abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:03:06 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149585182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:43 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx voor de tip. Voor dat geld kan je altijd proberen. Het gaat mij echt niet op de glazen enz. Gewoon dat het insecten tegenhoudt in de zomer.

Zou dit wat zijn:
http://nl.aliexpress.com/(...)ing/32215372345.html
Geen idee, beetje weinig orders. Ik zou eerder kijken bij een shop met een paar duizend orders. Aan de andere kant val je je voor dat bedrag zeker geen buil.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149585221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:01 schreef ratatat het volgende:
Mijn shirtje, zonnebril en lamp uit China zijn dikke prima. Broek is compleet waardeloos.

http://nl.aliexpress.com/(...)sses/1867536572.html

^^ Dit is wel echt een bazen bril
:') _O-
pi_149585277
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:37 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gewoon bij Aliexpress bestellen joh. En dan even opletten hoeveel bestellingen die winkel al uitgevoerd heeft. Hoe meer, hoe beter de garantie dat je een redelijke bril voor weinagh koopt. Want het mot er natuurlijk wel gesoigneerd uitzien al kost het minder dat twee tientjes. Wil je e ht wat goeds dan zul je er toch 80 - 150 euries aan uit moeten geven. Zelf vind ik die chinese Oakley's nogal zwaar.
dat viel mij dus ook op. En bij een neppe oakley radarlock poets ik zo de krassen op de glazen. Dat is gewoon troep vergeleken echte oakley glazen.

Nu zonder zon maakt het mij niet zoveel uit, maar in de zomer wil ik wel minstens glazen met UV 400 filter of polaroid. Glazen zonder filter zijn funest voor je ogen, dan kan je nog beter geen bril op zetten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149585405
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nu zonder zon maakt het mij niet zoveel uit, maar in de zomer wil ik wel minstens glazen met UV 400 filter of polaroid. Glazen zonder filter zijn funest voor je ogen, dan kan je nog beter geen bril op zetten.
Gewoon zoeken naar een bril met glazen van polycarbonaat dan zit je goed met uv bescherming.
pi_149585504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:09 schreef ratatat het volgende:

[..]

Gewoon zoeken naar een bril met glazen van polycarbonaat dan zit je goed met uv bescherming.
Vanuit china is het altijd maar afwachten of het ook is wat erop staat
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149585568
http://mens-en-gezondheid(...)en-tegen-de-zon.html

Lees daar in de reacties iets over polycarbonaat. Kans is klein dat ze dat gebruiken in neppe brillen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149585791
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Mijn verlofaanvraag voor PBP is helemaal goedgekeurd. Nu alleen nog ff de kwalificatiecyclus rijden nou ja, ff....
Nice!

Hoe ziet die cyclus eruit?
pi_149585808
Een Oakley heeft ooit mijn rechteroog gered toen ik een klapper maakte met een gare leen mtb in de Ardennen. Hun polycarbonaat is stevig genoeg om een behoorlijke impact te overleven. Impactweerstand heb je in de meeste gevallen niet veel aan maar de keren dat je er wat aan hebt kan het je ogen redden.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:21:13 #59
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149585821
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

dat viel mij dus ook op. En bij een neppe oakley radarlock poets ik zo de krassen op de glazen. Dat is gewoon troep vergeleken echte oakley glazen.

Nu zonder zon maakt het mij niet zoveel uit, maar in de zomer wil ik wel minstens glazen met UV 400 filter of polaroid. Glazen zonder filter zijn funest voor je ogen, dan kan je nog beter geen bril op zetten.
Dat krassen vind ik nog wel meevallen, maar vooral het gewichtsverschil. En ik heb ook nog zo'n Oakley Holbrook en een soortgelijke van Ray Ban. Beide doe ik bij echt zonnig weer niet op. Filtert gewoonweg niet genoeg in vergelijk met een originele. Maar voor fietsen in NL met de zonkracht hier, zijn die nepperts over het algemeen wel goed genoeg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149585853
Ik zweer qua brillen bij echte Oakley's. Die kwaliteit is echt super. Heb er 3, waarvan eentje eigenlijk van m'n vriendin.

De BBB Select vind ik ook een fijne bril qua lenzen. En ik heb een Trivio Vento. Kostte 35 euro, maar die zit lekker. En de lenzen zijn prima, en hij is in veel toffe kleuren te krijgen.
pi_149585874
Maar je laat ze flikkeren, drukt ze in je achterzak, etc. etc. Vind je dat niet wat zonde? Die dingen verslijt je toch als een gek?
pi_149585888
Ik heb nu 2 brillen; die fakeley en een of andere trivio van 3 tientjes van futurum. Kan me niet voorstellen dat die 2 in kwaliteit verschillen.

Heb ook nog een casual zonnebril op sterkte, ontspiegeld, gepolariseerd, kunstof, krasbeschermd, UVmeuk etc. Mjah die doe ik niet op op de fiets. :P
pi_149585907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:22 schreef Tommeke het volgende:
Trivio Vento
Die dus _O_
pi_149585945
Ik heb een paar brillen gehad uit China, paar écht slecht, paar prima.

Met autorijden moet ik wel echte hebben.
pi_149585966
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:25 schreef Oksel het volgende:
Met autorijden moet ik wel echte hebben.
Daar ligt mijn zonnebril dus ook. Daarbuiten gebruik ik nooit zonnebrillen eigenlijk.

Wel áltijd een bril op mn neus :+
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:27:14 #66
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_149585993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:23 schreef Oksel het volgende:
Maar je laat ze flikkeren, drukt ze in je achterzak, etc. etc. Vind je dat niet wat zonde? Die dingen verslijt je toch als een gek?
Ik probeer er wel een beetje voorzichtig mee om te gaan, dus nee dat soort dingen doe ik niet met mijn brilletje
.
pi_149586013
Oh. Nou, ik wel. Moet ik maar geen echte hebben.

Ik heb wel een nieuwe helm gekocht, zo'n brievenbus Specialized. Origineel. Als ik dan door m'n goedkope Chinees breek, kan een echte helm me misschien nog redden.

pi_149586047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)en-tegen-de-zon.html

Lees daar in de reacties iets over polycarbonaat. Kans is klein dat ze dat gebruiken in neppe brillen.
Denk dat dat wel meevalt. Heb iig geen last van m'n ogen gekregen met de glazen die ik heb en het gepolariseerde glas is ook echt gepolariseerd.

Vergeet ook niet dat de zonnebrillen markt praktisch een monopolie is waardoor de prijzen die je voor de zgn. a-merken betaald belachelijk hoog is. Zie ook
pi_149586051
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:28 schreef Oksel het volgende:
Oh. Nou, ik wel. Moet ik maar geen echte hebben.

Ik heb wel een nieuwe helm gekocht, zo'n brievenbus Specialized.
S3? Propero? Of gewoon meteen de prevail?
pi_149586070
Ja, die Pre-fall. Voordat je valt. Ofzo. Wie die naam heeft verzonnen. Pre-Fail. Voordat je faalt.
  woensdag 11 februari 2015 @ 22:30:14 #71
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149586081
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)en-tegen-de-zon.html

Lees daar in de reacties iets over polycarbonaat. Kans is klein dat ze dat gebruiken in neppe brillen.
Ze kunnen wel polycarbonaat gebruiken, maar de coating is een ander verhaal. En daar weet ik dus wel wat meer van. Kostprijs van het coaten van een set Oakley of Ray Ban glazen is om en nabij 6 dollar! De chemicals die daar voor gebruikt worden zijn niet eens zo duur, maar worden met schreeuwende winsten verkocht omdat het unieke producten zijn. Zelfde soort chemicals die gebruikt worden om chroom op plastic te zetten, zoals je douchekop b.v.

En ja Torac moest natuurlijk Toray zijn. Dom Buzz! |:(
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149586090
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat krassen vind ik nog wel meevallen, maar vooral het gewichtsverschil. En ik heb ook nog zo'n Oakley Holbrook en een soortgelijke van Ray Ban. Beide doe ik bij echt zonnig weer niet op. Filtert gewoonweg niet genoeg in vergelijk met een originele. Maar voor fietsen in NL met de zonkracht hier, zijn die nepperts over het algemeen wel goed genoeg.
Ik heb voor zonnige dagen of in de bergen een Salice met UV 400 of die Fakley jawbone met polaroid glazen. Die andere Fakley met kuntstof slechte glazen, doe ik in de zomer niet op.

@Muzas, je kan je glazen makkelijk zelf testen op polaroid.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_149586141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef Oksel het volgende:
Ja, die Pre-fall. Voordat je valt. Ofzo. Wie die naam heeft verzonnen. Pre-Fail. Voordat je faalt.
Cool. Wel in het wit he? Ik heb die propero II.... Lijkt er op maar dan goedkoper :P Ik vind het een bijzonder fijne helm. Zit erg lekker. Alleen een beetje paddestoel.. Mjah met mijn smalle harses zijn alle helmen geen porem. Dan maar een die lekker zit.
pi_149586157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:23 schreef Oksel het volgende:
Maar je laat ze flikkeren, drukt ze in je achterzak, etc. etc. Vind je dat niet wat zonde? Die dingen verslijt je toch als een gek?
Oakley's kunnen daar erg goed tegen!
pi_149586159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 22:29 schreef ratatat het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Heb iig geen last van m'n ogen gekregen met de glazen die ik heb en het gepolariseerde glas is ook echt gepolariseerd.

Vergeet ook niet dat de zonnebrillen markt praktisch een monopolie is waardoor de prijzen die je voor de zgn. a-merken betaald belachelijk hoog is. Zie ook
Last van je ogen krijg je niet zomaar, dat is een langzaam proces van tientallen jaren.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')