Katja Schuurman (39) heeft een stressvolle periode achter de rug. De actrice-presentatrice zat door een overvolle agenda tegen overspannenheid aan. Nu durft ze vaker 'nee' te zeggen tegen producties en heeft ze meer tijd om te genieten van haar vierjarige dochtertje Sammie. ,,Ik liep over van het werk. Ik had duizelingen en kon mijn hoofd niet bij gesprekken houden'', vertelt de actrice aan Veronica Magazine. Ze geeft ook toe dat ze niet meer dan vijf uur per nacht sliep. ,,Inmiddels heb ik het opgebouwd naar zeven uur, onder ideale omstandigheden zelfs acht.''
Helaas heeft Katja haar slaapritme niet helemaal zelf in handen. ,,Mijn dochter vindt 6.00 uur een toptijd om op te staan en ik heb mijn schema daarop moeten aanpassen. Heel rock-'n-roll is het niet, maar de afgelopen weken duik ik tegelijk met mijn dochter het bed in.'' Het besef dat ze erg van Sammie houdt, geeft haar ook energie. ,,Ik ben hardleers in het terugfluiten van mezelf. Terwijl ik juist zo geniet van mijn dochter als ik twee weken vrij heb weten te plannen. Sammies eerste anderhalf jaar vond ik pittig, maar nu is alles even fantastisch. Ik heb ook zó'n leuk kind, haha! En daar wil ik zo graag bij zijn."
GeruchtenmachineKatja laat in het interview niets los over de status van haar huwelijk met acteur Thijs Römer. Er gaan al lange tijd geruchten dat het zo goed als voorbij zou zijn tussen de twee. Het echtpaar zwijgt hierover in alle toonaarden.
Over Sammie raakt Katja echter niet uitgepraat. ,,Mijn favoriete moment met haar is wanneer we samen in bad zitten. Dan spelen we uren. Liedjes zingen, balletjes overgooien. Dan giert die kleine van het lachen.''
,,Gister zater we nog samen in bad. Na twee uur zei ik dat de honger te groot werd, ik moest echt uit bad. Waarop Sammie voorstelde: 'Zal ik ontbijt maken voor je, mama? Wat wil je?' 'Euh... nou, doe maar yoghurt met cruesli en honing, liefje.' En terwijl ik van Sammie even op bed mocht liggen, maakte zij voor het eerst ontbijt op bed. Verliefd dat ik me voelde!''
BodyscanDe roodharige krullenbol is vanaf donderdag te zien in haar nieuwe NCRV-programma Bodyscan. Acht afleveringen lang stelt Katja haar lichaam ter beschikking aan de wetenschap. De presentatrice gaat op onderzoek uit naar wat onder andere stress, weinig slaap, vasten, pijn en topsport met je lijf doet.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !