abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149533770
Onze keukenkastjes zijn gefineerd, maar een stuk fineer begint los te laten en op te krullen, kan ik daar wat aan doen?
Foto's:

Het gaat om zo'n 15 centimeter.

Het gaat om het kastdeurtje onder de oven, het zal dus door de warmte van de oven komen dat het los is gaan laten.

Zelf dacht ik er aan om er houtlijm onder te stoppen en het met wat zwaars te klemmen tot de lijm droog is. Ik weet alleen niet of dat gaat werken aangezien het echt helemaal is opgekruld. Je moet hard duwen om het op z'n plaats te krijgen, en ik weet niet of houtlijm dat kan houden.

Heeft iemand anders toevallig nog goede ideeën? Alvast bedankt. :)

edit; Volgens mij is dit folie ipv fineer, het is geen echt hout. Geen idee of dat uitmaakt. :P
  dinsdag 10 februari 2015 @ 11:13:34 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149533866
De plank omdraaien en de achterkant als voorkant gebruiken gaat 'm zeker niet worden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_149533896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
De plank omdraaien en de achterkant als voorkant gebruiken gaat 'm zeker niet worden?
Het is een deurtje, geen plank.

De deur draaien zodat de bovenkant onder zit en de onderkant boven zou nog wel kunnen, maar dan zit de opening naar de muur wat erg onhandig is, dus dat heeft inderdaad niet de voorkeur.
pi_149533963
Dat is plastic, dus houtlijm zal niet werken. Je zou ff de strijkbout er op moeten houden om het enigszins recht te krijgen. Met een beetje geluk activeer je daar ook de lijm weer mee. Anders contactlijm!
pi_149534170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:19 schreef bbtb77 het volgende:
Dat is plastic, dus houtlijm zal niet werken. Je zou ff de strijkbout er op moeten houden om het enigszins recht te krijgen. Met een beetje geluk activeer je daar ook de lijm weer mee. Anders contactlijm!
Dat klinkt wel handig ja, thanks!
pi_149534772
Wel even iets tussen strijkbout en fineer leggen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_149534815
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En de strijkbout niet te heet zetten. :P
pi_149534936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 11:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zoals? Je wilt namelijk wel zien wat je doet. Ik plak kantenband altijd met de bout op vol vermogen en direct op het werk. Zolang je in beweging blijft is er niets aan de hand..
pi_149535071
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:06 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Zoals? Je wilt namelijk wel zien wat je doet. Ik plak kantenband altijd met de bout op vol vermogen en direct op het werk. Zolang je in beweging blijft is er niets aan de hand..
Op wat andere sites las ik dat je er een theedoek tussen kon leggen en de strijkbout op wol-stand moest zetten.
Geen idee hoe snel dat plastic smelt?
pi_149535282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:12 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Op wat andere sites las ik dat je er een theedoek tussen kon leggen en de strijkbout op wol-stand moest zetten.
Niet zo heel snel hoor☺ Misschien heb ik niet zo'n sterke strijkbout, want bij mij smelt de lijm niet eens als ie op minder dan de hoogste stand staat. Laat staan het plastic. Je kun natuurlijk altijd rustig opbouwen. Zou er alleen geen theedoek ofzo opleggen, want dan zie je simpel niet wat je aan het doen bent.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 12:23:20 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_149535316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:12 schreef Waterdrinker het volgende:
Daar kom je vanzelf achter als je niet voorzichtig bent :+
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_149536503
Een metertje nieuw kantfineer halen bij de bouwmarkt.
pi_149537258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dit is inderdaad de enige goede oplossing.
pi_149537384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:39 schreef katrien_duck het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de enige goede oplossing.
Nee, dat zou zijn naar de keukenboer rennen en een nieuwe, geen gefineerde, keuken kopen, zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_149537431
God shave the kapt !
pi_149537494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee, dat zou zijn naar de keukenboer rennen en een nieuwe, geen gefineerde, keuken kopen, zijn.
Tis crisis!
pi_149538022
Kleine tip, al weet ik niet of die in jouw situatie ook van toepassing is:

Veel mensen zetten na gebruik van de oven de deur op een kier (of nog verder open) om de oven af te laten koelen. Niet doen. Gewoon de deur dichtdoen, daar is de oven op gebouwd. Er komt anders te veel warmte in korte tijd vrij, die je keuken kan beschadigen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_149538101
Je hebt ook plakplastic in die kleuren. Een metertje kost een euro of 6.
pi_149538332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik meen toch echt op de foto te zien dat de voorkant doorloopt in de bovenkant...
pi_149538551
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:16 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ik meen toch echt op de foto te zien dat de voorkant doorloopt in de bovenkant...
Ja klopt, alleen kan hij dat niet vervangen, ik zit nog te denken aan een alluminium profiel oid.
pi_149549469
Wat lijm kit er tussen spuiten en goed onder het los gelaten gedeelte zien te krijgen.
Met eventueel een dun voorwerp, daarna met tape proberen het dicht trekken.
Nacht laten drogen en dan tape verwijderen.

Vaak laat het los bij oven magnetron en koelkast deurtjes.

Ik kom het helaas heel veel tegen en moet regelmatig keuken deurtjes vernieuwen met deze klachten.

Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')