Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?quote:Op maandag 16 maart 2015 12:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad de verkeerde voor je, ik heb een CPL
Ik werk bij de KLM, alhoewel ik er sterk aan denk om de GA weer een beetje op te pakken. Maar mijn geld heeft nu even een andere bestemmingquote:Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Je geeft les op een vliegschool of iets dergelijks?
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:18 schreef flipsen het volgende:
Ik denk er ook sterk aan om GTA weer een beetje op te pakken Met andere woorden, GA? ATPL? CPL?
Ik kan natuurlijk mijn fantasie even de vrije loop laten, maar zelfs dan kom ik niet verder dan "Commercial Pilot License"? En waar staat AT dan voor? GA voor Go Around zal ook wel niet kloppen in deze context
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Private Pilot License, en inderdaad Commercial Pilot License. GA als in General Aviation. Dat is een aparte rating op het brevet (Single Engine Piston), en bij mij is die ondertussen verlopen.
Dan heb je dus de situatie dat je wel grote luchtvaart mag vliegen (daar heb je voor elk type vliegtuig een losse rating) maar geen kleine luchtvaart. En het weer geldig maken van die SEP is een rib uit mijn lijf, maar ik mis het wel
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:21 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met een CPL alleen met een klein single engine commercieel werk mocht doen zoals rondvluchten, reclame vluchten etc.
[..]
Ik reken 15K voor de opleiding en tussen de 2 a 3 K om het brevet elk jaar geldig te houden.
Ja veel centen maar ik denk dat ik om mijn 70e spijt ga krijgen als ik het niet doe.
Koop eens een fatsoenlijke boot of zo iets, dan zit je ook al snel op dat soort bedragen.
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:09 schreef Merlijn het volgende:
Zit ook al een jaar of twee te dubben om mijn PPL te halen. Rotterdam is vlakbij, maar er zit een flink prijskaartje aan het halen, behouden van.
If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airlinequote:Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef flipsen het volgende:
Dus, brevet halen, vliegtuigje aanschaffen om klanten te vliegen, steeds een wat groter toestel en voor je het weet run ik mijn eigen airline
Gaaf!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:12 schreef Thetallguy het volgende:
Brussels Airlines onthulde vandaag deze toffe Kuifje-A320 trouwens
[ afbeelding ]
Nice, thnx. Ik hik ook wat tegen de studiebelasting aan, aangezien ik regelmatig in het buitenland verblijf en dan niet klassikaal kan volgen. Dat moet eerst een stuk stabieler denk ikquote:Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee, CPL met typerating en MCC geeft je toestemming om in de burgerluchtvaart te vliegen. Na 1500 uur wordt het omgezet in een ATPL, dan mag je ook als gezagvoerder optreden in de burgerluchtvaart.
[..]
Ik heb ook bij Vliegclub Rotterdam gevlogen in de jaren voor ik aan de slag kon bij KLM. Mocht je vragen hebben, kun je altijd een PM sturen.
quote:KLM stelt levering Dreamliners uit.
KLM heeft de levering van twee van in totaal tien bestelde nieuwe Boeings van het type 787 Dreamliner voorlopig uitgesteld.
Dat bevestigde een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij dinsdag naar aanleiding van berichtgeving door vakblad Zakenreis. De Dreamliners gaan er komen, maar wel later zoals het er nu uitziet.
Het uitstel hangt volgens de woordvoerder samen met de moeizame cao-onderhandelingen binnen KLM. Daardoor moet er voorlopig voorzichtig met het geld van de onderneming worden omgesprongen.
In dat verband kondigde KLM maandag al aan dat de introductie van vluchten naar nieuwe bestemmingen als het Canadese Edmonton voorlopig wordt uitgesteld.
Door het uitstel van de levering van twee toestellen ontvangt KLM de komende tijd dus acht van de tien bestelde Dreamliners. De eerste wordt in oktober geleverd en de tweede in november. Begin 2016 wordt de derde nieuwe Boeing verwacht, de rest van het leveringsschema staat volgens de woordvoerder nog niet vast.
Het vertragen van meer bestellingen is nu nog niet aan de orde, maar de woordvoerder benadrukt dat een cao-akkoord van het grootste belang is.
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:40 schreef Sunri5e het volgende:
Tsja, je zou toch zeggen dat als je de concurrentie aan wilt gaan je dat het beste kunt doen met vliegtuigen die zuiniger zijn dan de huidige die je hebt. De concurrentie neemt ze namelijk wel gewoon af....
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn. Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren. Die kosten moet je ook meerekenen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Kun je - zeker met de huidige lage olieprijs - flink wat mee vliegen voordat die 787 voordeliger gaan zijn. Op de lange termijn zeker voordeliger, maar nu ze in zulke shit verkeren is nieuwe kisten niet per se hét antwoord.
En dan heb ik het ook nog niet over dat een groot deel van KLM's 747 in eigendom zijn en dus al lang en breed afgeschreven zijn. (naast het feit dat ze daar dus geen maandelijkse lease aan kwijt zijn)
En concurrentie aangaan valt en staat niet direct met het type vliegtuig. Dat mensen bepaalde vliegtuigen prettiger vinden ligt vaker aan het product (hard en soft) dan aan het type vliegtuig.
Ik kan een 787 volproppen met stoelen en geen IFE en een 747-400 ruimer indelen.
Een keer gokken wat passagiers prettiger vinden.
PH-BFA t/m -BFD worden tussen mei - september 2019 inderdaad 30 jaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vergeet niet dat sommige 744 van de KLM over 4 jaar alweer 30 jaar oud zijn.
Zeg dat even tegen Norwegian.quote:Qua onderhoudt en vertragingen zal deze never nooit tegen een nieuwe 787 kunnen concurreren.
Uiteraard.quote:Die kosten moet je ook meerekenen.
Dit ja. De Wright Flyer kan waarschijnlijk nog concurreren met de betrouwbaarheid van de 787 Gaat tegenwoordig trouwens een stuk beter. (Maar Norwegian heeft het natuurlijk ook zelf over zich afgeroepen)quote:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemiddelde leaseprijs 747-400: $125.000 - 390,000 p/maand.
Gemiddelde leaseprijs 787-8: $800.000 -1,100,000 p/maand. (en de -9 dus nog meer).
Gemiddelde prijzen van oudste t/m jongste kisten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Dat zijn prijzen van oude 744 VS nieuwe 787?
quote:Op maandag 16 maart 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
3 jaar en bijna 7 maanden na levering van de eerste Boeing 787 (JA801A aan All Nippon Airways op 25 september 2011) staat Boeing op het punt de 250e 787 te gaan leveren.
Vandaag zal N35953 aan United Airlines worden geleverd. De 787-9 is de eerste 787-9 die in de Boeing South Carolina fabriek in North Charleston, South Carolina werd gebouwd.
De final assembly van #269 begon in november 2014 (zie foto hieronder)
Het wordt United's 16e 787 en hun 4e 787-9.
Morgen zal het naar Denver gevlogen worden.
[ afbeelding ]
twitter:BoeingAirplanes twitterde op dinsdag 17-03-2015 om 14:03:35 1st 787-9 from #Boeing South Carolina goes to @united. It’s also our 250th 787 delivery. reageer retweet
De piloten (en de VNV) zijn zich er terdege van bewust dat de gouden bergen van vroeger niet meer haalbaar zijn, dat er meer productie gedraaid moet gaan worden en dat er een nullijn wordt gehanteerd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:50 schreef louter_genieten het volgende:
Ik vraag me af waarom de CAO-onderhandelingen zo stroef lopen bij o.a. de KLM?
Het lijkt me dat de functie van piloot erg is veranderd en een stuk minder complex en verantwoordelijk is geworden door de voorruitgang van de techniek. Piloot zijn bij de KLM is nu wel een heel riant salaris geworden vergeleken met de complexiteit van de functie, meer dan een gespecialiseerde arts of een hoge ambtenaar. (in hoeverre je dat kan vergelijken natuurlijk) Daarbij zijn de werktijden en salarissen bij concurrenten echt niet meer evenredig te noemen als die bij klassieke maatschappijen. Zijn de KLM piloten en die van Lufthansa niet een beetje als een olifant door een porseleinkast aan het gaan?
Vanzelfsprekend moet in mijn optiek de bestuurlijke top minimaal evenveel inleveren als de piloten.
Correct me if i am wrong...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |