abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:29:24 #101
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149560032
De Theorie van Darwin kan niet de Cambrian explosion verklaren.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149560042
quote:
11s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"alles onder water", is dat de wetenschappelijke, of de propagandistische versie van je "scenario"?

:D

Groetjes vanaf 2700 m.
De naam van mijn ter plekke verzonnen doemscenario, waarbij zware aardbevingen in Zuid America ook dat continent levelen, was ik even vergeten erbij te zeggen :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:30:17 #103
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560047
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:29 schreef Izzy73 het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom niet?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149560052
quote:
[ afbeelding ]
Waarom niet?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:30:51 #105
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560057
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom niet?
Combo bonus!
Onikaan ni ov dovah
pi_149560066
"omdat ik dat op een website las".
Conscience do cost.
pi_149560076
Een van ons moet naar bed tuin, en ik heb een jetlag dus ben nog wel even wakker :(

IIG bij deze bewezen dat we geen klonen van elkaar zijn, weer een complot gedebunked...
pi_149560081
quote:
11s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"alles onder water", is dat de wetenschappelijke, of de propagandistische versie van je "scenario"?

:D

Groetjes vanaf 2700 m.
De kustlijnen slijten hier en daar wat af als de poolkappen verdwijnen.

Groeten vanaf 800m
pi_149560095
quote:
[ afbeelding ]
Izzy, zeg of "ik geloof niet dat dat kan" of "ik moet er nog beter over inlezen".

Je stelling is volkomen onhoudbaar, omdat de Cambrische explosie nu juist een van de mooiste voorbeelden van evolutie is.

Triggers. Blijkbaar was er een trigger die het leven liet opbloeien. Die "gouden tijd", zoals je het noemde.

Wat ermee te maken kan hebben is dat de Aarde ervoor meermalen een soort natte ijsbal was. Heb je die docu die ik je gaf wel bekeken? :{

Jouw linkjes reageer ik graag op, maar een discussie tussen serieuze deelnemers komt toch van twee (en meer) kanten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:33:28 #110
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560106
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:31 schreef oompaloompa het volgende:
Een van ons moet naar bed tuin, en ik heb een jetlag dus ben nog wel even wakker :(

IIG bij deze bewezen dat we geen klonen van elkaar zijn, weer een complot gedebunked...
Mijn ritme is ietwat naar de knoppen. Morgen een vroege wekker voor een harde reset.
Onikaan ni ov dovah
pi_149560110
quote:

[..]

De naam van mijn ter plekke verzonnen doemscenario, waarbij zware aardbevingen in Zuid America ook dat continent levelen, was ik even vergeten erbij te zeggen :P
Nou, daar ben ik niet zo bang voor, die "leveling van een geheel continent", maar wellicht dat je me wat niet-creationistische voorbeelden uit het verleden gepubliceerd in vakliteratuur kan doen toekomen, daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 11 februari 2015 @ 00:34:27 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149560124
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Guyver, dat er in bepaalde afgelegen gebieden nog schrikvogels voorkwamen, weet ik, maar dat spreekt niet tegen de hypothese dat "op twee benen gaan lopen" op de grond, met hoge grassen (klimaat speelt mee) ook een logisch gevolg is van het uitsterven van juist die predatoren die die vlaktes bewoonden.

"We waren niet meer tot de bomen veroordeeld"

Voorlopers van leeuwen en andere roofdieren waren er natuurlijk, maar die machtige enorme vogels waren weg.

En uiteraard; dit zijn reconstructies. Complete skeletten zijn voldoende gevonden om er een redelijke voorstelling van te maken. De grootte alleen al is imposant genoeg om veilig in die bomen te blijven.

Evolutie gebeurt door triggers. Net als in het dagelijks leven, iets wat juist Izzy zou moeten opvallen.
De meeste botten van voorouders zijn in grotten aangetroffen..
http://nos.nl/op3/artikel(...)voorouders-seks.html
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:35:05 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560134
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Izzy, zeg of "ik geloof niet dat dat kan" of "ik moet er nog beter over inlezen".

Je stelling is volkomen onhoudbaar, omdat de Cambrische explosie nu juist een van de mooiste voorbeelden van evolutie is.

Triggers. Blijkbaar was er een trigger die het leven liet opbloeien. Die "gouden tijd", zoals je het noemde.

Wat ermee te maken kan hebben is dat de Aarde ervoor meermalen een soort natte ijsbal was. Heb je die docu die ik je gaf wel bekeken? :{

Jouw linkjes reageer ik graag op, maar een discussie komt toch van twee (en meer) kanten?
Onikaan ni ov dovah
pi_149560137
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De kustlijnen slijten hier en daar wat af als de poolkappen verdwijnen.

Groeten vanaf 800m
Die verdwijnen niet, zelfs niet als we alle kolen, gas en olie verstoken. Wees maar niet bang.

Meteoriet of echt grootschalige Deccan/Siberian Trap style vulkaanuitbarstingen lijken me (historisch gezien) de grootste kanshebbers om ons uit te roeien. Ooit.

woensdag 11 februari 2015 @ 00:36:10 #115
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149560150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom niet?
quote:

[..]

Waarom niet?
Daarvoor waren er alleen bacteriën zoals:

If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149560154
quote:
10s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik niet zo bang voor, die "leveling van een geheel continent", maar wellicht dat je me wat niet-creationistische voorbeelden uit het verleden gepubliceerd in vakliteratuur kan doen toekomen, daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Huh, ik begrijp niet zo goed wat je vraagt? Ik gaf een aantal voorbeelden van situaties waarin mensen het loodje zouden leggen en andere dieren gewoon verder kunnen leven om aan te geven dat "het beste ge-evolueerd" een vrij lege uitspraak is aangezien dat afhangt van de toekomst. Het enige dat je eigenlijk kan zeggen is dat uitgestorven diersoorten blijkbaar niet zo goed ge-evolueerd zijn.
(ik heb geen umlaut op dit toetsenbord :( )
pi_149560165
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waarom is dat een probleem?
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:37:54 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560190
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat klopt niet.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:39:21 #119
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149560210
quote:
15s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jouw linkjes reageer ik graag op, maar een discussie tussen serieuze deelnemers komt toch van twee (en meer) kanten?
Ik heb er genoeg over gelezen om er redelijk van overtuigd te zijn.
Er zijn meer factoren die meespelen waarom ik eraan twijfel.
Ik stel je feedback zeer op prijs en kom zeker nog terug op die docu die je hebt geplaatst.
Ik kan niet alles tegelijk, ik ben maar een aap toch? ;)
  woensdag 11 februari 2015 @ 00:39:26 #120
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149560211
Leuk boek om te lezen trouwens Izzy (en anderen):

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Short_History_of_Nearly_Everything
Onikaan ni ov dovah
pi_149560217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Huh, ik begrijp niet zo goed wat je vraagt? Ik gaf een aantal voorbeelden van situaties waarin mensen het loodje zouden leggen en andere dieren gewoon verder kunnen leven om aan te geven dat "het beste ge-evolueerd" een vrij lege uitspraak is aangezien dat afhangt van de toekomst. Het enige dat je eigenlijk kan zeggen is dat uitgestorven diersoorten blijkbaar niet zo goed ge-evolueerd zijn.
(ik heb geen umlaut op dit toetsenbord :( )
Nee, want het hangt af van de frequentie en grootte van de trigger.

Bijna alle ooit levende diersoorten zijn uitgestorven, een klein handje is er nu. Dat is geen "bewijs" van "niet-succesvol". Of "niet goed ge-evolueerd" zoals jij het zegt. Er is geen goed. Er is handig. En nuttig. Maar goed of fout bestaan niet, die termen hangen wij eraan.

Een diersoort "verwijten" dat ie een meteorietinslag niet overleeft, is niet echt een sterk argument, lijkt me.

Langzamere triggers en onze aanpassingen aan snikhete en ijskoude klimaten is wat anders.

woensdag 11 februari 2015 @ 00:42:20 #122
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149560255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En waarom is dat een probleem?
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat klopt niet.
Leg het maar aan elkaar uit dan.
Ik lees wel mee hoe jullie dit oplossen.
pi_149560262
quote:
19s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want het hangt af van de frequentie en grootte van de trigger.

Bijna alle ooit levende diersoorten zijn uitgestorven, een klein handje is er nu. Dat is geen "bewijs" van "niet-succesvol". Of "niet goed ge-evolueerd" zoals jij het zegt. Er is geen goed. Er is handig. En nuttig. Maar goed of fout bestaan niet, die termen hangen wij eraan.

Een diersoort "verwijten" dat ie een meteorietinslag niet overleeft, is niet echt een sterk argument, lijkt me.

Langzamere triggers en onze aanpassingen aan snikhete en ijskoude klimaten is wat anders.
Ik zie niet hoe wat je hier post in gaat tegen mijn claim?
pi_149560266
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:42 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

lol, denk dat ik voortaan zo college ga geven :D
pi_149560286
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 00:42 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

De Aarde was honderden miljoenen jaren lang een ijsbal. Er was niks. Geologische en astronomische triggers deden het ijs smelten.

Is dat niet een logische trigger voor de ontplooiing van leven, Izzy?

Je zou het ook de Cambrische Lente kunnen noemen....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')