SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.![]()
![]()
Quotje PSMDat moet haast wel. Anders zijn het belachelijk kilometers en mag NS niet zeggen dat ze tekort aan materiaal hebben.quote:Het stel zelf is nog ouder, want het komt uit de eerste bestelling IRM en is geleverd in 1994 of 1995. Kan zijn dat bij de verlenging de teller gereset is geweest?
Bij 10.000.000 klokje rond kan ook niet, dat zou betekenen dat ie 1700 per dag rijdt wat mee dan er aan de hoge kant lijkt. 10 uur per dag inzit met gemiddelde snelheid van ±90 per uur, ca 900 à 1000km per dag lijkt me vrij reëel?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik meen dat de lintjes van Syntus op 2,5 miljoen zitten.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja die komen niet vaak buiten de werkplaatsquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:00 schreef dennistd het volgende:
Ik meen dat de lintjes van Syntus op 2,5 miljoen zitten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik had niet door dat het de laatste wasquote:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Lamzak, we zullen jou eens verwaarlozen..quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik had niet door dat het de laatste was![]()
Nadat we gekruisd hebben in Almelo okay, tot over 20 minuten :$Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Oh is het in Almelo te doen vandaag? Mij een beetje negeren huh
We gaan naar elkaar zwaaien want onze treinen kruisen daar toevallig, b2py gaat naar Pluskut en ik naar Snolle.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh is het in Almelo te doen vandaag? Mij een beetje negeren huhVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gezellig. Stelletje einzelgängers dat we zijn ook.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het spoor vlak voor Purmerend weidevenne is wel erg matig. Gewoon lang stukje geschud en gebonk. Voor de rest rijdt de icm mooi lekker rustig door![]()
Pssst, anders kan de conducteur niet rijmenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het spoor vlak voor Purmerend weidevenne is wel erg matig. Gewoon lang stukje geschud en gebonk. Voor de rest rijdt de icm mooi lekker rustig doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Protocol ERTMS initiatief
Beschrijving proces hoe door het programma ERTMS wordt omgegaan met concrete initiatieven.![]()
Ga je elk stukje pennelikkerij dat half met treinen te maken heeft hier linken?
Welke nieuwe Alstomtrein bedoel je? De Régiolis (Coradia Polyvalent) of wat anders?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
James, rijd die nieuwe Alstom trein wel in Lille, ik begin nu te twijfelen![]()
Krijg je penningen om te fappen ja?quote:![]()
Rijk worden
Scottiequote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Abigail Spencer, bekend van Suits
en die kneitergeile vingerfilmpjes ja![]()
![]()
Da's weer eens wat anders dan ramen likken.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik kwam hier voor foto's van VIRM, maar dit keur ik ook goed.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Maar goed dat de voormalig directeur van de CIA het goed vindt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:48 schreef Blistering het volgende:
Ik kwam hier voor foto's van VIRM, maar dit keur ik ook goed.![]()
U heeft een oog voor kwaliteit.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar goed dat de voormalig directeur van de CIA het goed vindt.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Dit staat er trouwens op de OrlyVal website:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met Paris visite mag je sowieso niet naar luchthavens...
Dat valt wel te omzeilen, bus 350 351 voor CDG
en T(ram) 7 voor Orly kan wel...quote:Accepted tickets on Orlyval:
[...]
Use the Transport travel pass Paris Visite, zones 1 to 5 (including airports)![]()
immer kwalitatief hoogstaande bijdragen hier.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je spoort nietquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
immer kwalitatief hoogstaande bijdragen hier.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jij bent de uitzondering die de regel bevestigt ja.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hallo! Morgen weer een denderende rangeerdienst met de laatste slag naar Veendam om 0.33
Die probeer ik te slijten aan de nachtdienst, dan neem ik zijn rangeerklussen over.![]()
Je rangeert liever dan dat je een trein rijdt?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:24 schreef dennistd het volgende:
Je rangeert liever dan dat je een trein rijdt?![]()
Tenminste, wij 'trappen' er 30 treinen door met binnehalen, voorbrengen, laten tanken en schoonmaken. Heerlijk, beetje wissels trappen, beetje regelen als het mis gaat. Heerlijk!![]()
Mijn bijdrage dan maar; leuk stukje over: Seinhuis BlauwkapelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wilde ze pas nog slopen
bron: duicI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:30 schreef bork het volgende:
Mijn bijdrage dan maar; leuk stukje over: Seinhuis BlauwkapelActuele foto ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wilde ze pas nog slopen
[ afbeelding ]
bron: duic![]()
Nog mensen die zondag Schienenersatzverkehr willen doen met een bekende chauffeur?
Oldenzaal 15.21 - Hengelo Oost 15.37
Hengelo Oost 15.41 - Oldenzaal 15.57
Oldenzaal 16.21 - Hengelo Oost 16.37
Hengelo Oost 16.41 - Oldenzaal 16.57
Oldenzaal 18.21 - Hengelo Oost 18.37
Hengelo Oost 18.41 - Oldenzaal 18.57PM mij!
Ja, serieus
Zoals ik volgens mij eerder ook al gezegd heb:
Normaal gesproken wordt er met carnaval een kwartiersdienst gereden tussen Hengelo en Oldenzaal. Maar dit jaar moeten er meer badslippers via Oldenzaal gestuurd worden door alle werkzaamheden op Emmerich-Oberhausen. Daarom kon Syntus geen paden krijgen buiten de halfuursdienst. Daarom wordt Hengelo-Oldenzaal met 3 gekoppelde Linten gereden, maar dat past niet op Hengelo Oost... Daarom moet er vanaf Hengelo met de stadsbus naar Hengelo Oost gereisd worden, en vanaf Oldenzaal met de pendelbus naar Hengelo Oost.PM mij!
Tja, het is de beste oplossing die wel mogelijk is. Nou ja, je had natuurlijk voor één dag het perron van Hengelo Oost kunnen verlengen, maar dat zou wat begrotelijk worden denk ik. En normaal wordt er elk kwartier met twee stellen gereden, nu elk half uur met drie stellen. Je mist dus een stel per half uur. Daarom is het wellicht ook wel beter om Hengelo Oost met de bus te laten gaan.PM mij!
gewoon tegen uitstappers voor OOst zeggen dat ze niet in het achterste treinstel moeten gaan zitten. Solves ALL your problems. Is ook in geen enkel land een probleem. Maar wel in Nederland![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral een probleem met de dronken carnavalsvierders denk ik...PM mij!
en anders gewoon Oost sluiten en bussen pendelen vanaf Hengelo Hbf naar Oost. Is dat echt ZO Moeilijk??Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oost is ook gesloten zondag. Maar vrijwel iedereen wil naar Oldenzaal voor de optocht daar.
De paar reizigers die vanuit Hengelo Hbf naar Hengelo Oost willen kunnen wel mer de stadsdienst.PM mij!
Wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:30 schreef dennistd het volgende:
Oost is ook gesloten zondag. Maar vrijwel iedereen wil naar Oldenzaal voor de optocht daar.
De paar reizigers die vanuit Hengelo Hbf naar Hengelo Oost willen kunnen wel mer de stadsdienst.
Je kan ook wel met 4 x lint per half uur Hgl - Odz pendelen. Niemand wil bus.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ach ja, van een aantal carnavalsvierders minder wordt Nederland zeker niet slechterquote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:27 schreef dennistd het volgende:
Vooral een probleem met de dronken carnavalsvierders denk ik...Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dan komt Syntus een stel tekort omdat de slagen Hengelo - Zutphen volgens mij al met dubbele stellen rijden en je onderweg een paar keer kruist.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem?
Je kan ook wel met 4 x lint per half uur Hgl - Odz pendelen. Niemand wil bus.
Ze hebben negen stellenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat past in Hengelo weer niet aan het perron, omdat je daar met perronfases zit die allemaal bezet zijn...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dan het probleem?
Je kan ook wel met 4 x lint per half uur Hgl - Odz pendelen. Niemand wil bus.PM mij!
HAHA JA KUTFLES DIE MONGOOL GEBRUIKT OOK EEN AFKORTING BAN TEH FUCKER
gewoon debiel dat ze er juist dat weekend met al die goederen langs willen. Dat kan gewoon niet. Dat snapt een kind.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat past in Hengelo weer niet aan het perron, omdat je daar met perronfases zit die allemaal bezet zijn...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat klinkt inderdaad vrij logisch en dat is eerder ook wel eens gedaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon tegen uitstappers voor OOst zeggen dat ze niet in het achterste treinstel moeten gaan zitten. Solves ALL your problems. Is ook in geen enkel land een probleem. Maar wel in Nederland![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo zat ik een aantal jaar geleden in de eerste trein die reed tussen Amsterdam en Utrecht nadat het treinverkeer enkele uren volledig had stilgelegen omdat het had gesneeuwd. De trein reed als stoptrein, maar was veel te lang voor de meeste tussengelegen stations. Geen probleem, want er werd bij de stations met de te korte perrons ruim van te voren omgeroepen dat als je wilde uitstappen je je naar een van de middelste treinstellen moest begeven.![]()
toen doorloopkoppen nog bestonden bedoel je
Maar huuu flexibiliteit, dat kan natuurlijk niet
Tja, maar een kind is verstandiger dan ProRail...quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gewoon debiel dat ze er juist dat weekend met al die goederen langs willen. Dat kan gewoon niet. Dat snapt een kind.PM mij!
Ook niks nieuws inderdaad. Fucking nikskunners.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, maar een kind is verstandiger dan ProRail...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Volgens Somda gaan er ook aantal DDM1 stammen met zes rijtuigen eigen. Tevens zal eerste klas opnieuw gestoffeerd worden met leer. Het schijnt dat je beter sudokus kunt maken op met leer bekleedde stoelen.
Heb nog niets gelezen over daadwerkelijke staat van de vloer. Die zou slecht zijn bij sommige wagonsKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Je zou natuurlijk ook gewoon met 4 bakjes DubbelDeksAggloRegio kunnen gaan rijden tussen Hengelo en Oldenzaal. Of moet je ze dan ook voor minimaal 10 jaar huren?
Ik heb het idee dat broek53 hier en daar best een vinger in de pap heeft. Die zesbaks stammen kun je net als vroeger mooi kwijt in de spitstrein tussen Enkhuizen en Amsterdamquote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:09 schreef derLudolf het volgende:
Volgens Somda gaan er ook aantal DDM1 stammen met zes rijtuigen eigen. Tevens zal eerste klas opnieuw gestoffeerd worden met leer. Het schijnt dat je beter sudokus kunt maken op met leer bekleedde stoelen.ik denk dat bij een redelijk deel van de wagons de vloer er belabberd aan toe is. Het oplappen van DDM-1 gaat een megaklus worden. Of ze moeten bijna de hele vloer van traanplaat makenquote:Heb nog niets gelezen over daadwerkelijke staat van de vloer. Die zou slecht zijn bij sommige wagons
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Op Dordrecht werd omgeroepen dat er een landelijke storing is met producten voor de OV-chipkaart op te halen. Advies was om het later nog eens te proberen
Als men op pad moest, moest je de HC even attenderen.![]()
en wedden dat er 90% van de tijd geen cargo te zien is? De complete capaciteit is niet opgeslokt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gewoon debiel dat ze er juist dat weekend met al die goederen langs willen. Dat kan gewoon niet. Dat snapt een kind.![]()
Ja die man weet veel. NS heeft volgens mij zelf ook geen bericht gegeven dat ze weer de baan op gaan. Of zullen ze het niet BNN publiceren omdat de meeste reizigers het toch niet boeit?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat broek53 hier en daar best een vinger in de pap heeft. Die zesbaks stammen kun je net als vroeger mooi kwijt in de spitstrein tussen Enkhuizen en AmsterdamHaha dat zal wat zijn! Ik ben benieuwd of ze dan ook echt door pakken of misschien niet halverwege er (deels) vanaf zien. Maar als het zo'n mega klus is, dan zal de inzet ook wel langer zijn dan 2 jaar lijkt me.quote:ik denk dat bij een redelijk deel van de wagons de vloer er belabberd aan toe is. Het oplappen van DDM-1 gaat een megaklus worden. Of ze moeten bijna de hele vloer van traanplaat makenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Schaamteloos gejat van een Facebookgroep, 1996, een 6400 in Noorwegen:
Ik denk dat NS daar op zijn minst de hoofdprijs voor vraagt...quote:Op zaterdag 14 februari 2015 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou natuurlijk ook gewoon met 4 bakjes DubbelDeksAggloRegio kunnen gaan rijden tussen Hengelo en Oldenzaal. Of moet je ze dan ook voor minimaal 10 jaar huren?PM mij!
Dat denk ik eigenlijk niet en ik vind het een uitstekend idee.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Heel groot stuk over NS vs. Arriva, Veolia en Connexion (de FMN) vanochtend in de VolkskrantIngekort stuk op de Volkskrant (Gratis)quote:De ov-bedrijven Arriva, Veolia en Connexxion spannen samen tegen de NS. Ze proberen de NS dwars te zitten door rechtszaken te voeren wanneer concessies van het staatsbedrijf onderhands worden verlengd. Onderling hebben de drie bedrijven daarentegen een niet-aanvalsverdrag gesloten.
Complete verhaal op Blendle (¤0,25)
[ Bericht 1% gewijzigd door boriq op 14-02-2015 08:57:40 ]![]()
Wat vroeg de NS dan voor het vervoer naar Pinkpop een aantal jaar geleden?
Desnoods doe je het met 3x Plan V, die staan in het weekend toch te nietsen in Twente.![]()
Ik heb geen problemen met dit soort afspraken. Lijkt me ook vrij logisch als je jezelf een federatie noemt.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:50 schreef boriq het volgende:
Heel groot stuk over NS vs. Arriva, Veolia en Connexion (de FMN) vanochtend in de Volkskrant
[..]
Ingekort stuk op de Volkskrant (Gratis)
Complete verhaal op Blendle (¤0,25)Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Arriva, Veolia en Connexxion spannen samen tegen NSquote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:50 schreef boriq het volgende:
Heel groot stuk over NS vs. Arriva, Veolia en Connexion (de FMN) vanochtend in de Volkskrant
[..]
Ingekort stuk op de Volkskrant (Gratis)
Complete verhaal op Blendle (¤0,25)
De ov-bedrijven Arriva, Veolia en Connexxion spannen samen tegen de NS. Ze proberen de NS dwars te zitten door rechtszaken te voeren wanneer concessies van het staatsbedrijf onderhands worden verlengd. Onderling hebben de drie bedrijven daarentegen een niet-aanvalsverdrag gesloten.
Door: Sander Heijne 14 februari 2015, 01:00
Dit blijkt uit gesprekken met betrokkenen en een e-mail met deze afspraken in het bezit van de Volkskrant. De afspraken zijn gemaakt in branchevereniging Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) waarvan de drie bedrijven lid zijn.
In de praktijk lijken de ov-bedrijven zich ook te houden aan deze onderlinge afspraak. De FMN-leden hebben sinds 2013 zeker drie keer daadwerkelijk een rechtszaak gevoerd gericht tegen de NS, terwijl ze in zeker twee gevallen juist afzagen van een onderling juridisch gevecht.
Bart Schmeink, directeur van Connexxion, bevestigt de mail te hebben gestuurd. Schmeink geeft in de bewuste mail antwoord op de vraag waarom niemand protest aantekent tegen de onderhandse verlenging van de concessie Amstelland-Meerlanden van Connexxion bij Amsterdam. Na ruggespraak met de branchevereniging schrijft Schmeink: 'De simpele conclusie was: wij protesteren niet tegen verlengingen bij elkaar maar maken een uitzondering voor NS/QBuzz.' Qbuzz is een dochteronderneming van de NS.
Particuliere ov-bedrijven proberen monopolie NS te breken
RECONSTRUCTIE Particuliere ov-bedrijven gingen in 2008 met elkaar in zee om het monopolie van de NS te breken. De strijd om de concessies stinkt.
Het is zondagavond 11 mei 2014, vier minuten voor half negen, wanneer de nieuwe voorman Bart Schmeink van bus- en treinvervoerder Connexxion een e-mail stuurt naar de directeur van een concurrerend vervoersbedrijf. De ontvanger wilde weten waarom geen van de regionale ov-bedrijven bezwaar heeft gemaakt tegen de verlenging met twee jaar van de busconcessie van Connexxion in de regio Amstelland-Meerlanden.
Schmeink is dan net twee maanden in dienst bij Connexxion. Na navraag te hebben gedaan bij de branchevereniging Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN), waar Connexxion lid van is, mailt Schmeink: 'Ten aanzien van je vraag (...) heb ik eea besproken binnen FMN. De simpele conclusie was: wij protesteren niet tegen verlenging bij elkaar maar maken een uitzondering voor NS/QBuzz.'
De e-mail is exemplarisch voor de onderlinge verhoudingen binnen het Nederlandse openbaar vervoer. Sinds de introductie van marktwerking, eind jaren negentig, bestrijden de NS en haar concurrenten elkaar met alle denkbare middelen. Volgens de buitenlandse nieuwkomers is hier geen sprake van eerlijke concurrentie omdat de NS het grootste deel van het spoornetwerk onderhands krijgt gegund. Bij de NS vinden ze het argument van de nieuwkomers hypocriet aangezien de klagers zelf dochterondernemingen van buitenlandse staatsbedrijven zijn.
De e-mail van Schmeink heeft betrekking op bus- en regionale spoorconcessies die openbaar worden aanbesteed. Iedere vervoerder, dus ook de NS, mag meedingen naar deze concessies. Deutsche Bahn-dochter Arriva is marktleider op deze regionale spoormarkt in Nederland. Connexxion, onderdeel van het Franse Transdev, is de grootste aanbieder op de busmarkt.
Ongeschreven regel
De nieuw baas van Connexxion overtreedt met zijn mail een ongeschreven regel binnen de branchevereniging, zegt een ingewijde tegen de Volkskrant. 'Afspraken over concurrentiegevoelige zaken mogen nooit op papier worden gezet.' Arriva en Veolia ontkennen het bestaan van de afspraken desgevraagd in alle toonaarden. Een woordvoerder van Arriva: 'Wij zijn tegen elke verlenging, tenzij het contract die optie biedt, ook bij FMN-leden.'
Connexxion ontkent het bestaan van de mail in een eerste reactie eveneens. 'Want dan zou je praten over kartelvorming', aldus een woordvoerder. Geconfronteerd met het bestaan van correspondentie van deze strekking neemt Schmeink persoonlijk contact op. 'Ik kan mij een dergelijke mail niet herinneren.' Na enig nadenken. 'Ik herinner mij wel een gesprek met de directeur van QBuzz over dit onderwerp, maar dat was telefonisch.'
Nog geen uur later belt Schmeink opnieuw. Hij heeft een e-mail opgevist uit zijn mailbox. Hij blijft het bestaan van de afspraken ontkennen. 'Met kwade wil zou je op basis van deze mail de spin de wereld in kunnen helpen dat er kartelafspraken zijn binnen de FMN, maar dat is niet het geval.' Bestuurder Roel Berghuis van FNV Vervoer ziet dit anders. 'Het verbaast mij niets dat dit soort mails worden gestuurd, de FMN wil de NS al jaren van het spoor drukken.'
Schmeink neemt naar aanleiding van het wederhoor eveneens contact op met de ontvanger van de mail. Hij wil weten hoe De Volkskrant in het bezit is gekomen van de correspondentie. De voormalige QBuzz-directeur blijft het antwoord schuldig. De QBuzz-directeur heeft geen medewerking verleend aan dit verhaal, noch e-mails verstrekt aan de Volkskrant. De e-mail was breder bekend.
Een dag later, tijdens een derde gesprek met de Volkskrant, herinnert Schmeink zich de context waarin hij de e-mail heeft gestuurd. 'Binnen het openbaar vervoer regent het rechtszaken en ik wilde een poging doen een onderlinge doctrine af te spreken om niet meer bij iedere verlenging van een concessie door een overheid die tevreden is over een vervoerder naar de rechter te stappen.'
Procederen tegen de NS
Schmeink kreeg er de handen niet voor op elkaar. Hij benadrukt nu dat een dergelijke afspraak niets met kartelvorming van doen heeft. 'Want het initiatief voor het verlengen van een concessie ligt in deze gevallen bij de overheid.'
Het motief om uitsluitend te procederen tegen concessieverlengingen van de NS en haar dochters valt even-eens te lezen in de mail van Schmeink. 'NS zou naar de mening van FMN geen partij mogen zijn in de betwistbare markt (regionale ov-concessies, red.). We hebben NS immers gevraagd om zich terug te trekken uit de regionale markt (...). Ik was verbaasd over de felheid van het debat.'
Juridisch houdt de redenering van de FMN geen stand. De NS en haar dochters mogen van de wetgever gewoon meedingen naar regionale openbaarvervoersconcessies. Veolia liet de wet onlangs nog toetsen door de rechter. De Franse vervoerder eiste dat de NS zou worden uitgesloten van deelname aan de aanbesteding van de concessie Limburg. De rechter veegde de bezwaren van Veolia van tafel, de NS mocht gewoon meedingen.
Onderlinge afspraken om uitsluitend tegen de NS te procederen zijn daarentegen mogelijk wel in strijd met de kartelwetgeving, zegt hoogleraar Tom Ottervanger van de Universiteit Leiden. 'Een afspraak tussen concurrenten die verhindert dat bij de verlenging van een concessie de aanbestedende dienst een beter aanbod krijgt zal al gauw op gespannen voet staan met de Mededingingswet. Om een totaaloordeel te geven moet je alle feiten en marktomstandigheden kennen.'
Staatssecretaris verrast
Staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur is verrast wanneer ze op 14 april 2014 tijdens een werkbezoek op de trappen van station Venlo wordt welkom geheten door Gosse Veenstra. Veenstra is commercieel directeur van Veolia Nederland. De bewindsvrouw en de spoorbestuurder kennen elkaar uit de wandelgangen van de Tweede Kamer, maar op basis van diens lobbywerk dacht de staatssecretaris volgens een omstander dat Veenstra op de loonlijst van een concurrerende firma staat. Mansveld tegen Veenstra: 'Ik dacht dat jij voor Arriva werkte?'
Omstanders zijn niet verrast over het misverstand. Binnen Veolia zijn de nauwe banden met Arriva al langer onderwerp van gesprek. In het kader van de branchevereniging Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) spreken de directies elkaar meerdere malen per week. Veenstra fungeert als secretaris van de branchevereniging als rechterhand van FMN-voorzitter Anne Hettinga. Hettinga is ook directeur van Arriva.
Het is medewerkers van Veolia niet altijd duidelijk welk belang de gezamenlijke lobby dient. De directeuren van Arriva en Veolia zijn goed op de hoogte van de ontwikkelingen binnen elkaars bedrijven, zoveel is iedereen wel duidelijk. Eveneens is het eenieder duidelijk dat het in Nederland vooral Arriva is dat de vruchten plukt van de gezamenlijke lobby. Terwijl Veolia komend jaar de aftocht blaast van het Nederlandse spoor, is Deutsche Bahn dochter Arriva uitgegroeid tot marktleider op het regionale spoorvervoer.
De suprematie van Arriva op de Nederlandse spoormarkt is geen toeval, zegt een voormalige FMN-directeur. 'Arriva gebruikt Veolia als stormram om de Nederlandse spoormarkt te veroveren.'
Lobbyvehikel
De Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland is het belangrijkste lobbyvehikel van Arriva. De branchevereniging is in 2008 opgericht met als voornaamste doel de gesloten monopolies van de NS en de gemeentelijke vervoersbedrijven in de grote steden te breken. De oprichters van de FMN waren destijds gefrustreerd over het kabinetsbesluit om de openbaar vervoersconcessies in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag niet openbaar aan te besteden.
Het kabinetsbesluit van destijds leidde tot een schisma binnen de toenmalige branchevereniging Mobis, waarvan alle aanbieders van openbaar vervoer lid waren. De commerciële nieuwkomers als Arriva en Veolia wilden de lobbyisten van branchevereniging opdracht geven de geesten in het kabinet en de Tweede Kamer rijp te maken voor de introductie van meer openbare aanbestedingen in het openbaar vervoer.
Gemeentelijke vervoersbedrijven en de NS daarentegen ontlenen hun bestaansrecht aan de onderhandse gunningen van de spoor en ov-concessies in hun werkgebieden. De overheidsbedrijven waren dan ook mordicus tegen de lobbyplannen van de nieuwkomers in het Nederlandse openbaar vervoer.
Intercitynetwerk opknippen
De tegenstrijdige belangen van de nieuwkomers en de oudgedienden lieten zich in 2008 niet langer verenigen binnen één belangenclub. Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus begonnen voor zichzelf in de nieuw op te richten Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland. Bij de NS verzonnen ze al snel een nieuwe bijnaam voor de FMN; de branchevereniging van concurrenten van de NS. Mobis is na het vertrek van de nieuwkomers opgeheven.
De lobby van de FMN richt zich sinds de oprichting bovenal op het opknippen van het netwerk van de NS. De branchevereniging leurt al jaren met een plan om het intercitynetwerk van de NS op te knippen en het hele Nederlandse spoornetwerk onder te verdelen in regionale concessiegebieden, die vervolgens openbaar aanbesteed dienen te worden.
Vooralsnog willen de Tweede Kamer en het ministerie van Infrastructuur niet aan het zogeheten Nieuwe Spoorplan van de FMN. Toch is de FMN niet onsuccesvol. Bij de tienjarige verlenging van de NS-concessie afgelopen jaar wist de FMN weer enkele stoptreinlijnen uit de hoofdrailnetconcessie los te weken.
Winnaar Arriva
Arriva ontpopt zich ruim zes jaar na de oprichting van de FMN als de grote winnaar van het regionale spoorvervoer. Het Duitse staatsbedrijf exploiteert momenteel dertien van de twintig regionale spoorlijnen in Nederland. Veolia is ondanks al het lobbywerk van de vervoerder zo goed als uitgespeeld in het Nederland. De Franse vervoerder heeft haar Brabantse concessie onlangs verloren aan Arriva en moet de concessie in Limburg komend jaar overdragen aan NS-dochter Abellio. Connexxion is een grote busvervoerder maar speelt op het spoor nauwelijks een rol van betekenis.
Het is eveneens Arriva dat met de scepter zwaait binnen de FMN. Arriva-directeur Anne Hettinga is sinds 2008 voorzitter van de branchevereniging. Hettinga staat in de ov-wereld te boek als een straatvechter die geen middel schuwt om zijn doel te bereiken. De Fries verdiende zijn sporen in de jaren negentig in de bouw, onder meer als financieel directeur van Ballast Nedam. Sinds 2006 staat hij aan het hoofd van Arriva en leidt hij het verzet tegen de Nederlandse Spoorwegen.
Op het obsessieve af pleit Hettinga sindsdien voor de ontmanteling van de NS. Afgelopen maand, in het nieuwjaarsnummer van Arriva Magazine, nam de Friese spoorbaas de NS weer eens op de korrel. Hettinga refereerde aan de aanpassingen in de dienstregeling van de NS bij winterse buien in januari. 'Wij zijn gewoon onze vertrouwde dienstregeling blijven rijden zoals onze reiziger dit al jaren van ons gewend is.'
Kwaad bloed
De column van Hettinga heeft veel kwaad bloed gezet bij NS'ers. Ook Arriva kampte tijdens de sneeuwbuien in januari met een vertragingen. Bovendien gaat de vergelijking tussen het net van de NS in en om de Randstad met de regionale stoptreinendiensten van Arriva niet op, zeggen ze bij de NS. Het grote aantal wissels in de Randstad - wissels kunnen vastvriezen - en het veel grotere aantal treinen, maakt de dienstregeling rond Amsterdam en Utrecht vele malen complexer dan de boemel van Leeuwarden naar Stavoren.
De NS is de enige vervoerder die Arriva op het spoor nog serieus tegenspel weet te bieden, maar wanneer de NS een regionale aanbesteding wint zinspelen ze bij Arriva op oneerlijke concurrentie. Zoals vorig jaar, toen de NS de stoptreinconcessie tussen Gouda en Alphen voor de neus van Arriva wegkaapte. Volgens Hettinga heeft de NS zo laag geboden dat het bedrijf geld gaat toeleggen op de exploitatie van deze lijn. De NS ontkent dit. Arriva onderzoekt nog waarom het deze week de strijd om de concessie Limburg van de NS verloor, maar zinspeelde op een herhaling van het echec met de hogesnelheidslijn.
De NS bood in 2001 een onrealistisch hoog bedrag om de concessie voor de hogesnelheidslijn te bemachtigen. Het staatsbedrijf gaat nog altijd gebukt onder deze miskleun. Woordvoerders van de NS ontkennen in Limburg een onrealistisch bod te hebben ingediend.
Rechtzaak tegen NS-dochter
De afspraak om uitsluitend tegen de verlengingen van concessies van de NS en QBuzz te procederen, staat niet op zichzelf. Ook over de rechtszaak van Veolia tegen de deelname van NS-dochter Abellio in Limburg zijn op voorhand afspraken gemaakt in FMN-verband, zegt een ingewijde. Arriva wilde zijn naam in Limburg niet bezoedelen met een rechtszaak en achtte zich publicitair bovendien kwetsbaar als dochter van Deutsche Bahn - het grootste staatsspoorbedrijf van Europa.
Arriva en Veolia ontkennen deze lezing. Wel erkent een woordvoerder van Arriva overleg tussen beide bedrijven voorafgaand aan de rechtszaak. 'Maar na bestudering van de processtukken in Limburg hebben wij besloten ons niet te voegen.'
De rechtszaak van Veolia tegen deelname van Abellio was vooral bedoeld om Arriva in het zadel te helpen, zegt een bron binnen de FMN die niet met zijn naam in de krant wil. Vaststaat dat Veolia geen serieuze poging heeft gedaan om de nieuwe concessie in Limburg in de wacht te slepen. De provincie heeft het bod van Veolia op de concessie ongeldig verklaard, omdat het niet aan de gestelde voorwaarden voldeed.
Abellio heeft de aanbesteding uiteindelijk gewonnen. Had Veolia de rechtszaak tegen Abellio echter gewonnen, dan was Arriva volgens de uitkomst van de aanbesteding zoals we die nu kennen de enige overgebleven kandidaat met een geldig bod geweest. Arriva bood de provincie Limburg een veel minder aantrekkelijk aanbod van bussen en treinen aan in ruil voor een subsidie van 1,5 miljard euro over vijftien jaar dan NS-dochter Abellio.![]()
Mijn bijdrage dan maar; leuk stukje over: Seinhuis BlauwkapelLeuk stuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wilde ze pas nog slopen
[ afbeelding ]
bron: duicNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hoe zit dat met baanbekendheid? Of speelt dat alleen bij NSR?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is wegbekendheid vrij eenvoudig te verkrijgen in Nederland in vergelijking met andere landen. Ik denk dat hier en NS-machinist mee is en dat het een proef is om te kijken of deze voor die tijd sterke diesels voor dit soort klussen gebruikt kunnen worden. Ik kan wel even een stapel RailMagazine's opentrekken om het voor je na te zoeken als je dat wil?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe zit dat met baanbekendheid? Of speelt dat alleen bij NSR?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Vet! Waar in Noorwegen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 08:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tussen Koppang en Kongsvinger. Deze FB-groep: https://www.facebook.com/groups/nostalgiespoor/?fref=nfVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Die stond bij mij bij dat Trabant filmpjequote:![]()
![]()
Er heeft jarenlang een aantal 6400 dienst gedaan in Noorwegen. Gewoon met Noorse machinisten. De 6454 heeft er nog een zwaar ongeluk gehad, daarom is ie rood in plaats van geel/grijs.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is wegbekendheid vrij eenvoudig te verkrijgen in Nederland in vergelijking met andere landen. Ik denk dat hier en NS-machinist mee is en dat het een proef is om te kijken of deze voor die tijd sterke diesels voor dit soort klussen gebruikt kunnen worden. Ik kan wel even een stapel RailMagazine's opentrekken om het voor je na te zoeken als je dat wil?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ja dat is kennelijk een afspeellijstquote:Op zaterdag 14 februari 2015 12:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Die stond bij mij bij dat Trabant filmpje
PvdA wil opheldering over dwarszitten NS
DEN HAAG -
De PvdA-wil opheldering over pogingen die de ov-bedrijven Arriva, Veolia en Connexxion zouden doen om de NS juridisch dwars te zitten. Tweede Kamerlid Duco Hoogland heeft schriftelijke vragen gesteld aan staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) over een bericht in de Volkskrant zaterdag. Die schrijft dat de drie ov-bedrijven onderlinge afspraken hebben gemaakt om rechtszaken te voeren als concessies van het staatsbedrijf onderhands worden verlengd.
Hoogland is geschrokken van het bericht. De onderlinge afspraken lijken volgens hem op kartelvorming. „Als het klopt, diskwalificeert dit deze bedrijven voor verdere uitoefening van concessies. Het openbaar vervoer is een publieke zaak en moet vrij blijven van dit soort praktijken.”
PvdA-europarlementariër Agnes Jongerius gaat de zaak in Brussel aankaarten. „Het verhaal in de Volkskrant bevestigt de twijfels over de koers van liberalisering. Tijd voor herbezinning dus.”
Kartelvorming en onderhands, ik begrijp het waarschijnlijk niet.![]()
Hoeveel boter kun je kwijt op één hoofd?![]()
Hoogland![]()
Dat was toch die gast die een vriend in Lansingerland had wonen waardoor het probleem aldaar ineens heel belangrijk werd?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel boter kun je kwijt op één hoofd?![]()
Hoogland![]()
![]()
![]()
![]()
Dat moment dat alle geloofwaardigheid door het ventilatierooster de zaal verliet jaquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:20 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Dat was toch die gast die een vriend in Lansingerland had wonen waardoor het probleem aldaar ineens heel belangrijk werd?![]()
Nee de nieuwe MEtro die de VAL vervangt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Welke nieuwe Alstomtrein bedoel je? De Régiolis (Coradia Polyvalent) of wat anders?![]()
Wikipedia zegt:quote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee de nieuwe MEtro die de VAL vervangt.Denk dus dat je nog even moet wachtenquote:Since January 2013, important works have began to double the capacity of the first line. The platforms are being lengthened to be used with new 52 metres (171 ft) long trains built by Alstom. This program should be achieved in October 2017. The former VAL 208 of the first line will then be transferred to the second line and increase its capacity of 30%.![]()
Als je niets anders te doen hebt op deze prachtige zaterdagmiddag, graagquote:Op zaterdag 14 februari 2015 10:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is wegbekendheid vrij eenvoudig te verkrijgen in Nederland in vergelijking met andere landen. Ik denk dat hier en NS-machinist mee is en dat het een proef is om te kijken of deze voor die tijd sterke diesels voor dit soort klussen gebruikt kunnen worden. Ik kan wel even een stapel RailMagazine's opentrekken om het voor je na te zoeken als je dat wil?
In hoeverre is baanbekendheid echt van belang? ATB of en ander lokaal beveiligingssysteem vertelt waar je hoe hard mag. De treindienst leider zorgt voor je dat de wissels goed liggen.
Je kunt niet volgas door wissels, wordt dit door een systeem geregeld of komt dit aan op de baanbekendheid van de machinist?
Kijk voor een trein met reizigers moet je natuurlijk weten waar alle stations liggen en wanneer je moet gaan remmen, met goederen is dat minder het geval toch?
(Het is absoluut niet mijn bedoeling neerbuigend over te komen op machinisten hoor, mocht dit zo over komen)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Wegbekendheid is vooral handig voor de afwijkende situaties. Zie de machinist die een keer dacht zonder wegbekendheid door Arnhem te rijden met zijn goederentrein: "Oh, was dat rode sein voor mij?" -> BONK.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is dus geen verplichting? Zag laatst op YT n film van de SSN met stoomloc door Duitsland. Vind ik ook al apart, dan moet je dus iemand hebben die zowel die stoomloc als die route goed kent.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:30 schreef Duvel het volgende:
Wegbekendheid is vooral handig voor de afwijkende situaties. Zie de machinist die een keer dacht zonder wegbekendheid door Arnhem te rijden met zijn goederentrein: "Oh, was dat rode sein voor mij?" -> BONK.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Gister heeft Desiro 08200 van NMBS proefritten gereden. We zijn er nu echt bijna. Nog 10 enkelspanning en hoogstens 8 meerspanningstellen als het goed is.![]()
Dan neem je een zogenaamde pilot mee. Die heeft wegbekendheid en geeft de machinist rij-opdrachten. De machinist bedient vervolgens de trein. De wettelijke status van wegbekendheid weet ik niet meer precies. Na die botsing bij Arnhem is daar e.e.a. over geschreven. Zou ik even googlen als je het precies wilt weten.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is dus geen verplichting? Zag laatst op YT n film van de SSN met stoomloc door Duitsland. Vind ik ook al apart, dan moet je dus iemand hebben die zowel die stoomloc als die route goed kent.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Klopt. SSN werkt met pilots, maar een aantal trajecten heeft SSN de machinisten met wegbekendheid in Duitsland beschikbaar![]()
![]()
Godsamme wat een clownquote:Op zaterdag 14 februari 2015 13:01 schreef Adrie072 het volgende:
PvdA wil opheldering over dwarszitten NS![]()
![]()
Wegbekendheid is een wettelijke verplichting. In ieder geval in Nederland.
Inderdaad gaat het om de locatie van o.a. seinen, bruggen, snelheidsbeperkingen, tunnels (en de mogelijkheden tot evacuatie daarin). Soms is het puur praktische informatie (bijvoorbeeld op het lijntje Gouda - Alphen gaat de snelheid vlak na Gouda van 80 naar 100, maar dan na een paar honderd meter weer terug naar 80. Opschakelen naar 100 heeft daar dus totaal geen zin), soms ook essentiële informatie (Station Ypenburg heeft geen bord om het station aan te kondigen. Je moet dus op basis van je wegbekendheid remmen).
Denk er aan dat je in dichte mist met 140 moet kunnen rijden en je op elk punt exact moet weten waar je bent en wat je tegen kan komen.![]()
In Duitsland staat volgens mij ook alles op papier, in dikke boeken die je in de ICE kunt zien liggen.PM mij!
En waarom zetten we geen aankondigingsbord neer bij Ypenburg??quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:31 schreef MTL het volgende:
Wegbekendheid is een wettelijke verplichting. In ieder geval in Nederland.
Inderdaad gaat het om de locatie van o.a. seinen, bruggen, snelheidsbeperkingen, tunnels (en de mogelijkheden tot evacuatie daarin). Soms is het puur praktische informatie (bijvoorbeeld op het lijntje Gouda - Alphen gaat de snelheid vlak na Gouda van 80 naar 100, maar dan na een paar honderd meter weer terug naar 80. Opschakelen naar 100 heeft daar dus totaal geen zin), soms ook essentiële informatie (Station Ypenburg heeft geen bord om het station aan te kondigen. Je moet dus op basis van je wegbekendheid remmen).
Denk er aan dat je in dichte mist met 140 moet kunnen rijden en je op elk punt exact moet weten waar je bent en wat je tegen kan komen.![]()
In Duitsland hoef je geen wegexamen af te leggen. Men vind het daar voldoende dat je de seingeving snapt en vervolgens krijg je een boekje mee over het traject waar je rijdt. Als je controle krijgt moet je het boekje op de goede bladzijde hebben liggen.
In de wat nieuwere varianten van de tractielocs heb je een digitaal scherm met informatie over je traject.![]()
Het spoor is het spoor, en je moet accepteren dat sommige dingen er niet staan en nooit zullen staan.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
En waarom zetten we geen aankondigingsbord neer bij Ypenburg??
Verbazingwekkend dat er veel dingen 'anders' zijn dan dat het zou 'moeten'. Die hoop op verandering geef je vrij snel op![]()
![]()
Ik weet er alles van, geloof me, maar dit soort basale dingen zou je toch via een "Oog op seinen" melding moeten kunnen verhelpen?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het spoor is het spoor, en je moet accepteren dat sommige dingen er niet staan en nooit zullen staan.
Verbazingwekkend dat er veel dingen 'anders' zijn dan dat het zou 'moeten'. Die hoop op verandering geef je vrij snel op![]()
Ja absoluut. Zulke dingen moeten ook elke dag gemeld blijven worden, tot men er ziek van is en het plaatst.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet er alles van, geloof me, maar dit soort basale dingen zou je toch via een "Oog op seinen" melding moeten kunnen verhelpen?![]()
Waarom is het dan mogelijk?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:31 schreef MTL het volgende:
Soms is het puur praktische informatie (bijvoorbeeld op het lijntje Gouda - Alphen gaat de snelheid vlak na Gouda van 80 naar 100, maar dan na een paar honderd meter weer terug naar 80. Opschakelen naar 100 heeft daar dus totaal geen zin),Waarom staat het er dan niet?quote:soms ook essentiële informatie (Station Ypenburg heeft geen bord om het station aan te kondigen. Je moet dus op basis van je wegbekendheid remmen).![]()
![]()
mja, als het waar is dan is het wel een soort van kartelvorming die niet toegestaan is. Maar voor de rest is het wel Hooglandquote:
Als NS aan echt ALLE kanten monopolistengedrag vertoont hoor je hem niet, maar o wee als iemand lelijk doet tegen het overheidsspeeltje. DAN moeten we ineens Calimero gaan doenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als het waar is dan is het wel een soort van kartelvorming die niet toegestaan is. Maar voor de rest is het wel HooglandEcht Duco ga poepen of zo man. Wegwezen
klopt, maar ook dit soort kartels mogen nietquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als NS aan echt ALLE kanten monopolistengedrag vertoont hoor je hem niet, maar o wee als iemand lelijk doet tegen het overheidsspeeltje. DAN moeten we ineens Calimero gaan doenEcht Duco ga poepen of zo man. Wegwezen
ja. Grootste probleem is dat de landelijke overheid haar taken gewoon niet goed uitvoert. De regionale overheden zijn hier veel slagvaardiger in gebleken.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Klopt helemaal. Maar er is blijkbaar niets wat daar door wie dan ook aan te doen isquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
ja. Grootste probleem is dat de landelijke overheid haar taken gewoon niet goed uitvoert.
Te veel partijen hebben te veel belangen erbij om er niets aan te doenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Maar er is blijkbaar niets wat daar door wie dan ook aan te doen isAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Leuk man. Waarom kunnen ze dan niet gewoon eerlijk zijn en zeggen: "OV-plebs, krijg de tering maar, jullie kunnen ons geen reet schelenKoop maar een auto, dan breng je meer geld op."
Dan wordt Dijsselbloem kwaad, want dan levert de NS niets meer op voor de schatkistquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk man. Waarom kunnen ze dan niet gewoon eerlijk zijn en zeggen: "OV-plebs, krijg de tering maar, jullie kunnen ons geen reet schelenKoop maar een auto, dan breng je meer geld op."
Is elke kartelvorming verboden? Ook als het tot doel heeft om juist tot een beter functionerende markt met minder overheidsbemoeienis heeft?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als het waar is dan is het wel een soort van kartelvorming die niet toegestaan is. Maar voor de rest is het wel Hoogland![]()
Dan verhoog je de infrastructuurheffing.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan wordt Dijsselbloem kwaad, want dan levert de NS niets meer op voor de schatkist![]()
Omdat het raar staat halverwege het perron van Voorburg?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
En waarom zetten we geen aankondigingsbord neer bij Ypenburg??Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nee, niet alles is verboden. Zolang er geen marktverstoring optreedt is er best wat mogelijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Is elke kartelvorming verboden? Ook als het tot doel heeft om juist tot een beter functionerende markt met minder overheidsbemoeienis heeft?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mijn bijdrage dan maar; leuk stukje over: Seinhuis BlauwkapelIk ben daar als klein ventje ooit binnen geweest, dit moet rond '94 '96 ergens geweest zijn, toen wassie 100% zeker nog in gebruik in tegenstelling tot wat dat artikel beweerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wilde ze pas nog slopen
[ afbeelding ]
bron: duic
Werd door m'n spoorweg pa overal mee naartoe genomen![]()
![]()
jij ziet graat 20 in/uitcheckpalen voor alle verschillende vervoerders?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Is elke kartelvorming verboden? Ook als het tot doel heeft om juist tot een beter functionerende markt met minder overheidsbemoeienis heeft?
want dat is wat je dan gaat krijgen...![]()
Nee, ik zie liever helemaal geen in/uitcheckpalen, maar als die krengen er dan toch moeten komen dan graag alleen nog TLS-palen zodat je nog slechts met 2 overbodige handelingen per reis wordt opgezadeld in plaats van een veelvoud ervan. Laat die vervoerders samen maar uitvechten wie recht meent te hebben op welk deel van de totale reissom maar val daar de reiziger niet mee lastig.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:39 schreef mschol het volgende:
[..]
jij ziet graat 20 in/uitcheckpalen voor alle verschillende vervoerders?
want dat is wat je dan gaat krijgen...![]()
Op basis van incheck en uitcheck tijden kan je in 99% van de gevallen prima bepalen met welke trein de reiziger is gegaan en dus ook met welke vervoerder... Het kan wel, ze willen alleen niet![]()
tuurlijk ga je dat niet krijgen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:39 schreef mschol het volgende:
[..]
want dat is wat je dan gaat krijgen...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zutphen is met drie stuks al hard op wegquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tuurlijk ga je dat niet krijgen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:39 schreef mschol het volgende:
[..]
want dat is wat je dan gaat krijgen...Dit dus, zo ging het vroeger met papieren kaartjes (deels) ook, met de chipkaart moet het dus zeker kunnen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op basis van incheck en uitcheck tijden kan je in 99% van de gevallen prima bepalen met welke trein de reiziger is gegaan en dus ook met welke vervoerder... Het kan wel, ze willen alleen niet
Alleen hebben de staats-ov-bedrijven* de chipkaart nou net ingevoerd met het idee om alle administratieve handelingen volledig op de reiziger af te schuiven. Maar dat je daarvan veel paaltjes krijgt is niet de schuld van privatisering.
(* De leden van TLS zijn stuk voor stuk volledig in overheidshanden, Connexxion stapte vrij gauw eruit nadat ze geen Nederlands overheidseigendom meer waren)![]()
En zo gaat het met het e-ticket nog steeds.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:02 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Dit dus, zo ging het vroeger met papieren kaartjes (deels) ook, met de chipkaart moet het dus zeker kunnen.![]()
Het ging over "een beter functionerende markt". Lees dan gewoon.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zutphen is met drie stuks al hard op weg
Afnemers / klanten / reizigers zijn de helft van het geheel "markt".
Dus nee, palenwoud ga je per definitie niet krijgen, want dat is helemaal niet de situatie waar het over gaat. Jezus.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Reizigers van de IC 19.00 uit Deventer ri Enschede moesten via de omroep "Meester, mag ie even uit? Het achterste stel gaat er hier af" vernemen dat het achterste treinestel toch niet meeging naar Enschede... Ach ja, het zal wel een lastige sdudoku zijn geweest...Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Zeker wel, want een palenwoud betekent dat de vervoerders eigen tarieven rekenen en niet dat er voor de reizigers een mooi doorgaand tarief is en dat ze niet om de haverklap in of uit hoeven checken.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging over "een beter functionerende markt". Lees dan gewoon.
Afnemers / klanten / reizigers zijn de helft van het geheel "markt".
Dus nee, palenwoud ga je per definitie niet krijgen, want dat is helemaal niet de situatie waar het over gaat. Jezus.
Goede afspraken hierover kunnen zorgen dat de koek als geheel groter wordt en dat is voor de vervoerders beter, terwijl de consument in dit geval beter af is omdat deze niet te veel betaalt en niet om de haverklap in- en uit hoeft te checken.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
![]()
DBS 6418 + keteltrein by Durk Houtsma., on Flickr
14 Februari 2015 - Vanwege het binnenhalen van Prins Carnaval in Maastricht was het Spoorwegmuseum ingehuurd met de Hondekop, de 386. Ik besloot daarom om maar eens bij Sint Joost in Limburg, tussen Roermond en Echt, te gaan kijken. Door een technische storing kon deze rit echter niet doorgaan, en kon ik weer 11 kilometer terugfietsen.
Gelukkig kwam er nog wel een ander treintje voorbij!
Bij Sint Joost kwam DB Schenker 6418 met een keteltrein voorbij, waar achterop nog een zeildoekwagen en 2 schuifwandwagens hingen. De trein reed richting Sittard.EETC 1251 + 1621 (88172) by Durk Houtsma., on Flickr
14 Februari 2015 - EETC ging de nieuw verworven 1621 (ex-ACTS,HTRS) ophalen te Amersfoort met de 1251 voorop. De locomotief krijgt aansluitend een nieuwe schilderbeurt, en zal voor de skitreinen ingezet gaan worden.
EETC heeft ook de 1618 en 1619 overgenomen.![]()
Conductrice vroeg of ze een stukje sushi mocht, ze had het nog nooit geprobeerd. Het blijken toch gewoon mensen te zijn.
{content}![]()
Betekent dit voor de inzet van de 1200's wat ik denk dat het betekent?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 20:19 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]EETC 1251 + 1621 (88172) by Durk Houtsma., on Flickr
14 Februari 2015 - EETC ging de nieuw verworven 1621 (ex-ACTS,HTRS) ophalen te Amersfoort met de 1251 voorop. De locomotief krijgt aansluitend een nieuwe schilderbeurt, en zal voor de skitreinen ingezet gaan worden.
EETC heeft ook de 1618 en 1619 overgenomen.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Gisteravond rond 17:00 een leeg materieel rit gezien van een stel Mat '64 door station BredaRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Wat is daar bijzonder aan? Of komt dat materiaal daar tegenwoordig nooit meer?quote:Op zondag 15 februari 2015 09:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteravond rond 17:00 een leeg materieel rit gezien van een stel Mat '64 door station BredaKranplätze müssen verdichtet sein![]()
7 man S&v op 1 man welke volgensmij redelijk stoned was. Wat een actie en sensatie in Zwolle. Ze lagen er bijna op met 3 man totdat de politie hem kwam halen
{content}![]()
De kans is reëel. 1252 wordt als 100% reserve gebruikt, want die zou nog maar 1174km mogen rijden voordat de wielbanden versleten zijn. De andere 2 locs hebben wel wat meer kilometers over voor er weer (dure) reparaties aankomen, maar EETC zal vast de kosten voor deze machines prijzig vinden, en dat is het ook, en gaat dus ook 1600'en in het locomotievenbestand opnemen.quote:Op zondag 15 februari 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Betekent dit voor de inzet van de 1200's wat ik denk dat het betekent?![]()
Vannacht heeft er een nachttrein gereden tussen Den Bosch - Tilburg vv (pendeldienst 1x/uur) met één solo Plan V. Ik neem aan dat dat geen succes was met die carnavalsvierders....quote:Op zondag 15 februari 2015 09:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteravond rond 17:00 een leeg materieel rit gezien van een stel Mat '64 door station Breda
Er hebben daarentegen wel extra nachttreinen tussen Eindhoven en Rotterdam via Tilburg, Breda en Dordrecht met 8, 10 en 12 bakken VIRM gereden.![]()
Nou ja, mensen die hun werk niet doen blijven gewoon mensen natuurlijk he. Het is niet zo dat je van sudokuën ineens een duivelse hellehond met puntige oren en een pijlstaart wordt.quote:Op zondag 15 februari 2015 08:51 schreef ZwarteKater het volgende:
Conductrice vroeg of ze een stukje sushi mocht, ze had het nog nooit geprobeerd. Het blijken toch gewoon mensen te zijn.
De geruchten gaan dat HSL (de goederenvervoerder die nu alleen de blokjes-1800-loc heeft) ermee zou gaan rijden.quote:Op zondag 15 februari 2015 08:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Betekent dit voor de inzet van de 1200's wat ik denk dat het betekent?PM mij!
Waarom zouden ze?!quote:Op zondag 15 februari 2015 10:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
De geruchten gaan dat HSL (de goederenvervoerder die nu alleen de blokjes-1800-loc heeft) ermee zou gaan rijden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:@Patrickdossche: @NMBS @MarieNinaah : under water train in Venice! #HaveANiceSunday https://twitter.com/Patri(...)991179517952/photo/1
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Hele ouwe soep is dat. Afgeragde S-togstellen uit Kopenhagen, ik heb ze in 2005 in hun nadagen nog zien rijden. In 2007 zijn ze buiten dienst gegaan. http://da.wikipedia.org/wiki/S-tog_%282._generation%29Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
1500V-treinen, die hadden ze bij NS nog kunnen inzetten in plaats van DDAR en DDM1.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Hele ouwe soep is dat. Afgeragde S-togstellen uit Kopenhagen, ik heb ze in 2005 in hun nadagen nog zien rijden. In 2007 zijn ze buiten dienst gegaan. http://da.wikipedia.org/wiki/S-tog_%282._generation%29
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mooi zo, kunnen alle IC-verbindingen binnenkort allemaal uitgevoerd worden met Desiro.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 14:44 schreef greavy het volgende:
Gister heeft Desiro 08200 van NMBS proefritten gereden. We zijn er nu echt bijna. Nog 10 enkelspanning en hoogstens 8 meerspanningstellen als het goed is.![]()
![]()
Leuk, zo'n tilt-shift filmpjequote:
Zitten stiekem ook wel wat "echte" modelbaanfilmpjes in, tussen 19 en 35 secondenquote:Maar leuk gedaan wel
Zelfs de valentijnsadvertenties zijn te laat bij de NS...
(of zouden ze gewoon extreem vroeg zijn?)
So we just called him Fred![]()
Nee, misschien een 1300quote:Op zondag 15 februari 2015 10:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
De geruchten gaan dat HSL (de goederenvervoerder die nu alleen de blokjes-1800-loc heeft) ermee zou gaan rijden.![]()
Waar zou die weg moeten komen? Van diezelfde groep als die wat 1200's bezit?quote:Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
interessant: een Protos en de GTW van de Valleilijn hebben vandaag gekoppeld testritten gemaakt. Schijnt dat ze wat aangepast hebben om ze samen te kunnen laten rijden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die GTW komt nooit verder dan Barneveld geloof ik. Is die lijn op het traject Amersfoort-Barneveld zo druk dat er behoefte is aan dubbele capaciteit?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
interessant: een Protos en de GTW van de Valleilijn hebben vandaag gekoppeld testritten gemaakt. Schijnt dat ze wat aangepast hebben om ze samen te kunnen laten rijden.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
als carnavaller maakt het werkelijk niets uit in wat voor materieel je terecht komt.
dat de traverse van station Breda was afgesloten, dat was wel zeer verrot.
niemand wist in eerste instante hoe je van het perron af kon komen, door alle drukte.
men moet helemaal omlopen en onder de spoortunnel doorRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
In de ochtend een slag naar Amersfoort toe wel..quote:Op zondag 15 februari 2015 14:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die GTW komt nooit verder dan Barneveld geloof ik. Is die lijn op het traject Amersfoort-Barneveld zo druk dat er behoefte is aan dubbele capaciteit?![]()
Af en toe welquote:Op zondag 15 februari 2015 14:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die GTW komt nooit verder dan Barneveld geloof ik. Is die lijn op het traject Amersfoort-Barneveld zo druk dat er behoefte is aan dubbele capaciteit?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oké en het is niet zo uit te dokteren dat dat met 2 Protossen gereden kan worden? Of zijn twee steken sowieso voldoende voor de halfuursdienst Amersfoort-Barneveld?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:19 schreef b2py het volgende:
[..]
In de ochtend een slag naar Amersfoort toe wel..Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Tuurlijk wel, maar het kan voorkomen dat het anders is dan zou moeten en dan wil je ook die flexibiliteit hebbenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Als ik de foto op Flickr zie zijn ze enkel mechanisch gekoppeld, niet elektrisch. Op die manier kan elke trein met dezelfde type koppeling gecombineerd kunnen rijden, echter enkel met één treinstel op sleeptouw.![]()
Je geeft zelf de oplossing al. Hiermee kan alles natuurlijk altijd met alles gekoppeld rijden. Ook een bolderkar aan een maanraket als je zou willenquote:
Drukte van jewelste bij Moordrecht. Hele land in rep en roer. Overbevolking ter plaatse. Een waar feest. Magnifiek festijn. Met 12 man één trein klikken op het talud, beneden stonden er ook nog 3 bij een overweg (zagen ze staan).
15 Februari 2015 - Bij Moordrecht passeert op de volledig zonnige zondagmiddag geheel volgens schema de Poznan-shuttle van ERS met de fraaie 189 212. De locomotief heeft stickers voor de Linked by Rail-samenwerking, en rijdt hier met de Poolse vlag voorop. Op de zijkant is de "nacht"-zijde te zien.
Onder het toeziend oog van 12 fotografen was het voor eenieder een beetje inschikken, maar het eindresultaat is positief!
15 Februari 2015 - Inmiddels waren we nog met 4 fotografen over, en na 90 minuten wachten in de zon kwam CapTrain met de 189 109 & Nosta-shuttle richting Roosendaal, alwaar er gesplitst wordt voor de Vlissingse Sloehaven en Antwerpen, de fotografen voorbij.
En toen ben ik voor CapTrain snel naar Zevenbergen gereden, waar ik weer anderhalf uur mocht wachten op de trein, die foto volgt straks.![]()
Is het een verbetering op spotgebied, die viaducten?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zolang de Hekkenjihad van ProFail op dit stuk niet toeslaat, dan is het sowieso goed te doen. Als de hekken op dezelfde hoogte blijven als verderop kan het ook goed.
Dit viaduct is een verbetering van de mogelijkheden van voorheen, want toen kon je hier vrij weinig.
Uiteraard staat het portaal hier wel precies goed.![]()
Alleen jammer dat de omgeving zo lelijk is.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Viaducten kunnen wel handig zijn bij het fotograferen ja. Heb veel plezier gehad van een viaduct in de buurt van Cambridge vanaf waar ik een prima uitzicht had op de spoorbaan.
Helaas was het kutweer![]()
![]()
Teveel treinen voor één loc, en 1800'en schijnen vrij duur te zijn. De 1200'en zouden weggaan bij EETC omdat de eigenaar van de locs weg is bij EETC, en zijn locs ook mee wil nemen.quote:PM mij!
Ja maar een 1200 is volgens mij qua onderhoud een stuk duurder...quote:Op zondag 15 februari 2015 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Teveel treinen voor één loc, en 1800'en schijnen vrij duur te zijn. De 1200'en zouden weggaan bij EETC omdat de eigenaar van de locs weg is bij EETC, en zijn locs ook mee wil nemen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik kan me voorstellen dat het ongeveer even duur is als 16/17/1800.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar een 1200 is volgens mij qua onderhoud een stuk duurder...Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Geen idee, maar blijkbaar is een 1300 een stuk interessanter voor goederentreinenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar zou die weg moeten komen? Van diezelfde groep als die wat 1200's bezit?![]()
Onder andere meer vermogen, en wellicht ook een gunstiger indeling van de weerstandsgroepen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:20 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Geen idee, maar blijkbaar is een 1300 een stuk interessanter voor goederentreinenNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
kan je niet gewoon afspreken dat iemand die foto's maakt en dan die ff doorstuurt? Dan kunnen die andere 11 in bed blijven...quote:Op zondag 15 februari 2015 18:37 schreef greavy het volgende:
Drukte van jewelste bij Moordrecht. Hele land in rep en roer. Overbevolking ter plaatse. Een waar feest. Magnifiek festijn. Met 12 man één trein klikken op het talud, beneden stonden er ook nog 3 bij een overweg (zagen ze staan).
[ afbeelding ]
15 Februari 2015 - Bij Moordrecht passeert op de volledig zonnige zondagmiddag geheel volgens schema de Poznan-shuttle van ERS met de fraaie 189 212. De locomotief heeft stickers voor de Linked by Rail-samenwerking, en rijdt hier met de Poolse vlag voorop. Op de zijkant is de "nacht"-zijde te zien.
Onder het toeziend oog van 12 fotografen was het voor eenieder een beetje inschikken, maar het eindresultaat is positief!
[ afbeelding ]
15 Februari 2015 - Inmiddels waren we nog met 4 fotografen over, en na 90 minuten wachten in de zon kwam CapTrain met de 189 109 & Nosta-shuttle richting Roosendaal, alwaar er gesplitst wordt voor de Vlissingse Sloehaven en Antwerpen, de fotografen voorbij.
En toen ben ik voor CapTrain snel naar Zevenbergen gereden, waar ik weer anderhalf uur mocht wachten op de trein, die foto volgt straks.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Ja nou weet ik het weerquote:Op zondag 15 februari 2015 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onder andere meer vermogen, en wellicht ook een gunstiger indeling van de weerstandsgroepen.
Schakelen bij 30kmph ipv 40 bij een 1200
Gaat denk ik om de 1302 plus een pluklok uit het museum![]()
Heb jij ooit nog op 1300'en gereden? Met 30 uit de weerstanden denk ik? Dat is wel gunstiger dan bij 40, zeker met aanzetten met zware treinen.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:28 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ja nou weet ik het weer
Schakelen bij 30kmph ipv 40 bij een 1200
Gaat denk ik om de 1302 plus een pluklok uit het museumNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Een 1700 is vergeleken met een Traxx volgens mij ook nog vrij ambachtelijk.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:35 schreef Maegrim het volgende:
Nee alleen Traxx en 1700, maar dit werd me vorige week nog uitgelegd
Ik vind die weerstandslocs, en dan vooral de achtergrond (en de ontzettend mooie manier waarop ze elektrisch ontworpen zijn) het leukste spul.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hmm, dan ga ik toch voor de ouderwetse KETAK-KETAK-motoren van BR 110 en aanverwante Einheitslokomotiven. Geniaal. Jammer dat dat geluid weggereviseerd is.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Beetje aftakkingen van trafo's schakelen, watjes.quote:Op zondag 15 februari 2015 22:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hmm, dan ga ik toch voor de ouderwetse KETAK-KETAK-motoren van BR 110 en aanverwante Einheitslokomotiven. Geniaal. Jammer dat dat geluid weggereviseerd is.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Stapvoets rijden bij Barneveld na alarm oproep van de treindienstleider. Nu helemaal stilstaan. Geen idee wat er aan de hand isSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zit je in een IC? Blauwe Smurf/Refo Express heeft iniedergeval nergens last van.quote:Op maandag 16 februari 2015 08:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Stapvoets rijden bij Barneveld na alarm oproep van de treindienstleider. Nu helemaal stilstaan. Geen idee wat er aan de hand isRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Oh, was voor een andere trein. +5 of als je naar Schiphol moet +30. Hollee
Machinist is gister maar 1 keer naar de kerk gegaan. Straf van godquote:Op maandag 16 februari 2015 08:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Stapvoets rijden bij Barneveld na alarm oproep van de treindienstleider. Nu helemaal stilstaan. Geen idee wat er aan de hand is
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-02-2015 13:32:59 ]Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat vind ik ookquote:Op zondag 15 februari 2015 22:37 schreef Duvel het volgende:
Ik vind die weerstandslocs, en dan vooral de achtergrond (en de ontzettend mooie manier waarop ze elektrisch ontworpen zijn) het leukste spul.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Of staf van de priester. Nee daar zijn machinisten te oud voor denk ik. En refoland heeft weinig priesters.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
dan heb je de foto zelf niet gemaakt enzoquote:Op zondag 15 februari 2015 22:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
kan je niet gewoon afspreken dat iemand die foto's maakt en dan die ff doorstuurt? Dan kunnen die andere 11 in bed blijven...![]()
Las net op Somda dat drie knopen achter elkaar op Amersfoort de mist in zijn gegaanquote:Op maandag 16 februari 2015 08:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, was voor een andere trein. +5 of als je naar Schiphol moet +30. Hollee
Gisteren om 17.15 de IC van Zwolle naar Groningen genomen. Donders dat was een drukke bedoening. Iedereen moest staan. Virm IV terwijl er heel veel studenten, dagjesmensen en voetbalsupporters in zaten.![]()
http://www.volletreinen.nl/quote:Op maandag 16 februari 2015 12:42 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren om 17.15 de IC van Zwolle naar Groningen genomen. Donders dat was een drukke bedoening. Iedereen moest staan. Virm IV terwijl er heel veel studenten, dagjesmensen en voetbalsupporters in zaten.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Juh, zondagmiddag is niet mijn lievelingstijd om willekeurig welke trein in de NoordOost te nemenquote:Op maandag 16 februari 2015 12:42 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren om 17.15 de IC van Zwolle naar Groningen genomen. Donders dat was een drukke bedoening. Iedereen moest staan. Virm IV terwijl er heel veel studenten, dagjesmensen en voetbalsupporters in zaten.
Voor mij ook niet. Maar we moesten wel. Wilde zo snel mogelijk naar huis na de wanvertoning in het stadion van PEC.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Juh, zondagmiddag is niet mijn lievelingstijd om willekeurig welke trein in de NoordOost te nemen![]()
![]()
quote:Op zondag 15 februari 2015 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
interessant: een Protos en de GTW van de Valleilijn hebben vandaag gekoppeld testritten gemaakt. Schijnt dat ze wat aangepast hebben om ze samen te kunnen laten rijden.5032 + 5037 by Spiketrain2008, on Flickr
Foto onbeschaamd gejat van FlickrRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Dat had je er niet bij hoeven zeggenquote:Op maandag 16 februari 2015 13:00 schreef Fiorano het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]5032 + 5037 by Spiketrain2008, on Flickr
Foto onbeschaamd gejat van Flickr![]()
Spikey!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
De beste man is als de dood dat er iets online verschijnt wat van hem is zonder zijn naam. Zo'n type die ook staat te schreeuwen![]()
![]()
Nou inderdaad. Hoewel meervoud? Het is toch maar een stel van roet in het eten gooidequote:Op maandag 16 februari 2015 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Die Lintjes van Arriva houden het langer vol dan wij dachtenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
ja, want dan zul je net zien dat als het ene stel gerepareerd is het andere de geest geeftquote:Op maandag 16 februari 2015 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Hoewel meervoud? Het is toch maar een stel van roet in het eten gooide
Link werkt ook niet meerquote:Op maandag 16 februari 2015 13:22 schreef b2py het volgende:
De beste man is als de dood dat er iets online verschijnt wat van hem is zonder zijn naam. Zo'n type die ook staat te schreeuwenAls je op spiketrein klikt Bork
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Niet van de rangeerder die dan weer terug kan fietsen? Zie je bij NS op bijvoorbeeld Amersfoort ook gebeuren, want het is een aardig afstandje lopen van/naar de Bokkeduinen![]()
Zou inderdaad wel kunnen, alleen stond de fiets in de achterste GTW 2/8, waar de rangeerder in de voorste GTW 2/6 zat. En op Zwolle heeft ProRail inderdaad ook van die lelijke fietsen staan.![]()
Dat ze dat hele kuthoerenspoor tussen Den Haag en Utrecht eens opnieuw gaan aanleggen. En dan GOED
Ik stel voor dat je moeder je opnieuw baart. En dan goed..quote:Op maandag 16 februari 2015 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ze dat hele kuthoerenspoor tussen Den Haag en Utrecht eens opnieuw gaan aanleggen. En dan GOED
Kom op zeg, alsof jij het beter zou doen.![]()
Hele dag al overwegstoring tussen Barneveld Centrum en Barneveld Zuid. Probleem treed raar genoeg alleen op als de trein vertrekt van Spoor 2 op Barneveld CentrumRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Het ligt echt zwaar Kut daar. Moet gewoon wat aan gedaan worden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 17:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je moeder je opnieuw baart. En dan goed..
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
hoezo is dat raar?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:52 schreef Fiorano het volgende:Probleem treed raar genoeg alleen op als de trein vertrekt van Spoor 2 op Barneveld Centrum
![]()
Niet grappig.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:58 schreef Okuliarnik het volgende:
ICE 124 wou vandaag liever voor DBregio rijden...
http://www.rundschau-onli(...)185496,29875934.html![]()
Ik kwam er niet helemaal uit door mijn roestige Duits.
De trein heeft dus iemand geraakt en er bleef een stuk kleven aan de koppeling, maar de meester heeft niets gemerkt?![]()
Er is bij Siegburg iets gebeurd en het is nog niet duidelijk waarom hij niet gestopt is. Maar hij heeft wel iets gemerkt dus. Daarom stonden de "hulpdiensten" hem ook op te wachten in KölnHbfquote:Op maandag 16 februari 2015 20:20 schreef Monopoly het volgende:
Ik kwam er niet helemaal uit door mijn roestige Duits.
De trein heeft dus iemand geraakt en er bleef een stuk kleven aan de koppeling, maar de meester heeft niets gemerkt?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ah. Dat is een klote situatie.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is bij Siegburg iets gebeurd en het is nog niet duidelijk waarom hij niet gestopt is. Maar hij heeft wel iets gemerkt dus. Daarom stonden de "hulpdiensten" hem ook op te wachten in KölnHbf
Hoe ver ligt Siegburg van KölnHbf af eigenlijk?![]()
Half uurtje ongeveer.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ah. Dat is een klote situatie.
Hoe ver ligt Siegburg van KölnHbf af eigenlijk?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Morgen gaat EETC op pad om slaaprijtuigen (van het soort dat ook als begeleidingsrijtuigen in militaire treinen zit) uit Bentheim op te halen:En de kameel maakt een rondje via Deventer en Arnhem:quote:EETC 1254 (losse loc):
Watergraafsmeer v 6.57
Hilversum 7.17
Amersfoort 7.27
Apeldoorn 7.54
Deventer 8.08
Almelo 8.38
Hengelo 8.48/50
Oldenzaal 9.00
Bad Bentheim a 9.10
EETC 1254 + twaalf slaaprijtuigen:
Bad Bentheim v 10.30
Oldenzaal 10.46
Hengelo 10.58
Almelo 11.10
Deventer 11.36
Apeldoorn 11.50
Amersfoort 12.21/28
Hilversum 12.43
Watergraafsmeer a 13.10quote:Amersfoort v 13.22
Zwolle 14.21
Deventer 14.46/49
Zutphen 15.02
Arnhem 15.29/34
Utrecht C 16.19/25
Bilthoven 16.36/39
Utrecht Maliebaan a 16.52PM mij!
Als de 1254 in de ochtend even met +-5 minuten vertraging rijdt kan ik hem nog zien vanuit de 62 in Oldenzaal![]()
![]()
mooi, ik werk toch thuisquote:Op maandag 16 februari 2015 20:34 schreef dennistd het volgende:
Morgen gaat EETC op pad om slaaprijtuigen (van het soort dat ook als begeleidingsrijtuigen in militaire treinen zit) uit Bentheim op te halen:
En de kameel maakt een rondje via Deventer en Arnhem:
En er zitten geen blaadjes aan de bomen dus je kan gewoon met je half open badjas op je balkon gaan fotograferen HEUHquote:
Dat zei ik tegen je moeder vannacht ook en toen legde ze uit dat ze dat geprobeerd had maar dat het ging klonteren en het zijn eigen leven is gaan leiden.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:42 schreef Okuliarnik het volgende:
Beter haal je de zandkorrels uit je doos.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik kan ZELFSquote:Op maandag 16 februari 2015 20:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En er zitten geen blaadjes aan de bomen dus je kan gewoon met je half open badjas op je balkon gaan fotograferen HEUH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Doe es gewoon normaal pipoquote:Op maandag 16 februari 2015 20:42 schreef Okuliarnik het volgende:
Beter haal je de zandkorrels uit je doos.
gadverquote:Op maandag 16 februari 2015 20:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat zei ik tegen je moeder vannacht ook en toen legde ze uit dat ze dat geprobeerd had maar dat het ging klonteren en het zijn eigen leven is gaan leiden.stahp plz
quote:Op maandag 16 februari 2015 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan ZELFS
Dan moet je de volgende keer wel een badjas meenemen als je langskomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb geen uitzicht op het spoor alhoewel daar vrij makkelijk iets aan te doen valt!
Zaagbeweging bij het rangeren, oftewel, de rangeerder moet nog een stukje terug rijden en stapt daarvoor nog in de 2/8quote:Op maandag 16 februari 2015 16:25 schreef boriq het volgende:
Zou inderdaad wel kunnen, alleen stond de fiets in de achterste GTW 2/8, waar de rangeerder in de voorste GTW 2/6 zat. En op Zwolle heeft ProRail inderdaad ook van die lelijke fietsen staan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als MIJN moeder zich ermee moet komen bemoeien, dan is het Barkenbieten hè
Wat is een barkenbiet?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Als MIJN moeder zich ermee moet komen bemoeien, dan is het Barkenbieten hè
Ik zou graag willen dat de bietencampagne weer met al die sexy treinen gaat <3Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Stukje bij beetje wordt het wel duidelijk en logischquote:Op maandag 16 februari 2015 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaagbeweging bij het rangeren, oftewel, de rangeerder moet nog een stukje terug rijden en stapt daarvoor nog in de 2/8![]()
![]()
Dat heeft niemand ooit geweten, maar MAN daar was je bang voorquote:![]()
Was leuk ritje wel. Lekker door een veel te krappe bocht persen
De ruzie komt meestal vanuit het spelen voort. In die context wordt het woord het vaakst gebruikt.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Is weer eens wat anders he. Maar ja, je hebt altijd mensen die vinden dat het op zus en zo manier moet, geen gras, zon 45 graden van voren, bla bla. Beperkt volk zoals OkuliarnikEn wel meer hoor
Muah, dan heb je duidelijk niet opgelet. Beperkt volk slaat dus op jou. Zelfkennis is ook goed hoor.![]()
Ik kwam zojuist op Tenderned in de bestanden over de aanbesteding Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen tegen dat op Enschede - Zwolle de NS per jaar een omzet van ruim ¤15 miljoen draait, daarbij moet dan aangetekend worden dat 1/3e uit Studenten-OV's komen. Kampen - Zwolle levert de NS ook nog ruim ¤2,2 miljoen op.
In de tellingen welke zijn gedaan in afgelopen najaar is ook heel mooi te zien wanneer de uren van het Windesheim eindigen, aangezien er in de middag om het uur een piek is te zien. (Windesheim eindigt om :30, meesten redden dan de trein van :49 uit Zwolle)![]()
Ik moest lachen.twitter:Balfolker twitterde op maandag 16-02-2015 om 21:07:49#treinleven @NS_online de ic naar amf vertrekt van spoor 10. Jammer dat hier geen perron ligt. Verkeerde afslag? http://t.co/rX4ZIUJZjc reageer retweet
{content}![]()
Gelukkig verdwijnen de middensporen straks in Utrechtquote:Op maandag 16 februari 2015 21:43 schreef ZwarteKater het volgende:
Ik moest lachen.twitter:Balfolker twitterde op maandag 16-02-2015 om 21:07:49#treinleven @NS_online de ic naar amf vertrekt van spoor 10. Jammer dat hier geen perron ligt. Verkeerde afslag? http://t.co/rX4ZIUJZjc reageer retweet
En alle wisselsquote:Op maandag 16 februari 2015 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig verdwijnen de middensporen straks in UtrechtKan nooit meer wat fout gaan daar
Maar ook gewoon hoe die HC (?) naar die trein kijkt met z'n hesje. 'Ja maar zo kan ik geen sudoku's doen.'{content}![]()
tuurlijk wel, want de treinen gaan nog steeds stuk. Je kunt ze straks alleen niet meer snel weghalen omdat het spoor geblokkeerd isquote:Op maandag 16 februari 2015 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En alle wisselsKan nooit meer wat fout gaan daar
Tijd Voor Plaatjes:
Vanwege carnaval pendelde Syntus gisteren met een setje van drie Lintjes tussen Hengelo en Oldenzaal. Een vrij bijzondere combinatie: normaal gesproken worden er maximaal twee gekoppelde stellen ingezet. De combinatie is dan ook te lang voor het perron op station Hengelo Oost; dit station werd alleen door bussen aangedaan.
PM mij!
Oh ja, eigenlijk hoort deze ook nog bij de serie
Citea 3201 staat bij station Hengelo Oost (vandaag aangegeven als Windbuulstad Oost) klaar om als lijn 273 te vertrekken naar Boeskoolstad, de rest van het jaar beter bekend als Oldenzaal. De treinvervangende bus rijdt elk kwartier.
ja ja, kutbussen, offtopic, enz, etcPM mij!
Treinbusquote:Op maandag 16 februari 2015 22:59 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Citea 3201 staat bij station Hengelo Oost (vandaag aangegeven als Windbuulstad Oost) klaar om als lijn 273 te vertrekken naar Boeskoolstad, de rest van het jaar beter bekend als Oldenzaal. De treinvervangende bus rijdt elk kwartier.
ja ja, kutbussen, offtopic, enz, etc
Goed genoeg
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
sarcasme gemist?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel, want de treinen gaan nog steeds stuk. Je kunt ze straks alleen niet meer snel weghalen omdat het spoor geblokkeerd is![]()
Linkdumperquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-west-virginia.html![]()
![]()
kutbussen, offtopic, enzquote:Op maandag 16 februari 2015 22:59 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
ja ja, kutbussen, offtopic, enz, etc![]()
Hmm, als ik de posters op Den Haag Centraal goed begrijp wordt Delft Zuid volgende week helemaal niet bediend met treinvervangende bussen?![]()
![]()
als ik het goed heb, is er al een testrit geweest van DDM-1 in de richting van Haarlem werkplaats.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Er rijdt een pendelbus tussen Delft en Delft Zuid als ik me niet vergis. De reisplanner lijkt het daar mee eens te zijn.![]()
Nope, ook daar zijn ze aan het werk met het plaatsen van extra seinen etc.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:19 schreef James1988 het volgende:
Hmm, als ik de posters op Den Haag Centraal goed begrijp wordt Delft Zuid volgende week helemaal niet bediend met treinvervangende bussen?![]()
De bussen hebben die seinen niet nodig hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Nope, ook daar zijn ze aan het werk met het plaatsen van extra seinen etc.![]()
![]()
die seinen staan er al lang, alleen afgekruist.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat zie ik natuurlijk niet op de tekeningquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
die seinen staan er al lang, alleen afgekruist.
Ze zullen er vast iets gaan doen waardoor er geen trein kan rijden..![]()
Heeft die stuurstand nou een stroomafnemer?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik het goed heb, is er al een testrit geweest van DDM-1 in de richting van Haarlem werkplaats.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat dateert uit de tijd dat dezelfde loc's werden gebruikt voor goederentreinen en reizigerstreinen. Dan kon een DDM-stam mooi aan de kant worden geparkeerd met werkende verwarming totdat er weer een loc was. Bijvoorbeeld tussen de spitsen of 's nachts.![]()
Er rijden volgende week sowieso geen treinen Den Haag Centraal/HS - Schiedam v.v., alles wordt verbust.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zie ik natuurlijk niet op de tekening
Ze zullen er vast iets gaan doen waardoor er geen trein kan rijden..
Ik hoop dat ze de ICd de hele dag een kwartierdienst laten rijden om de reizigersvraag op te vangen, maar dat zal wel niet.![]()
Ik heb maandag verlof, dinsdag werk in in utrecht, en de rest van de week thuis, dat scheelt alvast 1 reiziger.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er rijden volgende week sowieso geen treinen Den Haag Centraal/HS - Schiedam v.v., alles wordt verbust.
Ik hoop dat ze de ICd de hele dag een kwartierdienst laten rijden om de reizigersvraag op te vangen, maar dat zal wel niet.
Overigens rijdt HTM tramlijn 1 extra vanaf Station Delft naar Den Haag via Den haag HS v.v.
https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzigingen/extra-inzet-tram-1/wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
EETC-loc 1254 staat met twaalf slaaprijtuigen te wachten om naar Hengelo te vertrekken. De trein is hier vijf minuten geleden aangekomen vanuit Bad Bentheim en moet wachten tot Syntus vertrokken is naar Hengelo. De slaaprijtuigen zijn van het type dat normaliter gebruikt wordt als begeleidingsrijtuig in militaire treinen. EETC heeft ze gehuurd om in te zetten in de Alpen Expres / Ski Trein naar Oostenrijk, waarvan er vrijdag drie treinen zullen vertrekken.PM mij!
Dat was toch die teststam die een tijdje geleden gebruikt is voor telproeven bij Rotterdam Stadion en daarna op Dijksgracht geparkeerd is?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als ik het goed heb, is er al een testrit geweest van DDM-1 in de richting van Haarlem werkplaats.
Voor de rest is het wel weer eens tof om een zevenbaks DDM-1 setje te zien. Doet me denken aan begin jaren'90 toen ik een keer de combi loc+7 bakken DDM-1 loc+7 bakken DDM-1 zag. Een gekoppelde set dus die een proefritje naar Leeuwarden reed.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
stuurstand aan beide kanten en dubbele loc in het midden gebeurde ook weleens
Dat was DD-AR, geen DDM-1quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
stuurstand aan beide kanten en dubbele loc in het midden gebeurde ook weleens
Ja twee zwartrijders standrechtelijk geëxecuteerd?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat ging lekker hard, bam bam
Weet iemand of ze er bij de Delft tunnel nu wel eens aan gedacht hebben mobiele dekking mee te nemen ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Twee ICE 1's zijn 28 bakken, deze lijkt me korter.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gestitchte foto, trein ondertussen stukje doorgereden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja. Staat vaker zo op Google Earthquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Gestitchte foto, trein ondertussen stukje doorgereden.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Weet iemand of ze er bij de Delft tunnel nu wel eens aan gedacht hebben mobiele dekking mee te nemen ?TE duur
![]()
Ik ben echt benieuwd naar dat nieuwe station in Delft. Ik ga tzt wel een keer een trein van een half uurtje eerder pakken om even wat foto's te gaan maken
In Noisy-le-Sec (Frankrijk, nabij Parijs) werd een explosief uit de tweede wereldoorlog gevonden. Om dit explosief onschadelijk te maken wordt er deels stroom onderbroken, waardoor er geen treinen van- en naar Paris gare d'Est kunnen rijden tot zeker einde van de dag.
Prognose was eerst 17:30, maar werd een uur later naar "tot zeker eind van de dag" aangepast.
InfoLignes meldt (in het Frans) nu dus:quote:Trafic interrompu au départ et à destination de Paris-Est <>
Un engin explosif de la Seconde guerre mondiale a été retrouvé à Noisy-le-Sec, en région parisienne.
Pour des raisons de sécurité, la circulation est interrompue sur les deux voies afin de permettre l'intervention des services de déminage. Pas de reprise du trafic prévue pour aujourd'hui.
Nous invitons donc les voyageurs à reporter leur trajet.![]()
Waarom de stroom er af halen, ligt de bom direct naast het spoor en zijn ze bang voor rondvliegend metaal op de bovenleiding?
Vind het altijd lastig een voorstelling te maken. Ik snap dat je bepaalde maatregelen neemt voor de veiligheid, maar is dit nodig is dan de vraag![]()
![]()
Men zou op de Maaslijn (in iedergeval tussen Venlo en Roermond) al bezig zijn met voorbereidende werkzaamheden voor de elektrificatie. Wanneer moest dat eigenlijk af zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: