwark en lijnzaad
2 brood met coburgerham
Pastinaakpannenkoeken met gebakken vis en gebakken venkel en kwark/frambozen/pepersaus
Bladerdeeg, peer, geitenkaas, pijnboompitten
woensdag
Smoothie met kwark, banaan en lijnzaad
Gevulde zoete aardappel met geitenkaas, druiven, honing
Quinoa-champignonsburgers
Brood met tonijn
donderdag
Smoothie met ananas, kwark en lijnzaad
Quinoa-bietjes-geitenkaassalade
Allspice kippenpoot, aardappeltjes, broccoli met tahinisaus
2 gekookte eieren
vrijdag
Smoothie met banaan, kwark, lijnzaad
Tonijn-aardappelburgers
Champignons op brood met spek en parmazaanse kaas
Mueslireep
zaterdag
Smoothie met bosvruchten, kwark, lijnzaad
Roerei met champignons, tomaat, prei
Eendenborstfilet, witlof, beer soaked fries, rode wijn saus, rode wijn
3 peppadews
zondag
Smoothie met banaan, kwark, lijnzaad
?
Wraps zonder wraps
?
maandag
Smoothie met aardbeien en kwark en lijnzaad
?
Garnalensoep met brood
?
Het is O, L, D, T. Ik heb nog geen idee wb kcal, dus misschien dat er meer/andere tussendoortjes komen ofzo, maar dat zie ik allemaal wel. En ik moet nog dingen bedenken voor zondag en maandag.
*boks*quote:Op maandag 16 februari 2015 19:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De wijn paste wel in m'n macro's ja.![]()
Ik doe wel minder kroeg/feestjes dan eerder ja, want 'een beetje' ben ik niet zo goed in.
Jammer zeg! Waarom niet meer?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:05 schreef Maraca het volgende:
Nou, terug van de fysio en hardlopen is even geen optie meerBalen, maar zat er dik in. Gelukkig kan ik nu wel gericht gaan trainen om uiteindelijk het hardlopen weer op te pakken.
Moet nu wel weer even kritisch gaan kijken naar mijn voedingsschema want die gaat nog steeds uit van veel sporten
Oi. Shinsplints nog steeds? Ik mag morgen weer voor een naaldensessie. Niks voor jou? Triggerpoints in mijn kuiten zijn o.a mijn boosdoener.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:05 schreef Maraca het volgende:
Nou, terug van de fysio en hardlopen is even geen optie meerBalen, maar zat er dik in. Gelukkig kan ik nu wel gericht gaan trainen om uiteindelijk het hardlopen weer op te pakken.
Moet nu wel weer even kritisch gaan kijken naar mijn voedingsschema want die gaat nog steeds uit van veel sporten
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hij ziet er wel lekker uitEn Champignons op brood met spek en parmazaanse kaas??? En beer soaked fries? Klinkt als iets wat ik moet
Je champinons uitgebakken? En je spek als in ontbijtspek oid?
Hoe maak ik die beer soaked fries?
Shin Splint, helaas. Was wel een interessante sessie bij de fysio.. veel geleerd ook over hoe mijn burn-out invloed heeft op mijn fysieke belastbaarheid. Nu ik dat weet kan ik daar veel meer rekening mee houden.quote:
Ik ga eerst even proberen wat de fysio mij heeft aangeraden. Maar zal het zeker in mijn achterhoofd houdenquote:Op maandag 16 februari 2015 19:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oi. Shinsplints nog steeds? Ik mag morgen weer voor een naaldensessie. Niks voor jou? Triggerpoints in mijn kuiten zijn o.a mijn boosdoener.
Morgen gelijk kijken of ze mijn rug nog ff los kan meppen. Pleuris rugpijn
Jaquote:Op maandag 16 februari 2015 19:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
*boks*
Alles of niks hiero. En alles is dan ook kapot dronken, alles
Uhuquote:Op maandag 16 februari 2015 19:10 schreef Maraca het volgende:
[..]
Shin Splint, helaas. Was wel een interessante sessie bij de fysio.. veel geleerd ook over hoe mijn burn-out invloed heeft op mijn fysieke belastbaarheid. Nu ik dat weet kan ik daar veel meer rekening mee houden.
[..]
Ik ga eerst even proberen wat de fysio mij heeft aangeraden. Maar zal het zeker in mijn achterhoofd houden
Inclusief alles dat als suiker gekwalificeerd wordt:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
En is dat inc fructose? Of enkel de suikers die zijn toegevoegd? Ik haal dat echt fucking nooit 25g. Ik zit altijd tussen de 60 en 90
Volledigheidshalve de volledige aanbeveling van de WHO in context:quote:Op 5 maart 2014 schreef WHO het volgende:
Free sugars include monosaccharides and disaccharides added to foods by the
manufacturer, cook or consumer, and sugars naturally present in honey, syrups, fruit
juices and fruit concentrates.
quote:Op 5 maart 2014 schreef WHO het volgende:
• WHO recommends reduced intake of free sugars throughout the life-course (strong
recommendation).
• In both adults and children, WHO recommends that intake of free sugars not exceed
10% of total energy (strong recommendation).
• WHO suggests further reduction to below 5% of total energy (conditional
recommendation).
*opschrijft voor bij de boodschappen!quote:Op maandag 16 februari 2015 19:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, je roostert lekker brood (want dat is meer lekker) en dan leg je ze op je bord en rasp je er kaas over. Voor de spek vraag ik in de supermarkt om een plak ontbijtspek van een halve cm dik. Die snij ik dan in kleine stukjes en bak ik in de pan. De champignons snij je in plakjes of kwarten of whatever jij wil en die bak ik dan ook in de pan. Met veul peper, wat tijm en eignelijk wat melk/room whatever. En dan op brood flikkeren. En in je mik schuiven.
![]()
Bier naar keuze.. maar neem je dan een tripel? Een quadruple? Een blond? Want ik zou zeggen voor de smaak kan je dan beter richting een tripel gaan. Ik denk dat als je het met een quad gaat doen het te heftig wordt. Anderzijds, misschien best lekker.quote:De beer soaked fries staan op mijn blog, die al een tijdje stilstaat.![]()
Wat heb je nodig?
- 1 Frieslander a 500 gram (of 500 gram andere stevige aardappels)
- bier naar keuze
- olie naar keuze
- peper en zout
Aight!quote:Wat ga je doen?
– Verwarm de oven voor op 220 graden
– Snij de aardappel in dunne patatjes.
– Doe ze in een schaal en giet er het bier overheen.
– Laat het zo’n 15 minuten staan en schep ondertussen een keer om.
– Giet de patat af en meng de patat met de olie en peper en zout.
– Leg de patatjes op wat bakpapier en schuif in de oven
– Met zo’n 45 minuten zijn de patatjes bruin.
Ik heb het een aantal keer gemaakt met Brugse Zot, en een keer met een IPA. En met hefstbok. Dus eigenlijk kan het allemaal
Icepackquote:Op maandag 16 februari 2015 19:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
UhuKan de fysio als het goed is ook. Moet je gewoon een icepack doen (ik stalk je
) of met een ijsblok / beker bevroren water uit platisc beker over je schenen heen?
Ik weet wat je doormaaktJe kan vragen aan je fysio hoe hij/zij denkt over herzog compressie kousen icm shinsplints. Wellicht voor als je weer mag beginnen.
Succes babe
Lol. 25g is onhaalbaar danquote:Op maandag 16 februari 2015 19:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Inclusief alles dat als suiker gekwalificeerd wordt:
[..]
Volledigheidshalve de volledige aanbeveling van de WHO in context:
[..]
Die champignons eet ik altijd als ik niet weet wat ik moet eten.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
*opschrijft voor bij de boodschappen!
[..]
Bier naar keuze.. maar neem je dan een tripel? Een quadruple? Een blond? Want ik zou zeggen voor de smaak kan je dan beter richting een tripel gaan. Ik denk dat als je het met een quad gaat doen het te heftig wordt. Anderzijds, misschien best lekker.
Ik ga denk ik dit even voor vrijdag maken. En dan 3 versies. Blond, quad en trip.
[..]
Aight!Thnx.
Ey, ik heb nog 2 pannepot's staan. Oude. 2008 geloof ik, gewoon en vintage. Meenemen de 7de? Doen we ze samen?
Hahahaha lol.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Icepack(moest nog aan je denken toen hij het zei
) Ik zal die vraag over de compressie eens uitzetten via de mail als ik hem weer spreek
Gaat geen periodieke controle worden omdat ik te gierig was om een aanvullende verzekering af te sluiten
Heb wel een vermoeden wat je hiermee bedoeld. Krijg je dus eigenlijk een mega ijsblokjequote:Op maandag 16 februari 2015 19:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hahahaha lol.
Wat je ook nog kan doen (ik geef maar wat tips he, wat ik van mijne heb gehad), is dus elke x na een wandeling, na een stukje fietsen op je hometrainer, ect, je scheen met ijs bewerken. Dan vries je dus eerst water in in een plastic bekertje. Dan haal je het bekertje er om vandaan en dan ga je over je scheen heen, daar waar je pees tegen het bot aanloopt (ik kan wel een foto maken als je niet weet wat ik bedoel). Werkt hier als een tiet.
Moet jij je kuitspieren ook oprekken? Dmv de traptrede?
Ik ga ze maken en ik maak wel foto vrijdagquote:Op maandag 16 februari 2015 19:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die champignons eet ik altijd als ik niet weet wat ik moet eten.Vrijdag eet ik alleen bijv, dan is het ideaal.
En succes met de fries! Ze smaken niet heul erg naar bier, maar wel lekkerder dan gewone aardapels uit de oven.
Lol, zijn ze awesome zegt ze.quote:En dat laatste klinkt als een dondersgoed plan, maar ik ken die biertjes niet. Zijn ze awesome?
*google gaat
Heb jij wel eens Cuvee du Chateau gehad?
Mega ijsblokje klopt idd! en dan +- elke x 5 min. Aah ja. Die ken ik idd. Ik doe ze op de trap nu.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb wel een vermoeden wat je hiermee bedoeld. Krijg je dus eigenlijk een mega ijsblokjeEn moet inderdaad ook mijn kuitspieren oprekken. Weet niet precies hoe het heet, maar het lijkt een beetje hierop:
[ afbeelding ]
Cuvee matig?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga ze maken en ik maak wel foto vrijdagApp ik wel
[..]
Lol, zijn ze awesome zegt ze.![]()
Ze zijn geniaal. Moeilijk te krijgen ook en tering duur. Had mazzel laatst
Cuvee vond ik zwaaaaaar matig. Cuvee vd keizer blauw zwaar awesome. Westvleteren 12 wel goed te doen, 8 goor en blond ook wel oke.
Tactical nucliair pinguin van brewdogHeb ook nog palate wrecker staan. Ibu van 150
Die kan ik ook proberen als de icepack niet werktquote:Op maandag 16 februari 2015 19:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mega ijsblokje klopt idd! en dan +- elke x 5 min. Aah ja. Die ken ik idd. Ik doe ze op de trap nu.
[ afbeelding ]
Die. Maar dan 2 benen en zonder dumbell
Ja. Sorry. Ik hou echt niet van cuveequote:Op maandag 16 februari 2015 19:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Cuvee matig?![]()
![]()
![]()
Anyway, LET'S DRINK THEM!
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:27 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die kan ik ook proberen als de icepack niet werktIk heb geen trap in huis, dus snap wel dat ik die niet voorgeschreven heb gekregen
Ik heb myfitnesspal tijdelijk gebruikt om een en ander te monitoren en in 21 dagen heb ik één keer meer dan 50, drie keer tussen de 25 en 50 en zeventien keer onder de 25 gram geconsumeerd.quote:
IPA begin ik wel steeds meer te waarderen.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja. Sorry. Ik hou echt niet van cuveeIk hou wel heel erg van IPA
![]()
OkeCool
Ga ik ze meenemen
Lol. Dacht dat het al definitief wasquote:Op maandag 16 februari 2015 19:34 schreef Lonaa het volgende:
Oh Q, het is ook rond voor 7 maart. Even, voor de beleefdheid, gevraagd of ie het erg vond als ie alleen naar Enschede moest, maar nope!
Lol. 1 banaan bevat al 17g fructose.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb myfitnesspal tijdelijk gebruikt om een en ander te monitoren en in 21 dagen heb ik één keer meer dan 50, drie keer tussen de 25 en 50 en zeventien keer onder de 25 gram geconsumeerd.
Ja, ach, ja. Ja. Maar ik vond dat ik voor de beleefdheid wel nog even moest vragen wat ie er van vond. Niet dat ik dacht dat dat een probleem zou zijn, en als ie dat wel zou vinden is ie een zeurkous en trek ik me daar niks van aan. Maar toch.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Lol. Dacht dat het al definitief was
Ik hou niet van Barleyquote:Op maandag 16 februari 2015 19:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
IPA begin ik wel steeds meer te waarderen.
Ik had donderdag een barley wine biertje van 't IJ, de Struis. Heeft wel kenmerken van een IPA en ik vond hem erg lekker. Donker, grapefruit, lekker!
En de Punk van Brew Dog vind ik ook wel lekker.
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ach, ja. Ja. Maar ik vond dat ik voor de beleefdheid wel nog even moest vragen wat ie er van vond. Niet dat ik dacht dat dat een probleem zou zijn, en als ie dat wel zou vinden is ie een zeurkous en trek ik me daar niks van aan. Maar toch.
Die instellingquote:Op maandag 16 februari 2015 19:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ach, ja. Ja. Maar ik vond dat ik voor de beleefdheid wel nog even moest vragen wat ie er van vond. Niet dat ik dacht dat dat een probleem zou zijn, en als ie dat wel zou vinden is ie een zeurkous en trek ik me daar niks van aan. Maar toch.
Ik ga niet voor niks met het ovquote:Op maandag 16 februari 2015 19:39 schreef Qwea het volgende:
Alle remmen gaan 7 maart los he?Ik zie het nu al gebeuren.
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik hou niet van BarleyPunk vond ik mhaw. Mikkeler heeft goeie IPA's opzich. Heb je wel eens texels skuumkoppe gehad btw?
Nope, ik kies meestal voor de Cuveequote:Op maandag 16 februari 2015 19:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik hou niet van BarleyPunk vond ik mhaw. Mikkeler heeft goeie IPA's opzich. Heb je wel eens texels skuumkoppe gehad btw?
Ja.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:39 schreef Qwea het volgende:
Alle remmen gaan 7 maart los he?Ik zie het nu al gebeuren.
Is skuum wel te verkrijgen daar?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Nope, ik kies meestal voor de Cuvee
Verzin iets beters danquote:Op maandag 16 februari 2015 19:41 schreef Lonaa het volgende:
Maar ik vind Antonio's nog steeds stom.
Ja ho. Count me in for lunch then. Hoelaat lunch je?quote:Op maandag 16 februari 2015 19:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ga niet voor niks met het ov
Ga wss daar ook ff lunchen, want lunch in trein is kut.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Verzin iets beters danben daar niet bekend.
Ok. Ik ga wel even wat zoeken.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:41 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Verzin iets beters danben daar niet bekend.
En mij misschien, ligt eraan.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ho. Count me in for lunch then. Hoelaat lunch je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |