abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149825890
Ean heeft krijtbord op de deur in d'r kamer. Ze doet er tot nu toe niks mee maar ik verwacht later wel. Ik vond het als kind zelf heel erg leuk altijd.

Ik herken het "jaloerse" gedrag op een broertje/zus niet. Ean was 2,5 toen Sac geboren werd maar echt jaloers is ze niet. Sac wil vooral dat hebben wat Ean wil en pakt alles af. Lastige situatie voor jullie phaidra want je wil geen kind laten wachten. Hoe is het nu met hem? Ging het dagje bij oma goed?
pi_149827850
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jeetje Phaidra, wat ontzettend sneu voor je oudste -O-

Wel herkenbaar hoor. Denk dat het bij Saar iets minder 'hard' aankwam omdat ze nog wat jonger was, maar je merkte wel degelijk de verandering. Ook al betrokken we haar bij vanalles en nog wat. Het was toch even wennen. Misschien had ik er zelf nog wel de meeste moeite mee dat ik haar ineens zo 'weinig' aandacht kon geven.

Inmiddels is ze er wel aan gewend en ze speelt heel graag 'met' Tom. Voor zover een (bijna) 2,5-jarige en een van 10 maanden met elkaar kunnen spelen :P Ze vindt hem echt ontzettend leuk. En hij is nog veel gekker van haar, geloof ik O+

Wel is het zo dat ze nu gewoon heel duidelijk ervoor zorgt dat ze haar portie aandacht wel krijgt :+ Laatst bijvoorbeeld, begon Tom wat te miepen, en meestal ga ik hem (rond dat tijdstip) dan oppakken om zijn fles te geven). Eerste wat Saar deed was opspringen, aan komen rennen en 'mama schoot!' zeggen. Zo, dan was ze Tom tenminste voor _O-
Hahaha, slimme Saar :D

Gelukkig heb ik tot nu toe weinig jaloezie bemerkt richting de baby. Hij zegt dat de baby lief is, komt hem het knuffeltje brengen dat hij zelf heeft uitgezocht als de baby huilt en gaat vaak uit zichzelf even bij de baby kijken. Het is meer dat alles dat ook maar een beetje anders gaat dan hij in zijn hoofd heeft, direct totaal escaleert. Zijn controle op de oude situatie is weg en daar moet hij weer zijn weg in vinden. Hij zoekt de controle dus heel erg op. Alles moet zoals hij wil en anders drama.

Gister heeft hij een heerlijke dag gehad bij oma en hij kwam helemaal opgefleurd thuis O+. Nog steeds veel huilen als hij zich herinnert dat zijn tand pijn doet, maar vaak genoeg is hij het alweer even vergeten en eet hij gewoon, inclusief afhappen. Maar zodra hij weer beseft dat er iets was met die tand, vervalt hij weer in huilen en "ik heb nog pijhijhijn". Ik denk dat 90% puur de angst voor pijn is, dus het lijkt wel mee te vallen gelukkig.

Vandaag is hij weer naar het kdv en omdat hij vanochtend al huilend zei dat hij niet wilde en thuis wilde blijven, ben ik samen met baby ook even meegegaan. Eenmaal daar was hij nog een beetje sip, maar hij heeft niet meer gehuild. Na vandaag weer 3 dagen thuis bijkomen, ook wel fijn voor hem :).

Op dit moment is A. nog een modelbaby die bijzonder weinig aandacht vraagt. Hij laat meestal netjes 3 uur tussen de voedingen en in die tijd kan ik ook gewoon spelen met peuter. De voedingen duren ca. 30 minuten en dan zit peuter vaak naast me op de bank en keuvelen we wat. Of we lezen een boekje. Dat gaat eigenlijk ook makkelijker dan ik had gedacht. Maar dat zal vast niet lang zo blijven... ;). Met het bedritueel knoop ik A. de laatste 2 dagen in de draagdoek, omdat hij dan wat onrustiger is. Op die manier valt hij toch in slaap en kan ik gewoon mee naar boven, boekje lezen en welterusten zeggen. Papa blijft daarna nog even bij hem zitten tot hij slaapt. Ook daar maakt hij geen probleem van, de baby krijgt zelfs een knuffel of kus voor we weer naar beneden gaan.

Zo klinkt het eigenlijk heel erg positief, dus zijn hang naar controle en verlatingsangst zullen vast ook geen weken aanhouden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149828510
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder O+
pi_149829016
Coco en watmoetikkiezen, geweldig hoe jullie peuters zorgen voor hun aandacht O+

Phaidra, klinkt alsof het goed gaat. Zielig voor je peuter dat hij telkens denkt aan de pijn in zijn mondje.
Je baby in de draagdoek tijdens het avondritueel. Wat klinkt dat lief en wat fijn voor jouw peuter :*
pi_149831961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder
O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149841205
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:33 schreef Mineola het volgende:
Dat klinkt idd heel fijn zo Phaidra! In elk geval alsof jij je weg al wel gevonden hebt met minibaby erbij en je kunt richten op het helpen van je grote bij het vinden van een nieuw evenwicht. Jij ervaren moeder O+
Ahww lief! O+

Mijn vuurdoop voor 2 kindjes een hele dag entertainen moet nog komen, ik juich nog niet te vroeg ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149852869
Klein vraagje: Is er een bezwaar als een peuter een uur of 3 a 4 in bad wil blijven? Bedoel, kan geen kwaad toch? Af en toe wat warm water erbij en lekker spelen.
Make my day!
pi_149856812
Fijn dat het beter gaat Phaidra!

M'n peuter heeft geleerd om nu zelf ff spelen in z'n kamer: hij kan namelijk vanuit z'n bed spelen met z'n little people dierentuin! Heel fijn!
Dus ik heb vannacht tijdens z'n nachtelijke "twee uur lang wakker" sessie in bed kunnen blijven liggen :D
Ik was wel wakker, want hij speelt nogal luidruchtig, maar het is een goed begin ;)

Oh en toen was het 6 uur en wou hij naar beneden :')
pi_149861223
Phaidra, wanneer is die vuurdoop?

Agter, ik heb geen idee :D

Loj, dat is fijn O+
pi_149863450
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:47 schreef agter het volgende:
Klein vraagje: Is er een bezwaar als een peuter een uur of 3 a 4 in bad wil blijven? Bedoel, kan geen kwaad toch? Af en toe wat warm water erbij en lekker spelen.
Zo lang in bad lijkt me voor de huid niet zo goed. Maar dat is verder niet wetenschappelijk onderbouwd ;)

Spannend Phaidra! Maar komt vast goed!

Hier trouwens wel een jaloerse peuter. Laatst moest de kat van mijn schoot omdat zij erop wilde. Maar ze vindt zichzelf ook een kleine baby dus ze eist echt haar plek als benjamin op. Maar goed, ze heeft niks te vrezen ;)
pi_149883375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:29 schreef Omentielvo het volgende:
Phaidra, wanneer is die vuurdoop?

Agter, ik heb geen idee :D

Loj, dat is fijn O+
Waarschijnlijk pas over een week of 2. Vriend neemt zijn vrije dagen op juist als peuter thuis is en gaat werken als hij op het kdv is :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149911303
Hier een hoestende peuter. Nu net wakker aan het worden. :O
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 09:16:11 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149911814
even hier om 'inspiratie' vragen hoor :P Geert is 2 maart jarig, nou zijn ze tot 1 maart bij hun vader. Een cadeautje heb ik natuurlijk wel voor hem (+ ze mogen op zijn verjaardag allebei mee naar de laatste echo, even baby gluren voor de bevalling). Maar ik hoor dus op 2 maart ook wanneer ik ingeleid ga worden. Wat zouden jullie doen? het weekend erna of bv op de woensdagmiddag nog wat kindjes uitnodigen of hem een feestje beloven ná de bevalling. Eerlijk gezegd zie ik het niet helemaal zitten om nog een drukke kinderverjaardag te organiseren met 37/38 weken zwangerschap :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 22 februari 2015 @ 09:43:37 #139
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_149912064
Ik zou na de bevalling ook echt geen zin hebben in een drukke kinderverjaardag hoor. Wat als je een keizersnede mocht krijgen? Dan lig je er 6 weken uit. Dat snapt een peuter toch niet echt, dat ie 2 maanden moet wachten op zijn feestje?

Misschien hulp inschakelen van 1 of 2 andere volwassenen en t feestje klein houden? Hij wordt 4 toch? Dan zijn misschien een paar vriendjes al leuk genoeg?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 09:57:38 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912206
hij wordt vier inderdaad :Y en aan de mogelijkheid van de KS had ik even niet gedacht .. Ik kijk wel even of een moeder van de peuterspeelzaal zin heeft om me te helpen op een woensdagmiddag. Geert is gek op haar dochter O+ Ze heeft ook nog een iets oudere zoon die bij Jan in de klas zit, dus dan heeft die ook iets te doen ipv alleen dat kleine grut om zich heen haha. Samen met de buurtweeling en het overbuurmeisje moet het wel voldoende zijn ..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149912283
Ik zou het heel klein vieren. Met 1 of 2 vriendjes en dan lekker thuis spelen. Bij meerdere peuters/kleuters zou ik ook een van de ouders uitnodigen en het drinken al klaar zetten voor zelfbediening.
En ik zou het voor de bevalling vieren als dat zou lukken.

Hier zo'n smeltmomentje. Riley zegt dan: "Vrijen" en dan krijg je echt een megaknuffel en vele kusjes. O+
Nu zit ze Bumba te kijken op de iPhone en ik zit op de iPad. Genieten O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 10:14:11 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149912404
Ja, wat MM al zei: het is oneerlijk om hem twee maanden te laten wachten op z'n feestje , dus ik probeer woensdagmiddag na z'n verjaardag iets te regelen.

en riley O+

pi_149912428
Ik zou het ook proberen nu nog te doen DJMO. En dan proberen zo makkelijk mogelijk te maken voor jezelf.
pi_149928694
Aan de andere kant, met 4 al een kinderpartijtje, is dat echt nodig? Je viert het al een keer gewoon met familie en bekenden toch?
  zondag 22 februari 2015 @ 20:02:06 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149929953
Ik ga geen kinderpartijtje geven als ze 4 wordt in ieder geval. Wat Troeta zegt, familie en vrienden (paar met kinderen ook), dat is wat mij betreft al druk genoeg.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 februari 2015 @ 20:05:33 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149930074
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 19:24 schreef Troeta het volgende:
Aan de andere kant, met 4 al een kinderpartijtje, is dat echt nodig? Je viert het al een keer gewoon met familie en bekenden toch?
nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hem :Y

kleine toevoeging: mijn ouders leven niet meer, broers en zussen heb ik niet, en met m'n nichtjes heb ik niet zo'n heel close contact (meer) sinds ik hierheen ben verhuisd. Vandaar ;)

pi_149930078
Liefde is...

...de hond als kussen mogen gebruiken O+
pi_149931040
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef Omentielvo het volgende:
Liefde is...

[ link | afbeelding ]

...de hond als kussen mogen gebruiken O+
O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_149932401
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 20:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee. Ik heb hier in noord-holland geen familie wonen. En k vind het sneu dat z'n grote broer wél een feestje krijgt en hij niet. Dus gewoon een klein feestje met een paar kindjes vind ik wel leuk voor hem :Y

kleine toevoeging: mijn ouders leven niet meer, broers en zussen heb ik niet, en met m'n nichtjes heb ik niet zo'n heel close contact (meer) sinds ik hierheen ben verhuisd. Vandaar ;)
Dan is het wat anders ja, dan zou ik diie mensen allemaal gewoon op visite vragen!
  zondag 22 februari 2015 @ 22:21:23 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_149937557
Ik zou het ook zo doen DJMO, zeker met hulp kun je zo best een leuk feestje geven voor je bijna kleuter!

Lief van de hond Omen O+

Mijn grote peuter slaapt sinds gister in zijn peuterbed (eindelijk geverfd ;) ). Hij was zo trots! En ik was ook trots, want hij ging er zonder problemen in en heeft de hele nacht geen kik gegeven tot we hem vanochtend om 8 uur wakker moesten maken. O+

En mijn kleine peuters gingen vandaag voor de eerste keer van de hoge glijbaan af bij opa en oma. En ze geven elkaar steeds kusjes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')