Niet onderhandelen in een relatie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]!
Je staat toch niet op de veemarkt een koe te ruilen?
Mensen zijn niet voor niets extreem rechts, of extreem links. Met zo een politieke voorkeur is het lastiger dan jij denkt om er gewoon niet over te praten. Dus ik denk eerlijk gezegd dat dat ook gewoon zou botsen met iemand die best wel apolitiek is.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:48 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ben niet zo politiek fanatiek, vind het vooral vermoeiend, dus voor mij zou dat gemakkelijk zijn.
Ik zou hier helemaal niks van opgeven.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zou het eerste zijn dat je zou opgeven in een relatie (omwille van de ander?)
Politieke voorkeur?
Vegetarier?
Stappen met je vrienden?
Bepaalde hobby? (Voetbal, films, etc)
Dieren
Je slaap ritme
Je persoonlijke hygiene
Roken
Drinken
Je anale maagdelijkheid dan maar?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:52 schreef Juup© het volgende:
Mijn maagd zijn, oh nee dat kan ik niet opgeven.
Waarom? Ik ben faliekant tegen het geloof, maar daar heb ik het met mijn ouders ook niet over. Zij zijn vrij streng christelijk. Daar praten we gewoon niet over. Tuurlijk meldt mijn vader weleens dat hij naar de kerk gaat, of naar een lezing, of als ouderling bij die en die langs gaat, maar we hebben het nooit met elkaar over "ons" geloof. Werkt al 22 jaar prima.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:44 schreef TorroFernandes het volgende:
Ik douche nooit in relaties, misschien dat ze daarom altijd zo snel stuklopen.
[..]
Mensen zijn niet voor niets extreem rechts, of extreem links. Met zo een politieke voorkeur is het lastiger dan jij denkt om er gewoon niet over te praten. Dus ik denk eerlijk gezegd dat dat ook gewoon zou botsen met iemand die best wel apolitiek is.
Omdat politiek extremisme een dermate grote invloed heeft op je maatschappijvisie dat het toch wel ter sprake komt. Maar het zal zo nu en dan best lukken hoor, zoals bij jou en je ouders met het geloof. Ik denk echter dat een relatie met een streng christelijk persoon voor jou ook meestal niet zou werken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben faliekant tegen het geloof, maar daar heb ik het met mijn ouders ook niet over. Zij zijn vrij streng christelijk. Daar praten we gewoon niet over. Tuurlijk meldt mijn vader weleens dat hij naar de kerk gaat, of naar een lezing, of als ouderling bij die en die langs gaat, maar we hebben het nooit met elkaar over "ons" geloof. Werkt al 22 jaar prima.
Dat had jij niet moeten doen en zou ik ook niet doen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zou het eerste zijn dat je zou opgeven in een relatie (omwille van de ander?)
Politieke voorkeur?
Vegetarier?
Stappen met je vrienden?
Bepaalde hobby? (Voetbal, films, etc)
Dieren
Je slaap ritme
Je persoonlijke hygiene
Roken
Drinken
etc.
Wat zou jij opgeven omwille van je partner?
Persoonlijk zou ik niks opgeven, maar waar ook mogelijk rekening houden met bepaalde gewoontes van haar. Ik heb wel eens bepaalde dingen opgegeven, maar daar kwam alleen maar ellende van.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 17:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zal het zijn met een person die gek is van katten en de ander van honden?
Dat hebben ze geprobeerd ja, maar ik heb nooit geloofd. Dat wilde ik ze niet vertellen, dus zijn we eromheen gaan draaien en ik kan me oprecht niet herinneren dat we het er ooit echt over gehad hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:20 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Omdat politiek extremisme een dermate grote invloed heeft op je maatschappijvisie dat het toch wel ter sprake komt. Maar het zal zo nu en dan best lukken hoor, zoals bij jou en je ouders met het geloof. Ik denk echter dat een relatie met een streng christelijk persoon voor jou ook meestal niet zou werken.
Hoe moet ik het me trouwens voorstellen dat jij 22 jaar lang niet met je ouders over je geloofsbeleving hebt gesproken? Ze zullen je in je jongere jaren toch op zijn minst mee naar de kerk hebben genomen?
Geniaal.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat hebben ze geprobeerd ja, maar ik heb nooit geloofd. Dat wilde ik ze niet vertellen, dus zijn we eromheen gaan draaien en ik kan me oprecht niet herinneren dat we het er ooit echt over gehad hebben.
Dat principe werkt idd bij zaken waar jezelf neutraal tegenover staat of je nog nooit mee hebt bezig gehouden. Bij iets waar jezelf zeer negatief over bent ligt dat net iets anders. Zelfs als je verliefd bent.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:06 schreef Beauke het volgende:
Het schijnt dat als je echt verliefd bent dat je vaak zelfs interesse krijgt voor wat degene waar je gek op bent leuk vindt.
Dus voor je het weet laat je heel romantisch samen de hond uit.
Nou, das dan behoorlijk oogkleppend van jou, ik heb zelfs dingen van gewone vrienden overgenomen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan me niet voorstellen, hoe verlieft je ook bent, dat je de hobbies van een ander leuk gaat vinden.
Je bent nog steeds niet over haar heen?quote:Dan denk ik eerder aan 'projectie' en mensen met bijv. borderline die dat heel bewust doen.
Zo nu en dan heb je natuurlijk wel een uitzondering, als je altijd al gitaar hebt willen spelen en je nieuwe vlam heeft er 25 in de vitrine staan is dat natuurlijk wat anders.
Ik zeg niet dat dat kan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat verliefdheid een hobby die je per se niet leuk vond, opeens wel leuk gaat vinden door de verliefdheid.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, das dan behoorlijk oogkleppend van jou, ik heb zelfs dingen van gewone vrienden overgenomen.
Oh ja hoor. Ik ben er al een aantal keer over heen geweest.quote:Je bent nog steeds niet over haar heen?
En dat ligt er dus aan in hoeverre jijzelf flexibel bent.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat kan. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat verliefdheid een hobby die je per se niet leuk vond, opeens wel leuk gaat vinden door de verliefdheid.
#O, ik kan ook wel vaag doenquote:[..]
Oh ja hoor. Ik ben er al een aantal keer over heen geweest.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:31 schreef Moira. het volgende:
Niks.
Een partner die van mij houdt houdt van mij om wie ik ben, daar hoef ik niks voor te veranderen, anders is het niet een partner die van míj houdt.
Tips om bepaalde dingen in mijn leven te verbeteren zijn altijd welkom mits normaal gebracht, dat is iets waar je als partners gewoon samen over praat en samen uitkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |