SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everyday is legday!
Elkaar helpen!
Zie hier, Kaasplankje squat ook al 100kg
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Is Vledder een beetje te doen? Ik hoor altijd verhalen van glibberen en glijden en valpartijen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als hij Vledder en Noordwolde weer fietst kan je mij ook wel even een lijstje doorsturen met wat ik dan naar hem moet schreeuwen.
Smal en een aardig gedeelte ouderwetse klinkertjes die ook nog mooi rond liggen. Maar volgens mij heeft Patroon hem vorig jaar ook gefietst. Die zal het beter weten dan mij.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:46 schreef Tommeke het volgende:
Ja, fijn weertje
[..]
Is Vledder een beetje te doen? Ik hoor altijd verhalen van glibberen en glijden en valpartijen.
Vledder en Noordwolde was prima. Maar als het regent kan het wel glad zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:46 schreef Tommeke het volgende:
Ja, fijn weertje
[..]
Is Vledder een beetje te doen? Ik hoor altijd verhalen van glibberen en glijden en valpartijen.
Ivm onderhoud van de winkelstraat werd Noorwolde verreden in een woonwijk. Was lastig genoeg, zat ook een soort van chicane in. Was mijn eerst criterium sinds 10 jaar ofzo. Moest eerste rondes echt ff wennen om weer met die snelheid de scherpe bochten in te vliegen. Maar was wel gelijk weer verliefdquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:03 schreef Tommeke het volgende:
Noordwolde is wel een leuk rondje ja, niet te lastig.
quote:
Kom anders ook in Noordwolde kijken, daar praten ze waarschijnlijk net zo als jij doet. Stelletje kolonialen daar.quote:
http://www.fiets.nl/2015/02/07/daten-op-de-racefiets/quote:In Utrecht wordt op 14 februari een dating evenement georganiseerd voor wielrenners. 60 vrijgezelle mannen en vrouwen kunnen meedoen met een tocht van ongeveer twee uur, waarbij in koppels wordt gereden.
Wat marco zegt, zit al vol.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kano
[..]
http://www.fiets.nl/2015/02/07/daten-op-de-racefiets/
Jammerquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat marco zegt, zit al vol.
Ergste is nog wel dat Soigneur reclame maakte en het toen ook al vol zat
Allemaal weer terug naar de rukbunker....quote:
Of we zoeken ze op en fietsen als echt gesoigneerde goden nonchalant voorbij. Alle dames gelijk in ons wiel.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Allemaal weer terug naar de rukbunker....
Kan ook...quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of we zoeken ze op en fietsen als echt gesoigneerde goden nonchalant voorbij. Alle dames gelijk in ons wiel.
Lol, ik heb m mat grijs, onderkant zwart. idd 3 sets 'glazen' Prima bril, zojuist getestquote:Op woensdag 11 februari 2015 10:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bovenkant wit, onderkant zwart. Gekocht voor 10euromet 3 sets glazen
Ik had het verdomd koud op de fiets. Garmin gaf telkens 6-7 graden aan... Maar de lucht is donkergrijs en staan een vies koud windje, waterkoud. Stond ook best wel wat mist op de weilanden...quote:
Jezusquote:Op woensdag 11 februari 2015 15:29 schreef very het volgende:
iemand bekend met deze site?
http://www.lightinthebox.(...)fietskleding+paladin
Geniale wieler-outfits
[ afbeelding ]
Is dit niet geweldig?
Zelf serieuze interesse in deze
(want zwart/geel)
Wel grappig ja.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:29 schreef very het volgende:
iemand bekend met deze site?
http://www.lightinthebox.(...)fietskleding+paladin
Geniale wieler-outfits
[ afbeelding ]
Is dit niet geweldig?
Zelf serieuze interesse in deze
(want zwart/geel)
Wel cheapass. Vraag me af of het een beetje kwaliteit is. Lijkt me sterk voor die prijs.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:57 schreef Yankee het volgende:
niet te doen, wat een lelijke rotzooi
Dat soort shirts koop je ook niet voor de kwaliteit denk ik.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel cheapass. Vraag me af of het een beetje kwaliteit is. Lijkt me sterk voor die prijs.
Dat Wallace & Gromit shirt zou ik ook alleen doen omdat ik de serie en films tof vind. En op de mountainbike mag wat meer toch.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:57 schreef Yankee het volgende:
niet te doen, wat een lelijke rotzooi
Heb 30mm Marathon racers op mijn woon-werk fiets. Lopen ook niet echt licht. Zijn wel aardig lekbestendig ondanks dat daar niet die antileklaag in zit, nog maar 1x lek gereden op een kapot bierflesje. Toen kon ik de band ook direct afschrijven. Ben er nog niet uit wat er op komt wanneer ze af zijn. Band plakken onderweg heb ik ook geen zin in.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
Heb mijn khamsin cx wieltjes in de crosser gezet. Had er ook 32mm schwalbe marathon bij besteld, leek me wel praktisch ivm die antileklaag die erin zit en al het glas op mijn routes. Wielen bollen prima alleen die banden zijn wel oke, maar echt licht lopen ze niet. Zit me toch teveel aan profiel op.Dus voorlopig ben ik lekker op de weerstand aan het trainen tot ze versleten zijn.
Tuurlijk nietquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel cheapass. Vraag me af of het een beetje kwaliteit is. Lijkt me sterk voor die prijs.
Als het uit China komt houd dan rekening met 2/3 maten groter kiezen en te korte mouwen in grotere maten.quote:Op woensdag 11 februari 2015 16:08 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk nietChinese meuk, maar is ook meer voor een lolletje
Met dat batmanshirt ga ik mijn sponsortocht fietsen (als die past tenminste)
Ik weet hetquote:Op woensdag 11 februari 2015 16:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als het uit China komt houd dan rekening met 2/3 maten groter kiezen en te korte mouwen in grotere maten.
Ik wil eigenlijk alleen maar een Van Der Kitten shirt. Helaas alleen met een IE en niet met een U verkrijgbaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:36 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon die, en dan lekker Heino blèren op de grebbeberg.
hier was ook nog wel frisjes. Had geen thermojack meer aan en dunnere handschoenen. Dacht dat het warmer zou zijn, maar Garmin gaf rond 17u 2graden aan.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Lol, ik heb m mat grijs, onderkant zwart. idd 3 sets 'glazen' Prima bril, zojuist getest
[..]
Ik had het verdomd koud op de fiets. Garmin gaf telkens 6-7 graden aan... Maar de lucht is donkergrijs en staan een vies koud windje, waterkoud. Stond ook best wel wat mist op de weilanden...
Na een uur zat ik al te klappertanden. Was ik ook maar een ijsbeertje in plaats van zo'n vatsige latent homofiele toerprinces.![]()
Autistisch ook nog, bij terugkomst móest ik nog ff door de stad slingeren om op een mooi rond getal uit te komen
het was frissser dan gister ja!quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
hier was ook nog wel frisjes. Had geen thermojack meer aan en dunnere handschoenen. Dacht dat het warmer zou zijn, maar Garmin gaf rond 17u 2graden aan.
Ik zoek nog een bril voor weinig. Tips zijn altijd wel kom. Waar kan je dat een beetje goed kopen? En koop je dan gewoon een neppe oakley of gewoon merkloos voor weinig uit china?quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:04 schreef Oksel het volgende:
Wat echt ruk is uit China: kleding, handschoenen, beenstukken, etc.
Wat redelijk is: overschoenen.
Wat prima is: brillen.
Nog geen mening over: wielen.
Waar ik geen mening over wil: helmen.
Nog in proeftijd: frame, inc. zadelpen, stuurbocht.
Gewoon bij Aliexpress bestellen joh. En dan even opletten hoeveel bestellingen die winkel al uitgevoerd heeft. Hoe meer, hoe beter de garantie dat je een redelijke bril voor weinagh koopt. Want het mot er natuurlijk wel gesoigneerd uitzien al kost het minder dat twee tientjes. Wil je e ht wat goeds dan zul je er toch 80 - 150 euries aan uit moeten geven. Zelf vind ik die chinese Oakley's nogal zwaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:24 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik zoek nog een bril voor weinig. Tips zijn altijd wel kom. Waar kan je dat een beetje goed kopen? En koop je dan gewoon een neppe oakley of gewoon merkloos voor weinig uit china?
Tnx voor de tip. Voor dat geld kan je altijd proberen. Het gaat mij echt niet op de glazen enz. Gewoon dat het insecten tegenhoudt in de zomer.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon bij Aliexpress bestellen joh. En dan even opletten hoeveel bestellingen die winkel al uitgevoerd heeft. Hoe meer, hoe beter de garantie dat je een redelijke bril voor weinagh koopt. Want het mot er natuurlijk wel gesoigneerd uitzien al kost het minder dat twee tientjes. Wil je e ht wat goeds dan zul je er toch 80 - 150 euries aan uit moeten geven. Zelf vind ik die chinese Oakley's nogal zwaar.
De B&M Ixon IQ is zo'n beetje de standaard voor een AA verlichting waar je ook goed mee kunt zien.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:31 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heeft er iemand tips voor verlichting voor tijdens het fietsen?
Zag laatst ergens zo'n grote ledband voor die je om je borst of rugtas kan doen.
Dat lijkt me wel handig, maar ik kan hem niet meer vinden.
Maar andere tips zijn ook welkom
Wil wel iets met accu of AA batterijen en niet van die knoopcellen.
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De B&M Ixon IQ is zo'n beetje de standaard voor een AA verlichting waar je ook goed mee kunt zien.
Geen idee, beetje weinig orders. Ik zou eerder kijken bij een shop met een paar duizend orders. Aan de andere kant val je je voor dat bedrag zeker geen buil.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:43 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de tip. Voor dat geld kan je altijd proberen. Het gaat mij echt niet op de glazen enz. Gewoon dat het insecten tegenhoudt in de zomer.
Zou dit wat zijn:
http://nl.aliexpress.com/(...)ing/32215372345.html
quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:01 schreef ratatat het volgende:
Mijn shirtje, zonnebril en lamp uit China zijn dikke prima. Broek is compleet waardeloos.
http://nl.aliexpress.com/(...)sses/1867536572.html
^^ Dit is wel echt een bazen bril
dat viel mij dus ook op. En bij een neppe oakley radarlock poets ik zo de krassen op de glazen. Dat is gewoon troep vergeleken echte oakley glazen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon bij Aliexpress bestellen joh. En dan even opletten hoeveel bestellingen die winkel al uitgevoerd heeft. Hoe meer, hoe beter de garantie dat je een redelijke bril voor weinagh koopt. Want het mot er natuurlijk wel gesoigneerd uitzien al kost het minder dat twee tientjes. Wil je e ht wat goeds dan zul je er toch 80 - 150 euries aan uit moeten geven. Zelf vind ik die chinese Oakley's nogal zwaar.
Gewoon zoeken naar een bril met glazen van polycarbonaat dan zit je goed met uv bescherming.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu zonder zon maakt het mij niet zoveel uit, maar in de zomer wil ik wel minstens glazen met UV 400 filter of polaroid. Glazen zonder filter zijn funest voor je ogen, dan kan je nog beter geen bril op zetten.
Vanuit china is het altijd maar afwachten of het ook is wat erop staatquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon zoeken naar een bril met glazen van polycarbonaat dan zit je goed met uv bescherming.
Nice!quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn verlofaanvraag voor PBP is helemaal goedgekeurd. Nu alleen nog ff de kwalificatiecyclus rijden nou ja, ff....
Dat krassen vind ik nog wel meevallen, maar vooral het gewichtsverschil. En ik heb ook nog zo'n Oakley Holbrook en een soortgelijke van Ray Ban. Beide doe ik bij echt zonnig weer niet op. Filtert gewoonweg niet genoeg in vergelijk met een originele. Maar voor fietsen in NL met de zonkracht hier, zijn die nepperts over het algemeen wel goed genoeg.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
dat viel mij dus ook op. En bij een neppe oakley radarlock poets ik zo de krassen op de glazen. Dat is gewoon troep vergeleken echte oakley glazen.
Nu zonder zon maakt het mij niet zoveel uit, maar in de zomer wil ik wel minstens glazen met UV 400 filter of polaroid. Glazen zonder filter zijn funest voor je ogen, dan kan je nog beter geen bril op zetten.
Daar ligt mijn zonnebril dus ook. Daarbuiten gebruik ik nooit zonnebrillen eigenlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:25 schreef Oksel het volgende:
Met autorijden moet ik wel echte hebben.
Ik probeer er wel een beetje voorzichtig mee om te gaan, dus nee dat soort dingen doe ik niet met mijn brilletjequote:Op woensdag 11 februari 2015 22:23 schreef Oksel het volgende:
Maar je laat ze flikkeren, drukt ze in je achterzak, etc. etc. Vind je dat niet wat zonde? Die dingen verslijt je toch als een gek?
Denk dat dat wel meevalt. Heb iig geen last van m'n ogen gekregen met de glazen die ik heb en het gepolariseerde glas is ook echt gepolariseerd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)en-tegen-de-zon.html
Lees daar in de reacties iets over polycarbonaat. Kans is klein dat ze dat gebruiken in neppe brillen.
S3? Propero? Of gewoon meteen de prevail?quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:28 schreef Oksel het volgende:
Oh. Nou, ik wel. Moet ik maar geen echte hebben.
Ik heb wel een nieuwe helm gekocht, zo'n brievenbus Specialized.
Ze kunnen wel polycarbonaat gebruiken, maar de coating is een ander verhaal. En daar weet ik dus wel wat meer van. Kostprijs van het coaten van een set Oakley of Ray Ban glazen is om en nabij 6 dollar! De chemicals die daar voor gebruikt worden zijn niet eens zo duur, maar worden met schreeuwende winsten verkocht omdat het unieke producten zijn. Zelfde soort chemicals die gebruikt worden om chroom op plastic te zetten, zoals je douchekop b.v.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)en-tegen-de-zon.html
Lees daar in de reacties iets over polycarbonaat. Kans is klein dat ze dat gebruiken in neppe brillen.
Ik heb voor zonnige dagen of in de bergen een Salice met UV 400 of die Fakley jawbone met polaroid glazen. Die andere Fakley met kuntstof slechte glazen, doe ik in de zomer niet op.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat krassen vind ik nog wel meevallen, maar vooral het gewichtsverschil. En ik heb ook nog zo'n Oakley Holbrook en een soortgelijke van Ray Ban. Beide doe ik bij echt zonnig weer niet op. Filtert gewoonweg niet genoeg in vergelijk met een originele. Maar voor fietsen in NL met de zonkracht hier, zijn die nepperts over het algemeen wel goed genoeg.
Cool. Wel in het wit he? Ik heb die propero II.... Lijkt er op maar dan goedkoperquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef Oksel het volgende:
Ja, die Pre-fall. Voordat je valt. Ofzo. Wie die naam heeft verzonnen. Pre-Fail. Voordat je faalt.
Oakley's kunnen daar erg goed tegen!quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:23 schreef Oksel het volgende:
Maar je laat ze flikkeren, drukt ze in je achterzak, etc. etc. Vind je dat niet wat zonde? Die dingen verslijt je toch als een gek?
Last van je ogen krijg je niet zomaar, dat is een langzaam proces van tientallen jaren.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef ratatat het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt. Heb iig geen last van m'n ogen gekregen met de glazen die ik heb en het gepolariseerde glas is ook echt gepolariseerd.
Vergeet ook niet dat de zonnebrillen markt praktisch een monopolie is waardoor de prijzen die je voor de zgn. a-merken betaald belachelijk hoog is. Zie ook
Ja, wit. Met sponsorstickersquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Cool. Wel in het wit he? Ik heb die propero II.... Lijkt er op maar dan goedkoperIk vind het een bijzonder fijne helm. Zit erg lekker. Alleen een beetje paddestoel.. Mjah met mijn smalle harses zijn alle helmen geen porem. Dan maar een die lekker zit.
Ich Weiss. Ach die fakeley ff testen. En als 't ff meezit de komende maanden vervang ik 'm gewoon voor een echte, en neem ik die giant meteen meequote:Op woensdag 11 februari 2015 22:30 schreef Patroon het volgende:
@Muzas, je kan je glazen makkelijk zelf testen op polaroid.
Mijn ogen kunnen nog wel wat hebben voordat ik aan een bril moetquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Last van je ogen krijg je niet zomaar, dat is een langzaam proces van tientallen jaren.
Gewoon de serie van 4 randonneursbrevetten, 200, 300, 400 en 600km.quote:
Fatsoenlijk scherm trekt net zoals bij een telefoon je accu snel leeg. Smartphone heeft op zich het meeste potentieel om te gebruiken als fietscomputer maar een rit van meer dan 100km moet je het scherm waarschijnlijk zoveel dimmen dat je weinig profijt hebt van je goede scherm.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:46 schreef Oksel het volgende:
't Wordt tijd dat er eens fatsoenlijke, snelle, platte fietscomputers komen met fatsoenlijke schermen. Die lelijke Garmins werken, maar traag, ouderwets, etc. etc.
Voor mensen die meer over fietsen lullen, dan daadwerkelijk fietsen, is gebruiksgemak en duurzaamheid van ondergeschikt belangquote:Op woensdag 11 februari 2015 23:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Fatsoenlijk scherm trekt net zoals bij een telefoon je accu snel leeg. Smartphone heeft op zich het meeste potentieel om te gebruiken als fietscomputer maar een rit van meer dan 100km moet je het scherm waarschijnlijk zoveel dimmen dat je weinig profijt hebt van je goede scherm.
Daarnaast overleeft een Garmin nog wel een goede stuiterpartij, een dunne fietscomputer met een flashy scherm ligt na een klapper waarschijnlijk wel in barrels. Vorig jaar mijn 305 laten stuiteren terwijl ik tegen de 50km/uur reed, twee krasjes op de body er bij maar verder weinig schade.
Iedereen in dit topic dus. Met uitzondering van critic, die post niet meer en fietst niet meerquote:Op donderdag 12 februari 2015 07:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor mensen die meer over fietsen lullen, dan daadwerkelijk fietsen, is gebruiksgemak en duurzaamheid van ondergeschikt belang
Alleen Very en Leonos zitten onder de 1 km per post grens dus die lullen daadwerkelijk meer dan dat ze fietsen. De rest zit er in meer of mindere mate boven.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic dus. Met uitzondering van critic, die post niet meer en fietst niet meer
Gaat die ratio over de posts in dit topic of FOK! wide? Ik post overal en nergens en heb dus vanzelfsprekend meer posts dan de figuren (nep autisten noem ik die ook wel) die alleen hier posten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 07:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alleen Very en Leonos zitten onder de 1 km per post grens dus die lullen daadwerkelijk meer dan dat ze fietsen. De rest zit er in meer of mindere mate boven.
Hmm goed punt. Eigenlijk moeten we een scriptje ontwikkelen wat ook de posts over fietsen in andere topics meeneemt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaat die ratio over de posts in dit topic of FOK! wide? Ik post overal en nergens en heb dus vanzelfsprekend meer posts dan de figuren (nep autisten noem ik die ook wel) die alleen hier posten.
Dat moet er volgens mij al zijn. Effkes zoeken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 08:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm goed punt. Eigenlijk moeten we een scriptje ontwikkelen wat ook de posts over fietsen in andere topics meeneemt.
Ook hier een nieuwe helm gekocht en kwam gister binnen. Van zo'n blauwe Aldi helm naar een Giro Synthe.quote:Op woensdag 11 februari 2015 22:28 schreef Oksel het volgende:
Oh. Nou, ik wel. Moet ik maar geen echte hebben.
Ik heb wel een nieuwe helm gekocht, zo'n brievenbus Specialized. Origineel. Als ik dan door m'n goedkope Chinees breek, kan een echte helm me misschien nog redden.
[ afbeelding ]
Misschien kan je aan very tips vragen hoe je dit het beste wegkleurtquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:13 schreef luc.sken het volgende:
Ja, waarom alleen bij de zwart/geel vlekjes zitten weet ik ook niet. Had niet gehoeven.
Een goede momentsleutel wil ik ook nog welquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)-from-scratch-43564/
Goede post. Heb al aardig wat maar vanaf punt 10 ofzo steeds minder. Ga deze uitprinten om 1 voor 1 af te vinken
Ik ook ja, maar das gelijk wel een lastige aankoop. Lees dat zelfs dure niet per se nauwkeurig zijn en dat je ze jaarlijks moet laten testen enzo.. Dat is wel veel gedoe.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een goede momentsleutel wil ik ook nog wel
Ik hoef er niet 1 die tot 700 nm gaatquote:Op donderdag 12 februari 2015 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een goede momentsleutel heb ik al. Die is alleen wat groot.
Volgens mij is 40nm al genoeg.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een goede momentsleutel heb ik al. Die is alleen wat groot.
Volgens mij moet je cassettemoer met 50 nm. Bij campa dan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is 40nm al genoeg.
Dat is flinke progressie ofnie?quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:49 schreef Patroon het volgende:
Toch al een klein rendement in de rustige duurzone merkbaar na 5 weken. Deze zone, sinds ik weer fiets, nooit echt getraind, dus efficiency factor (EF) lag daar behoorlijk laag. Deed duur meestal met gem hf rond de 150 (omslag 186). Met koersen rij je vooral in de hogere zones. De EF neemt nu gestaag toe.
[ afbeelding ]
In snelheid uitgedrukt komt dat ongeveer neer op 23gem rije of 25,8 gem rije (onder dezelfde omstandigheden uiteraard)quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is flinke progressie ofnie?
Mijn oplossing zou gewoon de hartslag omhooggooien zijn #toerderslifequote:Op donderdag 12 februari 2015 09:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
In snelheid uitgedrukt komt dat ongeveer neer op 23gem rije of 25,8 gem rije (onder dezelfde omstandigheden uiteraard)
Dit heb ik vorige keer gebruikt, maar dat neemt dus niet je posts over fietsen in andere topics mee (zoals zojuist in VBL)quote:Op donderdag 12 februari 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.thuisserver.n(...)zcaaej&tab=tab_table
Nou Knut, bereken het nog eens?
Toch maar eens wat meer postenquote:Op donderdag 12 februari 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.thuisserver.n(...)zcaaej&tab=tab_table
Nou Knut, bereken het nog eens?
KKKquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
De drie topposters hebben alle drie een K als beginletter.
Ik zie een komplot.
Ooooooo Weeeeeee Ceeeeeeee zoals ze in Almelooooo zeggen! Herkenbare pakkies altijd!quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:10 schreef Oksel het volgende:
Mooi in onze teamkleurenOWC geel.
[ afbeelding ]
Dat heette altijd FietsFit. Klinkt wat suffer, ik denk dat e het daarom veranderd hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:16 schreef muzas het volgende:
http://www.start2bike.nl/
Beter goed gejat...
Shimano 40 volgens mij. Maar dat hoef je niet met moment te doen, gewoon goed hard vastdraaien.quote:Op donderdag 12 februari 2015 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je cassettemoer met 50 nm. Bij campa dan.
Ja ik doelde ook op de naam, niet het concept. Workshopjes zijn er al een tijdje hier en daar volgens mij.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:39 schreef Tommeke het volgende:
Dat heette altijd FietsFit. Klinkt wat suffer, ik denk dat e het daarom veranderd hebben.
Wist niet dat je boos zou wordenquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:25 schreef kaasplankje het volgende:
Oud nieuws dus knut. Is dit alles?
Je bent gewoon jaloers omdat ik record made in Italy heb en jij een derderangs Taiwan copy onder licentie gemaakt.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
Die sticker ja. De onderdelen gewoon uit taiwan.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers omdat ik record made in Italy heb en jij een derderangs Taiwan copy onder licentie gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ze hebben toen heel veel geld gehad van Shimano om die plannen nog effe in de kast te zetten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik dacht dat Campa 11 speed al in 1951 had uitgevonden
Ja tuurlijk sinds 2008 is dat allemaal 11quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
Jouw recordgroep is toch wel 11 speed ofnie?
In Italia is alles te koopquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ze hebben toen heel veel geld gehad van Shimano om die plannen nog effe in de kast te zetten.
Jammer dat ze niet bovenop erasmusbrug de streep trekken, maar dat zal wel te lastig zijn met tribunes enzo.quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/39(...)ederland-bekend.html
Ze gaan sprinten in Rotterdam.
Tribunes bij een tussensprint?quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet bovenop erasmusbrug de streep trekken, maar dat zal wel te lastig zijn met tribunes enzo.
Zou me niks verbazen ja, vorige keer wisten ze er ook genoeg geld uit te slaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tribunes bij een tussensprint?
Hey, daar heb ik 15 jaar gewoond.quote:Op donderdag 12 februari 2015 14:05 schreef Gripper het volgende:
Ja, nu de route bekend is kan ik m'n tour de Frans meet-route gaan maken voor die zondag. Ik denk dat we in Haastrecht ofzo gaan staan. En dan vooraf een mooi rondje door de Krimpenerwaard. Misschien ook wel Alblasserwaard. En dan pontje over bij Schoonhoven. Wordt een tof weekend met BBQ en alles
Toffe fiets zeg.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:16 schreef kaasplankje het volgende:
Niks voor jou kano?
http://www.bikelineshop.d(...)mpagnolo-chorus.html
Goed prijsje chorus is al de helft.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe fiets zeg.
Focus sowieso wel mooie fietsen laatste tijd.
Tests zijn ook wel positiefquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed prijsje chorus is al de helft.
Op dat plaatje wel ja, verder staan er niet veel specs bij.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:38 schreef kanovinnie het volgende:
Is wel nice ja.
Volgende week dinsdag heb ik de fitting. Ik zal wel even een reserveringsmail sturen naar die webshop.
Het is wel een compact, ofnie?
Ik ga even mailen. Reserveren+meer info vragen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op dat plaatje wel ja, verder staan er niet veel specs bij.
niks mis mee toch? 52/38 erop en gaan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:38 schreef kanovinnie het volgende:
Is wel nice ja.
Volgende week dinsdag heb ik de fitting. Ik zal wel even een reserveringsmail sturen naar die webshop.
Het is wel een compact, ofnie?
Is ook zo. Zal dat ene tandje niet missen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
niks mis mee toch? 52/38 erop en gaan.
17 cm is net zoals een canyon. Huidig is 19, maar dat is een maat groter.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef ddx het volgende:
Wel korte balhoofdbuis, wou je toch vrij lang hebben volgens mij ?
En meting gaat je denk niet vertellen hoe diep je moet zitten, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Ja tis dan of een L 56.5 lang en BH buis van 17 hoog of een XL 58 lang en 20cm BH buis.quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:47 schreef ddx het volgende:
Wel korte balhoofdbuis, wou je toch vrij lang hebben volgens mij ?
En meting gaat je denk niet vertellen hoe diep je moet zitten, dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Nou, afwachten dan maarquote:Hello Kanovinnie,
thank you very much for your request.
The crankset is 52/36, the cassette 12-27, the stem length 120mm and the handlebar width 44cm; Weight is about 7,3 kg.
I’m sorry, but we can’t make reservations.
And yeas, we can ship to the Netherlands.
Best regards
Team bikeline
Nee bij L valt het wel mee, maar bij M zit je meteen op 13,5cmquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:00 schreef muzas het volgende:
Ik vind dat geen 'korte' Balhoofdbuis...
QFTquote:Op donderdag 12 februari 2015 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Focus sowieso wel mooie fietsen laatste tijd.
Jij hebt ook een focus toch?quote:
Zijn er 42 tands bladen met 110 mm steek?quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:04 schreef kaasplankje het volgende:
52/36 cranks is wel relaxed dan kan je een 42 binnenblad bijkopen voor in NL en heb je die 36 voor klimmen.
Welke dit is staat er dan ook weer niet bij. Of is het altijd hetzelfde frame en staat dat 2.0 en 3.0 voor de afmontage?quote:Op donderdag 12 februari 2015 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tests zijn ook wel positief
http://www.bikeradar.com/search/?searchTerm=focus+cayo+evo
Ja, maar je moet wel naar het jaartal kijken natuurlijk. Tussen 2.0 uit 2013 en 2015 zal wel verschil in het frame zitten.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke dit is staat er dan ook weer niet bij. Of is het altijd hetzelfde frame en staat dat 2.0 en 3.0 voor de afmontage?
Deze is 2014 als ik het zo zie.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, maar je moet wel naar het jaartal kijken natuurlijk. Tussen 2.0 uit 2013 en 2015 zal wel verschil in het frame zitten.
Maar aan de andere kant; wie weet wordt je dan ook mans genoeg om te handelen zoals wij dat dedenquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij hebt ook een focus toch?
Misschien moet ik het dan toch maar niet doen. Voor ik 't weet verdwaal ik dan ook op het strand
Ik zou mijn peddelvrienden bellenquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:15 schreef very het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant; wie weet wordt je dan ook mans genoeg om te handelen zoals wij dat deden
Die maten van mij hebben trouwens een Bulls en een Giant. Dus die moet je dan ook maar links laten liggenquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou mijn peddelvrienden bellen
Er moeten méér lekkere wijven gaan fietsen iddquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat heette altijd FietsFit. Klinkt wat suffer, ik denk dat e het daarom veranderd hebben.
Ik geef al een paar jaar in het voorjaar van de cursussen, best leuk! Alleen iets teveel vrouwen van middelbare leeftijd en te weinig lekkere wijven die meedoen
7.2kg is ook wel netjes, dan heb je alleen nog pornowielen nodig.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze is 2014 als ik het zo zie.
http://www.focus-bikes.co(...)o-team-replica.html#
Maargoed, eerst weer op de dracat naar huis
Bullet ultraquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
7.2kg is ook wel netjes, dan heb je alleen nog pornowielen nodig.
pedaaltjes is ook wel handigquote:Op donderdag 12 februari 2015 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
7.2kg is ook wel netjes, dan heb je alleen nog pornowielen nodig.
Ja, lomp zwaar. Moet je ook alleen mee koersen. Lekker strak en crashreplacement.quote:Op donderdag 12 februari 2015 17:33 schreef ddx het volgende:
[..]
Stuk zwaarder en mooier tja jouw mening. (ik ga dan voor de mavics, onee die heb ik al)
Knappe jongen die een stuur aan gort trekt. Kans is groter dat je je nekt breekt doordat je een tramlijn over 't hoofd ziet. Net als die ene belg, die kwam ook direct ónder een bus.quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:20 schreef quinoahipster het volgende:
Ja en dan lekker m'n nek breken zeker
Ja. Wat vroeger de Izalco was is nu de Cayo volgens mij. Supermooie frames.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, maar je moet wel naar het jaartal kijken natuurlijk. Tussen 2.0 uit 2013 en 2015 zal wel verschil in het frame zitten.
True, ken best aardig wat lekkere wijven op de fiets. Maar het moeten d'r meer zijn.quote:Op donderdag 12 februari 2015 16:22 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Er moeten méér lekkere wijven gaan fietsen idd
Loop je nou mijn username en ondertitel belachelijk te maken?quote:Op donderdag 12 februari 2015 19:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ja man ik pak dat altijd met quinoa en goji bessen HAHAHAHA
Je kunt ook bluetooth op je garmin aanzetten en koppelen met Garmin Conncect op je mobiel en rechtstreeks doorsturen naar Strava. geen kabeltje meer nodigquote:Op woensdag 11 februari 2015 22:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag dus de eerste kilometers op een racefiets gemaakt van 2015 en het was lekker, maar wel een zadel die veel te laag stond.
--edit--
Te vroeg gehuild, het is gelukt!
Ja dat is mij ook een keer gelukt, maar op zich is dit wel handig want dan laad die ook direct weer op.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:48 schreef LethalP het volgende:
[..]
Je kunt ook bluetooth op je garmin aanzetten en koppelen met Garmin Conncect op je mobiel en rechtstreeks doorsturen naar Strava. geen kabeltje meer nodig
De eigenaar van die fiets kon de hoogte ook wel gebruiken. Oudere man, weinig hipster.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
Hipster alert!
Ik was vanmiddag ff fietsen met een groepje en aansluitend trainingskoersje, waar ik godnondeju lek reedGing wel lekker verder.
Maar we gingen eerst ff twee uurtjes infietsen, we kwamen onderweg een scholiertje met zo'n ligstuurtje tegen. En dit meisje had oordopjes in zoals elke 15-jarige dat doet. En ze lag op haar ligstuur zoals iedereen met zo'n stuur dat doet.
Maar het grappige was dus dat ze al fietsend en muziek luisterend een boek aan het lezen was
Heb lang niet zo hard gelachen!
Nee hoor, de mijne zijn nog heel met al die wattjes die ik eruit pomp 8)quote:Op donderdag 12 februari 2015 18:20 schreef quinoahipster het volgende:
Ja en dan lekker m'n nek breken zeker
Haha ik heb zo wel eens franse woordjes geprobeerd te leren vroegerquote:Op donderdag 12 februari 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
Hipster alert!
Ik was vanmiddag ff fietsen met een groepje en aansluitend trainingskoersje, waar ik godnondeju lek reedGing wel lekker verder.
Maar we gingen eerst ff twee uurtjes infietsen, we kwamen onderweg een scholiertje met zo'n ligstuurtje tegen. En dit meisje had oordopjes in zoals elke 15-jarige dat doet. En ze lag op haar ligstuur zoals iedereen met zo'n stuur dat doet.
Maar het grappige was dus dat ze al fietsend en muziek luisterend een boek aan het lezen was
Heb lang niet zo hard gelachen!
Geen last van gladheid gehad. Wel de verkeerde dag uitgekozen om zonder overschoenen te proberenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dacht dat het vanmorgen "warm" zou zijn dus had veel te weinig aan![]()
Was nog glad ook op sommige stukken. Wel goed gestrooid.
HAHAHA MIETJEquote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:31 schreef Patroon het volgende:
Waarom zou je dat ook willen proberen? Ik rij tot 15 graden eigenlijk altijd wel met dunne overschoenen, als het ochtends vroeg of avonds is. Ben ik een mietje?
Het is alweer bijna tijd voor onze jaarlijkse beenwarmers aan/uit discussiequote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:31 schreef Patroon het volgende:
Waarom zou je dat ook willen proberen? Ik rij tot 15 graden eigenlijk altijd wel met dunne overschoenen, vooral in de ochtend of avonds. Ben ik een mietje?
Ik twijfel nog in welk kamp ik dit jaar ga zitten. Ik denk dat ik dit jaar voor beenwarmers uit, kniestukken aan ga.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is alweer bijna tijd voor onze jaarlijkse beenwarmers aan/uit discussie![]()
Gelijk daarop volgt de benenscheerdiscussie.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik twijfel nog in welk kamp ik dit jaar ga zitten. Ik denk dat ik dit jaar voor beenwarmers uit, kniestukken aan ga.
Nee joh, 7 maart ga ik in kort-kort MET geschoren benenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gelijk daarop volgt de benenscheerdiscussie.
Ik zet beenwarmers voor 17 maart in de agenda en benen scheren 10 april.
Mijn benen worden op zaterdagavond 7 maart geschoren, tezamen met die van Patroonquote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gelijk daarop volgt de benenscheerdiscussie.
Ik zet beenwarmers voor 17 maart in de agenda en benen scheren 10 april.
Bij mij 's ochtends. Waarschijnlijk de dag ervoor trouwens, zodat ik de vergeten haartjes nog eens kan doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn benen worden op zaterdagavond 7 maart geschoren
Wat denk jij nou? Die van mij zijn al mooi glad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn benen worden op zaterdagavond 7 maart geschoren, tezamen met die van Patroon
Weten we iig in welk kamp jij bij de beenwarmers zit.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, 7 maart ga ik in kort-kort MET geschoren benen
Nee hoor. 7 maart ga ik met Oksel en critic op de baan rijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Weten we iig in welk kamp jij bij de beenwarmers zit.
Het kamp blote benen toerders bij -5
Haha ja ik kan zo het podium op.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat denk jij nou? Die van mij zijn al mooi glad.
Tip om wat warmere sokken te kopen, dan hoef je niet zo snel overschoenen aan :quote:Op vrijdag 13 februari 2015 08:33 schreef kanovinnie het volgende:
Neuh, het omkleden kost een hoop tijd/moeite. Ik trek op m'n werk in de parkeergarage m'n schoenen uit en slof dan op mijn slippertjes naar boven. Mijn overschoenen trek ik dan even op.
Met weggaan weer hetzelfde, kleed me boven om, overschoenen aan en doe beneden pas mijn schoenen aan.
Gemakszucht vooral. En ik merk dat ik nu het warmer is alweer snel last van zweterige sokken heb.
Overschoenen zijn ook wel weer zo relaxt om het vuil van m'n schoenen af te houden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:05 schreef ddx het volgende:
[..]
Tip om wat warmere sokken te kopen, dan hoef je niet zo snel overschoenen aan :
http://www.wiggle.co.uk/castelli-venti-sock/
En winterschoenen lijkt me voor jou ook wel handig ? (overschoenen slijten ook best rap anders)
Nou jah, met je huidige frequentie in koud en vuil weer zouden winterschoenen niet eens zo'n gekke investering zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Overschoenen zijn ook wel weer zo relaxt om het vuil van m'n schoenen af te houden.
Winterschoenen zijn handig ja. Maar om nu nou schoenen van 200 euro te kopen om mijn overschoenen van 25 euro goed te houden....
100 euro. Gaan nu in de aanbieding he.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Overschoenen zijn ook wel weer zo relaxt om het vuil van m'n schoenen af te houden.
Winterschoenen zijn handig ja. Maar om nu nou schoenen van 200 euro te kopen om mijn overschoenen van 25 euro goed te houden....
Heb je ook gelijk in. Het is alleen zo dat ik m'n geld ook maar 1 keer uit kan geven en het huis kost ook nog redelijk watquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou jah, met je huidige frequentie in koud en vuil weer zouden winterschoenen niet eens zo'n gekke investering zijn.
Nope. Eerst bikefitting.quote:Focus al gekocht?
SPD of SPD-sl? Ik ga op de dracat denk ik SPD pedalen zetten. Dan kan ik gewoon naar boven lopen. Lijkt me een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
100 euro. Gaan nu in de aanbieding he.
Ook wel handig.quote:
ophou nu hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook wel handig.
Als ik 1600 euro had liggen was ie morgen al in huis denk ik. Carbon frame, Chorus, voor die prijs... Bij 12gobiking staat ie voor een dikke rug meer... Maat is ook wel prima... Heb nu 58,5 met 110 pen bij 18,5 Met 18mm topcover en 5mm spacer, dus dan zou die focus met 20cm Balhoofd mooi slammed kunnen.
Yupquote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:27 schreef muzas het volgende:
Ja je zou het kunnen vergelijken met je dracat, maar daar was je ook niet zeker van of je goed zit... Vandaar die meting toch? Dus dan is het lastig vergelijken.
Tsja. Heb nu 19 cm balhoofd, 585 toptube en 60 zitbuis.quote:Ik zou die XL nodig hebben, niet eens gekeken naar 'framemaat' maar puur toptube en balhoofd.
Ik houd het wel op mijn Belkin TCR.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:26 schreef muzas het volgende:
Heel fok op AG2R fietsen in Radioshack pakjes met neppe Jawbones
Ik geloof dat ik dan op cruise ben.. kutzooi. Sorry!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor. 7 maart ga ik met Oksel en critic op de baan rijden.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:00 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik dan op cruise ben.. kutzooi. Sorry!
Ik zou de XL pakken en ben eens met muzas, had m al besteld. Je kan er altijd nog een 110 pen opp zetten ipv 120.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Yup
[..]
Tsja. Heb nu 19 cm balhoofd, 585 toptube en 60 zitbuis.
Voor mijn gevoel zit ik nu te kort, maar soms voelt het ook weer te lang (handen niet echt op de shifters, maar meer op het stuur)
Ik lijk wel een wijf![]()
Maja, dan heeft die bikefit ook niet zo veel zin toch? Kan ik me beter goed op die focus laten zetten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou de XL pakken en ben eens met muzas, had m al besteld.
Hoelang ben jij dan kano?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja, dan heeft die bikefit ook niet zo veel zin toch? Kan ik me beter goed op die focus laten zetten.
~1.86.quote:
Dan gaat bikefitting je ws hetzelfde vertellen als ik je hebt een 59 of een 60 framemaat nodig. Kan wel wat speling opzitten maar denk als je die L besteld dat ie erg diep wordt of anders spacertower.quote:
Dan moet ik het maar doen he?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan gaat bikefitting je ws hetzelfde vertellen als ik je hebt een 59 of een 60 framemaat nodig. Kan wel wat speling opzitten maar denk als je die L besteld dat ie erg diep wordt of anders spacertower.
Duitsland heeft daar weer een andere wet.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:11 schreef muzas het volgende:
Geldt die wet kopen of afstand ook in Duitsland?
Yup, nu 1 spacer van 5 mm of 1 cm (zou het niet weten) eronderquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:12 schreef muzas het volgende:
Je had nu ook al spacers op je 19cm balhoofd toch kano? Dan lijkt een L me niet goed, kom je nog dieper.... Lengte valt wel te fixen met een stuurpen (tenzij je echt dik 2 centimeter korter moet ofzo)
quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef muzas het volgende:
Arme kano wordt helemaal gek gemaakt hier
quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:14 schreef muzas het volgende:
Arme kano wordt helemaal gek gemaakt hier
Of voigt op de beroemde kinderfietsquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:12 schreef kaasplankje het volgende:
Of je moet als Ryder Hesjedal op de fiets willen zitten.
17. Dus 2 cm minder dan m'n huidigequote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Waar is die link? Hoe hoog is het balhoofd van die L?
Die afspraak kan ik verzettenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:19 schreef muzas het volgende:
Mjah, als je m nu besteld, is ie nooit voor dinsdag binnen natuurlijk... Mjah, dan kunnen anderen 'm wel bestellen..
geeeen ideequote:Hoeveel zijn er op voorraad van de XL?
Tsja, wat hierboven staat. Verschil tussen 57 en 60 lijkt me gewoon te groot. Mijn huidige frame is qua zitbuis iets groter en qua balhoofd iets kleiner. De XL lijkt me prima dan.quote:Ik zou het ook niet weten, zou enerzijds wel graag die meting af willen wachten, hoewel ik anderszijds die fiets neit zou willen mislopen als ik serieus in de running was voor een nieuwe.
Precies.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:21 schreef muzas het volgende:
Nou ja en dan bij je bikefit juiste lengte stuurpen kiezen, setback, zadelhoogte etc.
Kano weer het mannetje en kan de Focus op koersen
quote:
Besel ze dan beide, stuur je er eentje terug ?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
Naja ik twijfel vooral over de framemaat. Moet ik een L (58) of XL (60)
Maar ik wacht nog even tot dinsdag
Euh, ik heb geen 3200 piek. En die 17 cm balhoofd is simpelweg te laag voor mijn ultraonflexibele rugquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Besel ze dan beide, stuur je er eentje terug ?
Ik ga effe m'n bovenbuis die ik nu heb nameten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:39 schreef ddx het volgende:
Nou duidelijk dus, al heb het idee dat die XL juist weer erg lange bovenbuis heeft met risico dat je erg lange zit hebt/korte stuurpen moet nemen.
Waar die tweede op slaat weet ik niet, die is gemeten vanaf twee punten die ergens boven je frame zweven. Het verschil daartussen komt door de verschil in de hoek tussen het stuur en de zadelbuis als je 't mij vraagtquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:43 schreef ddx het volgende:
Op basis van geometrie heeft de XL (virtuele)bovenbuis lengte van 58cm
Mijn Venom maat L heeft 57cm, ik ben ook 1.86 (en ik heb 10cm stuurpen)
Grappig is dat ze bij Jan Janssen 2 (virtuele) bovenbuis lengte doen :
http://www.janjanssen.nl/configurator.php?Id=8
Ben al 3 keer brullend klaargekomenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
kanovinnie's buisje is nu wel gegroeid tot 15cm door al deze geile praat hier denken jullie ook niet jonges
Ik heb nu 57 cm en 120 cm stuurpen. Dus dan zou ik naar 58 cm gaan en een 110. (voor dezelfde reach dan)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:39 schreef ddx het volgende:
Nou duidelijk dus, al heb het idee dat die XL juist weer erg lange bovenbuis heeft met risico dat je erg lange zit hebt/korte stuurpen moet nemen.
Laten harsen jonguh, anders krijg je stoppels. Kun je gelijk een Brazilian nemen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, 7 maart ga ik in kort-kort MET geschoren benen
Bestellen dus die XL, andere stuurpen zal je zelf moeten regelen dan na je meting. (nadeel van internet bestellen)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nu 57 cm en 120 cm stuurpen. Dus dan zou ik naar 58 cm gaan en een 110. (voor dezelfde reach dan)
naam/marketing, alles dura ace en gewichtquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:51 schreef Leonos het volgende:
http://www.wiggle.nl/felt-f1-frd-2014-ex-demo/
Waarom is deze 7000 euro?
Dan lijkt mij een 58,5 bovenbuis veel te lang!quote:
58 he? En ik rij nu met 57quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan lijkt mij een 58,5 bovenbuis veel te lang!
Betalen met creditcard, heb je gratis fietsquote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:56 schreef kanovinnie het volgende:
Zou wat zijn als ik straks een nepframe bestel zeg
Of paypalquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Betalen met creditcard, heb je gratis fiets
(want terugsturen mag niet want dan ben je zelf in overtreding)
Je wilde toch korter zitten? Dan kom je gauw aan zo'n lullige en rijgedrag beinvloedende pen van 9 cm. Geen gezicht hoor. En het stuurt ook niet echt lekker.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nu 57 cm en 120 cm stuurpen. Dus dan zou ik naar 58 cm gaan en een 110. (voor dezelfde reach dan)
en 1cm spacer zit je maar 1cm lager, dus lijkt me ook primaquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je wilde toch korter zitten? Dan kom je gauw aan zo'n lullige en rijgedrag beinvloedende pen van 9 cm. Geen gezicht hoor. En het stuurt ook niet echt lekker.
Beetje meer oefenen in diep(er) zitten en met een L frame, wat ook nog eens veel beter smoelt, ben je helemaal het mannetje. Desnoods draai je zo'n 6 graden pen om.
Dieper zitten hoeft van mij niet. Korter ook niet per se. #weetnietwatikwilquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je wilde toch korter zitten? Dan kom je gauw aan zo'n lullige en rijgedrag beinvloedende pen van 9 cm. Geen gezicht hoor. En het stuurt ook niet echt lekker.
Beetje meer oefenen in diep(er) zitten en met een L frame, wat ook nog eens veel beter smoelt, ben je helemaal het mannetje. Desnoods draai je zo'n 6 graden pen om.
HAHAHAHAquote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:05 schreef buzz1291 het volgende:
Desnoods draai je zo'n 6 graden pen om.
Ojaquote:
Je zei toch anders dat je niet altijd met je handen op de shifters kunt rijden. Dat duidt toch echt op een te lang frame. En daar kun je weinig aan veranderen. Die stijfheid in je rug gaat vanzelf over wanneer je weer een vriendin hebt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dieper zitten hoeft van mij niet. Korter ook niet per se. #weetnietwatikwil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |