abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:29:17 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149600823

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:30:10 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149600844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien zit je gewoon even op een plateau? Hoe lang staat het al stil?
En hoelang is ze al bezig?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_149600845
Ah dat is wel een goede oefening ja Qwea, gewoon je squats vanaf nu op hakken doen 8-)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149600860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:20 schreef sterre-sophie het volgende:
Ik wil mij hier graag melden. Ik ben Sterre. ben 23 jaar kom uit Den Haag en wil graag de laatste overtollige kilo's kwijt.

Ik ben 1,70.. Kom van 90 kilo en zit nu op 70.. Ik ben bezig met fitness en hardlopen en doe veel krachttraining.. Ik las dat er hier ook een aantal mensen aan krachttraining doen .. ook gebruik ik whey..

Ik hoop dat ik hier mee mag/kan posten!
Welkom! En goed bezig, 20kg kwijt is niet niks! Misschien dat je hier nog wat tips&trucs vind om wel wat verder te zakken nog qua gewicht.

Kan ook zijn dat dit een beetje je plafond is en dat het nu echt lastig gaat worden om er nog wat vanaf te krijgen.
pi_149600940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:30 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Welkom! En goed bezig, 20kg kwijt is niet niks! Misschien dat je hier nog wat tips&trucs vind om wel wat verder te zakken nog qua gewicht.

Kan ook zijn dat dit een beetje je plafond is en dat het nu echt lastig gaat worden om er nog wat vanaf te krijgen.
ik hoop het ook (dat ik nog wat kan verliezen qua gewicht)

Ik kon net niet meer reageren maar ik sta nu ongeveer een maandje stil (wat inhoud ene week 100 gram eraf dan 200 eraan dan weer wat meer eraf) maar niet zoals het de afgelopen maanden is gegaan.. en omdat ik de motivatie begon kwijt te raken dacht ik ik ga hier mee posten :)
pi_149601013
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef sterre-sophie het volgende:

[..]

Ik kon net niet meer reageren maar ik sta nu ongeveer een maandje stil (wat inhoud ene week 100 gram eraf dan 200 eraan dan weer wat meer eraf) maar niet zoals het de afgelopen maanden is gegaan.. en omdat ik de motivatie begon kwijt te raken dacht ik ik ga hier mee posten :)
Hallo :W

Heb je alles al uit gerekend qua BMR/TDEE? Eet je misschien teveel, dat nu geen tekort hebt?

In ieder geval al goed resultaat ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149601015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:33 schreef sterre-sophie het volgende:

[..]

En als je kijkt naar je lichaam zelf? Verandert daar nog wat aan? Zitten je kleren nog hetzelfde? Ik houd meer daar aan vast dan alleen gewicht namelijk. Aangezien je ook aan KT doet kan het best zijn dat je slanker word maar niet lichter qua gewicht. Spiermassa is immers zwaarder als vetmassa.
  donderdag 12 februari 2015 @ 14:37:51 #8
159909 -Peach
Prunus persica
pi_149601048
TT doet me weer hier aan denken :')
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_149601088
Misschien niet goed voor je motivatie, maar het lijkt me dat een tijdje op stabiel gewicht blijven ook niet slecht is voor je lichaam, als je al zoveel bent afgevallen. Misschien als je dat 3,4 maanden weet vast te houden dat je daarna weer kunt proberen wat minder te eten?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_149601091
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:37 schreef -Peach het volgende:
[ afbeelding ]
Ja inderdaad _O-

Q SPOTTED! :D _O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149601178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:36 schreef sandertjuh het volgende:
aam zelf? Verandert daar nog wat aan? Zitten je kleren nog hetzelfde? Ik houd meer daar aan vast dan alleen gewicht namelijk. Aangezien je ook aan KT doet kan het best zijn dat je slanker word maar niet lichter qua gewicht. Spiermassa is immers zwaarder als vetmassa.
Ja daar heb je gelijk in! Ik ga mijn omtrek bijhouden :)
pi_149601202
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hallo :W

Heb je alles al uit gerekend qua BMR/TDEE? Eet je misschien teveel, dat nu geen tekort hebt?

In ieder geval al goed resultaat ^O^
Ja voor zover ik weet zit ik wel goed, af en toe wat snacken achterwege laten dan ;)
pi_149601219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien niet goed voor je motivatie, maar het lijkt me dat een tijdje op stabiel gewicht blijven ook niet slecht is voor je lichaam, als je al zoveel bent afgevallen. Misschien als je dat 3,4 maanden weet vast te houden dat je daarna weer kunt proberen wat minder te eten?
daar heb je ook een goed punt!
pi_149601296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:44 schreef sterre-sophie het volgende:

[..]

Ja voor zover ik weet zit ik wel goed, af en toe wat snacken achterwege laten dan ;)
Af en toe mag best, je mag jezelf best wel eens verwennen zo nu en dan! Dat vind ik in ieder geval :Y
pi_149601344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:47 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Af en toe mag best, je mag jezelf best wel eens verwennen zo nu en dan! Dat vind ik in ieder geval :Y
vind ik ook :)
pi_149601348
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:47 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat één of 2 dagen met iets teveel snacken al gauw je calorietekort van doordeweeks teniet doet. Dat gebeurt bij mij nog wel eens vrees ik :o
pi_149601422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat één of 2 dagen met iets teveel snacken al gauw je calorietekort van doordeweeks teniet doet. Dat gebeurt bij mij nog wel eens vrees ik :o
Ja dat gaat ook wel hard als je niet goed oplet natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat ik in het weekend nauwelijks op let en mezelf af en toe wel eens flink laat gaan :+ Daar zal ik straks toch ook echt wel beter op moeten gaan letten wil ik nog die paar % in vetpercentage omlaag :')
pi_149601848
Tijd voor kwark :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_149603093
Q waar blijven die foto's nou?!?!?! :P
pi_149603812
quote:
[ afbeelding ]
Ik moest lachen. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_149603828
En de Lidl heeft nog steeds geen kwark.

*kras
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:15:03 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149603922
Hoerige kut TT _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:16:01 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149603949
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:08 schreef -Peach het volgende:
Lijstje:
O: yoghurt/muesli/kersen/cacao
L: 4 sneeën spelt, kipfilet, sla, komkommer, soep, worstenbroodje
T: 100 gr kipfilet, banaan, 2 kleine sneeën spelt met pindakaas
D: paksoi, rijst, mango, kabeljauw, woksaus (beetje veel over van gisteren)
S: KT benen
T: eiwitshake

Veel carbs vandaag, slechte planning.

Ik heb het trouwens altijd megakoud na het sporten, iemand nog meer last van? Normaal heb ik het eigenlijk nooit snel koud.
Jup. gelijk thermoshirt aandoen. Doe ik ook. Helpt als een tiet.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:18:10 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149603992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:27 schreef sterre-sophie het volgende:

[..]

een voorbeeld van mn dagmenu :

O : havermout met fruit of brood met beleg met een stuk fruit
T: een ei of een eiwitshake / soms een mueslireep
L: brood met beleg ( 3 boterhammen waarvan 1 met pindakaas of ander zoet)
T: fruit/ nootjes zoiets
D: pasta of aardappelen of rijst of wraps met groenten en vlees of vis
T: soms nog wat kwark/ in het weekend wat lekkers ..

Ik ben met dit soort lijstjes dus al aardig wat kwijt maar nu staat het stil!

Ik hoop op goede tips
gewicht op je weegschaal zegt niet zo veel. Ik sta ook al een poos stil. Meet je vet percentage. Anders kun je eens kijken of de zigzag methode voor je werkt om door je plateau heen te knallen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 16:21:01 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149604041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah dat is wel een goede oefening ja Qwea, gewoon je squats vanaf nu op hakken doen 8-)
_O- _O-

quote:
[ afbeelding ]
Krijg aids :D _O-

quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:39 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ja inderdaad _O-

Q SPOTTED! :D _O-
Jij ook :D _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 14:43 schreef sterre-sophie het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in! Ik ga mijn omtrek bijhouden :)
Omtrek is ook niet nauwkeurig genoeg :) Doe een huidplooimeting.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 15:46 schreef sandertjuh het volgende:
Q waar blijven die foto's nou?!?!?! :P
Ja, ik krijg het niet voor elkaar zonder algeheel plaatje hoor. En je krijgt no wayz mijn string foto's :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')