Bron: Britse moslims protesteren tegen spotprentenquote:Britse moslims protesteren tegen spotprenten
Meer dan duizend Britse moslims zijn zondag de Londense straten opgegaan om te protesteren tegen spotprenten over de profeet Mohammed in het Franse tijdschrift Charlie Hebdo. Ze vinden de cartoons beledigend.
De moslims demonstreerden bij het kantoor van de Britse premier David Cameron. Daar boden ze een petitie aan met 100.000 handtekeningen. Ook waren er toespraken van imams en werd er gezamenlijk gebeden.
De demonstranten riepen leuzen als 'Sta op voor de profeet'. Ze noemen de spotprenten "een belediging van de normen van een beschaafde samenleving". Hoewel zo'n tien aanhangers van extreem-rechts van een afstand toekeken, verliep de demonstratie van de moslimgroep vreedzaam.
De redactie van het blad Charlie Hebdo was op 7 januari het doelwit van een aanslag door twee moslimterroristen. Daarbij werden twaalf mensen gedood, onder wie acht redactieleden.
twitter:MissLilySummers twitterde op zondag 08-02-2015 om 19:09:10People are using their freedom of speech to protest against freedom of speech outside Downing Street. http://t.co/2BA7kh8wWj reageer retweet
Precies. Christendom hadden de Inquisitie. De Islam heeft IS. Gaat vanzelf weer over. Sterker nog, door moderne communicatiemiddelen denk ik dat IS sneller weg is dan de Inquisitie destijds.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Geef het wat tijd. Christenen hebben er decennia, zo niet langer over gedaan om enigszins tot reden vatbaar te worden aangaande hun geloof en de plaats er van in een moderdne progressieve maatschappij
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Ik als "rechtse rakker" moet bekennen dat ik in mij omgeving steeds meer afkeer zie bij Moslims als het IS gaat
Geef het wat tijd. Christenen hebben er decennia, zo niet langer over gedaan om enigszins tot reden vatbaar te worden aangaande hun geloof en de plaats er van in een moderdne progressieve maatschappij
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkkenquote:Op maandag 9 februari 2015 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.
En dan eerst nog 100 jaar (of misschien wel veel langer) geduld hebben? Het zijn andere tijden dan 100 jaar geleden. Mensen zijn nu veel mobieler. Ik zag een tijdje terug ergens een tekst gericht aan migranten die hierheen komen en zich vervolgens totaal niet aanpassen: je mag hier wonen, het hoeft niet.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:31 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Het Christendom zou hoe het 100 jaar geleden werd bedreven ook geen plek hebben in de huidige maatschappij. Maar het heeft zich noodgedwongen ook aan kunnen passen (op een paar enkel extremen na) om mee te kunnen draaien in de moderne tijd. Ik ben er van overtuigd Moslims dat ook gaat lukkken
Dat is prima, maar dat gaan ze dan maar uitzoeken in die zandbak van ze. Niet in ons Europaquote:Op maandag 9 februari 2015 03:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Christendom hadden de Inquisitie. De Islam heeft IS. Gaat vanzelf weer over. Sterker nog, door moderne communicatiemiddelen denk ik dat IS sneller weg is dan de Inquisitie destijds.
Dat men in dit land beter zorgt voor vluchtelingen dan voor haar eigen onderdanen is een regelrecht gevolg van het lid zijn van die oh zo mooie EUquote:Op maandag 9 februari 2015 04:41 schreef datismijnmening het volgende:
Dit soort nieuwsberichten maken eens te meer duidelijk dat immigranten het veels te goed hebben in Europa
Ik denk dat de democratie en de daar bij behoorde vrijheden op zijn retour zijn. Mede dankzij het terrorisme. En de druk van de fundamentalisten onder de islam. Maar dat is ook het doel van die lui het ontwrichten van de westerse normen en waarden en de daarbij behoorde maatschappij.quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
vrijheid van meningsuiting tot wij het er niet mee eens zijn met zijn allen?
Ze mogen best demonstreren maar alleen maar omdat ze zich netjes aan de wet houden en gebruik maken van hun rechten moet iedereen de inhoud van de demonstratie maar leuk en aardig vinden?quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
ik vind het net zo stom als iedereen hoor dat er mensen zijn die er zo over denken hoor maar so fucking what??
Good luck with that. Het is de definitieve onveranderbare openbaring volgens hen.quote:Op maandag 9 februari 2015 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hun geloof überhaupt plaats heeft in een moderne, progressieve maatschappij. Er zal echt heel wat aan die religie en het gedrag van gelovigen moeten veranderen, wil dat wél het geval zijn.
De vrijheid van meningsuiting biedt ruimte aan hen om te demonstreren, maar geeft net zo goed het recht om je gal over hun mening te spauwen op een internetforum.quote:Op maandag 9 februari 2015 05:06 schreef sp3c het volgende:
ik vind het net zo stom als iedereen hoor dat er mensen zijn die er zo over denken hoor maar so fucking what??
Geld?quote:Op maandag 9 februari 2015 04:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom wil je wonen een modern, westers land waar compleet andere opvattingen heersen dan wat de overtuiging is in het land waar je vandaan komt?
De meeste moslims zijn ook tegen IS. OF hooguit pro-khalifaat enzo maar tegen de methodes van IS.quote:Op maandag 9 februari 2015 03:43 schreef IMVHI het volgende:
Ik als "rechtse rakker" moet bekennen dat ik in mij omgeving steeds meer afkeer zie bij Moslims als het IS gaat
Ze keuren wel de brute moordpartij bij Charlie Hebdo goed blijkt hieruit...quote:Op maandag 9 februari 2015 06:47 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Een beetje vreedzaam gaan staan protesteren, wat denken ze wel niet! En dan hebben zo ook nog handtekeningen verzameld! Potentiele terroristen dit.
Misschien niet expliciet maar het lijkt in ieder geval niet bovenaan de lijst van dingen te staan waar ze bezorgd over zijn. Waarschijnlijk ook niet in het midden van die lijst.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:09 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ze keuren wel de brute moordpartij bij Charlie Hebdo goed blijkt hieruit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |