abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149551444
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_149551648
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
pi_149551872
Met van tafel gaan als je klaar bent heb ik weer niet zoveel moeite(mijn Daan zijn getreuzel komt dat weinig voor trouwens). Alleen als je bij voorbaat al dwars ligt, dan krijg je niet je zin ;)
pi_149551883
Zo kan die van mij precies zo kijken :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149571705
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
pi_149571837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:01 schreef Omentielvo het volgende:
Even nieuw plaatje. Mag veranderd worden hoor maar ik vind de gezichtsuitdrukkingen zo geweldig. :D
Ah.. toen waren ze nog schattig ;)
pi_149572843
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:01 schreef Kyara het volgende:
D wil soms niet eens aan tafel komen als het haar niet aan staat wat op het menu staat. Die schuift dan voor het toetje aan....

Vandaag met grote peuter naar het cb geweest. Trekt met mijn 15,5 kg en 97 cm weer naar de middenlijn. Niet te dik dus. Ook nog even mijn ongenoegen over de vorige afspraak geuit en daar werd fijn op gereageerd O+

Helaas wel een fail voor de ogentest. Deed wel goed mee, kon goed benoemen. Maar bij de 4e regel werd de omgeving interessant, afgeleid, vpk napraten.... maar zodra ze weer naar boven ging, deed hij weer leuk mee. We hadden dus de indruk dat hij het gewoon niet goed kon zien. Dus volgende maand terug voor een afspraak met de arts. Als het dan hetzelfde is, worden we doorverwezen naar de oogarts :(
Hebben ze hem tussendoor laten knipperen?
Yaro faalde ook de eerste keer. Maar hij wilde zeggen welke kant de opening was rechts of links maar moest daar soms even over denken zodat hij het goed zei. Wilde niet aanwijzen. Zij vond het te lang duren dus gezakt en terug komen.

De dame toen bracht het dat zij er dan over moest nadenken dus dat hij het voor haar beter kon aanwijzen. En als hij het even niet zag liet ze hem knipperen en ze had het wel.
pi_149572865
Oh wacht even dit is natuurlijk de 3 jaar test met plaatjes ipv openingen 8)7
Never mind
pi_149574499
:D ik begreep hem al niet.
Maar volgende maand dus ook terug om uit te sluiten dat hij niet afgeleid oid was.
pi_149574637
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
pi_149574757
Wanneer is die ogentest dan?
Hier 3 jaar en 2 maanden, maar geen oproep ofzo.
Make my day!
pi_149575270
Met 3 jaar. Hier vandaag 3 jaar en 1 maand.... Misschien eens bellen? Het gebeurt geloof ik wel vaker dat er geen oproepen verstuurd worden. Geloof vooral rond december/januari....
  woensdag 11 februari 2015 @ 17:49:19 #13
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149576503
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
pi_149578334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 16:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is vandaag naar het cb met d'r vader.
101cm en 15kg
Ogentest was goed en de inenting huilen.
Nu al? Dat is vroeg.
Ik ben benieuwd wanneer wij de oproep krijgen. Ik hoop pas eind volgende maand. Dan wordt Rosalie 2 en moet zij ook naar het cb. Ik hoop het te combineren.
pi_149578505
Ik weet nu al zeker dat Ow gaat zakken op de ogentest... Die doet en zegt niets als er vreemden bij zijn :')
Ik ben benieuwd wat ze sowieso van hem vinden op het cb, maar ik moet nog 2 maanden wachten ;)

Vandaag naar de kno arts geweest.. Ze deelde de zorgen, maar kon niets ontdekken. Als het weer wat erger is mogen wel bellen en geeft ze ons een spoedafspraak :)
Wel fijn dat ze ons geen aanstellers vond :)

Verder praat ons ventje tegenwoordig echt hele zinnen!
pi_149578880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:49 schreef NotTheSame het volgende:
Draak heeft het ook nog niet gehad, zij is volgende maand pas aan de beurt. Ze is dan 3 jaar en 3 maanden.
Hier ook nog niks gehoord bij 3 en 1,5 maand, maar we zijn verhuisd vlak na zijn derde verjaardag, dus ik bel wel eens als ik deze week nog niks heb gehoord ;)
pi_149580982
Loj, ogentest bij een tweejarige is met een lichtje. Dus kijken of ze die volgen. En de stand van de pupillen. Dus ze hoeven niks te zeggen
pi_149581475
Neej, ik bedoelde ook de ogentest met 3 jaar...
;)
pi_149582629
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
pi_149584383
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:56 schreef Kyara het volgende:
In een jaar tijd kan er veel gebeuren hoor ;)

M heeft die test trouwens ook al met 2,5 gehad omdat er al wat twijfel over zijn ogen was, alleen dan mbt loensen (en papa en opa hebben ook een lui oog gehad). Dat ging op zich wel redelijk alleen de arts pakte het minder handig aan dus het 2e oog ging minder goed. Maar merkte wel veel verschil met hoe ik het M kon uitleggen en wat hij er mee deed zeg maar.

Merk nu eigenlijk heel goed hoe groot het verschil tussen 2 en 3 nog is.
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
pi_149584388
Als je wil. :+
  woensdag 11 februari 2015 @ 21:46:06 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_149584553
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_149584783
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Ze praten zoveel meer ;)

Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer :P
Oh oh. Ik kreeg al van kdv door dat ze werkelijk geen seconde niet heeft gepraten vandaag dus dat wordt nog wat ;)

En geen trucjes meer willen doen snap ik ook best van de peuters. :+
pi_149586436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:41 schreef Olf het volgende:
Kyara! Doe jij eens een klein vergelijkinkje van een 2 versus 3 jarige! Wat is er echt anders (buiten natuurlijk karakterdingen) en wat zijn de echt nieuwe 'trucjes' komend jaar en wat is er makkelijker/moeilijker/leuker/heftiger aan een 2 of 3 jarige?
Ik vind vooral het begrip. Dingen uitleggen en begrijpen. Het echte drama mbt het niet kunnen uiten is nu wel weg. Nu wel weer nieuw drama omdat alles moet gaan zoals hij wil. Het is ook veel samenhangender wat hij zegt, in het voren denken. Begrippen als morgen en gisteren. Herinneren van dingen. Echt een verhaaltje vertellen na een dag kdv. En verder echt tellen (ipv alleen cijfers opdreunen), alfabet leren, moeilijkere puzzels, andere manier van spelen.

Nu heb ik ook wel een laatbloeier in bepaalde opzichten dus sommige kinderen zijn daar misschien weer eerder aan toe. Merk wel aan de meiden dat ze zich weer optrekken aan grote broer, willen wat hij ook doet.
pi_149586458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 21:46 schreef Susie het volgende:
Hier ging de ogentest de tweede keer wel goed. De eerste keer moest ze daarvoor al allemaal kunstjes doen (blokjes, tekenen etc), dus had ze gewoon geen zin meer
Maar wat ging er dan niet goed?

Want hier ging het prima, tot de kleine plaatjes. En meteen door naar grotere plaatjes ging wel weer goed. Dus geen zin is hier dan niet echt aan de orde lijkt me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')