abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149708487
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:33 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die vraag stelde ik gister ook. Volgens berichten zou het herkend zijn door de ouders, net als de schoen. Ik vermoed dat dat van foto's moet zijn geweest.
Ik vind dat ook wat vaag idd, aangezien men pas later adv de foto's uit de camera wist wat voor kleding ze droegen
Jij weet toch niet hoe vaak ze dat broekje aan had op eerdere foto's? Doorgestuurd naar haar familie? Ze waren al een aantal dagen op reis voordat ze verdwenen.
pi_149708708
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:06 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Iedereen wist dat Kris geen zwarte lycra droeg, omdat alles uitgeplozen was, en bekend dat Kris maar één zwarte lycra had? Dat de andere (niet op de kamer, maar in de jungle) van Lisanne was? Dat werd geconcludeerd, aan alle bewoner doorgeven? OK, kan. Wanneer wist iedereen het?
Wie zijn iedereen?

Ik gebruik het woord men. De onderzoekers, de familie en eventuele vrienden/huisgenoten.

Lisanne en Kris hebben ook niet dezelfde kledingmaat en helemaal niet met een zwarte lycra
pi_149708752
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:33 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Die vraag stelde ik gister ook. Volgens berichten zou het herkend zijn door de ouders, net als de schoen. Ik vermoed dat dat van foto's moet zijn geweest.
Ik vind dat ook wat vaag idd, aangezien men pas later adv de foto's uit de camera wist wat voor kleding ze droegen
Ik weet niet wat er vaag aan is, maar dat kan zijn omdat ik niet weet wat vaag betekent bij sommige posters.
Dat laat onverlet, dat ouders bekend kunnen zijn met kleding en schoenen van hun dochter, ook als die al een tijdje het huis uit is. Wat ze dragen op de foto's doet er dus niet toe voor die herkenning. Als ouders het van de gevonden foto's moeten herkennen, kan de politie dat net zo goed zelf. Toch?

De foto's worden wel bepalend als de ouders het niet herkennen, kan het toch van Kris of Lisanne zijn. Helemaal bepalend niet natuurlijk, maar wel een stuk belangrijker.

Zat er trouwens echt geen zwarte lycra in de rugtas? Die ze aantrok toen de jeans te drogen lagen? Of iets anders, licht en dun, voor na de hike? Je hoeft maar een onschuldige schuiver te maken vooral tegen het eind, en je bent te vies voor een taxi.
pi_149708949
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er vaag aan is, maar dat kan zijn omdat ik niet weet wat vaag betekent bij sommige posters.
Dat laat onverlet, dat ouders bekend kunnen zijn met kleding en schoenen van hun dochter, ook als die al een tijdje het huis uit is. Wat ze dragen op de foto's doet er dus niet toe voor die herkenning. Als ouders het van de gevonden foto's moeten herkennen, kan de politie dat net zo goed zelf. Toch?

De foto's worden wel bepalend als de ouders het niet herkennen, kan het toch van Kris of Lisanne zijn. Helemaal bepalend niet natuurlijk, maar wel een stuk belangrijker.

Zat er trouwens echt geen zwarte lycra in de rugtas? Die ze aantrok toen de jeans te drogen lagen? Of iets anders, licht en dun, voor na de hike? Je hoeft maar een onschuldige schuiver te maken vooral tegen het eind, en je bent te vies voor een taxi.
goeie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De logica van in je onderbroek door de jungle lopen.. Dingen wegen niets en nemen weinig ruimte in de tas in, snel droog. Tja, handig ook als eventueel "gereedschap" zoals materiaal om te spalken of te gebruiken als verbindingsmateriaal

[ Bericht 1% gewijzigd door ootjekatootje op 15-02-2015 21:41:16 ]
pi_149709180
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Volgens jouw schema kan ik kiezen uit: verdwaald (A,B,D), ongeluk (C-D), of misdrijf (E-I). Mijn scenario is: niet verdwaald, geen ongeluk, geen misdrijf. Waar zijn de categorieën "2 girls did not get lost" en "2 girls encountered hostile wildlife"?

Het fundamentele punt is dat er dingen naast elkaar gezet worden die niet direct gerelateerd zijn: verdwalen en ongelukken/misdrijven/derden.
Verdwalen heeft te maken met de geografie van het gebied: de aanwezigheid van paden, markeringen en herkenningspunten; en met de ervaring, voorbereiding en gemoedstoestand van de wandelaars.
Dat staat los van mogelijke doodsoorzaken, zoals criminelen, ziektes, ongelukken, gevaarlijke beesten etc. Die psychopaat en die dolle stier trekken zich er niets van aan of hun slachtoffer verdwaald is.
Verdwalen is op zichzelf geen doodsoorzaak, ook al vergroot het natuurlijk wel de kans op problemen.
Uiteindelijk is ofwel verdwalen ofwel de doelbewuste moord door anderen de mogelijke doodsoorzaak. Elke natuurlijke doodsoorzaak valt dus in de categorieen A tot D. Niet verdwaald zijn kan alleen als je een doelbewuste derde aanneemt. Ze waren sowieso verdwaald. Geen ongeval en niet gescheiden betekent dat jouw meest realistische scenario A is.

Ongelukken en aanvallen van beesten staan er zo gewoon tussen. Jouw scenario dus ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149709302
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:15 schreef jackie12 het volgende:
El Matador, ik wil je vriendelijk vragen om alles wat je in de OP hebt geplaatst in het Engels te veranderen in het Nederlands.

FOK is een Nederlands forum en moet het toegankelijk en te begrijpen zijn voor iedereen.
Ook voor (bv nieuwe) mensen die geen Engels kunnen.

(Ik begrijp 90% maar ik wil het 100% begrijpen)

Alvast bedankt w/
pi_149709541
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wie zijn iedereen?

Ik gebruik het woord men. De onderzoekers, de familie en eventuele vrienden/huisgenoten.
Mwah.. dan is het nogal irrelevant, voor de vraag of een indiaan er mogelijk veel later achter komt. Maar volgens jou wist die men dus dat ze geen zwarte lycra droeg.

• Hoe wisten ze dat Kris er maar één mee op reis had? En geen nieuwe aangschaft?
• Wanneer wisten ze dat, dwz. hadden ze die conclusie getrokken?
• Wat is jouw bron daarvan?

quote:
Lisanne en Kris hebben ook niet dezelfde kledingmaat en helemaal niet met een zwarte lycra
De stof op de foto's ziet er nogal rekbaar uit. Volgens mij heeft Lisanne daar de lycra van Kris aan. Bron van deze alinea in de spoiler,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van Lisanne lag op de kamer, omdat ze per ongeluk verwisseld waren. Naar men zegt, dus hou me te goede. Gelukkig had Kris er nog één in de rugtas, voor als de spijkerbroek vies zou worden. Je moet er immers nog mee in een taxi naar het hostel. (zelfde bron ;) )
pi_149709670
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:46 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Mwah.. dan is het nogal irrelevant, voor de vraag of een indiaan er mogelijk veel later achter komt. Maar volgens jou wist die men dus dat ze geen zwarte lycra droeg.

• Hoe wisten ze dat Kris er maar één mee op reis had? En geen nieuwe aangschaft?
• Wanneer wisten ze dat, dwz. hadden ze die conclusie getrokken?
• Wat is jouw bron daarvan?

[..]

De stof op de foto's ziet er nogal rekbaar uit. Volgens mij heeft Lisanne daar de lycra van Kris aan. Bron van deze alinea in de spoiler,
SPOILER
Die van Lisanne lag op de kamer, omdat ze per ongeluk verwisseld waren. Naar men zegt, dus hou me te goede. Gelukkig had Kris er nog één in de rugtas, voor als de spijkerbroek vies zou worden. Je moet er immers nog mee in een taxi naar het hostel.
Dus wanneer er geen bronnen zijn, fantaseer jij er gewoon een lycra bij?
pi_149709772
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus wanneer er geen bronnen zijn, fantaseer jij er gewoon een lycra bij?
Ze had er echt twee. Kijk jouw bron maar na, dan zie je het.
pi_149709952
• Kris en Lisanne hadden allebei een zwarte lycra mee - Schipholfoto
• Kris droeg, als Peter van Casa Pedro (of heetie nou Giovanni?) Kris "la gordita" 31 maart door hem gezien was, een zwarte lycra
• als Oliva de meiden echt zag, droeg Lisanne die dag juist een kort broekje - die beschrijft Oliva bij de een (moet dus Lisanne zijn)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 15 februari 2015 @ 21:56:17 #111
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149710061
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteindelijk is ofwel verdwalen ofwel de doelbewuste moord door anderen de mogelijke doodsoorzaak. Elke natuurlijke doodsoorzaak valt dus in de categorieen A tot D. Niet verdwaald zijn kan alleen als je een doelbewuste derde aanneemt. Ze waren sowieso verdwaald. Geen ongeval en niet gescheiden betekent dat jouw meest realistische scenario A is.

Ongelukken en aanvallen van beesten staan er zo gewoon tussen. Jouw scenario dus ook.
Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat je daar langdurig verdwaald (en mobiel) kan zijn. Daar is het gebied veel te klein voor.
Maar ik geef het op. We komen er bij het kampvuur in Culebra wel op terug :7
pi_149710275
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:34 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Heb je het niet gevolgd? 5 is het nieuwe 6 in dit topic.
:) :) :)
Hij is goed!!!!!!! :) :) :)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149710286
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik vind het erg onwaarschijnlijk dat je daar langdurig verdwaald (en mobiel) kan zijn. Daar is het gebied veel te klein voor.
Maar ik geef het op. We komen er bij het kampvuur in Culebra wel op terug :7
Prima plan en je hebt dezelfde gedachtegang als ik wat dat betreft.

De enige manier om "niet verdwalen" én "geen derden" te bereiken, is veronderstellen dat Kris en Lisanne ondanks hun verkeerde kleding en brakke voorbereiding bewust al die dagen in de jungle bleven.

Die mogelijkheid staat er inderdaad niet bij, maar E-I7 zou je dan ook moeten beschouwen en dat gaat wat ver...

pi_149710299
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:56 schreef Domnivoor het volgende:
Maar ik geef het op. We komen er bij het kampvuur in Culebra wel op terug
Ik hoop dat jullie als eerste de paddock hutjes bekijken (als mogelijk) en dan de steep area nemen.
Met materiaal om ab te seilen voor de zekerheid.
pi_149710302
quote:
12s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:54 schreef El_Matador het volgende:
• Kris en Lisanne hadden allebei een zwarte lycra mee - Schipholfoto
• Kris droeg als Peter van Casa Pedro (of heetie nou Giovanni?) Kris "la gordita" 31 maart door hem gezien was
• als Oliva de meiden echt zag, droeg Lisanne die dag juist een kort broekje - die beschrijft Oliva bij de een
Uit de foto's valt niet af te leiden hoeveel ze er hadden. Volgens OotjeKatootje hebben 'de onderzoekers' echter toch uit kunnen sluiten dat Kris een zwarte lycra mee had op de hike, nadat ze er éém (1) op de kamer aantroffen. En zeker wisten, dat die niet van Lisanne was.
Ootje vergeet maar steeds daar een bron van te geven, en ik ben de mijne kwijt die zegt dat het er twee waren. Maar ik blijf sportief: zodra OotjeKatootje haar bron geeft, en blijkt dat ze niet uit haar nek lulde, geef ik toe dat ik me ernstig vergist heb. Zeer ernstig, gezien het onderwerp.
SPOILER
pi_149710355
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:04 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

wat ik ook zie is dat Sven G. afreisde naar Costa Rica met zijn vader, vastbesloten zijn zus terug te vinden... hij praatte met lokale bewoners.....en vond haar binnen 2 weken terug...

Naar Kris en Lisanne is wekenlang gezocht, door talloze mensen, lokalen, vrijwillgers, speciale teams van diverse leger- en politie onderdelen, lokale gidsen, Rode Kruis, en dat alles met helikopters, met honden enz.
Op diverse paden, voor- en achter de mirador. Ook op de Pianista Duran coffea trail.... en zij vonden...... niets... helemaal niets....
Probleem kan zijn geweest dat het onderzoek direct naar het hoogste niveau is getrokken. Chefsache. Dat kost tijd en alles gaat officieel en met veel inzet. De lokale slimheid en doelgerichtheid lijdt daar nogal eens onder. Punt is ook dat dan de credits naar het zoekteam moeten en niet naar een of andere localo. De inzet was zodoende enorm en het resultaat ongeveer nul.
Als ik ooit verdwijn laat dan de lokale Plinio's en Feliciano's zo snel mogelijk beginnen.
pi_149710564
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:01 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Probleem kan zijn geweest dat het onderzoek direct naar het hoogste niveau is getrokken. Chefsache. Dat kost tijd en alles gaat officieel en met veel inzet. De lokale slimheid en doelgerichtheid lijdt daar nogal eens onder. Punt is ook dat dan de credits naar het zoekteam moeten en niet naar een of andere localo. De inzet was zodoende enorm en het resultaat ongeveer nul.
Als ik ooit verdwijn laat dan de lokale Plinio's en Feliciano's zo snel mogelijk beginnen.
Mooi gezegd. ^O^

zondag 15 februari 2015 @ 22:10:40 #118
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149710848
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:00 schreef doorgaan het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie als eerste de paddock hutjes bekijken (als mogelijk) en dan de steep area nemen.
Met materiaal om ab te seilen voor de zekerheid.
De no!no!steep area laat ik vol vertrouwen aan MeloD over. Zo veel klimervaring heb ik niet :)
pi_149712103
Is dat niet hetzelfde als waar P vertelt dat ze aan touwen gehangen hebben om te zoeken?
pi_149712288
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:00 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Uit de foto's valt niet af te leiden hoeveel ze er hadden. Volgens OotjeKatootje hebben 'de onderzoekers' echter toch uit kunnen sluiten dat Kris een zwarte lycra mee had op de hike, nadat ze er éém (1) op de kamer aantroffen. En zeker wisten, dat die niet van Lisanne was.
Ootje vergeet maar steeds daar een bron van te geven, en ik ben de mijne kwijt die zegt dat het er twee waren. Maar ik blijf sportief: zodra OotjeKatootje haar bron geeft, en blijkt dat ze niet uit haar nek lulde, geef ik toe dat ik me ernstig vergist heb. Zeer ernstig, gezien het onderwerp.
SPOILER
Je bent je eigen bron kwijt en beveelt mij er een te geven, :Z , je bent vermoeiend...
Je gaat weer op de negeer stand.
pi_149712722
quote:
6s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De no!no!steep area laat ik vol vertrouwen aan MeloD over. Zo veel klimervaring heb ik niet :)
Zijn er foto's oid van die steep area eigk?
pi_149712745
Mijn verzoek om alles in het Nederlands te veranderen wordt zo te zien genegeerd.
pi_149712864
De trail de "Pianista" is aan de kant van Boquete niet 1 pad.
Er zijn sowieso 2 wegen die naar boven gaan.
pi_149713088
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:32 schreef 11en30 het volgende:
Is dat niet hetzelfde als waar P vertelt dat ze aan touwen gehangen hebben om te zoeken?
Voor de “steep area” moet je op de Mirador zijn en waar P over spreekt dat is een afdaling vanaf een bepaalde plek waar je langs komt als je het Pianista pad bewandelt.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:50:04 #125
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149713173
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:42 schreef MeloD het volgende:

[..]

Zijn er foto's oid van die steep area eigk?
Die ga jij toch maken? 8-)
Ik heb er geen foto's van gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')