abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:21:57 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149568807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik agnost.
Dat sluit elkaar niet uit.

pi_149568863
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef waht het volgende:

[..]

Waarom leiden atheïstische denkbeelden dan tot dit soort daden?
Zeg ik niet en boeit mij ook niet. Ik zeg alleen: ik ben atheïst en dit was niet uit mijn naam. Al was het alleen maar om misverstanden te voorkomen.
pi_149568931
Wilders is maar langzaam met het twitteren van zijn afkeur van deze daad ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_149569004
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:09 schreef waht het volgende:

[..]

Waarom leiden atheïstische denkbeelden dan tot dit soort daden?
Dit denkbeeld is alles behalve atheïstisch.

Er ligt een behoorlijk gat tussen het ontkennen van het bestaan van God, en het vermoorden van mensen die dat wel geloven. Net zoals er een behoorlijk gat ligt tussen geloven dat Allah aan de touwtjes trekt, en geloven dat hij je opdraagt iedereen die dat niet gelooft, dood te maken.
pi_149569005
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
Wilders is maar langzaam met het twitteren van zijn afkeur van deze daad ;)
Zijn PR persoon kan nu niet meer uitgaan van de standaard opzet, en moet iets verzinnen, creativiteit kost tijd.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_149569034
Hoewel ik de spiegel die oa door papierversnipperaar werd voorgehouden, best kan waarderen, vind ik het wel heel erg jammer dat dit topic verzand in kinderachtige woordspelletjes.

Aan de andere kant, dit is Fok! wat kan ik anders verwachten....een beetje niveau en klasse niet iig.....
pi_149569144
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Moslims slachten mensen af uit de naam van de islam
- Moslims: Ik keur het af maar ik begrijp het wel
- Linkse mensen/moslims: Moet kunnen dat moslims dat vinden die hoeven zich niet te verantwoorden voor iedereen en ze zeggen toch dat ze het afkeuren!!

Blanke jongen die toevallig een atheist is slacht mensen af voor nog onbekende reden
- Atheist papierversnipperaar: [sarcasme]Ik keur het af maar ik begrijp het wel[/sarcasme]
- Linkse mensen/moslims: SMERIGE HOND HOE DURF JE DIT NIET TE VEROORDELEN!! VUILE AANDACHTSHOER!! ONBEGRIJPELIJK!!!

Geweldig :)
Echt he :D

De verontwaardiging die gelijk de kop op steekt, meteen weer wijzen naar anderen als er iets ergs gebeurt.

Tevens moet men nog even aangeven dat ze dubbel slachtoffer zijn. :')
Ook het feit dat het niet meteen trending topic is op twitter is niet leuk.

SatinaBoupoupou twitterde op woensdag 11-02-2015 om 11:32:24 11.31 u. #ChapelHillShooting is nu pas trending op Twitter in Nederland. Dat is mainstream media voor je. reageer retweet
Conclusie: twitter is racist. :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:37:21 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149569262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit denkbeeld is alles behalve atheïstisch.

Er ligt een behoorlijk gat tussen het ontkennen van het bestaan van God, en het vermoorden van mensen die dat wel geloven. Net zoals er een behoorlijk gat ligt tussen geloven dat Allah aan de touwtjes trekt, en geloven dat hij je opdraagt iedereen die dat niet gelooft, dood te maken.
Het is nog steeds atheïstisch. Atheïsme is een relevant deel van de motivatie van deze man. Hij heeft het atheïsme zodanig geïnterpreteerd dat het tot deze daad heeft geleid. Ook al ben je het volledig oneens met de daden/interpretatie van deze man, zijn acties stralen nog steeds af op jou als atheïst. Dan is het niets meer dan normaal dat je er afstand van neemt.

Dat gezegd hebbende: ten eerste zou het absoluut geen probleem moeten zijn om aan te tonen dat deze man op geen enkele manier een standpunt vertegenwoordigt dat voortvloeit uit het atheïsme. Immers, atheïsme is slechts het niet-geloven in een god. Daar zijn verder 0 standpunten aan te verbinden.
Ten tweede claimt het atheïsme niet dat het een absolute moraal verkondigt (zie boven: 0 standpunten vloeien eruit voort). Wangedrag van een atheïst doet dan ook geen afbreuk aan de waarheidswaarde van het atheïsme, in tegenstelling tot wangedrag van moslims of christenen.

Dat zijn drie redenen waarom atheïsten zouden moeten erkennen dat ook deze man een atheïst was, en dat we dat zonder gêne zouden moeten erkennen:

Deze man was een atheïst, en zijn daden zijn op geen enkele manier relevant voor de waarheidswaarde van het atheïsme, noch voor de standpunten van andere atheïsten.
pi_149569332
Er moet meer begrip komen voor radeloze atheïsten / anti-theïsten! Zij zijn eigenlijk het grootste slachtoffer geworden hiervan.
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:47:44 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149569600
Stageplaatsen voor atheïsten?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 februari 2015 @ 13:48:58 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149569644
Ik ben ook een anti-theist maar ik moet zeggen dat ik de motivatie niet zo goed snap.

Met kogels kan je maximaal (wat was Virginia Tech? 30?)... mensen van hun geloof afhelpen. Maar met een goed gemaakte Youtube video, een stel forum posts of een paar goede seminars of gewoon gesprekken in een cafe met je vrienden/kennissen kan je in je leven al 100-den mensen van hun geloof af helpen.

Dus alleen al vanuit een efficientieoogpunt snap ik hier geen fuck van.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_149569955
Het ligt aan de zwakke sociaaleconomische positie van atheisten. Oh, en aan het polariserende klimaat waarin atheisten zich bevinden. Atheisten zijn de nieuwe Joden. Heb ik al gezegd dat atheisme een religie van vrede is?
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:07:23 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149570127
Blijkbaar kenden ze die man wel al? Geen willekeurige moord dus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149570203
Dawaj_elkh twitterde op woensdag 11-02-2015 om 13:52:40 Ey waar blijft mijn bescherming Bartje? Ik wil ook mannen van het leger in mijn buurt. Zeker na de #ChapelHillShooting reageer retweet
sabah_bahloul twitterde op woensdag 11-02-2015 om 13:37:06 Btw. Er zijn vandaag 3 moslims doodgeschoten. Aah jaa... Dit zenden ze niet uit, omdat het moslims zijn! #Hypocrieten #ChapelHillShooting reageer retweet
Mnnrrr__ twitterde op woensdag 11-02-2015 om 12:59:28 In doofpot gooien en we zijn er weer vanaf voor even nu kunnen we rustig verder doen met de islam te bashen #ChapelHillShooting reageer retweet
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:10:34 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_149570212
Ik sta naast deze slachtoffers. Ik verweer mij tegen atheïstische radicalen. :7

Zo moeilijk is het niet 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_149570235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 13:47 schreef nixxx het volgende:
Stageplaatsen voor atheïsten?
fleurwallenburg twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 08:06:31 Joehoe! Wil je stagelopen bij de NOS? We zijn weer op zoek naar talent! Check: https://t.co/4YW8pHjAbq #nos reageer retweet
Wéér op zoek naar talent, tjongejonge. :') _O-
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:12 #92
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_149570266
Ik neem afstand van deze man. Atheisme is de niet-religie van de vrede. Onze niet-gezamelijk gedeelde denkbeelden worden misbruikt door deze man. Wat op zich al heel knap is dus.
pi_149570268
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:01 schreef Terecht het volgende:
Het ligt aan de zwakke sociaaleconomische positie van atheisten. Oh, en aan het polariserende klimaat waarin atheisten zich bevinden. Atheisten zijn de nieuwe Joden. Heb ik al gezegd dat atheisme een religie van vrede is?
Opzich is dit wel grappig, want als ik met anti theisten spreek(voornamelijk op het internet, daar zitten de "grote strijders" ;) ) dan zijn dit zo'n beetje de dingen die ze steeds zeggen. De onderdrukking door geloof(ook hier in nederland), hoe ze zwart gemaakt worden en dat hele zelfde riedeltje die de extremisten onder gelovigen ook graag bezigen.

Maar als je dan zegt dat ze lijken op elkaar dan zijn ze boos, dat is niet waar, dat van hun heeft redenen, echt! Dat die gelovige extremisten hetzelfde zeggen valt ze dan weer niet op.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149570290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik neem afstand van deze man. Atheisme is de niet-religie van de vrede. Onze niet-gezamelijk gedeelde denkbeelden worden misbruikt door deze man. Wat op zich al heel knap is dus.
Anti theisten hebben wel degelijk een gezamelijk gedeeld denkbeeld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:13:47 #95
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_149570310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Anti theisten hebben wel degelijk een gezamelijk gedeeld denkbeeld.
Nnnnnneeeeeeeeeeee.

Oh, anti-theisten misschien wel, maar atheisten niet. En ik ben geen anti-theist, dus kan ook niet namens hen spreken.
pi_149570392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:47 schreef Mani89 het volgende:
Als blanke man en atheïst neem ik afstand van deze daad. Gelijk in de electric chair met die psychopaat.
Ik sluit me bij je aan. Gebeurt maar zelden, dat ik afstand moet nemen van de terreurdaad van iemand met wie ik het ideologisch eens ben.

Maar de grenzen van de wet gelden niet alleen voor gelovigen, maar net zo goed voor atheïsten en anti-theïsten. Wie drie mensen koelbloedig vermoordt, mag wat mij betreft inderdaad de doodstraf krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 14:24:55 ]
pi_149570414

thisisAppa twitterde op woensdag 11-02-2015 om 13:38:19 Wordt er vanavond over de #ChapelHillShooting gesproken aan tafel @RTLLateNight ? reageer retweet
:')
pi_149570430
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

fleurwallenburg twitterde op dinsdag 10-02-2015 om 08:06:31 Joehoe! Wil je stagelopen bij de NOS? We zijn weer op zoek naar talent! Check: https://t.co/4YW8pHjAbq #nos reageer retweet
Wéér op zoek naar talent, tjongejonge. :') _O-
Wat een denigrerend filmpje. "Meer dan alleen koffie halen"... - Wat is het dan wél? Dat laat het filmpje niet zien.
  woensdag 11 februari 2015 @ 14:21:38 #99
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_149570551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:47 schreef Smack10 het volgende:
De slachtoffers:

[ afbeelding ]
Mass-murder?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_149570557
Die tweets van verongelijkte moslims :')
Dagelijks worden moslims bij bosjes om het leven gebracht. Door moslims.

De daad van deze Amerikaan is zonder meer verwerpelijk, maar is geen onderdeel van een breed gesteunde beweging of ideologie. Ziedaar het verschil met de terreurdaden van groepen als IS, Al Nusra, Al Qaida en vele anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')