abonnement Unibet Coolblue
pi_159016736
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:06 schreef Spezza19 het volgende:
Gezien de drukte verwacht ik eigenlijk wel dat ze die expo gaan verlengen in Groningen.
Zou mooi zijn. Ik wilde er al heen maar het zal nu ineens heel anders voelen.
  maandag 11 januari 2016 @ 19:06:02 #177
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159024585
Mooie uitzending ja.
Toen ik Blackstar luisterde had ik soms ook associaties met de zang bij de muziek van Kyteman, die ongetwijfeld is beïnvloed door Bowie.
  maandag 11 januari 2016 @ 21:09:30 #179
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159025022
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:56 schreef Bluezz het volgende:
Mooie uitzending ja.
Toen ik Blackstar luisterde had ik soms ook associaties met de zang bij de muziek van Kyteman, die ongetwijfeld is beïnvloed door Bowie.
Ja ik vond het ook een mooie uitzending ! Alleen Paay met dat ze vroeger met David is meegeweest. Niet gepast :X
  maandag 11 januari 2016 @ 21:22:07 #180
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159025422
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:09 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook een mooie uitzending ! Alleen Paay met dat ze vroeger met David is meegeweest. Niet gepast :X
dat was een minder moment, maar verder een mooie uitzending.
pi_159026690
Er is nu trouwens 'Five Years' op de Belg. Best een aardige docu.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159026718
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is nu trouwens 'Five Years' op de Belg. Best een aardige docu.
Straks om 22.40 ook op NPO :Y

En geweldige docu
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 11 januari 2016 @ 22:06:00 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_159027006
quote:
99s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Het is een vreselijk naar mens. Zal mij niks verbazen als ze snel het huis uit wil om een slaatje te kunnen slaan uit zijn dood.
Angie blijft gewoon in het huis...
Kan ze mooi slachtoffer spelen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 11 januari 2016 @ 22:37:39 #184
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_159028174
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:58 schreef Spezza19 het volgende:


Straks om 22.40 ook op NPO :Y

En geweldige docu
ik neem het op😳
pi_159028352
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 22:37 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

ik neem het op😳
Staat al 10 jaar op Youtube en zal daar tot 2059 nog staan, dus opnemen is niet nodig.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 januari 2016 @ 23:03:40 #186
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159028991
Mooie docu
  maandag 11 januari 2016 @ 23:10:05 #187
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_159029200
Ik ben er verdrietig van :'(
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 11 januari 2016 @ 23:45:26 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159030567
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Letterlijk wat ik zei toen ik vanochtend het nieuws voor het eerst las. ;(

Het aantal echte legendes van de popmuziek is inmiddels erg dungezaaid aan het worden. Misschien Dylan of Mccartney en dat is het wel zo'n beetje. -O-
Ach, dat zeiden we 36 jaar geleden ook toen Lennon werd vermoord, over dertig jaar zijn er weer een hoop muzikanten die legende worden genoemd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 januari 2016 @ 00:56:37 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159031869
Harry_Moore_ twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:29:16 1) Go to @DavidBowieReal's account.2) Click 'following'.3) Look at who he followed last.4) Laugh and cry. #DavidBowieRIP reageer retweet
:D dat is niet per ongeluk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159031880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:56 schreef rubbereend het volgende:
Harry_Moore_ twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:29:16 1) Go to @DavidBowieReal's account.2) Click 'following'.3) Look at who he followed last.4) Laugh and cry. #DavidBowieRIP reageer retweet
:D dat is niet per ongeluk
Wie? Wie? Wie? Ik zit niet op Twitter.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 januari 2016 @ 00:59:45 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_159031899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:57 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Wie? Wie? Wie? Ik zit niet op Twitter.
https://twitter.com/TheTweetOfGod

dat is het laatste account wat hij is gaan volgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_159032127
_O_
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_159032788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

https://twitter.com/TheTweetOfGod

dat is het laatste account wat hij is gaan volgen
Ah, dat was lachen. Goeie tip. ;)

Verder: ik ben geen Bowie fan ofzo maar ik ken hem natuurlijk wel.
Zag wel laatst zijn concert dat bij oudejaarsavond werd uitgezonden.
Dan praat je er toch wel over.
Ik vond het alijd wel een interessante man. Puur en echt, geen type dat interessant doet om maar in the picture te staan maar gewoon omdat hij het meent en achter zijn werk staat.
Een vreemde vogel die heel goed wist wat hij deed.
Een aparte verschijning, ergens heel serieus en mysterieus maar zodra hij lachte, pfoe, echt een killersmile.
Ik zag nu zijn nieuwe nummer, Lazarus en dat klinkt eigenlijk best goed.
Zeker nu je de boodschap linkt met zijn dood.
Zonde dat hij dood is, hij had jullie, als fans, nog zoveel kunnen geven.

Sterkte. :)
pi_159034436
Vanmorgen Blackstar nog eens geluisterd, gisteren niet aan toegekomen. Met de kennis van zijn overlijden hoor je echt wel dat het een afscheidsplaat is.

Wel mooi in stijl zo: afscheid nemen met opnieuw een prachtig album en alles (lijkt iig) tot in de puntjes gepland.

O+
  Moderator dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:58 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159034725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:56 schreef rubbereend het volgende:
Harry_Moore_ twitterde op maandag 11-01-2016 om 20:29:16 1) Go to @DavidBowieReal's account.2) Click 'following'.3) Look at who he followed last.4) Laugh and cry. #DavidBowieRIP reageer retweet
:D dat is niet per ongeluk
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159035535
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 02:37 schreef vencodark het volgende:

Ik vond het alijd wel een interessante man. Puur en echt, geen type dat interessant doet om maar in the picture te staan maar gewoon omdat hij het meent en achter zijn werk staat.
Een vreemde vogel die heel goed wist wat hij deed.
Een aparte verschijning, ergens heel serieus en mysterieus maar zodra hij lachte, pfoe, echt een killersmile.
Ik denk dat ik een jaar of 10 was toen Let's Dance uitkwam, en de singletjes en albums die ik kocht gingen al meer richting gitaarrock. Maar ik vond het een ontzettend intrigerend figuur, ironisch genoeg zag ik hem als ultiem mannelijk, zoals jongens van die leeftijd rolmodellen zoeken. Mijn nichtje was toen 15 en die had al zijn eerdere platen en vond Let's Dance maar niks, te commercieel enzo. Ik heb altijd wel in mijn achterhoofd gehouden dat er nog iets te ontdekken was en in de manier hoe ze erover sprak had ik haar wel herkend als iemand die muziek net zo belangrijk vond als ik, maar pas toen ik 19 was of zo Ziggy Stardust gekocht. In Berlijn, in Nederland lag die CD nergens in de bakken, die was helemaal uit beeld.

Dat boekje heb ik er hooguit een keer uitgehaald om in te kijken. Ik had helemaal niks met dat androgyne, die vieze oranje mat en een hansopje met kaplaarzen, ik hield al wel van die vrije jaren 70 mode, maar dit ging me te ver. Ik hoorde gisteren nog de vraag voorbij komen wat de muziek was zonder al die show er omheen, nou alles dus. CD van Ziggy erin en op play drukken, vaak met repeat, en verder geen visuele informatie.

Anderzijds heeft hij zijn eigen doorbraak geregisseerd door het verhaal van de alien rockstar Ziggy Stardust te verzinnen, de ultieme self fulfilling prophecy. Daarvoor was het een one hit wonder dankzij de obsessie met ruimtevaart van die tijd. Dus zonder die show was hij misschien wel in de vergetelheid geraakt bij uitblijven van een doorbraak, en avantgardistische mimetheaterregisseur geworden of zo. Maar als het om de persoon gaat dan denk ik aan die krachtige man met die ijskoude vastberaden blik en de zware stem van Let's Dance.

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach, dat zeiden we 36 jaar geleden ook toen Lennon werd vermoord, over dertig jaar zijn er weer een hoop muzikanten die legende worden genoemd.
Dat betwijfel ik, de generatie van Hendrix, Lennon, Jagger en Bowie heeft de pop, blues en rock ontgonnen. Zelfs als er nog een dergelijk extreem creatief talent als Bowie op zou staan, dan zou er voor diegene niet veel meer te ontginnen zijn omdat het al ontgonnen is. Laat staan dat die zo zijn eigen doorbraak zou kunnen regisseren.

De tijd was ook bijzonder geschikt om genie boven te laten drijven en te koesteren. Ik betwijfel of je van de huidige generatie nog een dergelijk arbeidsethos mag verwachten, ook omdat Bowie pas na 5 pogingen of zo doorbrak en daar nog een geniale vondst voor nodig had ook. Die nietsonziende avontuurlijkheid van de jaren 70 komt ook niet meer terug. Het is ook heel erg Londen in een bepaalde tijd, met zijn talloze podia, zijn zucht naar nieuwe dingen, platenindustrie die uit de heup met hagel schoot. Artiesten zijn ook het product van hun tijd en ik denk dat het de tijd is die een genie de gelegenheid geeft om een impact te maken. Een generaal kan ook alleen maar grootse dingen doen in oorlogstijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159035702
Mooie recensie van Lazarus:

quote:
Allerlaatste single van David Bowie blijkt hartverscheurende zwanenzang (*****)

12-01-16 09:42 uur - Bron: Het Parool

Het slotakkoord van de op 10 januari overleden legende David Bowie is elegant en hartverscheurend. De clip van zijn laatste single Lazarus had niet mooier en passender kunnen zijn.

David Bowie - Lazarus
Ons oordeel: ★★★★★

Zijn we allemaal al een beetje over de dood van David Bowie heen? Nee, natuurlijk niet. Bij het sterven van een legende van zijn statuur hoort minstens een week van gepaste verbijstering.

En dan nog: helemáál geloven kun je het na die tijd waarschijnlijk ook nog niet. Niet alleen vanwege het feit dat hij zijn kanker achttien maanden voor zich hield en zijn dood gisteren daardoor als een donderslag bij heldere hemel kwam, maar vooral omdat Bowie een zeker soort onsterfelijkheid leek te hebben bereikt.

Zijn gezondheidsproblemen, zijn brozer wordende uiterlijk: we zijn er allemaal getuige van geweest. Maar toch. Zijn voorkomen, zijn clips, zijn optredens, zijn muziek, zijn alomvattende geweldigheid: het leek zo onverwoestbaar allemaal.

Aanwijzigingen
Inmiddels slaat de halve wereld zichzelf voor het hoofd. Want alles kan kapot, dus ook David Bowie. En op zijn vijfentwintigste album en verrukkelijk experimentele zwanenzang Blackstar blijkt het ook nog eens te wemelen van de aanwijzingen voor zijn naderend heengaan. Zijn allerlaatste single en allerlaatste clip Lazarus adresseert zijn dood en ziekte zelfs vrij letterlijk:

'Look up here/I'm in heaven/I've got scars that can't be seen.'

En dan: 'Oh I'll be free/Just like that blue-bird/Ain't that just like me?'

Hoe duidelijk wil een mens het hebben?

Uiteindelijk blijkt vooral de clip voor de definitieve aha-erlebnis te zorgen. Vóór Bowie's dood was het vijf dagen geleden uitgekomen Lazarus al donker en omineus, maar met de wetenschap dat hij dit maakte in het volle besef niet lang meer te hebben, wordt kijken voor Bowie-adepten goeddeels ondraaglijk.

Zwanenzang
Wat eerst 'gewoon' onheilspellend was, maakt plotseling plaats voor pure tragiek. Bowie, die als een bibberende oude man in een ziekenhuisbed ligt. Hoe hij rond probeert te kijken, maar door ingezwachtelde ogen eigenlijk allang niets meer ziet. Hoe hij in het volgende shot plotseling levenslustig in de camera zingt, dansend als een leeftijdsloze jongen: koket en een beetje maf. Hoe hij toch nog lekker baldadig iets zingt over 'looking for your ass'. Hoe die oude man in bed zichzelf vervolgens toch weet op te hijsen, zijn armen in de lucht houdt en zingt: 'Oh I'll be free'. En, tot slot, hoe Bowie achteruitloopt. Een donkere kast in. Om vervolgens voorgoed te verdwijnen.

Zo blijkt Lazarus zomaar ineens een hartverscheurende zwanenzang te zijn: een elegant slotakkoord van een artiest die ook het bittere einde van zijn carrière zorgvuldig blijkt te hebben geregisseerd.

Mooier en passender had dat einde op het gebied van clips dan ook niet kunnen zijn: Lazarus is enigmatisch, verleidelijk, een tikje intimiderend en dramatisch. Helemaal zoals Bowie zijn hele loopbaan is geweest. Dit is zijn afscheid, en hij gaat out with a bang. En wij blijven ons nog even afvragen waarom we het niet hebben zien aankomen.
http://www.parool.nl/paro(...)nde-zwanenzang.dhtml
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_159036656


de kranten
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_159037092
Where the f* did monday go?
standaarddrinker
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:09:12 #200
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_159037456
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:32 schreef Felixa het volgende:
Mooie recensie van Lazarus:

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)nde-zwanenzang.dhtml
prachtige recensie inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')