abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149634432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het valt me op dat in iedere reportage die we zien (AFK, Edwin,Telemetro-video's ,Throttle enz enz) maar ook de fotoreportages die we zien van heel veel verschillende personen die de Pianista hebben gedaan of zelfs de hele trail naar Bocas, ze allemaal andere mensen tegen komen.

Boeren met koeien, jongelui, locals, indianen we hebben ze allemaal gezien.
Bij de makers van die reportages of fotoseries ging dan ook alles goed. Je ziet ook niemand een noodnummer bellen, of naar de rivier gaan omdat ze geen water hebben, 's nachts foto's maken enz.
quote:
Ik acht de kans klein dat Kris en Lisanne niemand tegen zijn gekomen.
En idd, je zal in zo'n geul in je korte broekje maar vervelende personen met van die grote machettes tegenkomen.

Die kans acht ik iig groter dan het hele verdwaalverhaal met spinnen, slangen en andere wilde dieren
En die andere mensen, zijn die behalve Kris en Lisanne nog anderen tegengekomen met hun machete? Op dezelfde dag? En die hebben daar niks over gezegd?

Of kwamen die alleen Kris en Lisanne tegen, en zo ja is dat niet veel te toevallig? De kans op precies 1 (groepje), maar verder niemand, is ongeveer gelijk aan de kans op nul ontmoetingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JustinCase op 13-02-2015 15:22:59 ]
pi_149636069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:57 schreef JustinCase het volgende:
Of kwamen die alleen Kris en Lisanne tegen, en zo ja is dat niet veel te toevallig? De kans op precies 1 (groepje), maar verder niemand, is ongeveer gelijk aan de kans op nul ontmoetingen.
De weinige mensen die je in dit soort afgelegen oorden tegenkomt, zijn mensen die er een binding mee hebben. Dus bewoners of familieleden / vrienden van die bewoners. Een selecte groep dus.
pi_149636200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat er geen bloedsporen van K. op die broek zaten, kan ik me niet herinneren. Maar dit is wel een interessant punt.
Gut, nu zie ik waar dit een reactie op is. Het is eerder genoemd, en een professionele speurder zal daar ook wel aan denken. En navraag doen, als pilgebruik niet uit aanwezige spulletjes blijkt. De eenvoudigste manier om te zorgen dat een broek toonbaar blijft, is natuurlijk om 'm uit te trekken. Bewaren voor als je weer onbekenden verwacht te ontmoeten. Intussen een bikinislip aandoen, of iets anders als je dat hebt, en die regelmatig wassen. Handdoek om je heupen eventueel. En als je dan toch regelmatig iets wast, dat spijkerbroekje ook maar. Natuurlijk droogt die dikke stof veel langzamer, dus je hangt het aan de buitenkant van de rugzak. Net niet goed genoeg vast.

Hoeft niet zo gegaan te zijn, maar ik acht de kans daarop veel groter dan dat een kwaadwillende derde partij iets uitvreet met de meiden, en dan een schoon en dichtgeritst spijkerbroekje neerlegt.
pi_149636238
quote:

[..]

Bij de makers van die reportages of fotoseries ging dan ook alles goed. Je ziet ook niemand een noodnummer bellen, of naar de rivier gaan omdat ze geen water hebben, 's nachts foto's maken enz.

[..]

En die andere mensen, zijn die behalve Kris en Lisanne nog anderen tegengekomen met hun machete? Op dezelfde dag? En die hebben daar niks over gezegd?

Als die mensen met een machete ook nog anderen waren tegengekomen behalve K&L dan kun je ervan uitgaan dat velen niet graag willen getuigen. Men houdt zich graag afzijdig.

En de kans dat zij die dag alleen K&L hebben ontmoet is heel goed mogelijk, helemaal niet zo toevallig.

Bovendien behoeft zo’n ontmoeting toch niet gelijk kwaadaardig begonnen te zijn? Eerst een gezellige babbel, en vervolgens K&L verder op sleeptouw genomen naar een plaats waar niemand hen meer kon observeren.
pi_149636643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:53 schreef JustinCase het volgende:
En als je dan toch regelmatig iets wast, dat spijkerbroekje ook maar.
Iemand die verondersteld wordt te zijn verdwaald en die zich inspant om van alles te wassen, maar zich niet inspant om gevonden te worden door tientallen reddingszoekers?
pi_149636650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:54 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als die mensen met een machete ook nog anderen waren tegengekomen behalve K&L dan kun je ervan uitgaan dat velen niet graag willen getuigen. Men houdt zich graag afzijdig.
Ergens vanuit, zonder te weten of het klopt, gaan kan zeker.
quote:
En de kans dat zij die dag alleen K&L hebben ontmoet is heel goed mogelijk, helemaal niet zo toevallig.
Even reëel als helemaal niemand. Maar dat vindt Jackie nogal toevallig, dus daarom vroeg ik of precies 1 (groepje) hem dan wel aannemelijk is :)
quote:
Bovendien behoeft zo’n ontmoeting toch niet gelijk kwaadaardig begonnen te zijn? Eerst een gezellige babbel, en vervolgens K&L verder op sleeptouw genomen naar een plaats waar niemand hen meer kon observeren.
Daar ging mijn vraag niet over, maar dat kan natuurlijk inderdaad. Alleen is dan de rest van de bekende feiten nog niet verklaard.
pi_149636681
Maar als je dan gevonden wordt, is je spijkerbroek tenminste schoon.............. :{
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149636773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Iemand die verondersteld wordt te zijn verdwaald en die zich inspant om van alles te wassen,
Normaal, de hygiëne op peil houden, toch? Kan zelfs van levensbelang zijn. En hoe inspannend zou 1 ding extra wassen nou helemaal zijn?
quote:
maar zich niet inspant om gevonden te worden door tientallen reddingszoekers?
1 Deed ze dat niet?
2 Was dat op de tijd dat ze even een broekje uitwaste?
pi_149636890
Nou ja, er is minstens 10 dagen naar ze gezocht (begin april), maar K&L werden niet gevonden. Twee maanden later worden hun spullen gevonden. Eén van die spullen is die broek. Die broek was schoon. Na twee maanden. Zeg het maar.
pi_149637062
quote:

[..]

[..]

Wat een ingewikkeld gebrabbel heb je toch iedere keer weer. Volgens mij maak je daar een sport van.

Nu ik even in Jip en Janneke taal: In alle reportages komen de wandelaars,journalisten of ouders andere mensen tegen.
De kans dat Kris en Lisanne geen mensen zijn tegen gekomen acht ik zeer klein.
pi_149637554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat een ingewikkeld gebrabbel heb je toch iedere keer weer. Volgens mij maak je daar een sport van.
Nee hoor, en goed dat je zegt hoe simpel jij het wilt. Ik pas me meteen aan.
quote:
Nu ik even in Jip en Janneke taal: In alle reportages komen de wandelaars,journalisten of ouders andere mensen tegen.
Allemaal van de hoeveel?
quote:
De kans dat Kris en Lisanne geen mensen zijn tegen gekomen acht ik zeer klein.
Dat roep je al maanden. Simpele vraag dan maar: wat heeft dat opgeleverd?
pi_149637641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:16 schreef RapaNui het volgende:
Nou ja, er is minstens 10 dagen naar ze gezocht (begin april), maar K&L werden niet gevonden. Twee maanden later worden hun spullen gevonden. Eén van die spullen is die broek. Die broek was schoon. Na twee maanden. Zeg het maar.
Zeg wat maar? Wat het ene met het andere te maken heeft?
Geen idee, ik heb het niet met elkaar in verband gebracht.
pi_149637868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:42 schreef JustinCase het volgende:
Zeg wat maar? Wat het ene met het andere te maken heeft?
Geen idee, ik heb het niet met elkaar in verband gebracht.
Ik bedoel: hoe verklaar je (niet jij, maar men) dat een broek na twee maanden in de jungle te hebben gelegen, blootgesteld aan weer en wind of meegespoeld door een rivier, schoon wordt aangetroffen? Dat de draagster ervan overleden is en dat er geen sporen van achter zijn gebleven (op de broek)?
pi_149637871
quote:
Allemaal van de hoeveel?
12 van de 12

quote:
Dat roep je al maanden. Simpele vraag dan maar: wat heeft dat opgeleverd?
Ik denk dat je beter kunt vragen: Waarom zijn ze niemand tegen gekomen?
pi_149638825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ik bedoel: hoe verklaar je (niet jij, maar men) dat een broek na twee maanden in de jungle te hebben gelegen, blootgesteld aan weer en wind of meegespoeld door een rivier, schoon wordt aangetroffen? Dat de draagster ervan overleden is en dat er geen sporen van achter zijn gebleven (op de broek)?
Gelukkig maar, want ik verklaar het helemaal niet. Dan zou ik moeten weten wat ervan klopt van het bovenstaande. En ik vrees dat die men in het algemeen het ook niet kan, met alleen wat er in de pers verschijnt. Hoeft ook niet allemaal verklaard te worden, toch? Als bijv. nergens aanwijzingen zijn dat die broek meegespoeld is door een rivier, kun je dat schrappen uit de vraag.
Zoals nu al geschrapt is dat Kris zich niet ingespannen zou hebben om gevonden te worden. Zo wordt de vraag steeds simpeler.

P.S.: er schijnen FOK!'ers te zijn met waterdichte scenario's, misschien weten die het goed te verklaren.
pi_149639080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 16:49 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat je beter kunt vragen: Waarom zijn ze niemand tegen gekomen?
Denken staat vrij, maar mijn vraag ging over wat maandenlang hetzelfde roepen heeft opgeleverd.
Daar gaat jouw vraag niet bij helpen, ook al zou het een betere vraag zijn.
Ben je trouwens van mening veranderd? Of achtte je een andere kans zeer klein?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:37 #117
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_149639742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:53 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Gut, nu zie ik waar dit een reactie op is. Het is eerder genoemd, en een professionele speurder zal daar ook wel aan denken. En navraag doen, als pilgebruik niet uit aanwezige spulletjes blijkt. De eenvoudigste manier om te zorgen dat een broek toonbaar blijft, is natuurlijk om 'm uit te trekken. Bewaren voor als je weer onbekenden verwacht te ontmoeten. Intussen een bikinislip aandoen, of iets anders als je dat hebt, en die regelmatig wassen. Handdoek om je heupen eventueel. En als je dan toch regelmatig iets wast, dat spijkerbroekje ook maar. Natuurlijk droogt die dikke stof veel langzamer, dus je hangt het aan de buitenkant van de rugzak. Net niet goed genoeg vast.

Hoeft niet zo gegaan te zijn, maar ik acht de kans daarop veel groter dan dat een kwaadwillende derde partij iets uitvreet met de meiden, en dan een schoon en dichtgeritst spijkerbroekje neerlegt.
Goed antwoord op de vraag waarom dat broekje daar nu eigenlijk lag. Mooi van eenvoud.

Het broekje lag daar gewoon te drogen. Helaas heeft K. vervolgens niet meer de gelegenheid gehad het weer aan te trekken. Wat weer allerlei andere oorzaken kan hebben.
pi_149639922
Ja, zo mooi hoe de natuur 'omgaat' met spijkerbroekjes en rugzakken.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_149640048
Spijkerbroekje is gewoon daar neergelegd om het op verdwalen te doen lijken.
Zo klaar als een klontje
pi_149640275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:13 schreef jackie12 het volgende:
Spijkerbroekje is gewoon daar neergelegd om het op verdwalen te doen lijken.
Zo klaar als een klontje
Ah ja, daarom wordt het ook pas na ruim 2 maanden gevonden.

Jij sluit alles uit wat niet in je scenario (dat je nu al sinds augustus herhaalt en waar nog geen millimeter speling is gekomen door 2 nieuwe feiten) past.

Lekker inhoudelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149640464
Feiten? Welke feiten?

1- De foto van (misschien) Kris waar ze (misschien) nog leeft genomen door (misschien) Lisanne??
Dat zijn 3 misschiens in 1 zin. Als jij dat een feit wilt noemen?

2- ?

Iets inhoudelijks voor jou: Waarom is er pas geprobeerd te bellen naar Kris en/of Lisanne 9 uur nadat ze niet op kwamen dagen voor hun excursie?
pi_149640554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:28 schreef jackie12 het volgende:
Feiten? Welke feiten?

1- De foto van (misschien) Kris waar ze (misschien) nog leeft genomen door (misschien) Lisanne??
Dat zijn 3 misschiens in 1 zin. Als jij dat een feit wilt noemen?

2- ?
Wifitijden, meer oproepen dan we hebben (waardoor het "regelmatige" belschema dat niet meer wordt) en de nieuwe foto van Kris's hoofd.

quote:
Iets inhoudelijks voor jou: Waarom is er pas geprobeerd te bellen naar Kris en/of Lisanne 9 uur nadat ze niet op kwamen dagen voor hun excursie?
Dat is helemaal niet zeker; ze kunnen direct al door Eileen of F. gebeld zijn, maar ze hadden geen bereik en dus kwam er geen verbinding.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149640653
Het kan er ook na twee maanden zijn neer gelegd, daarom niet eerder gevonden.
pi_149640662
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wifitijden, meer oproepen dan we hebben (waardoor het "regelmatige" belschema dat niet meer wordt) en de nieuwe foto van Kris's hoofd.
De WIFI tijd van 31 maart?
Die past precies/perfect in het scenario die ik al postte VOOR dat die tijd bekend werd gemaakt op tv

[..]
quote:
Dat is helemaal niet zeker; ze kunnen direct al door Eileen of F. gebeld zijn, maar ze hadden geen bereik en dus kwam er geen verbinding.
Ach tuurlijk niet.
Eileen dacht om 17 uur naar Lisanne te bellen.
Die hele dag is er gewoon geen moeite gedaan om proberen te bellen naar Kris en Lisanne
pi_149640698
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:34 schreef ToniB het volgende:
Het kan er ook na twee maanden zijn neer gelegd, daarom niet eerder gevonden.
Ja, dat kan. Het ook zijn dat het er al 2 maanden lag maar niet eerder opgemerkt was (als ze uberhaupt eerder bij die 2e kabelbrug gezocht hebben).

Een veel logischer mogelijkheid dan mensen die expres broekjes in wildernissen gaan leggen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')