ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door boriq op 09-02-2015 18:06:38 ]
Op maandag 9 februari 2015 12:27 schreef WhiteJoker het volgende: Het idee was geloof ik 2 stellen in 2015, 6 in 2016 en 10 in 2017 en verder. Dus max 10 per jaar. Ik weet niet wat het gemiddelde was bij VIRM en DDAR? Maar misschien kunnen ze het beter aan NedTrain uitbesteden
klopt, maar dan zou Mechelen het doen, en die hebben er geen tijd voor door belangrijker werk. De stellen zijn door en door versleten, dat weet men bij NMBS ook. Er zijn meerdere adviezen van technici, ingenieurs etc geweest de stellen af te schrijven, maar 'van hogerhand' werd steeds weer iets nieuws bedacht. Nu lijkt het einde toch wel dichterbij te komen
Op maandag 9 februari 2015 16:51 schreef Salatrel het volgende: ik ben in het begin van de opleiding MCN in de techniekfabriek in zwolle geweest. soort 'schoolreisje' idee was reuze interessant. stonden complete draaistellen, stroomafnemers, tractiemotoren opgesteld en je kon gewoon alles even voelen, ruiken en aanraken zonder dat je gelijk 1500v door je donder kreeg
Oh zeker te weten dat het interessant is. Hoewel ik de treinen eigenlijk minder interessant vind worden nu het meer trams worden ICM, locs, DDAR, Plan V vind ik ook technisch gezien erg interessant. SLeT en GTW vind ik dan al weer veel te veel plastic
Bij Nedtrain werd geloof ik iedere vijf dagen een ICMm afgeleverd tijdens de hoogtijdagen. Het Belgische Spoorwegjournaal heeft er een artikel over geschreven vol ooo's en aaaaa's
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
zal wel iets van interrupteur à action rapide zijn
in de cabine van icmm zit een meldlamp snelschakelaar uit en op dat lampje staat de afkorting LL maar niemand die mij kon vertellen wat die afkorting betekent storingsmonteur zelfs gebeld naar werkplaats Haarlem en onnen maar meer dan volgens mij Franse afkorting kwam er uiteindelijk niet terug
SpitsIC Adam naar Enkhuizen 17.22 heeft al +10 aan de broek terwijl het volgens mij vanuit watergraafsmeer moet komen. Genoeg treinstellen te vinden daar. Triest
in de cabine van icmm zit een meldlamp snelschakelaar uit en op dat lampje staat de afkorting LL maar niemand die mij kon vertellen wat die afkorting betekent storingsmonteur zelfs gebeld naar werkplaats Haarlem en onnen maar meer dan volgens mij Franse afkorting kwam er uiteindelijk niet terug
Het lijkt me sterk dat het een Franse afkorting is. Het spul is gebouwd bij Talbot, dus een Duitse afkorting zou dan logischer zijn..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In België mogen studenten maximaal 50 dagen per jaar werken én niet na 20 uur 's avonds. En het loon ligt ook aanzienlijk hoger dan wat ik in Nederland met mijn bijbaan verdien, en ik zit toch al een kleine 20% boven minimumloon. Er zijn gewoon teveel debiele regels waardoor ze met veel dingen nogal achterlopen op Nederland. Winkels mogen bijvoorbeeld ook maar tot 20 uur open zijn. Door dergelijke flauwekul kost werk in weekends en nachten dus een godsvermogen met als gevolg dat het niet wordt gedaan (en waardoor dus een kwart van de treinen kapot op een rangeerterrein staat).
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2015 17:59:07 ]
onderhoud/herstellingen herstellingen op locatie constructiewijzigingen verwisselen van hoofddelen (voornamelijk wielen) de dagelijkse veiligheidscontroles.
Niet alleen heel wat nachttreinen zijn gesneuveld ingaande de laatste dienstregeling, ook enkele EC's lees ik net in dit artikel.
Zoals ik vorig jaar naar Polen ben gegaan kan dus niet meer: Jan Kiepura naar Poznan. En terug met de Wawel.
Ik vond die Wawel eigenlijk best wel plezierig. Nadelen daarvan worden de lange reistijd genoemd, 7 uur. Ik vond het best meevallen, de EN vind ik saaier. Slapen op 3cm schuimrubber is toch niet ideaal.
De mensen die de Facebookpagina van de ØBB beheren zijn een beetje boos, zo te zien:
De strekking van het bericht van WESTbahn: "Als gevolg van de weersomstandigheden kunnen zich verstoringen voordoen op het WESTbahn-traject (vooral tussen Wenen Westbf. en Wenen Hüttelstorf). We kunnen niet het normale punktualiteitsniveau bieden omdat er niet goed sneeuw is geruimd."
De reactie van ÖBB: "Werkelijk?! Onze collega's staan uren in sneeuw en storm langs de sporen, ze zijn als een gek aan het scheppen terwijl de sneeuw om hun heen blaast en de wind om hun oren giert omdat de wisselverwarming niet meer functioneert dankzij de sneeuwmassa. En dan moeten ze zich zoiets laten zeggen vanuit een warm kantoor? Wij bedanken alle collega's die zich tot het uiterste inspannen om de situatie zoveel mogelijk te verbeteren."
Veolia: "Sorry, er wordt hard gewerkt maar door weersomstandigheden kan ProRail de 20cm sneeuw niet altijd van het spoor krijgen en dus kan er soms vertraging ontstaan." Hoezo is dat een naar bericht en zou ProRail daarop antwoorden; JA DAT IS LEKKER GEZEGD VANACHTER JE WARME BUREAU STELLETJE EIKELS.
Ik vind het echt nergens op slaan.
Dezelfde partij die weigerde om realtime info over ÖBB-treinen aan Westbahn te verstrekken ('is bedrijfsgeheim') maar die in het ongelijk werd gesteld door het Europees gerechthof. En dezelfde partij die inmiddels onderzocht wordt door de Oostenrijkse mededingingsautoriteiten omdat een formule voor het bepalen van de treinpadprijs ineens volledig werd omgegooid toen WESTbahn capaciteit aanvroeg, waardoor WB's inschattingen in de prullenbak konden.
Op maandag 9 februari 2015 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Veolia: "Sorry, er wordt hard gewerkt maar door weersomstandigheden kan ProRail de 20cm sneeuw niet altijd van het spoor krijgen en dus kan er soms vertraging ontstaan." Hoezo is dat een naar bericht en zou ProRail daarop antwoorden; JA DAT IS LEKKER GEZEGD VANACHTER JE WARME BUREAU STELLETJE EIKELS.
Ik vind het echt nergens op slaan.
Sowieso is Facebook een plek om je reizigers te informeren, niet om je werknemers de hemel in te prijzen
Ja nou en, als er een gigantische sneeuwbui valt dan kan het gewoon gebeuren dat het niet op tijd en continu weg is. Of je moet alle sporen gaan overdekken. Het kán gewoon gebeuren. En als dat door Westbahn op deze manier zonder te oordelen gemeld wordt dan hoef je, helemaal op social media, echt niet de zure kut te gaan uithangen want dan ben je gewoon een onbeschofte mongool.
Op maandag 9 februari 2015 19:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb liever dat vervoerder en beheerder elkaar het kot uit vechten, dan dat ze elkaar een beetje de hand boven het hoofd houden zoals hier
Ook als dat betekent dat onder de streep het resultaat er slechter van wordt?
Ik heb hier nog wat oude instructiemappen staan (van iemand gekregen die het weer uit een erfenis had), maar die gaan helaas niet verder dan E-loc 1600. Blijkbaar is diegene al voordat hij ICM (het tabblad met ICM'76 zit er wel in) moest gaan rijden uit dienst gegaan. Hoewel er wel een briefje in een andere map zit over een TSB op Oldenzaal-Bentheim uit 1993...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 9 februari 2015 17:22 schreef Frozen-assassin het volgende: SpitsIC Adam naar Enkhuizen 17.22 heeft al +10 aan de broek terwijl het volgens mij vanuit watergraafsmeer moet komen. Genoeg treinstellen te vinden daar. Triest
Kwam uiteindelijk met +20 aankakken terwijl iedereen al in IC van 17.39 zat, gelukkig vertrok die op tijd. Uiteindelijk is de spitsIC opgeheven Met als reden defect materieel
Tja, als de machinist na alle controles klaar zit om te vertrekken, maar de trein dan niet in beweging komt... Dan heb je niet binnen een minuut een andere trein klaar om daarmee te gaan rijden.
Zelfde verhaal als een tijd terug met een bus: ik start de boel op, maar net voordat ik weg wil rijden crasht de computer. Kan gebeuren, dus even wachten tot ie opnieuw opgestart is: start het spul weer opnieuw op. Nouja, verkeersleiding bellen welke bus ik dan mee moet nemen. Maar goed: die moet ook nog eerst lucht draaien en alle systemen opstarten, kost ook zo 3-4 minuten. Al met al met je toch al snel een minuut of 6-7 verder, en dat is nog in het geval dat er ook een bus staat. Het kan ook gebeuren dat er gewoon niks op reserve is.
MAT '64 gaat natuurlijk op korte en langere termijn eruit, VIRM gaat gereviseerd worden en ben je dus ook gedeeltelijk kwijt en tot slot is de MBO studentenkaart ook op komst. FLIRT zal dat blijkbaar niet alleen op kunnen pakken.
Provincie Overijssel verwacht bijvoorbeeld dat de MBO'ers (16-17 jaar) ongeveer 15% meer kilometers gaan maken, zal dus ook vooral om de treinkilometers gaan, waar de kilometers bij de bussen zullen afnemen naar mijn eigen verwachting.
quote:
Verwachte effecten in huidige concessies in Overijssel van MBO kaart 16-17 jaar. Wij schatten in dat 10 - 14 % van de opbrengsten (enkele miljoenen) in de huidige concessie wordt gegenereerd door de 16 - 17 jarige MBO-er. Of het voorliggende contract voldoende compensatie voor de opbrengstenderving gaat geven is maar zeer de vraag. Dit betekent dat er risico bestaat op opbrengstenderving. De groep nieuwe kaarthouders is voor het overgrote deel (80%) thuiswonend. De inschatting is dat het reispatroon (herkomst en bestemming) niet op korte termijn na invoering van de MBO kaart zal wijzigen. Op basis van door het ministerie uitgevoerd onderzoek is de verwachting wel dat het aantal treinkilometers en bus-, tram- en metrokilometers door deze groep na de komst van de MBO kaart, toeneemt met respectievelijk 10 tot 17%. Er zullen dus meer kilometers gemaakt worden.
Alles onder de rivieren is schroot. Gaat meestal gebukt onder corruptie. Mijn vader sprak jaren geleden de wijze woorden: "Hoe zuidelijker je komt, hoe corrupter het wordt. Dat begint al in Brabant.".
Ben wel benieuwd waar ze DDM-1 in willen gaan zetten, al kan ik het sowieso wel voor de spits-IC Amsterdam - Enkhuizen invullen, omdat dit treinstellen voor andere series vrij speelt.
Op maandag 9 februari 2015 21:08 schreef Peterselieman het volgende: Ben wel benieuwd waar ze DDM-1 in willen gaan zetten, al kan ik het sowieso wel voor de spits-IC Amsterdam - Enkhuizen invullen, omdat dit treinstellen voor andere series vrij speelt.
Als het klopt dat een stam van vier rijtuigen echt 600 zitplaatsen heeft (incl. klapzittingen) zul je al snel naar intercity's moeten kijken aangezien er maar weinig sprinters (Zwolle - Utrecht daargelaten) zulke capaciteit nodig hebben. Beste kanshebbers lijken mij uiteindelijk Hoorn - Haarlem en Deurne - Nijmegen, maar misschien ook zelfs Zwolle - Groningen.
Op maandag 9 februari 2015 20:40 schreef boriq het volgende: MAT '64 gaat natuurlijk op korte en langere termijn eruit, VIRM gaat gereviseerd worden en ben je dus ook gedeeltelijk kwijt en tot slot is de MBO studentenkaart ook op komst. FLIRT zal dat blijkbaar niet alleen op kunnen pakken.
Als het klopt dat een stam van vier rijtuigen echt 600 zitplaatsen heeft (incl. klapzittingen) zul je al snel naar intercity's moeten kijken aangezien er maar weinig sprinters (Zwolle - Utrecht daargelaten) zulke capaciteit nodig hebben. Beste kanshebbers lijken mij uiteindelijk Hoorn - Haarlem en Deurne - Nijmegen, maar misschien ook zelfs Zwolle - Groningen.
DDM1 rijdt toch minstens met vijf? En normaal gesproken 6 à 7?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Apart. DDAR is nog koppelbaar, dat kun je met DDM1 vergeten.
Klopt, daarom past DDAR ook goed in Zwolle - Utrecht maar in series zoals voorgenoemde Hoorn - Haarlem en Deurne - Nijmegen is dat niet nodig en zouden ze dus mooi passen
Hoorn-Haarlem is zeker een kanshebber en ik denk ook de stopper Amsterdam CS - Zandvoort.
Deurne - Nijmegen ligt uit de richting en kent te krappe rijtijden. Zwolle - Groningen zou eventueel ook kunnen.
Op maandag 9 februari 2015 20:40 schreef boriq het volgende: MAT '64 gaat natuurlijk op korte en langere termijn eruit, VIRM gaat gereviseerd worden en ben je dus ook gedeeltelijk kwijt en tot slot is de MBO studentenkaart ook op komst. FLIRT zal dat blijkbaar niet alleen op kunnen pakken.
Alles gaat er op korte en langere termijn uit
Hoorn-Haarlem is zeker een kanshebber en ik denk ook de stopper Amsterdam CS - Zandvoort.
Deurne - Nijmegen ligt uit de richting en kent te krappe rijtijden. Zwolle - Groningen zou eventueel ook kunnen.
Hoorn - Haarlem, A'dam CS - Zandvoort en Enkhuizen - A'dam zou qua aantal stammen ook bijna precies passen. Vijf op Hoorn - Haarlem en drie voor de beide andere lijnen, één omloop op Enkhuizen - A'dam zou dan met ander mat moeten.
Hebben de machinisten nu ook weer een extra bevoegdheid nodig? De meesten hebben immers nu DDZ, 1700 en DDAR.
Als er inderdaad met 4 rijtuigen wordt gereden dan zie ik ook nog wel kans voor de sprinters Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden. Relatief weinig stops, je hoeft niet te koppelen en je speelt er IC-materieel mee vrij. Dat kan eventueel weer gebruikt worden om andere treinen te versterken, die nu nog korter rijden omdat er minder IC-materieel is doordat DDZ in de stoptreindienst zit.
Zwolle Groningen heeft 6 omlopen en Meppel-Leeuwarden 4, dus daarmee ben je al 10 stammen kwijt. De elfde kan dan mooi als reserve/onderhoud dienen.
Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef dennistd het volgende: Als er inderdaad met 4 rijtuigen wordt gereden dan zie ik ook nog wel kans voor de sprinters Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden. Relatief weinig stops, je hoeft niet te koppelen en je speelt er IC-materieel mee vrij. Dat kan eventueel weer gebruikt worden om andere treinen te versterken, die nu nog korter rijden omdat er minder IC-materieel is doordat DDZ in de stoptreindienst zit.
Zwolle Groningen heeft 6 omlopen en Meppel-Leeuwarden 4, dus daarmee ben je al 10 stammen kwijt. De elfde kan dan mooi als reserve/onderhoud dienen.
Op maandag 9 februari 2015 21:49 schreef dennistd het volgende: Als er inderdaad met 4 rijtuigen wordt gereden dan zie ik ook nog wel kans voor de sprinters Zwolle-Groningen en Meppel-Leeuwarden. Relatief weinig stops, je hoeft niet te koppelen en je speelt er IC-materieel mee vrij. Dat kan eventueel weer gebruikt worden om andere treinen te versterken, die nu nog korter rijden omdat er minder IC-materieel is doordat DDZ in de stoptreindienst zit.
Wordt ICM uit de stoptreindiensten niet uitgewisseld met de IC's? Dat kan dan niet meer.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 9 februari 2015 21:56 schreef dennistd het volgende: DDAR is ook in onderhoud in Maastricht terwijl het daar niet in de buurt komt, dus wat dat betreft...
Dan zou je zeggen, trap die ellende naar Eindhoven
Wordt ICM uit de stoptreindiensten niet uitgewisseld met de IC's? Dat kan dan niet meer.
Ik heb even de spots op somda van de afgelopen maand bekeken van de ICM-III's, maar daarin kan ik niet echt een overgang tussen de sprinter en IC in Groningen ontdekken, op een enkele uitzondering na.
Hoorn - Haarlem, A'dam CS - Zandvoort en Enkhuizen - A'dam zou qua aantal stammen ook bijna precies passen. Vijf op Hoorn - Haarlem en drie voor de beide andere lijnen, één omloop op Enkhuizen - A'dam zou dan met ander mat moeten.
Hebben de machinisten nu ook weer een extra bevoegdheid nodig? De meesten hebben immers nu DDZ, 1700 en DDAR.
Volgens mij wel ivm anders stuurstand en andere manier van bediening van de 1700
In de Leeuwarder is het echt overkill Die kan met een ICM-drietje wel toe
Dan wordt het tijd voor wat extra reizigers in die trein... Misschien de IC's niet meer te laten stoppen tussen Zwolle en Leeuwarden (muv Meppel en Heerenveen) een idee?
Even serieus: dat is dus niet echt een goed idee. Maar voor Groningen-Zwolle zou het toch een mooie maat zijn lijkt me (hoewel erg ruim buiten de spits).
Op maandag 9 februari 2015 22:26 schreef Peterselieman het volgende: Qua maatje zou het voor de Groninger wel kunnen, maar dan moet je de rijtijden wel ietsje ruimer gaan zetten. Het is de snelste stoptrein van het land
En een 1700/1800 het krachtigste wat we in het land hebben. Rijtijden kunnen juist strakker.
En een 1700/1800 het krachtigste wat we in het land hebben. Rijtijden kunnen juist strakker.
Het schijnt ook met remmen te maken te hebben: DDM-1 heeft geen Elektropneumatische rem. Even een machinist quoten van somda:
quote:
Het grote verschil tussen de EP-remmen en pneumatisch remmen is het verschil is vul en lostijden van de remcilinders. Met een EP-rem zijn die vul en losrijden veel korter en dat biedt een voordeel in de stoptreindienst voor wat betreft het verkorten van de rijtijden.
Voorbeeld: Als ik met een SGM Asd-Ut rijd en ik heb vertraging van zo'n 10 minuten, dan is dat eruit te rijden met "creatief remmen". Voorwaarde: droog zomerweer. Dan kun je op tal van station gerust 80 a 90 km/h aan het begin van het perron rijden en toch op de normale plek schokloos tot stilstand komen. Zou ik nu een EP-remstoring hebben en ik moet pneumatisch remmen met een SGM, dan kun je dat "creatief remmen" wel vergeten. Laat staan dat je het met een DDM-1 voor elkaar krijgt.
Wat betreft de ervaring van machinisten. Daar ben ik het deels wel mee eens, maar het is niet de grootste bepalende factor. En dat er machinisten zijn die een trein laten staan omdat de EP-rem defect is, dat zijn in mijn ogen gewoon watjes. Het kan zelfs gezien worden als werkweigering, alleen wordt daar nooit iets mee gedaan. De EP-rem is niet verplicht, slechts handige luxe.
Je bent dus wat langzamer met remmen, maar optrekken zal sneller kunnen dan met ICM. Uiteindelijk zal het weinig schelen verwacht ik.
Er zijn veel dingen die je met een Vectron kunt doen, zelfs ontsporen:
In Noorwegen is een Vectron van CargoNet ontspoord bij Gryta, in de buurt van de populaire wintersportplaats Finse. De loc was een goederentrein van Bergen naar Oslo aan het trekken op het moment van ontsporig. Jernbaneverket (de Noorse ProRail) is bezig om het spoor vrij te maken maar kon nog geen prognose geven, NSB zet vervangend vervoer in.
Nee, nog niet. De machinist is er gelukkig ongeschonden uitgekomen.
Afgaande op wat NSB op de website heeft gezet gaat 't nog wel een tijdje duren: er rijden vandaag en morgen vervangende bussen over afstanden van honderden kilometers... ook nachttreinen worden verbust.
En dan klagen wij hier als we 2 uur in een bus moeten voor Utrecht - Den Bosch.
DDM-1 in spitsserie Enkhuizen - A'dam is wel een optie, al zal 4 bakken dan misschien net aan genoeg zijn als het niet net te weinig is. 5 a 6 bakken zou wat meer lucht geven. Nu rijden ze soms al met 2x VIRM-IV ochtends, dat is dan weer overkill. Vanmorgen gewoon 4-zitter voor mezelf in spitstrein
Afgaande op wat NSB op de website heeft gezet gaat 't nog wel een tijdje duren: er rijden vandaag en morgen vervangende bussen over afstanden van honderden kilometers... ook nachttreinen worden verbust.
De opmerking "Det er ingen forbindelse for passasjerer til Finse." is ook wel fraai. Het betekent: "There is no connection for passengers to Finse." Ofwel, zoek het maar uit als je van Oslo naar Finse wilt.
edit: Als ik op Google Maps en Bing Maps naar Finse en de omgeving ervan kijk, kan ik me eigenlijk wel voorstellen waarom die bussen niet naar dat plaatsje gaan. De enige toegangsweg lijkt een kronkelende zandweg te zijn, het duurt waarschijnlijk uren om daar te komen met een bus.
[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 09-02-2015 23:25:59 ]
Dames in heren. Door werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht rijden geen treinen. Er worden bussen ingezet. Het gehele weekend is Abcoude onbereikbaar doordat paard & trekschuit de enige methode is maar recent de kade is afgebroken. Onze excuses voor het ongemak. Maandag delen we gratis bloemen uit.
Railcatering krijgt er een nieuwe vestiging bij: Nadat Rotterdam destijds gesloten was in de oude opzet, is men in de nieuwe opzet voor het binnenlands verkeer weer opnieuw gestart. Nier meer met karretjes, maar met de tassen, zoals Utrecht ook doet. De Benelux wordt niet grensoverschrijdend voorzien van Railcatering. Als ik vacatures bij Werkenbijns.nl mag geloven komt er nu ook een nieuwe vestiging in Zwolle voor de Railcatering.
Rotterdam zitten ze alweer een tijdje volgens mij. Sprak een paar maanden geleden een teammanager (dat is ie volgens mij) die het er al over had. Ik geloof iets al de 2200 (Amsterdam-Haarlem-Den Haag-Dordrecht) die op Rotterdam-Dordrecht gedaan worden en dan de 1900 (Den Haag-Venlo) die dan Dordrecht-Breda gelopen wordt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is ook niet echt alsof je daar ergens een bus kwijt kan, of een weg naar een station hebt. Stations als Finse en Hallingskeid liggen daar echt alleen maar voor skiërs, en zijn op geen enkele andere manier dan per trein bereikbaar. Het hele stuk vanaf Honefoss tot Bergen zal wel verbust worden?
Op dinsdag 10 februari 2015 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: De materieelcomposities van ovinfo en rijdendetreinen kloppen niet meer, een trekduwstam met 7 bakken is bijna altijd zes bakken tegenwoordig.
Ik vond het laatst al lijken alsof de trein korter was dan voorheen. Snoepen ze van alle stammen wat rijtuigen af om Benelux en ICD aan te vullen?
Op dinsdag 10 februari 2015 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: De materieelcomposities van ovinfo en rijdendetreinen kloppen niet meer, een trekduwstam met 7 bakken is bijna altijd zes bakken tegenwoordig.
Het is ook niet echt alsof je daar ergens een bus kwijt kan, of een weg naar een station hebt. Stations als Finse en Hallingskeid liggen daar echt alleen maar voor skiërs, en zijn op geen enkele andere manier dan per trein bereikbaar. Het hele stuk vanaf Honefoss tot Bergen zal wel verbust worden?
Reizigers die van Oslo naar Bergen willen wordt zelfs geadviseerd om in Gol op de bus te stappen. De treinen rijdt tussen Oslo en Ål, en tussen Bergen en Finse.
Op dinsdag 10 februari 2015 00:42 schreef dennistd het volgende: Rotterdam zitten ze alweer een tijdje volgens mij. Sprak een paar maanden geleden een teammanager (dat is ie volgens mij) die het er al over had. Ik geloof iets al de 2200 (Amsterdam-Haarlem-Den Haag-Dordrecht) die op Rotterdam-Dordrecht gedaan worden en dan de 1900 (Den Haag-Venlo) die dan Dordrecht-Breda gelopen wordt.
Klopt. Tegenwoordig lopen ze ook een aantal treinen tussen Rotterdam - Den Haag HS. Ik dacht dat ze niet de 2200 (Amsterdam-Dordrecht) liepen, maar de 2600 (Lelystad-Amsterdam-Vlissingen) tussen Rotterdam-Dordrecht liepen.
Reizigers die van Oslo naar Bergen willen wordt zelfs geadviseerd om in Gol op de bus te stappen. De treinen rijdt tussen Oslo en Ål, en tussen Bergen en Finse.
Aanbesteding voor spoorviaducten bij Gouda op de markt ProRail heeft de opdracht voor de realisatie van twee viaducten over het spoor bij Gouda op de markt gezet. Het gaat daarbij om twee spoor kruisende viaduct-dekken. De opdracht is onderdeel van een groter project van de provincie Zuid-Holland, waarbij een nieuw stelsel van regionale wegen de onveiligheid, opstoppingen van A12 bij Gouwe moeten verbeteren.
De viaducten over het spoor zijn nodig, omdat er twee provinciale wegen aangelegd die op twee punten de bestaande spoorlijnen tussen Gouda en Alphen aan de Rijn en tussen Gouda en Den Haag kruisen.
Verlaging bovenleiding Onderdeel van de werkzaamheden is de verlaging van de bovenleiding wat dient te worden uitgevoerd door een erkende spooraannemer met de erkenning ‘Spoorleiding en draagconstructies’. Als de winnende partij deze erkenning niet bezit, dient hij voor deze werkzaamheden een erkende aannemer in te huren.
De werkzaamheden aan de spoorlijn Gouda – Alphen aan de Rijn worden in een 52-urige Trein Vrije Periode (TVP) uitgevoerd in de periode in juni of juli 2016. Voor het werk aan de spoorlijn Gouda – Den Haag staat een keer een 52-urige TVB en een keer een 24-urige TVP gepland. Deze werkzaamheden zullen in april en in juni of juli 2016 plaatsvinden.
Patrick van den Broeck, gedeputeerde Verkeer van Provincie Limburg wie de concessie Limburg heeft gewonnen en al het openbaar vervoer in Limburg vanaf eind 2016 mag uitvoeren t/m eind 2031.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die Belgen zijn helemaal gestoord, voor als men het nog niet wist. Station Martouzin, een gesloten station sinds 1979, heeft men pas in 2004 (!) de perronverlichting uitgeschakeld. Die ging dus 25 jaar na sluiting nog steeds aan
De sprinter Zwolle - Utrecht was als ik Somda mag geloven vandaag weer een rommeltje omdat niet al het DD-AR beschikbaar was. Daarom hebben bij twee treinen voortreinen gereden
Ja, die rijden enkele minuten voor de normale trein uit.
Gebeurde tot de opening van de Hanzelijn ook in de spitsuren tussen Utrecht en Zwolle met de Intercity's. De Leeuwarder reed op dat traject vooruit om reizigers af te vangen.
Perronlengte stond gekoppeldheid regelmatig niet toe of in dit geval andere matsoorten
hij had het zelfs over dat er weer karretjes komen voor in de benelux want in de tas kunnen ze niet genoeg meenemen en het is toch maar 1 verdieping het schijnt behoorlijk goed te verkopen in de benelux
Geen verrassing hier, het was al op te maken uit de interne communicatie van NS. Ben wel benieuwd of Veolia nog in beroep durft te gaan na dat artikel in de Volkskrant.
Ook prima. Weg met Veolia. Wat hebben ze nu nog over? Wat bussen rondom Delft?
Busconcessie Haaglanden nog inderdaad, that's it.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 10 februari 2015 15:42 schreef _serial_ het volgende: Abellio heeft ook "slechts" met 158 punten verschil gewonnen van Arriva ( 732 vs 574 van de 1000)
Interesssante punten zijn: - hele dag kwartiersdienst op Maaslijn - meer verbindingen met Duitsland - vanaf 2024 alles elektrisch - tussentijds in- en uitchecken is niet meer nodig. Met een app kun je betalen - Nachtritten naar Roermond, Sittard en Maastricht - Merknaam: Door
Op dinsdag 10 februari 2015 15:42 schreef _serial_ het volgende: Abellio heeft ook "slechts" met 158 punten verschil gewonnen van Arriva ( 732 vs 574 van de 1000)
Is daar ook ergens een document over te vinden?
Ben wel benieuwd wat voor treintjes ze aan gaan schaffen en of dat nog ism NSR zal gebeuren. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld CAF wat extra korting geeft bij een grotere order?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Nog even en je hebt in Nijmegen een overstap Breng>Door?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
"Door Door door drie delen te delen houden we de afzonderlijke bedrijfsonderdelen winstgevend "" "Deze rodelichtjesindeverte-aansluiting wordt u aangeboden door Door!""
Op dinsdag 10 februari 2015 16:05 schreef Dr_Flash het volgende: "Door Door door drie delen te delen houden we de afzonderlijke bedrijfsonderdelen winstgevend "" "Deze rodelichtjesindeverte-aansluiting wordt u aangeboden door Door!""
Tijdens de winterdienstregeling: Als het moederbedrijf stil staat rijdt Door door.
Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat het huidige mat op de Maaslijn blijft rijden totdat de elektrificatie voltooid is en er nieuw mat ik kan stromen
Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef Peterselieman het volgende: Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat het huidige mat op de Maaslijn blijft rijden totdat de elektrificatie voltooid is en er nieuw mat ik kan stromen
Op dinsdag 10 februari 2015 16:17 schreef Peterselieman het volgende: Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat het huidige mat op de Maaslijn blijft rijden totdat de elektrificatie voltooid is en er nieuw mat ik kan stromen
Nee. Die 4 jaar is imo ook onrealistisch of het is een verkeerde interpretatie waarbij die 4 jaar staat voor de te overbruggen periode tot elektrificatie van de Maaslijn
Op dinsdag 10 februari 2015 16:23 schreef Dr_Flash het volgende: Daar zou Veolia wel een punt hebben. Of zijn we allemaal vergeten dat NS het Dm90 destijdsook aalleen maar voor tien jaar wilde verhuren?
Veolia houdt op te bestaan, en zou het gebrek aan respect voor je vorige opdrachtgever laten zien.
Ik ga er vanuit dat het goed zal komen. Bij het busvervoer heeft Qbuzz het bijvoorbeeld behoorlijk goed gedaan. Bij zo'n gigantische concessie als Limburg hou je dat er zaken in het begin niet goed lopen, maar voor het grootste deel zal het allemaal goed gaan.
Op dinsdag 10 februari 2015 16:28 schreef Peterselieman het volgende: Ik ga er vanuit dat het goed zal komen. Bij het busvervoer heeft Qbuzz het bijvoorbeeld behoorlijk goed gedaan. Bij zo'n gigantische concessie als Limburg hou je dat er zaken in het begin niet goed lopen, maar voor het grootste deel zal het allemaal goed gaan.
Dit geldt helaas niet voor de stad Utrecht, ik verlang gewoon weer naar de GVU en dat wil wat zeggen.
Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef Kansenjongere het volgende: Waarom deed de NS eigenlijk niet zelf mee, maar via haar dochterbedrijf waarvan de naam klinkt als een fotoboekenwinkel?
CAO is goedkoper, anders zijn ze bij voorbaat al te duur
Op dinsdag 10 februari 2015 16:50 schreef Kansenjongere het volgende: Waarom deed de NS eigenlijk niet zelf mee, maar via haar dochterbedrijf waarvan de naam klinkt als een fotoboekenwinkellippensmeersel?
Ik vind het wel aansluiten bij de wijze hoe de NS in andere gevallen onder haar betaalplicht probeert uit te komen.
Het verschil in loonkosten (concessie via NS of Abellio) scheelt significant meer dan de "winst" van gtbv. Ik denk dat dit op geen enkele manier heeft meegespeeld om via Abellio in te schrijven.
Het verschil in loonkosten (concessie via NS of Abellio) scheelt significant meer dan de "winst" van gtbv. Ik denk dat dit op geen enkele manier heeft meegespeeld om via Abellio in te schrijven.
NS mocht niet zelf inschrijven. Dat was de deal rond de nieuwe HRN-concessie en Europese opvattingen over 4e pakket. De vraag of Abellio een u-bocht is, zal zeker nog aan de orde komen.
NS mocht niet zelf inschrijven. Dat was de deal rond de nieuwe HRN-concessie en Europese opvattingen over 4e pakket. De vraag of Abellio een u-bocht is, zal zeker nog aan de orde komen.
En daar is VoorbeterOV. In het belang van de reiziger de vervoerder die wint voor de rechter slepen! Applaus! hoera. Wat wordt het OV er beter van!
VBOV had ook kunnen wijzien op de geweldige prestaties en imagoverbetering die in de afgelopen jaren in het buitenland gerealiseerd zijn en dat dientengevolge de verwachtingen hoog gespannen waren. Dat klinkt toch heel anders
Is het zo vreemd om je twijfels te hebben bij een bedrijf dat gouden bergen belooft tegen een prijs die door de andere biedende partijen als niet reëel wordt beschouwd, zeker als zo'n bedrijf eerder op dezelfde wijze gruwelijk de mist in is gegaan?
Als een dochterbedrijf van DB financieel ondermaats presteert voelen de Nederlandse reizigers er niets van als er geld wordt overgeheveld van moeder naar dochter. Wanneer het moederbedrijf de NS is, ligt dat net iets anders.
Als er hoe dan ook op NS / Abellio gescholden moet worden had dat ook wel gekund bij het openen van de inschrijving. Sowieso, IEMAND zou die concessie winnen. Dan is er altijd het risico dat IEMAND tegenvalt als vervoerder. Is dat reden om nu te gaan gillen? Nee. Ga eerst maar eens gewoon kijken wat er gebeurt.
Op dinsdag 10 februari 2015 17:59 schreef Kansenjongere het volgende: Als een dochterbedrijf van DB financieel ondermaats presteert voelen de Nederlandse reizigers er niets van als er geld wordt overgeheveld van moeder naar dochter. Wanneer het moederbedrijf de NS is, ligt dat net iets anders.
Arriva Nederland stelt in ieder geval nooit geld te hebben ontvangen van het moederbedrijf, op de eerste investeringen in het begin na. Daarna heeft het bedrijf volgens Hettinga zelf de broek op kunnen houden.
Ik zie niet in waarom dat ook niet voor Abellio zou gelden. Sterker nog, het zou zelfs kunnen betekenen dat Abellio zich van de Nederlandse markt terug moet trekken als de NS het bedrijf overeind moet houden.
Op dinsdag 10 februari 2015 17:47 schreef Dr_Flash het volgende: VBOV had ook kunnen wijzien op de geweldige prestaties en imagoverbetering die in de afgelopen jaren in het buitenland gerealiseerd zijn en dat dientengevolge de verwachtingen hoog gespannen waren. Dat klinkt toch heel anders
Helemaal mee eens. Dit is gewoon zeiken omdat het NS is. Als Veolia had gewonnen had er wel een jubelverhaal gestaan over hoe goed "de privésector" is.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 17:54 schreef Kansenjongere het volgende: Is het zo vreemd om je twijfels te hebben bij een bedrijf dat gouden bergen belooft tegen een prijs die door de andere biedende partijen als niet reëel wordt beschouwd, zeker als zo'n bedrijf eerder op dezelfde wijze gruwelijk de mist in is gegaan?
De omzet van Abellio is volgens mij inmiddels net zo groot als van NSR. Bovendien wordt Abellio niet vanuit Utrecht geleid maar vanuit Duitsland en opereert het zelfstandig van NS.
De Desiro High Capacity voor Rhein-Ruhr-Express (RRX) dat vanaf december 2018 operationeel moet worden. Siemens gaat de treinen bouwen, met 400 zitplaatsen wordt deze enkeldeks+dubbeldekscombo de ruggengraat van het netwerk.
Wist niet dat Stadler ook al metro's aan het bouwen is. Berlijn heeft een teststel gekregen en binnenkort komt er nog eentje, waarna een testperiode van een jaar een order van 34 stellen op kan leveren
En aan de RATP mag Alstom 35 metro's leveren met opties waarbij het aantal tot 217 op kan lopen. Eerste inzet zal op lijn 14 zijn die in de toekomst nog verlengd zal gaan worden, waardoor meer stellen benodigd zijn.
Op dinsdag 10 februari 2015 18:01 schreef Dr_Flash het volgende: Als er hoe dan ook op NS / Abellio gescholden moet worden had dat ook wel gekund bij het openen van de inschrijving. Sowieso, IEMAND zou die concessie winnen. Dan is er altijd het risico dat IEMAND tegenvalt als vervoerder. Is dat reden om nu te gaan gillen? Nee. Ga eerst maar eens gewoon kijken wat er gebeurt.
Hell, misschien lukt het wel!
Ik heb dit gerapporteerd, je account is duidelijk overgenomen door iemand anders. <3
Op dinsdag 10 februari 2015 15:51 schreef James1988 het volgende: Goed, aangezien Veolia's bod het niet haalde (voldeed niet aan de normen): gefeliciteerd Abellio.
(Toch beter dan nog meer Arriva op de regionale sporen, i.m.o.)
Wat is er mis met Arriva, behalve dat ze met trams ipv treinen rijden?
Nee, geintje. Heb je nog wat gehoord over dat incidentje bij die overweg?
Nee, teamleider stond te roken buiten gisteren en heb hem even verteld wat er was gebeurd. Die zei al: Als ik wat hoor dan is het gelijk rond, no worries
Nee, teamleider stond te roken buiten gisteren en heb hem even verteld wat er was gebeurd. Die zei al: Als ik wat hoor dan is het gelijk rond, no worries
Op dinsdag 10 februari 2015 20:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zit zo lekker boven een lawaaiig draaistel. Tikketaktikketak door de wissels. Kon het raam maar open
Ik wilde een sad face doen maar telefonisch editten is stom. Maar ik vind het oprecht fijn om af en toe ritjes met Plan V enzo te maken vanwege herrie die er in de trein is.
Op dinsdag 10 februari 2015 21:13 schreef b2py het volgende: Allemaal van die domme mensen, gelijk weer met die recent bestelde NS flirts naar Limburg gooien enzo. Gosh.
Op dinsdag 10 februari 2015 21:13 schreef b2py het volgende: Allemaal van die domme mensen, gelijk weer met die recent bestelde NS flirts naar Limburg gooien enzo. Gosh.
tsja ...
Het ze aan het verstand brengen dat het om twee gescheiden zaken gaat kost te veel moeite
Ook al zou NS dat willen dan zou het wel tegengehouden worden door bijvoorbeeld de NMa. Die zijn al vrij kritisch richting NS volgens mij. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat NS zich zoiets ook maar in het hoofd haalt...
Veolia zegt een gang naar de rechter te overwegen om het besluit van de provincie om het Limburgs OV aan Abellio te gunnen, aan te vechten.
Veolia wacht eerst de schriftelijke toelichting van de provincie af, zegt concessiedirecteur Ben Dwars van het vervoersbedrijf tegen L1. Hij noemt het een 'enorme aderlating' voor het bedrijf dat het vanaf 2016 niet langer het bus- en treinvervoer in Limburg zal verzorgen.
Oneerlijke concurrentie Er loopt ook nog een onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), naar mogelijk machtsmisbruik bij de aanbesteding in Limburg. Nu NS-dochter Abellia de aanbesteding heeft gewonnen, vindt Veolia de uitkomst van deze analyse extra interessant. Het onderzoek is gericht op mogelijke oneerlijke concurrentie van een grootmacht als de NS ten opzichte van andere vervoerders in een aanbestedingsproces.
Impact Als Abellio vanaf december 2016 de nieuwe vervoerder in Limburg wordt, zal dat een grote impact hebben op het bedrijf Veolia, zegt Dwars. Een groot deel van het Veolia-personeel gaat dan naar Abellio. Dat bedrijf gaat rijden onder de naam DOOR en neemt de taken over van de huidige vervoerder Veolia. Daarbij komen nog de stoptreinlijnen Roermond-Maastricht, Sittard-Heerlen en het treintraject naar Aken.
Concurrentie Drie bedrijven waren in de race om de concessie voor het Limburgs openbaar vervoer van 2016 tot 2031. Dat waren NS-dochter Abellio, Deutsche Bahn-dochter Arriva en het vertrouwde Veolia. De aanbieding van Veolia werd niet geldig bevonden en werd uitgesloten in de procedure.
Op dinsdag 10 februari 2015 22:26 schreef b2py het volgende: Veolia zegt een gang naar de rechter te overwegen om het besluit van de provincie om het Limburgs OV aan Abellio te gunnen, aan te vechten.
Waarom? OV-magazine schreef eerder dat het bod van Veolia te hoog was en dat het daardoor buiten de gunningscriteria viel.
Op dinsdag 10 februari 2015 22:33 schreef spectrumanalyser het volgende: nog maar even het goede nieuws herhalen: vandaag is bekend geworden dat elf vierdelige stammen DDM1 zullen terugkeren op de baan
Op dinsdag 10 februari 2015 22:26 schreef b2py het volgende: Oneerlijke concurrentie Het onderzoek is gericht op mogelijke oneerlijke concurrentie van een grootmacht als de NS ten opzichte van andere vervoerders in een aanbestedingsproces.
Ja, want DB en Veolia zijn echt kleine kutbedrijven, die kunnen echt niet tegen de NS op.
Ja, want DB en Veolia zijn echt kleine kutbedrijven, die kunnen echt niet tegen de NS op.
Daar gaat het niet om. Het gaat in dit geval om informatie die NS als huidige vervoerder en exploitant van de stations langs de route wel heeft en die Veolia en Arriva niet hebben. Bijvoorbeeld informatie over bezettingsgraad van de treinen, hoeveel reizigers met de stoptrein reizen en met de IC, zulke dingen.
Daar kan ik op zich nog inkomen: een goede aanbesteding kun je alleen doen als alle partijen toegang hebben tot dezelfde informatie, daarom wordt er vaak een "data room" ingericht door de aanbestedende partij. Dat was in dit geval niet mogelijk voor de stoptreindiensten op het HRN omdat de provincie Limburg die gegevens niet heeft (want ze was er eerder nog niet voor verantwoordelijk) en omdat de huidige vervoerder die gegevens niet vrij hoeft te geven.
Ik snap het even niet, want hoe kan 33 delen door 3 minder dan 11 zijn?
Ik zag hem ook al voorbij komen vandaag . Misschien rekenen ze al het voordeel van de kortingsbonnen welke altijd meegeprint worden op 1/4e van het e-ticket erbij.
Op maandag 9 februari 2015 15:50 schreef Fiorano het volgende: Hm seinstoring bij Barneveld Centrum, meester stond stil voor rood sein vlak voor Centrum gezien vanaf Noord en mag nu doorrijden en rood negeren. Moet doorrijden tot de overgang die nu pas na beneden gaat.
Edit: Ik denk een melding Spoorloper. Hoor de meester aan de trdl melden dat hij niets gevonden heeft.
Bij een spoorloper word je niet door een rood sein gepraat om daarna een overweg aan te rijden.
Ik denk eerder een ten onrechte spoorbezetting. Daar kun je met geel knipper overheen, maar in sommige gevallen is een aanwijzing STS beter. En de machinist zal een schouwopdracht hebben gekregen, soms is er wat in het spoor te zien dat de spoorbezetting veroorzaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
I said to my mom I said "Hey, mom, what's with all the sauerkraut?" And my dear, sweet mother She just looked at my like a cow looks at an oncoming train And she leaned right down next to me And she said "IT'S GOOD FOR YOU"
Maar wat is er 30 september?
Ik weet niet of hij live net zo leuk is als op de plaat. Een deel van zijn tofheid zit hem voor mij in zijn videoclips, en dat zie je live niet terug. Ik kies ervoor een potentiële teleurstelling te vermijden.
Ik weet niet of hij live net zo leuk is als op de plaat. Een deel van zijn tofheid zit hem voor mij in zijn videoclips, en dat zie je live niet terug. Ik kies ervoor een potentiële teleurstelling te vermijden.
Beter en hij kleedt zich voor ieder nummer supersnel om.
Daar kan ik op zich nog inkomen: een goede aanbesteding kun je alleen doen als alle partijen toegang hebben tot dezelfde informatie, daarom wordt er vaak een "data room" ingericht door de aanbestedende partij. Dat was in dit geval niet mogelijk voor de stoptreindiensten op het HRN omdat de provincie Limburg die gegevens niet heeft (want ze was er eerder nog niet voor verantwoordelijk) en omdat de huidige vervoerder die gegevens niet vrij hoeft te geven.
Bij de aanbesteding voor Zwenzwoka (Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen) zijn alle bezettingscijfers netjes bekend gemaakt.
Deze week wordt er wederom over Groningen gesproken. In Groningen is besloten dat het opstelterrein in de beveiliging wordt opgenomen. Dit is voor de capaciteit noodzakelijk.
Komt uit een document van de aanbesteding Zwolle-Enschede, als datum staat april 2014 genoemd.
“We willen nog een stap verder gaan dan de aanbesteding. Iedereen krijgt eersteklas-zitplaatsen. De tweedeklas bestaat straks niet meer.”
Like duhh, als je besluit om maar één klasse te hebben dan bestaat de tweede klasse inderdaad niet meer.
Ik denk dat HAFAS die treinen zal tonen als "enkel 2e klas" zodat je bij internationale kaartverkoop niet alsnog een ticket krijgt aangesmeerd tegen 1e klas-prijzen als er verder geen klasseverschil meer is.
Hoe "eersteklas-zitplaatsen" wordt ingevuld valt nog maar te bezien, de 1e klas van SLT en SGMm stelt tenslotte geen barst voor.
Daar gaat het niet om. Het gaat in dit geval om informatie die NS als huidige vervoerder en exploitant van de stations langs de route wel heeft en die Veolia en Arriva niet hebben. Bijvoorbeeld informatie over bezettingsgraad van de treinen, hoeveel reizigers met de stoptrein reizen en met de IC, zulke dingen.
Ah zo. Daar hebben ze inderdaad wel een punt.
Nou zou je natuurlijk een blik Polen open kunnen trekken en die informatie zelf vergaren. Heb je niet alles maar toch wat.
Nou zou je natuurlijk een blik Polen open kunnen trekken en die informatie zelf vergaren. Heb je niet alles maar toch wat.
Men heeft nog 6 weken de tijd om in beroep te gaan tegen die gunning, als ik het goed heb?
Het gaat natuurlijk niet om treinen alleen. Vooral Veolia moet niet zeuren. Ze hadden wel alle buslijnen in beheer en daardoor alle info die andere partijen niet hadden als het gaat om het busvervoer. En dan ook nog een deel van het spoor in Limburg.
Al zal NS het bij het eigen ingehuurde reizigerstelbureau wel wat gemakkelijker maken met bijv. gratis reizen voor de tellers etc.
die Ipsos lui hebben idd gewoon een dagkaart en toestemmingsbrief om hun werkzaamheden uit te voeren in de trein... ze horen zich overigens wel te melden bij de HC en die kan ook weigeren dat ze hun werkzaamheden uitvoeren in de trein en dan gaan ze gewoon zitten want ze hebben immers wel een vervoerbewijs
Hmm ja, als je als concurrent data wil verzamelen dan kan NS het met hun huisrecht natuurlijk wel verhinderen dat je de reizigers vraagt wat voor kaartje ze hebben. Maar tellen kan altijd, toch? De NS kan moeilijk verbieden dat je met een geldig vervoersbewijs instapt en tijdens de reis je ogen open houdt, lijkt me.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 08:16:31 ]
Bij een spoorloper word je niet door een rood sein gepraat om daarna een overweg aan te rijden.
Ik denk eerder een ten onrechte spoorbezetting. Daar kun je met geel knipper overheen, maar in sommige gevallen is een aanwijzing STS beter. En de machinist zal een schouwopdracht hebben gekregen, soms is er wat in het spoor te zien dat de spoorbezetting veroorzaakt.
Ah duidelijk verhaal! Thnx
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Het gaat natuurlijk niet om treinen alleen. Vooral Veolia moet niet zeuren. Ze hadden wel alle buslijnen in beheer en daardoor alle info die andere partijen niet hadden als het gaat om het busvervoer. En dan ook nog een deel van het spoor in Limburg.
Mwa, dat kan wel eens een minder groot voordeel zijn dan je denkt. Veolia heeft die gegevens namelijk gewoon moeten delen met de provincie. Misschien niet tot op 2 cijfers achter de komma, maar gedetailleerd genoeg zodat de provincie kan bepalen welke routes worden behouden, veranderd of geschrapt. De provincie zal deze gegevens dan weer beschikbaar hebben gesteld tijdens de aanbesteding zodat de geïnteresseerde vervoerders hierop een bod konden doen.
Ik vind het verschil tussen Abellio en Arriva overigens opvallend groot. Ik kan me wel voorstellen dat men zich bij Arriva afvraagt "heeft Abellio zoveel extra dingen beloofd terwijl wij te conservatief waren, of hadden ze (via NS misschien) cijfers die wij niet hebben?"
Schiphol-Almere C./Hilversum/Utrecht C., Sloterdijk-Hoofddorp/Leiden C./Rotterdam C. wisselstoring Tussen Hoofddorp en Sloterdijk en tussen Schiphol en Amsterdam Zuid rijden minder treinen door een wisselstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 0 - 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.