abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149535110
Ik werd benaderd door een vriendin met een vraag waar ik ook niets mee kan.
Misschien iemand hier?

Gescheiden ouders, beiden hertrouwd.
Moeder heeft de zorg voor de twee kinderen, jongen en meisje(14).
Vader heeft een omgangsregeling van 2 van de 3 weekeinden en de helft van de vakanties.
Vader hertrouwd met vrouw met een zoon (14).
Vader is aan het verbouwen, kinderen hebben geen eigen kamer maar slapen in één grote ruimte tot verbouwing klaar is (planning 6 jr.).

Meisje wordt sinds 2 maanden seksueel lastig gevallen door stiefbroertje met opmerkingen en seksueel getinte appjes. Hij bestookt haar met berichten dat hij seks met haar wil, een FWB, 'van alles met haar wil doen', haar naakt wil zien (want hij heeft nog nooit een naakt meisje gezien) en met haar wil (tong)zoenen.
Oudere broer is hiermee naar vader en stiefmoeder gestapt. Reactie stiefmoeder: "Dat doet mijn zoon niet". Reactie vader 'Euhh, euhh.. euhh.."
Vader weigert hier over te praten met moeder.

Vraag:
1) Kan de moeder de vader verplichten te zorgen voor een afsluitbare slaapkamer voor dochter? En tot die tijd de omgangsregeling in het ieder geval voor de nachten stopzetten?
2) Zo ja, hoe?
3) Welke andere stappen kan de moeder zetten?
4) Heeft het zin om aangifte tegen stiefbroertje te doen? Zo ja, op welke grond?
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:52 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149535187
Laat die apjes dan zien.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:55 #3
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_149535190
wat zegt de vader ervan?
ik neem aan dat hij het hier niet mee eensch is.
mee bekant vangde gin haas.
pi_149535221
Leuk, weer een episode uit het spannende leven van Ouder1
pi_149535233
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:17 schreef kawa4 het volgende:
wat zegt de vader ervan?
ik neem aan dat hij het hier niet mee eensch is.
Die zit blijkbaar onder de plak bij de stiefmoeder.

Ik zou de dochter daar niet meet laten logeren tot er een oplossing is. En aan het stiefbroertje duidelijk maken dat dit niet normaal is lijkt me ook een goede optie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149535247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
Ik werd benaderd door een vriendin met een vraag waar ik ook niets mee kan.
Ik las niet verder dan dit.
Ongeloofwaardig. De Ouder1 die ik ken heeft alles al eens gezien en/of meegemaakt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_149535253
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:19 schreef kikoooooo het volgende:
Leuk, weer een episode uit het spannende leven van Ouder1
Oh.... zie nu pas wie de TS is :')
Zou dan natuurlijk ook een wilde fantasie van TS kunnen zijn.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:22:04 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_149535286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
1) Kan de moeder de vader verplichten te zorgen voor een afsluitbare slaapkamer voor dochter? En tot die tijd de omgangsregeling in het ieder geval voor de nachten stopzetten?
Anders gesteld: stel het meisje wordt verkracht. Wie hadden dit dan aan zien komen en wie heeft hier niets mee gedaan? En wie is hierdoor wellicht medeplichtig?
Zal een leuke zaak worden.... :N
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_149535290
Ik vind dat dat meisje niet zo moet zeuren en gewoon meewerken. Voor hetzelfde geld verkracht de jongen een willekeurig meisje op straat. Dat moet je niet willen, het is beter als de jongen in vertrouwde omgeving ontmaagd wordt en dat ze hier dan over met hun ouders en stiefouders over praten.
pi_149535314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:20 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Oh.... zie nu pas wie de TS is :')
Zou dan natuurlijk ook een wilde fantasie van TS kunnen zijn.....
:r
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Milf dinsdag 10 februari 2015 @ 12:23:42 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_149535324
Als dat mijn dochter was die werd lastiggevallen, dan ging zij daar helemaal niet meer heen tot er iets aan deze belachelijke situatie werd gedaan... :{

Wat is die vader voor een slapjanus?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_149535345
Die vragen :')
pi_149535372
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:23 schreef nikky het volgende:
Als dat mijn dochter was die werd lastiggevallen, dan ging zij daar helemaal niet meer heen tot er iets aan deze belachelijke situatie werd gedaan... :{

Wat is die vader voor een slapjanus?
dit dus
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_149535429
Aangifte doen tegen een seksueel ontsporend jochie van 14, ben je wel helemaal goed? Opvoeding en onderwijs zijn de sleutelwoorden. Dat jochie heeft iemand nodig die hem leert wat de grenzen zijn, en wat wel en wat niet kan, voordat nog verder van het pad raakt. Hij is 14, hij heeft hulp nodig in een veilige omgeving, niet een stel buitenstaanders die hun best doen om hem in jeugddetentie te krijgen en zijn leven nog ingewikkelder te maken.
-nee-
pi_149535453
Ouder1 :')
pi_149535483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:24 schreef Zolder het volgende:
Die vragen :')
Zo eenvoudig ligt dat echt niet. Die omgangsregeling is heilig in NL. Een moeder kan zelfs een vrijheidsstraf (celstraf) krijgen als ze de omgangsregeling tegenwerkt.

En als het een willekeurige knul betreft dan zal politie er niets anders mee doen dan het meisje adviseren hem te blokkeren op social media. Buiten 'zeuren om seks' doet hij tenslotte (nog) niets. En op weke grond zou je aangifte kunnen doen? Valt dit onder 'seksuele intimidatie'?
pi_149535559
heeft het betreffende meisje al eens tegen stiefbroer gezegd dat die op moet houden met dat ranzige gedoe?
pi_149535578
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:27 schreef Marsenal het volgende:
Aangifte doen tegen een seksueel ontsporend jochie van 14, ben je wel helemaal goed? Opvoeding en onderwijs zijn de sleutelwoorden. Dat jochie heeft iemand nodig die hem leert wat de grenzen zijn, en wat wel en wat niet kan, voordat nog verder van het pad raakt. Hij is 14, hij heeft hulp nodig in een veilige omgeving, niet een stel buitenstaanders die hun best doen om hem in jeugddetentie te krijgen en zijn leven nog ingewikkelder te maken.
Op zich heb je een punt alleen ontkent zijn moeder bij hoog en bij laag dat haar zoon zoiets zou doen, dus die gaat hem niet opvoeden. Zijn stiefvader, vader van het meisje, zit tussen twee vuren (eigen kinderen en vrouw met haar kind) en doet daarom ook niets.

Moet de moeder van het meisje dan ook maar niets doen? Die is tenslotte niet bij machte om die knul op te voeden want zij kent hem niet eens.

Wie gaat er dan actie ondernemen als ouders niets doen en politie van jou niet ingeschakeld mag worden?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:35:18 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149535602
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo eenvoudig ligt dat echt niet. Die omgangsregeling is heilig in NL. Een moeder kan zelfs een vrijheidsstraf (celstraf) krijgen als ze de omgangsregeling tegenwerkt.

En als het een willekeurige knul betreft dan zal politie er niets anders mee doen dan het meisje adviseren hem te blokkeren op social media. Buiten 'zeuren om seks' doet hij tenslotte (nog) niets. En op weke grond zou je aangifte kunnen doen? Valt dit onder 'seksuele intimidatie'?
Definitie kindermishandeling: Kindermishandeling is het doen en laten van ouders, of anderen in soortgelijke positie ten opzichte van een kind, dat een ernstige aantasting of bedreiging vormt voor de veiligheid en het welzijn van het kind.

Die jongen zorgt voor een bedreigende situatie. Vader en stiefmoeder doen daar niks aan. Die maken zich dus schuldig aan kindermishandeling. Moeder ook als die haar dochter naar vader blijft laten gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149535630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:33 schreef computergirl het volgende:
heeft het betreffende meisje al eens tegen stiefbroer gezegd dat die op moet houden met dat ranzige gedoe?
Ik heb de app geschiedenis gelezen en ze zegt niet anders. Haar moeder heeft al tegen haar gezegd dat ze er niet op moet antwoorden en hem moet blokkeren.. maar ja.. Daarmee is zijn hormonenstuiterij over zijn stiefzusje niet verdwenen natuurlijk.
pi_149535636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Op zich heb je een punt alleen ontkent zijn moeder bij hoog en bij laag dat haar zoon zoiets zou doen, dus die gaat hem niet opvoeden. Zijn stiefvader, vader van het meisje, zit tussen twee vuren (eigen kinderen en vrouw met haar kind) en doet daarom ook niets.

Moet de moeder van het meisje dan ook maar niets doen? Die is tenslotte niet bij machte om die knul op te voeden want zij kent hem niet eens.

Wie gaat er dan actie ondernemen als ouders niets doen en politie van jou niet ingeschakeld mag worden?
De appjes zijn toch duidelijk zat?
pi_149535646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb de app geschiedenis gelezen en ze zegt niet anders. Haar moeder heeft al tegen haar gezegd dat ze er niet op moet antwoorden en hem moet blokkeren.. maar ja.. Daarmee is zijn hormonenstuiterij over zijn stiefzusje niet verdwenen natuurlijk.
maar dat is de app.
Recht in zijn gezicht waar vader en stiefmoeder bij zijn?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:38:31 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149535670
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:22 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vind dat dat meisje niet zo moet zeuren en gewoon meewerken. Voor hetzelfde geld verkracht de jongen een willekeurig meisje op straat. Dat moet je niet willen, het is beter als de jongen in vertrouwde omgeving ontmaagd wordt en dat ze hier dan over met hun ouders en stiefouders over praten.
^O^

Sowieso gaan cockblocken als je ook gewoon even wat coulanter kan zijn. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149535676
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Definitie kindermishandeling: Kindermishandeling is het doen en laten van ouders, of anderen in soortgelijke positie ten opzichte van een kind, dat een ernstige aantasting of bedreiging vormt voor de veiligheid en het welzijn van het kind.

Die jongen zorgt voor een bedreigende situatie. Vader en stiefmoeder doen daar niks aan. Die maken zich dus schuldig aan kindermishandeling. Moeder ook als die haar dochter naar vader blijft laten gaan.
Dat is een mooie en die ga ik haar vertellen.

Maar kan ze dan een spoed rechtszaak aangaan want kind weghouden uit een omgangsregeling is wettelijk verboden.
pi_149535720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:36 schreef mootie het volgende:

[..]

De appjes zijn toch duidelijk zat?
Ja. Maar wat kan de moeder doen? Welke gerechtelijke stappen kan zij zetten om de vader te dwingen de veiligheid van zijn dochter te garanderen? Daarom plaats ik het ook in WGR en niet in R&P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')