abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149726171
Moet je vlucht 3166 van Iberia nog maar een keer meepakken.
Deze vlucht van Madrid naar Heathrow willen ze nog wel eens een A340-300 inzetten.
Vlucht kost weinig; kun je het nog redelijk goedkoop uitproberen en heb je opzich ook wel een re-de-lijk unieke vlucht. Waarschijnlijk een van de kortste A340 vluchten die er zijn.

Of toch nog even een vluchtje naar Bangkok/Taipei of Paramaribo meepikken?
Die A340's zullen ook niet lang meer blijven.

China Airlines is bezig met het uitfaseren van hun A340's en Surinam Airways schijnt rond oktober afstand te nemen van hun A340...

Einde van dit jaar kan dus best eens eind van alle 747 en A340 vluchten van/naar Schiphol.
(747's van KLM natuurlijk uitgezonderd)
pi_149726547
Gelukkig heeft Turkish nog wat A340s en zetten ze (zeker in de zomermaanden) alles wat ze kunnen vinden weleens in op de vluchten naar Amsterdam *O*
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 16 februari 2015 @ 15:06:34 #33
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_149727341
Delta komt toch ook weer met een 747?
pi_149727693
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Moet je vlucht 3166 van Iberia nog maar een keer meepakken.
Deze vlucht van Madrid naar Heathrow willen ze nog wel eens een A340-300 inzetten.
Vlucht kost weinig; kun je het nog redelijk goedkoop uitproberen en heb je opzich ook wel een re-de-lijk unieke vlucht. Waarschijnlijk een van de kortste A340 vluchten die er zijn.
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_149727817
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:42 schreef Thetallguy het volgende:
Gelukkig heeft Turkish nog wat A340s en zetten ze (zeker in de zomermaanden) alles wat ze kunnen vinden weleens in op de vluchten naar Amsterdam *O*
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:06 schreef Tinos85 het volgende:
Delta komt toch ook weer met een 747?
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
Einde van dit jaar kan dus best eens eind van alle 747 en A340 vluchten van/naar Schiphol.
(747's van KLM natuurlijk uitgezonderd)
;)

quote:
2s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Karstman het volgende:
Over korte vluchten met grote kisten gesproken. Dubai - Muscat (drie kwartier) in een 777-200 (weet niet meer of het een ER of LR was).
Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.
Maar op die manier zijn de brandstofkosten niet zo hoog en daarom worden die kisten nu daar ingezet.

EK zet ook wel A380's in op hele korte routes.

Net als KLM doet met hun longhaul-kisten.
De langste routes worden (al) uitgevoerd door de nieuwste types en de wat oudere types gaan dan de kortere routes doen (denk aan Montreal/Toronto met de MD-11, New York voor diverse types (zoals de 747-classics).
pi_149728328
Morgen is de eerste commerciële vlucht voor de oud KLM 747 PH-CKD.
Nu als VQ-BWW zal de 14e 747F (8e 774F) voor AirBridgeCargo morgen om 19:20 uur vertrekken naar Chicago.

pi_149736945
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

[..]

;)

[..]

Die zetten ULH-kisten in op die korte routes; routes waarvoor bijv. de A340-500 helemaal niet is bedoeld.
Maar op die manier zijn de brandstofkosten niet zo hoog en daarom worden die kisten nu daar ingezet.

EK zet ook wel A380's in op hele korte routes.

Net als KLM doet met hun longhaul-kisten.
De langste routes worden (al) uitgevoerd door de nieuwste types en de wat oudere types gaan dan de kortere routes doen (denk aan Montreal/Toronto met de MD-11, New York voor diverse types (zoals de 747-classics).
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.

[ Bericht 0% gewijzigd door inkjet op 16-02-2015 19:54:57 (vaudjuh) ]
--
pi_149737679
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:53 schreef inkjet het volgende:
Wat dat betreft is het best opvallend dat KLM naar Cairo een triple inzet en naar Tel Aviv een 737-900... scheelt haast niets qua afstand. Cairo is niet elke dag, dus qua aantal pax scheelt het kennelijk niet zoveel.
Ik vind het ook wel opvallend inderdaad om zo'n zwaar toestel in te zetten op Caïro.
Als het al groot moet had ik eerder een A330 verwacht; die kan op een dergelijke route praktisch alles qua passagiers/vracht wat een 772 ook kan maar dan een stuk efficiënter.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om afstand. Het gaat meer om aantal passagiers en vracht en gezien het toestel zal er dus wel vrij veel passagiers/vracht tussen Amsterdam - Caïro vervoerd worden.

Niet voor niets zet BA bijvoorbeeld ook 767's in op Schiphol.
Hell; 't is dat passagiers frequentie willen, maar anders vlogen er dagelijks wel een aantal 747's of zelfs A380's tussen Londen en Amsterdam heen en weer.
Alleen KLM vliegt dagelijks zo'n 1100-1500 passagier naar Heathrow alleen, dat zijn al gauw 3-4 full-pax 747's.

Maar vanaf 30 november wordt Caïro de 2e route waar de 787-9 op ingezet gaat worden; 2 v.d. 4 vluchten zal worden uitgevoerd door de kleinere/lichtere 787-9.
Dus misschien is de 777 ook wel een tussenoplossing.

[ Bericht 66% gewijzigd door Iemand91 op 16-02-2015 20:37:56 ]
pi_149741476
Vracht zou wel eens het verschil kunnen maken in dit geval. Voor de A330 lijkt me dit te dichtbij, maar een 787-9 lijkt dat ook? Waarom dan geen 747 naar CAI? Gezien het brandstofgebruik zet KLM die meest in op niet te lange routes. Uitzondering is LAX. Net te ver voor een A330-300?
--
pi_149744908
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 21:28 schreef inkjet het volgende:
Vracht zou wel eens het verschil kunnen maken in dit geval.
Voor de A330 lijkt me dit te dichtbij, maar een 787-9 lijkt dat ook? Waarom dan geen 747 naar CAI?
Hier volg ik je vraag niet helemaal.

Een A330 kan op deze route praktisch hetzelfde als een 777. Een 747 gaat natuurlijk heel andere getallen opleveren. Afhankelijk van type (full-pax of combi) praat je dan over meer/minder passagiers/cargo.
quote:
Gezien het brandstofgebruik zet KLM die meest in op niet te lange routes. Uitzondering is LAX. Net te ver voor een A330-300?
Op LAX zal KLM vast penalty's moeten nemen (minder vracht of aantal rijen stoelen afsluiten) om dat te bereiken inderdaad.
Plus LAX is een enorme vrachtmarkt waar KLM dus ook de 747-combi op inzet. Denk aan paarden en aparte vracht wat niet onderin een kist kan.
pi_149765682
Wat ik bedoel is dat Cairo als bestemming voor een 787-900 onlogisch lijkt. Zou het niet beter zijn die op langere routes in te zetten gezien het brandstofgebruik?
--
pi_149766478
Weet iemand wat er met de PH-KZI aan de hand is? Die staat al sinds 5 januari aan de grond v.z.i.w.
--
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:16:27 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149767300
Vanaf 1 juni gaat Emirates 4x per dag met een A380 tussen Milaan naar JFK vliegen.
pi_149768242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:49 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand wat er met de PH-KZI aan de hand is? Die staat al sinds 5 januari aan de grond v.z.i.w.
Onderhoud. Misschien beetje uitgelopen.
V10
pi_149768689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf 1 juni gaat Emirates 4x per dag met een A380 tussen Milaan naar JFK vliegen.
4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)

Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:02:03 #46
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_149768966
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

4x per dag lijkt mij sterk. Zou jet op 4x/week houden (overige frequenties 77W)

Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaan :)
pi_149770057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:02 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Excuus. 4 dagelijkse vluchten met een A389 naar JFK. Niet 4 allemaal vanuit Milaan :)
Las net ook het bericht ja. Dagelijks DXB MXP JFK en 3x dagelijks DXB JFK dus :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 17 februari 2015 @ 19:39:20 #48
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_149770426
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef Iemand91 het volgende:
Het gaat meer om aantal passagiers en vracht en gezien het toestel zal er dus wel vrij veel passagiers/vracht tussen Amsterdam - Caïro vervoerd worden.
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_149770909
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat ;)
Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 17 februari 2015 @ 20:06:09 #50
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_149771402
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maar dat is normaliter ook een 737 tegenwoordig toch? Vroeger nog weleens een A330 of 777.
Dat is helaas een 73'tje ja. Een groter type zou zo nu en dan best handig zijn.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_149776071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:24 schreef inkjet het volgende:
Wat ik bedoel is dat Cairo als bestemming voor een 787-900 onlogisch lijkt. Zou het niet beter zijn die op langere routes in te zetten gezien het brandstofgebruik?
KLM zal het wel goed uitgezocht hebben. Ten opzichte van een 777 of A330 is dat op zo'n route al een hele vooruitgang.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ander A380 nieuws; Turkish zou in de markt zijn om twee A380s van Malaysia te leasen.
Boeing en Airbus gaan nog heel wat grote kisten aan Turkish leveren.
Als de ME3 ergens concurrentie van gaan krijgen dan is het wel van Turkish Airlines.
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 19:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ik kan niet zien wat KLM wat dat betreft doet op die route, maar als ik zie wat Egypt Air aan vracht meeneemt naar CAI. Dat is aardig wat ;)
Gezien KLM er dus een zware 777 op inzet en de rest wat ik over die route heb gelezen lijkt Caïro een aardige cargo/passagiers-markt te zijn inderdaad.
pi_149781431
Vandaag in de geschiedenis:



- 18 februari 1930:: Elm Farm Ollie is de eerste koe dat met het vliegtuig vervoerd wordt.
De Guernsey koe vloog met een Ford Trimotor van Bismarck, Missouri naar St. Louis.
Onderweg werd ze ook gemolken en de melk werd in kleine pakjes aan parachutes naar beneden geworpen, opgevangen door toeschouwers.
Ook Charles Lindberg kreeg een glas melk aangeboden.



- 18 februari 1969: Aanslag op El Al vlucht 432.
De Boeing 720-058B (4X-ABB; een verkorte versie van de 707) was onderweg van Amsterdam naar Tel Aviv, met een stop in Zurich.
Wanneer de 720 in Zurich op het punt staat te vertrekken springen 4 mannen van de Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP) uit een auto en met AK-47's openen ze het vuur op het toestel.
Ook wordt er met granaten en dynamiet gegooid, maar deze falen.

De co-piloot wordt geraakt en overlijdt een maand later aan zijn verwondingen.
In het vliegtuig bevindt zich Mordechai Rahamim; deze rent naar de open cockpit, zoekt door het rechterraam naar de daders en opent met zijn pistool het vuur op een van de daders.
Daarna vraagt hij een stewardess om de rechterachterdeur te openen; glijdt hij met de noodglijbaan naar beneden en gaat daar verder.

De leider van de groep werd doodgeschoten door Rahamim. De aanval eindigt als de Zwitserse politie erbij komt en zowel Rahamim als de 3 overgebleven daders worden ingerekend.
Op het moment van de aanval bevonden zich 17 passagiers en 11 crew in de 720; naast dodelijk getroffen de co-piloot vallen er 6 gewonden.



Door de bekentenis van El Al van de aanwezigheid van Rahamim wordt het voor het eerst duidelijk dat er aan boord van hun vlucht gewapend personeel aanwezig is om kapingen te voorkomen.
Zowel de 3 daders als Rahamim worden door de Zwitsere autoriteiten vervolgd; de daders worden bestrafd; Rahamim wordt vrijgesproken.
De 720 wordt gerepareerd en vloog nog jaren rond voor verschillende maatschappijen; rond juli 1991 wordt het in Tucson gesloopt.



- 18 februari 1977: De eerste gezamenlijke vlucht voor de Shuttle Carrier Aircraft en de prototype Space Shuttle Enterprise op haar rug.
De 747-123 was in 1970 van de band gerold als de 86e 747 en werd aan American Airlines geleverd als N9668.
De 747 was geen succesverhaal voor American Airlines en werd dan ook in 1974 aan NASA verkocht.
Deze verspijkert de kist voor zo'n $30 miljoen (versteviging, extra vertical stabilizers, avionics en motoren upgrades) en gaat nu door het leven als N905NA met call sign NASA 905.

Op 18 februari maakt het de eerste combinatievlucht met de prototype Space Shuttle op haar rug boven Californië; een vlucht die ruim 2 uur duurt.



N905 bracht later de Discovery, Endeavour en de Enterprise naar hun respectievelijke musea toe.
(zie geschiedenispost van 18 juli 2014)
Zo bracht het op 27 april 2012 - 35 jaar, 2 maanden en 10 dagen na hun eerste gezamenlijke vlucht in 1977 - de Enterprise naar New York JFK waar die nu in het Intrepid Sea, Air and Space Museum staat.
De vlucht maakt een rondvlucht boven New Jersey en Manhattan voor het oog van duizenden toeschouwers:



(Landing op JFK)

N905 staat nu in het Space Center Houston waar het met de replica Space Shuttle Independence op haar rug tentoongesteld zal worden. De opening hiervan staat gepland voor dit jaar.
Haar zusterschip N911NA (oude Japan Airlines 747SR) heeft een minder rooskleurige toekomst; zij zal worden gebruikt voor onderdelen voor o.a. de NASA 747SP Sofia.



- 18 februari 2009:: Een United Airlines Boeing 767-322ER (N652UA) raakt zwaar beschadigd wanneer een sprinklersysteem in de hangar onjuist afgaat.
De waterstralen uit de waterkanonnen blazen 11 ramen uit (of eigenlijk in...) het vliegtuig die daar voor onderhoud stond. Avionics e.d. moeten vervangen worden.



- 18 februari 2013: Diamantroof Brussels Airport



Kort voor acht uur 's avonds maakt vlucht LX789 van Swiss International Air Lines (uitgevoerd door een Fokker F100 van Helvetic Airways; registratie is mij onbekend) zich gereed voor de terugvlucht naar Zurich.
Dan rijden een Mercedes Vito en een Audi met blauwe zwaailichten het luchthaventerrein op; de komen op het terrein door een gat in een hek dat ze daarvoor gemaakt hebben.
De 2 auto's rijden rechtstreeks naar de Fokker toe.

Op dat moment was de veiligheidsfirma Brink's Diamand & Jewelry Services bezig met het inladen van onder andere diamanten.
De als politieagenten vermomde, gewapende en gemaskerde mannen bedreigen de werknemers en de cockpitcrew; ze nemen een lading van zo'n 120 colli's met hoofdzakelijke diamanten mee.
Niemand raakt gewond en er wordt geen schot gelost.
Binnen 5 minuten zijn de twee auto's van het luchthaven terrein via hetzelfde gat weer verdwenen.


(Ja, let niet op het toestel wat ze hierboven hebben afgebeeld :+ )

De meeste inzittenden van het toestel merken er niets van; ze merken het pas wanneer ze wordt verteld dat ze het toestel moeten verlaten omdat de vlucht geannuleerd wordt.

De overvallers maken zo'n ¤37 miljoen aan - veelal ruwe - diamanten buit.
Een deel van de buit is teruggevonden en in 2013 zijn er in België, Frankrijk en Zwitserland tientallen mensen opgepakt; veelal bekenden van de politie.
Het onderzoek loopt nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-02-2015 00:06:37 ]
  woensdag 18 februari 2015 @ 02:35:31 #53
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_149783625
Mooie post weer iemand _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:34:59 #54
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149785023
Bazen post _O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149789534
Vader en dochter schrijven luchtvaartgeschiedenis:

http://www.metronieuws.nl(...)chtvaartgeschiedenis

quote:
Piloot worden, daar heeft bijna iedereen wel eens van gedroomd in zijn jonge jaren. Wanneer dat lukt is dat natuurlijk heel bijzonder. Maar voor de 59-jarige piloot Peter Elliott werd het extra speciaal toen er begin deze maand een wel heel bekende co-piloot aan hem werd gekoppeld: zijn dochter!
:)
pi_149789686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 12:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Vader en dochter schrijven luchtvaartgeschiedenis:

http://www.metronieuws.nl(...)chtvaartgeschiedenis

[..]

:)
Gezellig :D
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_149790499
ehvairport twitterde op woensdag 18-02-2015 om 12:52:02 Er wordt weer mondjesmaat gevlogen. Check de website van Eindhoven Airport voor meer informatie. reageer retweet
pi_149792168
De 3e en laatste 787 voor Arke (PH-TFM) is in de nacht van maandag op dinsdag uit de fabriek gerold in Everett (achter de ANA 787):

g

Gezellig samen met KLM's 777 dus. :P
pi_149814718
Vandaag in de geschiedenis:



- 19 februari 1982:: Eerste vlucht van de Boeing 757.
Vanaf Renton Municipal Airport maakt de eerst gebouwde 757 met registratie N757A haar eerste vlucht.

Tussen 1981 en 2004 bouwt Boeing 1.050 757's
Op dit moment zijn er nog 743 757 in service.
Delta Airlines is met (momenteel) 140 toestellen de grootste operator van dit type toestel.

N757A is nooit aan een klant geleverd en bleef bij Boeing in gebruik als testvliegtuig.
Momenteel voor de Lockheed Martin F-22 Raptor:



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 19 februari 1985:: Vlucht 610 van Iberia is onderweg van Madrid naar Bilbao.
De Boeing 727–256 (EC-DDU "Alhambra de Granada") heeft 141 passagiers en 7 crew aan boord.
De vlucht was vertrokken om 08:47 uur en stond gepland om op 09:35 uur te landen in Bilbao.

Bij nadering van de luchthaven klapt het op een zendmast op de top van de 1000 meter hoge berg Oitz.
De linkervleugel wordt van de romp afgerukt.
Geen van de 148 inzittenden overleven de crash.



- 19 februari 1985: Diezelfde dag in 1985 is China Airlines vlucht 006 onderweg van Taipei naar Los Angeles.
De vlucht wordt uitgevoerd door N4522V, een Boeing 747SP met 251 passagiers en 23 crew.

De vlucht was al 10 uur onderweg en was op 550 kilometer ten noordwesten van San Francisco, vliegend op 12.500 meter hoogte, wanneer de problemen beginnen.
Motor #4 valt uit. De gezagvoerder draagt de boorwerktuigkundig op om de motor weer te starten. Volgens de procedures moet men hiervoor eerst naar een hoogte van 9.100 meter zakken maar dit werd niet gedaan. Poging om de motor te herstarten faalden.

De airspeed begon te dalen en door het gebrek van vermogen aan de rechterzijde helde de 747 naar rechts. Wanneer de gezagvoerder de autopilot uitschakelt hangt de 747 al 60 graden naar rechts en begon de neus te zakken.
De Attitude Indicator (kunstmatige horizon) gaf dit ook aan maar omdat dit (extreme bank en pitch) hoogst onlogisch is, en omdat men door de wolken niets kon zien raakte de crew ruimtelijk gedesoriënteerd.

Hierop dook de 747 naar beneden; binnen 30 seconden daalden ze 3000 meter wat neerkomt op gemiddeld 150 meter per seconde. De inzittenden werden blootgesteld aan bijna 5g.
Wanneer ze onder de wolken uitkomen en zich weer konden oriënteren kregen ze de 747 weer onder controle en komen op 2900 meter hoogte weer vlak. In tweeënhalve minuut waren ze 9100 meter gedaald.



Hier kon men motor #4 weer aan de praat krijgen en vlogen ze door naar Los Angeles.
Maar toen ze ontdekten dat de het landingsgestel deels gezakt was, er gewonden aan boord waren, er een hydraulisch lek was en er niet meer genoeg brandstof was om LAX te bereiken (door de luchtweerstand van het landingsgestel) weken ze uit naar San Francisco.

Er waren 24 gewonden waarvan 2 ernstig.
Ook raakte de 747 zwaar beschadigd; de vleugels bogen 5-7 centimeter omhoog en het landinggestel was zwaar beschadigd.
Verder was vooral de staart beschadigd; de buitenkanten van de stabilo waren afgerukt alsmede de linker hoogteroer.




De 747 wordt gerepareerd en vloog nog 12 jaar langer voor China Airlines waarna het aan hun zustermaatschappij Mandarin Airlines wordt geleverd in 1997.
Aan het einde van dat jaar wordt het in Las Vegas opgeslagen.

In 2002 komt het in eigendom van een religieuze organisatie en wordt het "Global Peace One" gedoopt.
In 2005 verliest het haar vliegcertificaat wegens onvoldoende onderhoud en sinds december dat jaar staat het op de luchthaven van Tijuana, pal naast de Amerikaans-Mexicaanse grens.
Daar staat het nu dus al bijna 10 jaar.

China Airlines vlucht 006 gaat nog steeds van Taipei naar Los Angeles, maar wordt nu door een 777-300ER gevlogen.



- 19 februari 2002: De eerste vlucht van de Embraer 170 en hiermee de eerste vlucht voor de E-jet familie.
Na roll-out op 29 oktober 2001 maakt PP-XJE vandaag de eerste vlucht.



Embrear heeft momenteel 1090 kisten uit de E-jet familie geleverd, heeft nog 249 orders openstaan en nog 502 opties.
PP-XJE is in juni 2012 in Nashville, Tennessee gesloopt:

pi_149863125
Deze man komt toch best wel verzuurd over?

Arnold Burlage: De schrik van Schiphol (2)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')