Ik vind je een van de prettigste users op dit forum. Altijd correct en beleefd.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef MeloD het volgende:
Ik wil toch even inhaken op de opmerkingen over "meeting met maar 3 personen". Via PB is door evt. sponsoren gevraagd een en ander op papier te zetten, met een plan te komen. Op basis van dat plan zijn een aantal mensen evt. bereid te sponsoren. Mij leek het logisch om dan met de betrokkenen die er ook daadwerkelijk heen willen/kunnen als eerste om de tafel te gaan zitten, ipv een reguliere meet waar iedereen welkom is. Leek mij anders nogal onoverzichtelijk worden.
Verder was mijn doel van zo'n meet bekijken of ik op één lijn zit met de andere "expeditieleden". Mocht ik er idd heen kunnen wil ik dat alleen als ik achter de plannen sta en een goed gevoel over mijn reisgenoten heb. Je komt toch in de middle of nowhere terecht waarin vertrouwen in elkaar misschien wel de hoogste prioriteit hoort te hebben.
En tot slot ga ik mee met Poekje, de uitingen/grapjes over vakantie vieren in Panama parallel aan de zoektocht beginnen mij ook nogal tegen te staan. Áls ik ga, wordt het verre van een vakantie. Hoewel ik ook heus zal genieten van de omgeving, zal het vooral afzien worden gok ik.
Inderdaad, we hebben vorige week afgesproken om kennis te maken en ideeën uit te wisselen. Dat is een belangrijke eerste stap in de voorbereiding. Er staat geen hotel in die jungle dus je bent op elkaar aangewezen. Dan moet je weten wat je aan elkaar hebt. En ik krijg de indruk dat de reisgenoten elkaar goed aanvullenquote:Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef MeloD het volgende:
Ik wil toch even inhaken op de opmerkingen over "meeting met maar 3 personen". Via PB is door evt. sponsoren gevraagd een en ander op papier te zetten, met een plan te komen. Op basis van dat plan zijn een aantal mensen evt. bereid te sponsoren. Mij leek het logisch om dan met de betrokkenen die er ook daadwerkelijk heen willen/kunnen als eerste om de tafel te gaan zitten, ipv een reguliere meet waar iedereen welkom is. Leek mij anders nogal onoverzichtelijk worden.
Verder was mijn doel van zo'n meet bekijken of ik op één lijn zit met de andere "expeditieleden". Mocht ik er idd heen kunnen wil ik dat alleen als ik achter de plannen sta en een goed gevoel over mijn reisgenoten heb. Je komt toch in de middle of nowhere terecht waarin vertrouwen in elkaar misschien wel de hoogste prioriteit hoort te hebben.
En tot slot ga ik mee met Poekje, de uitingen/grapjes over vakantie vieren in Panama parallel aan de zoektocht beginnen mij ook nogal tegen te staan. Áls ik ga, wordt het verre van een vakantie. Hoewel ik ook heus zal genieten van de omgeving, zal het vooral afzien worden gok ik.
Op dit moment is Boquete wel de laatste plek waar ik vakantie zou willen houden.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:34 schreef Domnivoor het volgende:
Ik volg deze zaak vanaf begin april. Na al die maanden is die omgeving voor mij te beladen om daar als een gewone toerist te kunnen rondlopen. En dat wil ik ook niet.
Dus alle meelurkers en meedenkers vanaf het eerste begin mogen niet bij de meeting zijn en krijgen ook niets te horen als jullie daar op onderzoek gaan? Ik ben bang dat er nu heel veel mensen afhaken en denken bekijk het dan maar! (waaronder ik) Succes. Nog even een tip: Ga je niet te veel focussen op die telefoons etc. maar zoek vooral in die kloof!quote:Op maandag 16 februari 2015 11:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Inderdaad, we hebben vorige week afgesproken om kennis te maken en ideeën uit te wisselen. Dat is een belangrijke eerste stap in de voorbereiding. Er staat geen hotel in die jungle dus je bent op elkaar aangewezen. Dan moet je weten wat je aan elkaar hebt. En ik krijg de indruk dat de reisgenoten elkaar goed aanvullen
En ik quote mezelf maar eens:
[..]
Op dit moment is Boquete wel de laatste plek waar ik vakantie zou willen houden.
Het doel van de meeting was "evt. reisgenoten leren kennen en kijken of je dezelfde verwachtingen hebt". Lijkt mij niet nuttig daar een groepsmeeting van te maken. Een algemene meeting is uiteraard altijd een optie. Een meeting met evt. sponsoren lijkt me - voor de hand liggend - noodzakelijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:59 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Dus alle meelurkers en meedenkers vanaf het eerste begin mogen niet bij de meeting zijn en krijgen ook niets te horen als jullie daar op onderzoek gaan? Ik ben bang dat er nu heel veel mensen afhaken en denken bekijk het dan maar! (waaronder ik) Succes. Nog even een tip: Ga je niet te veel focussen op die telefoons etc. maar zoek vooral in die kloof!
Bereik kun je hebben met een sataliettelefoonquote:Op maandag 16 februari 2015 12:02 schreef MeloD het volgende:
[..]
Het doel van de meeting was "evt. reisgenoten leren kennen en kijken of je dezelfde verwachtingen hebt". Lijkt mij niet nuttig daar een groepsmeeting van te maken. Een algemene meeting is uiteraard altijd een optie. Een meeting met evt. sponsoren lijkt me - voor de hand liggend - noodzakelijk.
En inhakend op het stukje "niets te horen krijgen", hoe wil je dat we dat doen zonder bereik??
nee dat staat niet vast want in panama is dat niet geregistreerd volgens die man van 911 centrale.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:29 schreef agter het volgende:
[..]
De Samsung van Lisanne die op 2 april om 1:56 verbinding maakt met de GSM mast, ze belt eerst 112, en vervolgens 911.
Die tijd staat dus vast.
Klopt, maar hoe zie je dat dan voor je? Dat we dagelijks even naar Nederland bellen, tegen torenhoge kosten?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bereik kun je hebben met een sataliettelefoon
Dat was juist de inzet, jullie daar zoeken, laat de sponsoren dat dan regelen.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:08 schreef MeloD het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe zie je dat dan voor je? Dat we dagelijks even naar Nederland bellen, tegen torenhoge kosten?
Met een aantal sponsoren en de expeditieleden, zoek je investeerders voor je bedrijf dan werk je ook met een goed plan. 1 april is over een dikke maand, dus die goede voorbereiding zie ik niet meer gebeuren.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:12 schreef Lutalo het volgende:
Jongens, er kan toch niet voor elke scheet een uitnodiging naar alle Kris en Lisanne topic-users uitgaan?
Laat degenen die naar Boquete aan, nou rustig uitzoeken hoe en wat, voor de sponsoren (en dan bedoel ik niet de eurootjes storters) bij elkaar geroepen worden.
Je zou wat mij betreft helemaal niet hoeven bellen naar Nederland maar wel contact houden met 1 persoon op een basiskamp (al is dat aan een zwembad, maak niet uit), zodat er direct actie kan worden ondernomen indien nodig. Die weet wat de lokale telefoonnummers zijn van oa Sinapoc en wat gidsen, reddingswerkers enz.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:16 schreef MeloD het volgende:
Satelliet telefoon gaat ook zeker mee! Maar ik vind het niet nuttig om iedere dag even naar Nederland te bellen om te updaten als er niks te updaten valt. Als sponsoren dat willen, prima, maar ik zie het nut niet
Wat betreft het "wie leest er allemaal mee", eens! Om die reden ben ik vrij terughoudend. Mocht ik gaan zal ik zeker niet openbaar neerzetten wanneer ik precies ga, waar ik verblijf etc.
Precies. En ook wij hebben vanaf het begin mee gelezen en soms onze gedachten hierover geplaatst. Maar dat er nu een groepje daar gaat hannissen onderweg met telefoons, routes, etc. staat me erg tegen omdat er vele van ons een ander idee hebben van wat er gebeurd kan zijn met de meiden. Hier wordt niet naar gekeken dus krijg nu het idee dat alles wat wij hier hebben ingebracht gewoon onder tafel wordt geschoven en jullie alleen jullie eigen bevindingen gaan uit zoeken. Weet zeker dat jullie met weinig nieuws terug komen.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat was juist de inzet, jullie daar zoeken, laat de sponsoren dat dan regelen.
Veiligheid voor alles daar in Boquete.
Zou in de basisuitrusting moeten zitten. Juist omdat we hier al maanden speculeren over de telefoons van K&L.
Daarom had ik liever gezien dat het wat professioneler was aangepakt. Er zit een middenweg tussen hier op een openbaar forum posten (wie leest er allemaal mee) en tussen een groepsmeet.
Inderdaad, we denken er hetzelfde over. Ik hoop dat jullie al een eindje zijn met de voorbereidingquote:Op maandag 16 februari 2015 12:16 schreef MeloD het volgende:
Satelliet telefoon gaat ook zeker mee! Maar ik vind het niet nuttig om iedere dag even naar Nederland te bellen om te updaten als er niks te updaten valt. Als sponsoren dat willen, prima, maar ik zie het nut niet
Wat betreft het "wie leest er allemaal mee", eens! Om die reden ben ik vrij terughoudend. Mocht ik gaan zal ik zeker niet openbaar neerzetten wanneer ik precies ga, waar ik verblijf etc.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:18 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Precies. En ook wij hebben vanaf het begin mee gelezen en soms onze gedachten hierover geplaatst. Maar dat er nu een groepje daar gaat hannissen onderweg met telefoons, routes, etc. staat me erg tegen omdat er vele van ons een ander idee hebben van wat er gebeurd kan zijn met de meiden. Hier wordt niet naar gekeken dus krijg nu het idee dat alles wat wij hier hebben ingebracht gewoon onder tafel wordt geschoven en jullie alleen jullie eigen bevindingen gaan uit zoeken. Weet zeker dat jullie met weinig nieuws terug komen.
Nou, jij hebt er vertrouwen inquote:Op maandag 16 februari 2015 12:18 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Precies. En ook wij hebben vanaf het begin mee gelezen en soms onze gedachten hierover geplaatst. Maar dat er nu een groepje daar gaat hannissen onderweg met telefoons, routes, etc. staat me erg tegen omdat er vele van ons een ander idee hebben van wat er gebeurd kan zijn met de meiden. Hier wordt niet naar gekeken dus krijg nu het idee dat alles wat wij hier hebben ingebracht gewoon onder tafel wordt geschoven en jullie alleen jullie eigen bevindingen gaan uit zoeken. Weet zeker dat jullie met weinig nieuws terug komen.
Als je op welke manier gaat, precies?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:40 schreef jackie12 het volgende:
Als ik door sponsoring die kant op zou kunnen dan zou ik in dienst staan van.
Ik zou dan ism die sponsors een "to do" lijst maken. En al staan er op die lijst dingen die ik persoonlijk niet geloof, ik zou ze natuurlijk wel doen.
Heb idd zoals Schuschuho terecht zegt nu ook het idee dat als je op deze manier gaat er weinig nieuws naar voren zal komen.
Wil je uitleggen wat je precies bedoelt met dingen van tafel vegen en zaken waar niet naar gekeken gaat worden?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:18 schreef schuschuho het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:
De rest is gek en wij hebben gelijk, dat is een beetje de tendens hier de laatste weken.
Beetje tunnelvisie en niet openstaan voor anders denkenden. 1 persoon aanwijzen als contactpersoon voor de sponsoring, dat hadden er minimaal 3 moeten zijn, om serieus genomen te worden.
De beste mix van expeditie leden was wel 4 verschillende denkers.
Inderdaad. En dat is precies wat we nu hebbenquote:Op maandag 16 februari 2015 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:
De beste mix van expeditie leden was wel 4 verschillende denkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |