abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150447427
Ze waren naar monkeytown 8)7
Met dit weer had ik verwacht dat ze naar het strand waren ofzo.
Maar goed, oma had haar camera mee, dus weer leuke foto's voor in het boek.
's Middags nog buiten spelen, dus tijdens het avondeten had ik een zielige peuter die alleen nog maar hartverscheurend kon huilen om alles van vermoeidheid.
En dan ook nog een 'ik mis je zoooo :'( '
Dat deed wel zeer, ook al weet ik dat het tijdelijk is (herstel na operatie). Het gaat allemaal langzamer dan ik wil en had gedacht, dus ff niet leuk.
pi_150448746
mijn zoontje kan doodleuk zeggen dat hij honger heeft en de hele tijd om eten zeuren in de late middag en tijdens het koken om dan tijdens het avondeten 2 hapjes te nemen en te zeggen "mijn buikje is vol" , en dan na een uur of zo weer te zeuren "ik heb honger",
ik snap er soms niets van....ik probeer mij ook niet meer druk om te maken....ik geef hem ook gewoon een broodje of boterham 's avonds, mij is liever dat hij überhaupt iets eet dan helemaal niets....ik schep wel altijd een klein portie van ons "grote mensen" eten voor hem op... maar heel vaak proeft hij niet eens of eet alleen het vlees...

soms denk ik dat het koken net te lang voor hem duurt, soms heeft hij zijn drinken te pakken, zonder dat ik het door heb, soms is hij teleurgesteld in ons menu, soms lijkt hij een hele kleine maag te hebben en soms eet hij ook gewoon mee

ik hoop dat hij ooit van zelfs bijdraait en gewoon eet wat op tafel komt en ook van alles proeft, laatst waren wij een beetje ziek en niemand had zin in eten, dus ik heb mijn zoontje snel een broodje gesmeerd, de volgende dag kreeg ik te horen dat ik hem niets te eten had gegeven....tot ik erachter kwam dat hij teleurgesteld was dat wij niet alle samen aan de grote tafel hadden gegeten, hij hecht er toch belang aan, ook al laat hij het niet altijd zien aan een leeggegeten bordje

hoe ouder hij wordt om zo duidelijker ik hem kan maken dat zijn handelen ook consequenties heeft.. dus geen avondeten eten, maar dan een grote koek/ snoep willen, daar trap ik niet in, maar ik ga echt niet elke avond de strijd om groente en aardappel eten aan, voor buitenstaanders mag dit raar overkomen, maar ik heb geen zin in altijd strijd over het eten, en iedereen weet het natuurlijk beter, meestal probeer ik hem een keuze te geven, kan hij alsnog bepalen wat hij zelfs wil, maar bepaal ik het kader

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-03-2015 02:13:29 ]
pi_150448796
:* danic ... En idd monkeytown :') was vast lekker rustig ;)

Eten gaat hier wisselend... Vaak begint het meteen met een "nee" en wordt het eten weggeduwd. Wij reageren er eigenlijk al niet meer op en na een paar minuutjes gaat Ow ook eten. Toetje (yoghurt met fruit) krijgt hij altijd, het gebeurt namelijk ook nog wel eens dat hij na z'n toetje verder gaat met de hoofdmaaltijd :')
pi_150450718
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Zo lief vanmorgen. Riley vindt het heel leuk om zichzelf te verstoppen achter haar bed. Dus ik zeg 'verdrietig': "Oh, waar is Riley nou?"
Komt ze achter het bed vandaan en zegt tegen me: "Kom maar" en gaf me vervolgens een knuffel om mij te troosten O+
  maandag 9 maart 2015 @ 08:38:54 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150450752
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:33 schreef Animalmix het volgende:

PE een fiets zonder zijwieltjes en dan zo wegfietsen? Dat is wel knap zeg!
(Hier met kleuter al weken aan het oefenen. Maar dat is ook een held op sokken....

Wel met zijwieltjes 😉

Leuke foto's. Klinkt geslaagd ☺
pi_150451142
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Danic :*

Zana, ik vind jouw manier helemaal niet raar.

Nu, ik heb wel een slecht geweten, omdat hij geen groente eet, op een enkel miniboontje uit een sperzieboon na of incidenteel een plakje komkommer. Misschien ben ik niet doortastend genoeg dat hij toch echt één hapje moet proeven, maar het maakt bij hem geen verschil of hij zelfs de groente mag kiezen, zelfs mee heeft gekookt...als puntje bij paaltje komt, eet hij het niet.
Ik heb hem zelfs verteld dat hij de grote deur bij de PSZ alleen kan openen wanneer hij heel veel groente eet en dat hij pas naar school mag als hij ook groente eet, het deert hem niet...Hij eet ook geen spaghettisaus of soep, ooit overwint hopelijk de nieuwsgierigheid tot dan probeer ik af te wisselen uit de mogelijkheden die ik wel heb. Ik was heel lang onzeker over zijn eten, maar met de tijd is bij mij echt de overtuiging gegroeid dat hij zichzelf niet uithongert, als hij echt honger heeft dan vraagt hij wel en eet hij ook wat. Ik zou het graag anders zien, dat hij van alles lust en probeert, maar het zit er op dit moment helaas niet in.

En laatst op het consultatiebureau had ik opeens ook een arts die er helemaal niet moeilijk deed, terwijl andere er toch erop bleven hameren het steeds weer te proberen...nu ja, ik probeer het ook gewoon elke dag en vraag of hij wil proeven, maar zijn antwoord ken ik ondertussen wel.
pi_150451868
Ik heb wel geluk met twee redelijk goed etende kinderen. Avondeten dan vooral, beide geen grote broodfans (ben ik ook niet trouwens, dus zal vast ook niet helpen).
Ze zijn ook slechte ontbijters, maar ik had vroeger ook weinig trek s ochtends.
Peuter is nu bijvoorbeeld 3 kwartier wakker, maar wil niks eten (nou ja snoepje/koekje vroeg ze om...uhm nee dus).
Ze eet ook het liefste groente, dus dat is ook wel fijn.

Na het avondeten krijgen ze niks meer, nou zit er vaak ook weinig tijd tussen tot naar bed gaan.
Maar ik meld ook dat het het laatste is wat ze krijgen.
De oudste moet wel proeven, want hij roept anders al snel dat hij iets niet lekker vindt.
Nasi vindt hij bv echt niet lekker,dus dan krijgt hij gewoon witte rijst. Krijgt ie misschien geen groente binnen, maar dat wordt een andere keer wel gecompenseerd. Ik hou niet altijd rekening met ze, ik ga niet verschillende groenten koken bijvoorbeeld. Maar goed dan krijgen ze wel toetje vaak (hebben we ook niet altijd)
pi_150451968
De oudste eet niets. Is ook niet gek op brood. En net als vanmorgen heeft ze dan maar een appel gegeten zodat ze toch met een gevulde buik de deur uit ging.

De jongste eet alles maar omdat zus niets eet, hoef zij het tegenwoordig ook niet meer :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_150453252
Herkenbaar hoor Tally. Rosalie at ook alles en kon eva daarmee altijd wel motiveren om te proeven.
Nu hoor ik ook wel eens 'nee, bah!'
(Dat ze dan al uit de pan heeft gesnoept in de keuken, vergeten we maar even).

En ook wat Loj zegt. Eergisteren aten we boerenkool. Kindjes beiden gewoon oke gegeten. Toetje erna. En toen gingen ze ineens allebei nog een droge gekookte aardappel eten 8)7
Nou prima hoor.
pi_150453291
Ik mag straks om 13.30 aantreden op het cb.
Met Eva, voor de laatste keer.
Ogentest al even geoefend. Maar niet verteld dat ze ook een prik krijgt, want dan krijg ik haar met geen 10 paarden er meer naar toe
Ik vertel het wel als we er zijn en het zover is.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:23:11 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_150455758
Cristel krijgt volgend jaar geen prik. En Die van de jongens kreeg ik vorige week een kaart van, mar die ligt ook in de prullenbak.

Succes bij het cb. Wij mogen volgende week. En ik moet de boekjes nog opzoeken. ...vrees dat ze ergens in een doos liggen bij mn ouders op zolder
pi_150455910
Wij mogen komende week. De ogentest heb ik al geoefend, en ik heb hem ook al voorbereid op de prik. Dat doet hem ook eigenlijk nog niet zoveel. De pleister die hij daarna krijgt, daar heeft hij het meer over...
pi_150456503
Nog geen oproep gehad, wel de prikkaart en informatiefolder.. En ik overweeg mijn vriend mee te laten gaan :X Ik kan zo slecht tegen naalden :') :') :') :')
pi_150460330
Zo klaar! Nou was de Ogentest dus een grotere uitdaging dan de prik. Ze wilde echt niet. Op schoot en al. Mèn.
Uiteindelijk heeft ze met mijn vinger aangewezen waar de opening in het rondje zat. Toen ik er een spelletje van ging maken werd hè beter gelukkig en deed ze alles heel overdreven.
Raar kind :D
Prik was niet leuk. Heel even paniek toen ze het besefte en voor ze het door had was ze alweer klaar.
Dapperheidsdiploma gekregen en een mooie Dora pleister :')

PE, waarom worden jouw kinderen niet ingeënt?
pi_150460741
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
pi_150460816
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat het mee viel Danic. Heb je nu zelf geen last van toch tillen oid?

Eten tja dat doet Ean dus amper, ik ga de strijd ook niet meer aan. Ze eet als ze honger heeft, alleen gaat Sac nu dus ook weigeren.
Ik heb niet getild. Eva kan zelf in en uit haar autostoel. Ik moet alleen even de gordel losklikken.
En op schoot klimt ze ook zelf.
Gaat ze tussen mijn benen staan, ene been over mijn been en dan optrekken om zo te gaan zitten.
Slimpie.
pi_150475942
Fijn dat je nu niet zoveel hoeft te tillen. Is lastig zo'n operatie bij deze leeftijd. Ze zijn nog zo afhankelijk, maar ook al zwaar..

Eten was hier ook weer even lastig. Meestal laten we Daan dan maar. Nu ook gelijk "lust ik niet". Terwijl hij eerder de spinazie wel op at. Gemeld dat als hij niet at ook geen koekje de thee kreeg (avond ritueel). En hij heeft ook geen hap gegeten.
Om kwart voor 7 aan de thee. En hij zonder koekje. Broer wel, dus in keek lekker sip. Hem de optie gegeven om nog de spinazie te eten en dan kreeg hij als nog het koekje. Ik heb zijn portie opgewarmd en hij begon netjes met eten. Na een paar goede happen kreeg hij zijn koekje. En na het koekje at hij ook nog verder.

Geloof dat we met chris ook rond de 3 jaar een portie zijn gaan bewaren voor als hij later honger kreeg, of toch nog wat lekkers bij de thee wilde. Dat hebben we maar 3 keer hoeven doen.
pi_150476116
Eva wilde vanavond ook niet eten. Waren restjes Chinees van gisteren en ze klaagde al dat ze niet lekker was.
Bij uitzondering maar een boterham gegeven. Die ging er wel goed in.
Ik hoop dat ze niet teveel last heeft van de inenting.

De pleister mocht iig niet van haar arm 'want misschien was het gat nog niet dicht _O-'
Afgesproken dat hij er morgenochtend af gaat.
pi_150478649
Deep, koekjes zijn erg belangrijk :D

Danic, _O-
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:44:11 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150489726
Danic, een gat in je arm is natuurlijk ook heel erg :D

Hier denk ik dat we een groespurt hebben, J. heeft gisteren met smaak gegeten van de tandoori zuurkool-aardappelschotel. Bord helemaal leeg :o.
pi_150506436
Danic,gewoon in bad zetten? Dan is de pleister er zo afgevallen..

Vandaag weer geen hap bij het avond eten. Gelijk "lus ik niet".
En zo zat hij dus om kwart voor 7 aan tafel voor poging 2. Hij at makkelijk 3 happen door mij gevoerd en daarna pakte hij zelf ook nog een volle lepel van zijn bord. Zo vies was het toch niet.
Eigenwijs mormel :P
pi_150507141
Misschien dat jullie voor hem net wat te vroeg eten? Dat hij nog niet echt honger heeft?

Gisteravond is ze in bad geweest hoor. Maar die pleister ging nergens heen :D
Vanmorgen onder luid protest eraf gehaald.
pi_150508070
Bij ons cb hadden ze slechtere pleisters blijkbaar ;)

We eten al jaren om ongeveer dezelfde tijd, al lijkt het steeds iets later te worden, de laatste tijd ergens rond 6 uur. En na 4 uur gaat er niks anders meer in.
Ach, bij de oudste ging het ook over. En daan heeft ook wel een paar kg over als hij blijft staken :X
pi_150511173
Hier zo'n leuk momentje met eten. Mijn neefje van 22 was er nog en wilde geen bonen. Zonder erbij na te denken pakte hij een cakeje. Riley zag het en wilde meteen ook een cakeje uiteraard. Dus ik zei ook tegen mijn neefje dat ze er ook eentje mocht. Ze nam een hap van het cakeje en ging toen weer verder met haar boontjes :D

En ze is van de trap gevallen. Ik schrok me echt helemaal wild. Ze deed niet eens gevaarlijk, maar verloor haar evenwicht. Gelukkig niks ernstigs. Wel heel geschrokken en hard huilen even. En ik kon wel meehuilen :'(
pi_150520317
Oei, dat is schrikken he, zo'n val van een trap. Nog blauwe plekken overgehouden?

Boontjes zijn ook lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')